Tammikuisten höpinäketju

Mulle sanottii np-ultrassa et takaseinässä nyt mut sen paikka määritetään vasta rakenneutrassa, koska voi vielä muuttua. Siks varmaa nihkeitä siitä kertomaan täs ekassa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: MMV
Ja siis tänää kävin neuvolassa ekstrakäynnillä kun niit sykkeitä ei viikko sitte löytyny, mut tänää ne sieltä kaivettii esiin. Kesti yli 5min et sai pidemmän pätkän doplerillle. Onneks heti alkuun pieni hetki niitä kuultiin, muuten olis saattanu itku päästä siinä ajassa. Mut olipa helpottavaa kuulla ne! 🙏
 
Mulle sanottii np-ultrassa et takaseinässä nyt mut sen paikka määritetään vasta rakenneutrassa, koska voi vielä muuttua. Siks varmaa nihkeitä siitä kertomaan täs ekassa
Käsittääkseni istukka ei voi vaihtaa paikkaa! Jos se irtoaa käy molemmille huonosti.
Kasvaahan se kokoa, ollen alussa hieman munasolua suurenpi, leviten itsensä ympärille kuin pullataikina pitkin pöytää ja synnytyksen aikoihin taidetaan puhua kokoluokkaa kilo?....
 
Käsittääkseni istukka ei voi vaihtaa paikkaa! Jos se irtoaa käy molemmille huonosti.
Kasvaahan se kokoa, ollen alussa hieman munasolua suurenpi, leviten itsensä ympärille kuin pullataikina pitkin pöytää ja synnytyksen aikoihin taidetaan puhua kokoluokkaa kilo?....
Ei se siis lähde irti ja kiinnity uudestaan vaan paikka muuttuu sitä mukaan kun kohtu kasvaa. Edessä oleva istukka voikin myöhemmin olla esim. sivussa tai ylhäällä tai jopa takana. Ja tää on olennaista etenkin etisessä istukassa. Monilla istukka on etinen alkuraskaudessa, mut nousee lopulta ylös. Esim. placental migration hakusanalla löytyy tietoa.
 
Ei se siis lähde irti ja kiinnity uudestaan vaan paikka muuttuu sitä mukaan kun kohtu kasvaa. Edessä oleva istukka voikin myöhemmin olla esim. sivussa tai ylhäällä tai jopa takana. Ja tää on olennaista etenkin etisessä istukassa. Monilla istukka on etinen alkuraskaudessa, mut nousee lopulta ylös. Esim. placental migration hakusanalla löytyy tietoa.

Niinpä tietenkin ☺️
 
Käsittääkseni istukka ei voi vaihtaa paikkaa! Jos se irtoaa käy molemmille huonosti.
Kasvaahan se kokoa, ollen alussa hieman munasolua suurenpi, leviten itsensä ympärille kuin pullataikina pitkin pöytää ja synnytyksen aikoihin taidetaan puhua kokoluokkaa kilo?....
Joo ei todellakaan irtoa vaan tosiaan kasvaessaan voi siirtyä kasvun myötä. Siks ne ei sitä tos ekassa mainosta missä se sijaistee koska kasvu nii suurta seuraavaan ultraan.
 
Mulle sanottiin nt-ultrassa, että istukka on takana, mutta että se siinä vaiheessa peittää vielä niin ison alueen kohdusta, että sen paikka katotaan tarkemmin sitten rakenneultrassa. Kyselin siis samalla, että voisikohan ne mun verenvuodot johtua kohdunsuun päällä olevasta istukasta ja sanoi että kyllä se siinäkin päällä silloin todennäköisesti vähän oli, mutta se ei tarkoita että olisi enää rakenneultrassa siinä.
 
