Raskaaksi 2022

Noi tunteet on täysin sallittuja. Mäkin rupesin itkemään kun miehen kaveri ja sen tyttöystävä tuli vahingossa luultavasti toistamiseen raskaaksi. En ollut heti iloinen heidän puolestaan. Nyt jo olen mutta ensin en.

Jaksamista ❤️
Nuo tunteet on sallittuja ja hyväksyttyjä nuoremmille. Mutta tuntuu että useamman lapsen äideille, ja/tai vanhemmille naisille ei ole. Kuitenkin ne hormoonit toimii, ja mieli toimii kuten nuoremmillakin naisilla. Tai yrittää toimia, enää onnistumatta siinä. Olen monta vuotta kipuillut ja surrut sitä, että en voi enää saada vauvaa. Sitä viimeisintä ja toivottua, jolle nimikin oli jo valmiina. Oli useampi vuosi tässä kuopuksen jälkeen että en yrittänyt. Koska en olisi jaksanut vielä. Kun aloin yrittää, olinkin jo liian vanha, eikä terveys muutenkaan enää salli asiaa. Kun viimeksi tein haamun, olin salaa onnellinen. Ja julkisesti väheksyin asian tärkeyttä, uskottelin myös itselleni että tämä ei merkitse mitään. Mutta kyllä se merkitsi. Se oli oikea haamu, oikea kiinnitymisyritys. Koska tänään alkoi tuhruvuoto, eli laskennallisesti aivan oikein. Kohta alkaa kuukautiset. Joka helvet*n kuukausi sama juttu, ja aina vaan entistä aikaisemmin. Voi kunpa iän mukana naisen hedelmällisyys vaan lakkaisi, kertalaakista, yksinkertaisesti. Ei hiipuen ja löyhässä hirressä pitäen. Silloin tietäisi, että toivoa ei enää ole. Tästä itsesäälin täyttämästä monologista huolimatta -onnellista juhannuksen jatkoa ja plussatuulia teille kaikille! Olette sen onnistumisen ansainneet ❤ Pelkään niin alkavani itkemään, kun menemme maanantaina tapaamaan perhetuttavien 3 viikkoista vauvaa 😭 No, ovathan ne osittain katkeransuloisia onnenkyyneliä heidän puolestaan. ❤
 
Anteeksi, pakko avautua, mutta ajattelin että täältä ehkä saa ymmärrystä ja jaxuhaleja..

Jotenkin vaan ottaa henkiselle puolelle tosi kovaa kun tuntuu että ihan älyttömän moni tuttu/kaveri on nyt kertonut tänä vuonna raskausuutisia.
Tottakai sitä on iloinen toisten puolesta, mutta se silti tuntuu henkisesti tosi raskaalta. Viimeisen kuukauden aikana ainakin neljä kaveria on ilmoittanut raskaudesta. Tänään yksi viimeksi ja jotenkin nyt meni itsellä ihan kuppi nurin ja piti vähän itkeä tirauttaa miehelle.

Täällä ryhmässä se on taas jotenkin ihan eri asia, kun "eletään" yhdessä tätä taivalta ja jännitetään toisten puolesta. Se ei herätä ollenkaan negatiivisia fiiliksiä.

Sori masistelu, hyvää juhannuksen jatkoa kaikille!! 😎
Tiedän ton sun fiiliksen esikoisen yritysajalta. Kirpasee ja syvää. Ja nyt sit taas kirpasee uudelleen raskautujat, ekaa lasta odottavat ei kirpase, mut ne keil tullu helposti toinen tai useampi niin tuntuu epäreilulta välillä, miks muut raskautuu onnistuneesti niin helposti.
 
Tänään ollut hieman painontunnetta alavatsalla varsinkin silloin kun puuhailtiin miehen kanssa. Lisäksi näin viime yönä niin kreisiä unta että mitä. Mun alavatsalta pullahti vesi ilmapallon kokoinen pallo joka oli siis vauva. Se teki tilaa kohdussa ja sitten ikäänkuin pläsähti ja vatsa palautu normaaliksi 😆

Mulla on niin taas toiveikas olo ja ärsyttää ihan kun mä oon tämmönen joka kierto. Jaksan aina vaan uskoa että nyt onnistuttiin.
Huomenna vika lomapäivä, sit töihin ja vähän pelottaa kun joudun loman jälkeen vastuuhommaan ja yksin. Ääk. Aika kyllä kuluu nyt sit hyvin kun ei kerkeä kotona odotella että vaihtuu seuraava päivä ja pääsee testaa.
Ovistikkuihin pissiminen on kyllä helpottanut ahdistusta siitä että aika ei mene tarpeeksi nopeasti 🙈
Minusta on ihanaa, että jaksat uskoa. Luot uskoa myös minuun, ja varmasti myös toisiin yrittäjiin tällä foorumilla:red-heart:Mielenkiinnolla seuraan, miten ovistikkukokeilusi etenee. Olen välillä testannut dpo10-dpo14 ovistikuilla saaden aina haaleaa viivaa, vaikka negakiertoja ja rt olleet negoja. Kovasti voimia myös tuleviin työhaasteisiin
 
Kp1. Kierto kesti 40 päivää. Varmaan ovuloimaton, en ainakaan saanut testiin kiinni. Eka kerta kahteen vuoteen.

