Heinäkuun jutustelut

Se kyllä unohtui ajan kanssa ja saattaa muuttua ajatus kun on yhden saanut ❤️ Mä en ole tehnyt kolmosesta ja nelosesta kuin yhden kaupan raskaustestin ja sen jälkeen antanut asioiden mennä omalla painollaan. Uskon että sillä on ollut merkitys koska minulla on siinä kohdin ollut jo lapsia.
Mä en kyllä ekasta ja tokasta tehny näin montaa testiä enkä muista olleeni ollenkaan näin huolissani😅
 
Nyt on aamuyön unettomina tunteina testi tehty ja näyttihän se +3 🙂

Mun sisko sanoi kerran että on elämänsä aikana tehnyt vain kaksi kertaa raskaustestin. Kummatkin positiivisia ja hällä nyt kaksi lasta. Hiukan huvitti kun aloin miettimään kuinka monta mä olen elämäni aikana tehnyt 😂

Mulla näköjään aamuetominen palannut niin että tulee ihan spontaaneja yökkäyksiä. Oksennusta sentään ei onneksi vielä. Parin tunnin päästä ois lähtö reissuun, 1000km autossa, toivottavasti ei yrkkä lennä.
Reilu viikko pitäs myös olla kaveriporukan kanssa samassa mökissä, enkä haluaisi vielä uutista kertoa, niin toivottavasti en aloita kauheeta oksentelua ton viikon aikana 😅
 
Nyt on aamuyön unettomina tunteina testi tehty ja näyttihän se +3 🙂

Mun sisko sanoi kerran että on elämänsä aikana tehnyt vain kaksi kertaa raskaustestin. Kummatkin positiivisia ja hällä nyt kaksi lasta. Hiukan huvitti kun aloin miettimään kuinka monta mä olen elämäni aikana tehnyt 😂

Mulla näköjään aamuetominen palannut niin että tulee ihan spontaaneja yökkäyksiä. Oksennusta sentään ei onneksi vielä. Parin tunnin päästä ois lähtö reissuun, 1000km autossa, toivottavasti ei yrkkä lennä.
Reilu viikko pitäs myös olla kaveriporukan kanssa samassa mökissä, enkä haluaisi vielä uutista kertoa, niin toivottavasti en aloita kauheeta oksentelua ton viikon aikana 😅
Tsemppiä pitkälle ajomatkalle ja salassa pitämiseen! 🤗
 
Onks muut vielä uskaltaneet miettiä niinkin pitkälle kuin loppuraskauteen ja pukeutumiseen? Mä oon semmonen innostuja et alan heti miettiä tarvikelistoja, niin mietin omaa pukeutumista samalla. Esikoinen oli heinäkuinen, ei paljon tarvinnut miettiä, kun perus talvikamppeet meni vielä päälle ja kesää kohti hengasin käytännössä puoli alasti kotona ja ulos mennessä vanhat kesämekot toimi ihan hyvin.
 
Mä en kyllä ekasta ja tokasta tehny näin montaa testiä enkä muista olleeni ollenkaan näin huolissani😅
Sulla siis menee vähän toisinpäin kun mulla 😊 no onneksi sekin on sallittua 🥰
 
Nyt on aamuyön unettomina tunteina testi tehty ja näyttihän se +3 🙂

Mun sisko sanoi kerran että on elämänsä aikana tehnyt vain kaksi kertaa raskaustestin. Kummatkin positiivisia ja hällä nyt kaksi lasta. Hiukan huvitti kun aloin miettimään kuinka monta mä olen elämäni aikana tehnyt 😂

Mulla näköjään aamuetominen palannut niin että tulee ihan spontaaneja yökkäyksiä. Oksennusta sentään ei onneksi vielä. Parin tunnin päästä ois lähtö reissuun, 1000km autossa, toivottavasti ei yrkkä lennä.
Reilu viikko pitäs myös olla kaveriporukan kanssa samassa mökissä, enkä haluaisi vielä uutista kertoa, niin toivottavasti en aloita kauheeta oksentelua ton viikon aikana 😅
Tsemppiä 👍🏻👍🏻 Toivotaan että ei tuu pahoja vointeja reissussa että voit nauttia matkasta hyvin mielin!
 
Onks muut vielä uskaltaneet miettiä niinkin pitkälle kuin loppuraskauteen ja pukeutumiseen? Mä oon semmonen innostuja et alan heti miettiä tarvikelistoja, niin mietin omaa pukeutumista samalla. Esikoinen oli heinäkuinen, ei paljon tarvinnut miettiä, kun perus talvikamppeet meni vielä päälle ja kesää kohti hengasin käytännössä puoli alasti kotona ja ulos mennessä vanhat kesämekot toimi ihan hyvin.
Mulla on yks lapsista syntynyt niin että talvella on ollut viimeisillään. Oon työssä jossa ollaan paljon ulkona niin käytin mun miehen talvitakkia 😂 en halunnut ostaa äitiystoppista kun en tiedä kuinka lämpimiä ne on. Toppahousut sain lainaan tutulta ja ne pysyi hyvin jalassa kun vähän viritteli 🙈 mutta kyllähän nykyään myydään paljon äitiysvaatteita ulkoiluunkin jos haluaa panostaa. Mä en raaskinut kun oli muutakin hankittavaa silloin.
 
