Tammikuisten höpinäketju

Onko teillä lähipiirissä vauvoja? Näin kaveria ja hänen pientä vauvaansa. Ihan yllätti se ajatus, että niin, puolen vuoden päästä toivottavasti meilläkin on tuollainen pieni sylissä 😍
 
Onko teillä lähipiirissä vauvoja? Näin kaveria ja hänen pientä vauvaansa. Ihan yllätti se ajatus, että niin, puolen vuoden päästä toivottavasti meilläkin on tuollainen pieni sylissä 😍
Ei oikeastaan. Parilla työkaverilla on, mutta oon nähnyt vaan kerran tai kaksi. Ollaan kaveripiiriemme ekat 😅
 
Mä täällä pohdiskelen kotidopplerin ostoa edelleen. Nyt jäin lukemaan jotain mahdollisia haittoja (kudosten lämpiäminen), mutta luulisi ettei ne mitenkään kauheasti lämpene jos kuuntelee kerran viikossa/parissa alle puoli minuuttia kerralla?

Katselin käytettyjä torista, harvassa tulee tuo geeli mukana. Löytyyköhän sitä apteekeista, tai oletteko käyttäneet jotain muuta uä-geelin sijaan, esim perusrasvaa?
 
Pitäisiköhän minunkin siirtyä tuolta helmikuisista salaisista tänne. Mun la siirtyi NT ultrassa tammikuulle.
 
Mä täällä pohdiskelen kotidopplerin ostoa edelleen. Nyt jäin lukemaan jotain mahdollisia haittoja (kudosten lämpiäminen), mutta luulisi ettei ne mitenkään kauheasti lämpene jos kuuntelee kerran viikossa/parissa alle puoli minuuttia kerralla?

Katselin käytettyjä torista, harvassa tulee tuo geeli mukana. Löytyyköhän sitä apteekeista, tai oletteko käyttäneet jotain muuta uä-geelin sijaan, esim perusrasvaa?
Siitä lämpenemisestä olen minäkin lukenut... siksipä se mullakin hankkimatta.
Ennen dopplereita neuvoloissa ym kuunneltu stetoskoopilla. Itse itselleen toteutus sellaisella lienee hieman hankalaa, vaan muuten ajatuksena kiva!
 
Onko teillä lähipiirissä vauvoja? Näin kaveria ja hänen pientä vauvaansa. Ihan yllätti se ajatus, että niin, puolen vuoden päästä toivottavasti meilläkin on tuollainen pieni sylissä 😍
Mulla on aika paljonkin! Alkuvuodesta meidän lähipiiriin on syntyny yhteensä 5 vauvaa. 😃 Niistä vasta kaksi olen nähnyt. Toista pidin sylissäkin, kun oli 4kk. Tajusin siinä, et en oo montaa kertaa niin pientä pitänytkään sylissä. Edellisestä kerrasta on jo ainakin 8 vuotta. 😄
 
Onko teillä lähipiirissä vauvoja? Näin kaveria ja hänen pientä vauvaansa. Ihan yllätti se ajatus, että niin, puolen vuoden päästä toivottavasti meilläkin on tuollainen pieni sylissä 😍
Ihmisvauvoja ei( 🐕 "sellaisia"
kyllä) . Mä pidän molemmista, ihan pienenpieninä ja isoina.

Meille molemmille tämä pitkästä aikaa suvun /kavereiden uusin tulokas... 🍀
Mun suvussa /kavereilla nuorin
3v?/4v?.miehen vastaava yli 10v.

Onneksi kaverinsa / harrastuksensa / asuinpaikkansa voi aikuisena valita...😙 jos pikkulapsellinen seuramme ei kelpaa.
 