Että silleen. Ei tämä kp1 yllättäen tullut, tein parin päivän välein negatiiviset testit, viimeksi eilen. Eilinen ja toissapäivä olivat masentavia, tänään en ole juuri ajatellut asiaa. Olen nauttinut lämpimästä päivästä läheisten kanssa mökillä.

Yk25 alkakoon... Koen yhä vahvemmin kuuluvani enemmän tuonne menetyksen kokeneiden, lapsettomien yms ketjuihin, joten lähden tästä ketjusta ilman plussaa. Toivottavasti se kuitenkin tulee pian.

Kaikille ihanaa kesää ja plussatuulia!
Kovasti voimia ja tsemppihaleja! Yritystienne on ollut pitkä. On aina ilo lukea viestisi, kirjoittele meille siis myös jatkossa, mikäli siltä tuntuu. Toivon teille yllätysplussaa kiertoon nro 25 ja paljon onnea tulevaan :red-heart:
 
Anteeksi, pakko avautua, mutta ajattelin että täältä ehkä saa ymmärrystä ja jaxuhaleja..

Jotenkin vaan ottaa henkiselle puolelle tosi kovaa kun tuntuu että ihan älyttömän moni tuttu/kaveri on nyt kertonut tänä vuonna raskausuutisia.
Tottakai sitä on iloinen toisten puolesta, mutta se silti tuntuu henkisesti tosi raskaalta. Viimeisen kuukauden aikana ainakin neljä kaveria on ilmoittanut raskaudesta. Tänään yksi viimeksi ja jotenkin nyt meni itsellä ihan kuppi nurin ja piti vähän itkeä tirauttaa miehelle.

Täällä ryhmässä se on taas jotenkin ihan eri asia, kun "eletään" yhdessä tätä taivalta ja jännitetään toisten puolesta. Se ei herätä ollenkaan negatiivisia fiiliksiä.

Sori masistelu, hyvää juhannuksen jatkoa kaikille!! 😎
Tunnistan nuo ajatukset ja fiilikset. Nyt sukujuhlissa olen tavannut tuoreita äitejä, odottavia ja kuullut toisten raskausuutisia. Huomenna tänne tulee kylään mieheni siskonpoika, 7kk. Instassa nään kavereiden raskauskuvia ja -hehkutuksia. Tuntuu, että kaikilla muilla onnistuu, mutta meillä ei. Vaikka enhän minä tiedä, kauanko niissä perheissä on lasta yritetty
 
Nuo tunteet on sallittuja ja hyväksyttyjä nuoremmille. Mutta tuntuu että useamman lapsen äideille, ja/tai vanhemmille naisille ei ole. Kuitenkin ne hormoonit toimii, ja mieli toimii kuten nuoremmillakin naisilla. Tai yrittää toimia, enää onnistumatta siinä. Olen monta vuotta kipuillut ja surrut sitä, että en voi enää saada vauvaa. Sitä viimeisintä ja toivottua, jolle nimikin oli jo valmiina. Oli useampi vuosi tässä kuopuksen jälkeen että en yrittänyt. Koska en olisi jaksanut vielä. Kun aloin yrittää, olinkin jo liian vanha, eikä terveys muutenkaan enää salli asiaa. Kun viimeksi tein haamun, olin salaa onnellinen. Ja julkisesti väheksyin asian tärkeyttä, uskottelin myös itselleni että tämä ei merkitse mitään. Mutta kyllä se merkitsi. Se oli oikea haamu, oikea kiinnitymisyritys. Koska tänään alkoi tuhruvuoto, eli laskennallisesti aivan oikein. Kohta alkaa kuukautiset. Joka helvet*n kuukausi sama juttu, ja aina vaan entistä aikaisemmin. Voi kunpa iän mukana naisen hedelmällisyys vaan lakkaisi, kertalaakista, yksinkertaisesti. Ei hiipuen ja löyhässä hirressä pitäen. Silloin tietäisi, että toivoa ei enää ole. Tästä itsesäälin täyttämästä monologista huolimatta -onnellista juhannuksen jatkoa ja plussatuulia teille kaikille! Olette sen onnistumisen ansainneet ❤ Pelkään niin alkavani itkemään, kun menemme maanantaina tapaamaan perhetuttavien 3 viikkoista vauvaa 😭 No, ovathan ne osittain katkeransuloisia onnenkyyneliä heidän puolestaan. ❤
Sekundäärinen lapsettomuus on vaikea asia, joka kohtaa monia. Myös sinun tunteesi ovat sallittuja. On ikävää, että olet kokenut vähättelyä osallesi
 
Mulla myös tuli katkera olo kun yksi kaveri kertoi raskausuutisestaan ja varsinkin siitö, ettö heillä oli heti yk1 tärpännyt. Kuulostaa niin helpolta joillekin....