Ja siis tänää kävin neuvolassa ekstrakäynnillä kun niit sykkeitä ei viikko sitte löytyny, mut tänää ne sieltä kaivettii esiin. Kesti yli 5min et sai pidemmän pätkän doplerillle. Onneks heti alkuun pieni hetki niitä kuultiin, muuten olis saattanu itku päästä siinä ajassa. Mut olipa helpottavaa kuulla ne! 🙏

Voi miten hieno juttu!! Ihan varmasti tippu kivi sydämeltä, kun kuulit sykkeet! ❤️
 
Voi miten hieno juttu!! Ihan varmasti tippu kivi sydämeltä, kun kuulit sykkeet! ❤️
Juu, sitä se teki! Nyt taas uskaltaa ajatella elämää eteenpäin. terkan kanssa siinä juteltii et vaikka kuinka järjellä koittaa selittää itselleen et on pieni ja ei vaa siks kuulu, on se äitiyden ikuinen huoli jokoajan läsnä. Nyt vain jännityksellä odottaen niitä ensimmäisiä kunnon potkuja. Pari pientä häivähdystä jo ehkä tuntenut!
 
Heippa! Viimeinkin näin rv 17+4 rohkenin liittyä kirjoittelemaan, vaikka alusta asti olen lueskellut juttuja 😄 Meillä on taustalla todella pitkä, lähes 10 vuoden yritys johon on mahtunut mukaan pari kkm, joista viimeisin myöhäinen viime marraskuussa. En oo yhtään uskaltanut luottaa tähänkään raskauteen ja tänään lisäjännitystä hommaan toi meidän ipana, kun ei sykkeitä meinannut löytyä neuvolassa millään. Kiireen vilkkaa päivystykseen ja mä jo aivan lamaantuneena siellä ajatuksesta, että taas yks kkm. Mutta mitä vielä, hän vaa on kuulema sijoittanut itsensä piiloon. Koko shown päätteeksi hän vielä esitteli oikein hienot kuperkeikat 😄


Kylläpä säikäytti, mutta samalla päätin, että nyt nautin joka hetkestä tässä raskaudessa, kävi miten kävi! 😊
 
Tervetuloa mukaan Miivaa! ❤️ Pitkä taival teillä, mutta toivotaan kovasti, että kaikki menee nyt hyvin!
 
Kiitti ❤ On tosiaan mahtunut monenlaista tähän matkalle ja ei tämäkään raskaus mitenkään riskitön ole, niin jokainen päivä eteenpäin on lahja. Odottelen täällä kovin, että liikkeet alkaisi tuntumaan, ehkä nyt uskaltaa niitäkin kuulostella eri tavalla, kun kaikki näytti hyvältä 😊 Ru onkin jo 3 viikon päästä, niin pääsee siitäkin piinasta pian ohi 🙈
 
Heippa! Viimeinkin näin rv 17+4 rohkenin liittyä kirjoittelemaan, vaikka alusta asti olen lueskellut juttuja 😄 Meillä on taustalla todella pitkä, lähes 10 vuoden yritys johon on mahtunut mukaan pari kkm, joista viimeisin myöhäinen viime marraskuussa. En oo yhtään uskaltanut luottaa tähänkään raskauteen ja tänään lisäjännitystä hommaan toi meidän ipana, kun ei sykkeitä meinannut löytyä neuvolassa millään. Kiireen vilkkaa päivystykseen ja mä jo aivan lamaantuneena siellä ajatuksesta, että taas yks kkm. Mutta mitä vielä, hän vaa on kuulema sijoittanut itsensä piiloon. Koko shown päätteeksi hän vielä esitteli oikein hienot kuperkeikat 😄


Kylläpä säikäytti, mutta samalla päätin, että nyt nautin joka hetkestä tässä raskaudessa, kävi miten kävi! 😊
Ihanaa, että ipana löytyi kuitenkin ja vielä kuperkeikkoja heitteli :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: ! Varmasti oli todella jännät paikat ennen tuota päivystyskäyntiä :sad-face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :Hugging Face:

Me mennään muuten lähes samoilla päivillä, täällä 17+3/ 17+2 :Hugging Face: Mäkin liityin tänne menetystaustan vuoksi jälkijunassa, kun ollut vaikeaa luottaa raskauteen. Vielä pitäisi pari viestiä saada kasaan ennen salaista!
 