Muokattu viimeksi:
Onko teillä lähipiirissä vauvoja? Näin kaveria ja hänen pientä vauvaansa. Ihan yllätti se ajatus, että niin, puolen vuoden päästä toivottavasti meilläkin on tuollainen pieni sylissä 😍
Joitakin, nekin kohta jo taaperovaiheessa. Vauvat ei koskaan oo herättäneet mussa mitään vauvakuumetta, ne vähän isommat (ei vielä uhmaikäiset 😅) kylläkin on jotkut hellyttäviä. Just jokin aika sitten kaverin hampaita tekevää jatkuvasti kitisevää vauvaa seuratessa mietin vaan, että miks me on lähdetty tähän uudestaan 🙈🤦🏼‍♀️😅
 
Joitakin, nekin kohta jo taaperovaiheessa. Vauvat ei koskaan oo herättäneet mussa mitään vauvakuumetta, ne vähän isommat (ei vielä uhmaikäiset 😅) kylläkin on jotkut hellyttäviä. Just jokin aika sitten kaverin hampaita tekevää jatkuvasti kitisevää vauvaa seuratessa mietin vaan, että miks me on lähdetty tähän uudestaan 🙈🤦🏼‍♀️😅
Haha! Mä kans en oo ikinä potenu mitään vauvakuumetta. En myöskään ymmärrä sitä hypetystä, kun vauvat tuoksuu joltain. 🙈 Oon myös miettiny, et mahtaako jotkut olettaa/odottaa et mä nyt raskaanaollessa muutun ja alan käyttäytyä vauvoja nähdessäni samallailla kun käyttäydyn ku nään kissan. 😄

Mut kieltämättä yksi syy siihen, että itse nyt tähän lähdin, oli just sekin tieto, että niin monet tutut tuli raskaaks. Aattelin, et helpompi ehkä itselle nyt kun "edellä" kulkee niin paljon tuttuja. Niiltä saa neuvoja ja vaatteita, eikä tuu ainakaan sit olo, et olis jotenkin yksin tän asian kanssa. Ja se on kyl pitäny paikkaansa!

Yks mun ystävä onkin alkanu antaa sillön tällön mulle erilaisia vinkkejä, myyny ja lahjottanutkin mulle joitain vauvanvaatteita ja kysy jopa, et haluunko talveksi lainaan äitiystakin. 😍 Niin mahtavaa, kun ympärillä on ihmisiä, jotka on itsekin just olleet samassa tilanteessa ja osaavat ja haluaavat neuvoa ja auttaa. 💜
 
Mulla on se tilanne, että melkein puolet läheisistä on perheellistynyt tässä viime neljän vuoden sisään. Jotenkin tuntui tosi luontevalta liittyä siihen seuraan. On myös päässyt näkemään sitä elämäntilanteen muutosta ja lapsiarkea läheltä. Toistaiseksi vielä aika ruusunpunaiset silmälasit on silti käytössä. Huokailen vain, että onpa ne ihania, eikä kiinnitä huomiota raivareihin ja sotkuihin 😂
 
Mä täällä pohdiskelen kotidopplerin ostoa edelleen. Nyt jäin lukemaan jotain mahdollisia haittoja (kudosten lämpiäminen), mutta luulisi ettei ne mitenkään kauheasti lämpene jos kuuntelee kerran viikossa/parissa alle puoli minuuttia kerralla?

Katselin käytettyjä torista, harvassa tulee tuo geeli mukana. Löytyyköhän sitä apteekeista, tai oletteko käyttäneet jotain muuta uä-geelin sijaan, esim perusrasvaa?
Itse kuuntelin viikosta 9+ lähes päivittäin pienen hetken aiempien keskenmenojen takia. Kyllä rauhoitti aina löytää syke, jos yhtään epäilytti pienen vointi. Geelin ostin laitteen mukana jostain nettikaupasta. En kyllä osaa kauhean huolissani olla mahdollisista haittavaikutuksista. Nyt kun liikkeitä tuntuu jo päivittäin (tänään 18+1), niin kuuntelut ovat jääneet kokonaan. Dopplerin lukemaan en aio enää myöhemmin luottaa, vaan liikehälytyksissä tms. aina poliklinikalle tarkastukseen ja käyrille ☺️ Tunnetteko te muut jo liikkeitä?
 