Mulla on tuo 9vuotias kevätvauva 😅 ja olin päiväkodissa silloin töissä mutta oisko ollut leudompi talvi ku muistelisin pärjänneeni mammahousuilla missä jotkut mammaleggarit alla 🤔 ja sit pari numeroo liian iso takki mikä ei kyllä sekään mennyt ihan lopussa kiinni😅 katotaan jos tällä kertaa raaskis ihan oikean mammatakin ostaa... bonprixissa oli nättejä mutta ei mitään kokemusta uskaltaako sieltä tilata ja tuleeko tullit vielä päälle🙄
 
Onks muut vielä uskaltaneet miettiä niinkin pitkälle kuin loppuraskauteen ja pukeutumiseen? Mä oon semmonen innostuja et alan heti miettiä tarvikelistoja, niin mietin omaa pukeutumista samalla. Esikoinen oli heinäkuinen, ei paljon tarvinnut miettiä, kun perus talvikamppeet meni vielä päälle ja kesää kohti hengasin käytännössä puoli alasti kotona ja ulos mennessä vanhat kesämekot toimi ihan hyvin.
Olen jo miettinyt ja murehtinut! Mulla pitää olla töissä lämpimät ulkoiluvaatteet, joten on kai ostettava sellaiset. 😅 Katselin jo yhtä äitiystoppatakkia kesäaleista, mutta siellä lukikin arvosteluissa, että tosi ohkainen talvitakiksi. Mä palelen aina, joten tarviin jonkun hyvän! Mun tyyli vaatteissa on tähän asti ollut aika ihonmyötäinen, nyt oon aatellut, et ostettava vähän löysempää vaatetta, ettei kumpu heti paljastu, kun se ilmaantuu. 🙈

Toisaalta ei mitään hajua, että missä vaiheessa kumpu mahtaa tulla näkyväksi edes, voi olla, että alkuun pääsee töissä ihan normikamppeilla. 🤗 Turvotusta ja ummetusta tosin on jo nyt, eli farkkujen pitäminen ei oo enää mukavaa. 😅 Toivottavasti se helpottaisi vielä tässä töiden alettua elokuun alussa!
 
Mua kans mietietyttää onko ne nyt sit kuinka lämpimiä. En toisaalta ole mikään vilukissa ja kerrospukeutuminen onnistuu. Sikäli vois olla kätsyä ostaa sellainen mikä toimii myös normaalina takkina tai esim kantotakkina. En kyllä hirveesti kantanut ulkona esikoistakaan, lähinnä kotioloissa, mut esim mökillä se olis ollut kätsy (vetäsin jonkun anopin extra ison takin vaan päälle, kun lähettiin mettään).
 
Mun kaikki kolme lasta on syntyneet talvella, mutta en oo koskaan tarvinut äitiystakkia. Toppahousut saattaa mennä pidempään jos jättää vetoketjun auki ja laittaa ponnarin nappiin kiinni, jotain virityksiä on tullut kokeiltua 😄 Mulla tosin ei ihan hirveen iso maha oo ikinä ollutkaan, mulla ilmeisesti on kohtu sellasessa asennossa että ei tuu niin esiin. Tietysti riippuu talvitakistakin, mutta kai mulla sellasia aika normitakkeja on ollut 😄 Voihan sitä viimeset viikot lainata ehkä vaikka miehenkin takkia josnse on sopivampi, jos ei halua äitiystakkia ostaa? Äitiyshousuja oon sitten ostanutkin jo kahdet 😁 Paidat menee aika normaalisti päälle, jos alla on vaikka pidempi toppi ja sit se äitiyshousujen vyötärö toisaalta siinä myös. Siis on tietty olemassa ihania äitiysvaatteita, mä vaan jostain syystä oon yrittänyt pärjätä ilman niin paljon kuin voin 😄
 
Mun kaikki kolme lasta on syntyneet talvella, mutta en oo koskaan tarvinut äitiystakkia. Toppahousut saattaa mennä pidempään jos jättää vetoketjun auki ja laittaa ponnarin nappiin kiinni, jotain virityksiä on tullut kokeiltua 😄 Mulla tosin ei ihan hirveen iso maha oo ikinä ollutkaan, mulla ilmeisesti on kohtu sellasessa asennossa että ei tuu niin esiin. Tietysti riippuu talvitakistakin, mutta kai mulla sellasia aika normitakkeja on ollut 😄 Voihan sitä viimeset viikot lainata ehkä vaikka miehenkin takkia josnse on sopivampi, jos ei halua äitiystakkia ostaa? Äitiyshousuja oon sitten ostanutkin jo kahdet 😁 Paidat menee aika normaalisti päälle, jos alla on vaikka pidempi toppi ja sit se äitiyshousujen vyötärö toisaalta siinä myös. Siis on tietty olemassa ihania äitiysvaatteita, mä vaan jostain syystä oon yrittänyt pärjätä ilman niin paljon kuin voin 😄
Mulla ihan sama! Housuissa oon siirtynyt jossain vaiheessa äitiyshousuihin, mutta muuten tosi normaalivaatteilla on menty. Käytän muutenkin paljon sellaisia vaatteita että niissä on helppo olla myös mahan kanssa 😊
 