Heippa! Viimeinkin näin rv 17+4 rohkenin liittyä kirjoittelemaan, vaikka alusta asti olen lueskellut juttuja 😄 Meillä on taustalla todella pitkä, lähes 10 vuoden yritys johon on mahtunut mukaan pari kkm, joista viimeisin myöhäinen viime marraskuussa. En oo yhtään uskaltanut luottaa tähänkään raskauteen ja tänään lisäjännitystä hommaan toi meidän ipana, kun ei sykkeitä meinannut löytyä neuvolassa millään. Kiireen vilkkaa päivystykseen ja mä jo aivan lamaantuneena siellä ajatuksesta, että taas yks kkm. Mutta mitä vielä, hän vaa on kuulema sijoittanut itsensä piiloon. Koko shown päätteeksi hän vielä esitteli oikein hienot kuperkeikat 😄


Kylläpä säikäytti, mutta samalla päätin, että nyt nautin joka hetkestä tässä raskaudessa, kävi miten kävi! 😊

Tervetuloa mukaan! 🤗 Pitkä taival takana. Toivon koko sydämestäni, että kaikki tulee jatkossakin menemään hyvin. 💕
 
Heippa! Viimeinkin näin rv 17+4 rohkenin liittyä kirjoittelemaan, vaikka alusta asti olen lueskellut juttuja 😄 Meillä on taustalla todella pitkä, lähes 10 vuoden yritys johon on mahtunut mukaan pari kkm, joista viimeisin myöhäinen viime marraskuussa. En oo yhtään uskaltanut luottaa tähänkään raskauteen ja tänään lisäjännitystä hommaan toi meidän ipana, kun ei sykkeitä meinannut löytyä neuvolassa millään. Kiireen vilkkaa päivystykseen ja mä jo aivan lamaantuneena siellä ajatuksesta, että taas yks kkm. Mutta mitä vielä, hän vaa on kuulema sijoittanut itsensä piiloon. Koko shown päätteeksi hän vielä esitteli oikein hienot kuperkeikat 😄
Hienoa, että olet tullut "näkyvästi" mukaan. En voi sanoa osaavani samaistua, koska itsellä taustalla ei ole keskenmenoja, mutta tuo asenne kuulostaa hyvälle, että nyt nautitaan ja iloitaan jokaisesta hyvästä päivästä. :Slightly Smiling Face:
 
Tervetuloa Miivaa mukaan ja onnea! 😊 Toivottavasti kaikki menis hyvin ja saisitte pikkuisen syliin asti ❤️
 
Miten tonne salaiseen pääsee? Mä laitoin yv viestiä mut ei kuulu mitää.. 30 viestiä täynnä jne.
 
Miten tonne salaiseen pääsee? Mä laitoin yv viestiä mut ei kuulu mitää.. 30 viestiä täynnä jne.
Lisäilee salaisiin ryhmiin ihmisiä pari kertaa viikossa. Olikohan tiistaisin ja perjantaisin. Jos vasta nyt illalla laitoit niin voi olla, että menee tiistaille. Riippuu varmaan vähän miten hän työskentelee. Eikä mullekaan tullut mitään viestiä takas kuin vasta sitten kun mut oli lisätty.
 
Moikka kaikille! Ehkä minäkin uskaltaudun viimein mukaan keskusteluihin, joskin niitä seurannut jo alusta alkaen 😊 meillä odotellaan kolmatta lasta, isommat jo koululaisia ja valtavan innoissaan odottelevat uutta sisarusta 🥰! Täälläkin on ollut astetta haastavampi alku tämänkertaiseen raskauteen. Viimeisen kolmen vuoden aikana on käyty läpi useampi keskeytynyt keskenmeno ja tavallisia niiden päälle. Nyt vihdoin jo pidemmällä raskaana ja uskallan jo hitusen haaveilla pikkuisen saamisesta syliin asti tammikuussa ♥️
 
Tervetuloa Nuppunen_ ❤ Teillä on ollut rankkoja vaiheita.. Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin, kun ollaan jo näin pitkällä!
 
Takaisin
Top