Meillä ei oo lähipiirissä vauvoja. Toki omilla kavereilla on pikkuisia, mutta asustavat eri paikkakunnilla niin ei tuu nähtyä.
Mä en myöskään kuulu niihin ihmisiin jotka hellanlettailevat pikkuvauvoja ja niiden tuoksuja. Toki vauvat on ihania ja varsinkin sitten se oma, mutta en mä osaa olla sellainen "vauvoja oi kuinka ihanaa oi voi voi miten söpöjä uii" -tyyppi. Ei se sovi yhtään mun luonteeseen. Saattaahan se näyttää ulkopuolisen silmiin tunnekylmältä, kun en innostu muiden lapsista silminnähden kun omakin on tulossa, mutta siinäpä se sitten näyttää. Mä innostun enemmän koira- ja kissavauvoista kuin ihmisvauvoista. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Lapsuuden kaveriporukassa on lapsia, mut niistä nuorin on esikoisen ikäinen, muut vanhempia. Heitä vaan ei kauheen usein tule nähtyä, kun asuvat eri puolilla Suomea.

Pääkaupunkiseudulla olevassa kaveriporukassa taas ei oo lapsia. Eli niillä, joita tulee nähtyä viikottain. Sitä oon vähän harmitellu. Et sit kun muut hankkii lapsia, onko meidän sit jo isoja ja täysin eri ikäisiä. 😕

Mut kun ei oikein voinu oottaa, et muut on samassa tilanteessa. Ne jotka on semmosessa lapsenhankkimis elämäntilanteessa, ei halua lapsia. Ja ne jotka haluaa lapsia, eivät vielä syystä tai toisesta pysty. Mut nyt kyl kaks pariskuntaa oottaa vauvaa kans 😍 Toisia vaan ei kyl kauheen usein tule nähtyä.

Ja sit siskolla on lapsi ja osuu aika tarkkaan iässä näiden mun lasten väliin. Ja heillä toiveissa kans useampi, niin kiva serkuskatras samanikäisiä lapsia. Se on ihanaa 😍

Miehen serkuilla kans on samanikäisiä lapsia, niitä tulee kesäisin mökillä nähtyä 👍

Mäkään en oo ikinä ollu vauvaihminen tai pitäny niitä erityisen söpöinä. Mut kyl mä esikoisen jälkeen oon niistä ollu paaaljon kiinnostuneempi, kun on se omakohtainen kokemus. 😅
 
Onko teillä lähipiirissä vauvoja? Näin kaveria ja hänen pientä vauvaansa. Ihan yllätti se ajatus, että niin, puolen vuoden päästä toivottavasti meilläkin on tuollainen pieni sylissä 😍
Lähipiirissä ei ole vauvoja. Ystävätkin alkavat olla vauvojen saamisiän ylittäneitä, mutta siskoni on raskaana💝.
 
Mulla kivasti "kuplii" heti kun jään paikalleni, varsinaisesti liikkeitä ei oo tuntunut.
Samoin. Nyt siis rv 18. Potkuja jo kovasti odottelen, kun tuntuu välillä liikkeet niin harvoilta tai sitten pitäisi pitää rauhoittumisen hetkiä päivällä useammin.
 
Kivaa maanantaita kaikille. Itselläni huoli siirtyi sivuun kun saimme nipt testistä hyviä uutisia,tulos normaali. Ja bonuksena sukupuolikin selvisi💖 Mulla nyt 14+1 ja uskon että ekat kuplinnat paikannettu asukilta🥰🤩 Huono olo ja väsy meinaa vaivata aikalailla edelleen,mutta syöminen helpottaa kunhan löytää mieleistä syötävää. 😂
Mä olin kanssa Nipt-testissä ja henkisesti jo valmistautunut eri skenaarioihin, mutta hyvin meni. Sukupuolta en saanut tietää, se on suljetussa kirjekuoressa, joka avataan vasta seuraavalla neuvolakäynnillä. 🤪
 
Mä olin kanssa Nipt-testissä ja henkisesti jo valmistautunut eri skenaarioihin, mutta hyvin meni. Sukupuolta en saanut tietää, se on suljetussa kirjekuoressa, joka avataan vasta seuraavalla neuvolakäynnillä. 🤪
Tämä siis siksi, että täällä ulkomailla se on ihan normaalina käytäntönä.
 
Takaisin
Top