Erämaasta palattu sivistyksen ääreen, ei tosin kaupunkiin vieläkään, joten en edelleenkään ole päässyt sinne varhaisultraan. Tänään rv 6+5.

Maanantaina tosiaan oksentelinkin useamman kerran, tiistaina en oksentanut, mutta tosi paha olo oli. Nyt ke ja to en oikeastaan ole kokenut varsinaista pahoinvointia, jonkinasteista kuvotusta korkeintaan ja närästystyyppistä, ruoka tuntuu nousevan takaisin suuhun. Eipä sekään mulle mitenkään normaalia ole, mutta pahoinvoinnin alku rajuna ja sitten loppuminen melkein kuin seinään huolettaa kyllä. 🥺 Toki tiedän, että mm. raitis ilma siihen auttaa, ja sitä oon tässä tosiaan saanut, mutta silti...

Valkovuotoa on edelleen reippaasti, tissit on jossain määrin kipeät kyllä, mutta ei yhtään turvonneet. Maha sen sijaan tuntuu ehkä vähän turvonneelta. Edelleen heräilen aamuyöstä ja sykkeet koholla. Vaan eipä auta kuin odottaa. Tiistaina olisi neuvola ja ma tai ti olisi aikomus siellä ultrassa käydä. Harmittaa vaan vähän, että loman alku on mennyt asiaa jahkatessa, ja tuntuu että kohtuni tila on ihan joka ainoa hetki mielessä. Aina pitää päästä tarkistamaan että onhan pikkarit vielä puhtaat. 😅 Eli tunnen tosi paljon sympatiaa teitä kaikkia panikoijia kohtaan! On tämä vaan ihan mahdotonta touhua.
 
Tuo miehen talvivaatteiden käyttäminen olisikin muuten hyvä idea, jos olisi mahis. Mun mies on niin hoikkarakenteinen, että sen vaatteet sopii mulle melkeinpä normaalitilassakin hyvin, joten ei niihinkään vauvamaha mahdu. 🙈

No, pitää seurata kuinka se maha kasvaa ja ostella sitten tarpeen mukaan! 🤗
 
Mulla oli syyskuisen kanssa käytössä talvella ja keväällä Kumjan kantopaneeli, joka oli ihan super. Meinasin sillä mennä, jos takille kaipaa laajennusosaa. 😊
 
Miksiköhän jotkut raskauslaskurit laskee eri tavalla raskausviikot, vaikka syöttää samat tiedot eli kuukautisten alkupäivän ja kierron pituuden? Oon katsonut rv:n aina Liberon sovelluksella, näyttää tänään 5+4, mutta esim netissä Aavan laskuri ja joku toinen äppi jota tänään kokeilin antaa 6+0. 🤔
 
Miksiköhän jotkut raskauslaskurit laskee eri tavalla raskausviikot, vaikka syöttää samat tiedot eli kuukautisten alkupäivän ja kierron pituuden? Oon katsonut rv:n aina Liberon sovelluksella, näyttää tänään 5+4, mutta esim netissä Aavan laskuri ja joku toinen äppi jota tänään kokeilin antaa 6+0. 🤔
Liberon appia mulla ei ole, mutta Aavaa kävin kokeilemassa, näytti ainakin minulle ihan oikein. Onko sulla kuinka pitkä kierto?
 
Liberon appia mulla ei ole, mutta Aavaa kävin kokeilemassa, näytti ainakin minulle ihan oikein. Onko sulla kuinka pitkä kierto?

Käsittääkseni esim ranskassa (ja ehkä briteissä) lasketaan laskettu aika vähän eri tavalla kuin meillä - mietin vaan, että onkohan liberon laskuri koodattu jonkun muun maan tyyliin - en ole itse testannut 🤔
 
Liberon appia mulla ei ole, mutta Aavaa kävin kokeilemassa, näytti ainakin minulle ihan oikein. Onko sulla kuinka pitkä kierto?
31 päivää.
Kokeilin eilen muitakin googlen antamia raskauslaskureita ja jotkut antoi sen 5+4 ja jotkut 6+0, vaikka kierron pituus kysyttiinkin 🤔

Esimerkiksi vau.fin laskuri antoi 5+4. Antoiko Justiina sulle se saman kuin Aava, kokeilitko?
 
Takaisin
Top