Me ollaan nyt tosiaan juhannusreissussa ja kerroinkin tuossa pari sivua sitten että ovisplussa luultavasti tulee mökkireissussa ollessa ja täällä emme voi talletella kun olemme kavereiden ympäröiminä. Onneksi keksittiin että miehen tädin mökki on 30km päässä ja sinne pieni panoretki. Ovisplussa sitten pärähtikin tänään, kp17.
No ei mennyt kun strömsössä 😂 oltiin jo melkein perillä kun pysähdyttiin hetkeksi ja huomattiin että auton rengas tyhjenee eli mennyt puhki. Ei ollut tunkkia, mutta kavereilla oli mökillä, joten eikun takaisin toivoen ettei rengas tyhjene. Onneksi oli vararengas. Vaihdettiin se alle ja uusi yritys ajaa taas se 30km matka. Onneksi päästiin petipuuhiin lopulta vaikka helkkaristi tulikin kilometrejä panon takia 🤣 kun laskee vielä huomioon se parikytä kilsaa joka ajettiin ylimääräistä torstaina kun haettiin tädin mökin avaimet.

Naureskeltiin että jos nyt tärppää niin voidaan sanoa että meidän vauvaa kyllö tekemällä tehtiin...
 
Minusta on ihanaa, että jaksat uskoa. Luot uskoa myös minuun, ja varmasti myös toisiin yrittäjiin tällä foorumilla:red-heart:Mielenkiinnolla seuraan, miten ovistikkukokeilusi etenee. Olen välillä testannut dpo10-dpo14 ovistikuilla saaden aina haaleaa viivaa, vaikka negakiertoja ja rt olleet negoja. Kovasti voimia myös tuleviin työhaasteisiin
Ihana, kiitoksia sanoistasi ❤️

Kävin tuossa pihalla aamukahvilla, koira ihmetteli liikettä trampalla, lapset jäi sinne yöksi nukkumaan, ei alkanu haukkuu. No alkoi sit heti minuutin päästä kun ensimmäinen kävelijä menee tuossa meidän viereisellä käveleytiellä 🤣

Dpo7 tänään ja kyllä sanon että helpottaa tätä testivimmaa kyllä kun uittaa sen ovistikun. Ne on hieman halvempia onneksi. Viime kierrolla katkesi selkäranka dpo7 illalla, huomenna mulla on suoeraikainen aamuvuoro ja kyllä mä annan itselle luvan testata jo Dpo8 ekan kerran. Ja onhan tässä jo muillakin varmasti vierotusoireita kun juhannuksena hiljaisempaa kuvien tiirailusta 🤣
Ovistikut siis haaleeta näyttää. Löysin vanhan ketjun vauva . fistä ja siellä joku tehnyt samaisen kokeilun ja sssnutkin haamut sitten ihan r testeillä, kuinka ihanaa 😍 Dpo 8 oli ovistikku vielä haalea mutta dpo10 jo tumma ja oliko haamu sit tullut ööö sitten dpo10 tai vähintään viivanpaikka.

Rinnanpäät tuntuu aamusta jo arahkoilta, mutta edelleen ne on tullut aroiksi ja täyteläiseksi joka kierron lopussa kun tarkemmin seurannut, proge vai estro vai molemmat tekee? Nyt ei eilen ollut edes mitään kummempaa tuntemusta alapäässäkään.

Huh, tässähän meinas jo unohtuu et töihin lähdettävä 🤣 heip!
 
20220626_093357.jpg
Epäröin, että ovisplussa olis ollut tuo 24.6. Ilta... mutta muistaakseni se ei ollut heti testatteassa aivan yhtä tumma kuin kontrolli vaikkakin tuli heti nopeasti näkyviin... 🤔 eggikset ja lämpödroppi oli 23.6. Sekä 24.6. Eli sekin puhuisi ovisplussan puolesta. Nyt on lämmöt nousseet 0,2 astetta mutta mä en varmaksi voi sanoa kun yöllä on makkarassa niin kuuma...😅 Mielenkiintoista. Pitäis kuitenkin dpo2 aloittaa cyclogest.
 
Tunnistan nuo ajatukset ja fiilikset. Nyt sukujuhlissa olen tavannut tuoreita äitejä, odottavia ja kuullut toisten raskausuutisia. Huomenna tänne tulee kylään mieheni siskonpoika, 7kk. Instassa nään kavereiden raskauskuvia ja -hehkutuksia. Tuntuu, että kaikilla muilla onnistuu, mutta meillä ei. Vaikka enhän minä tiedä, kauanko niissä perheissä on lasta yritetty
Sitä mäkin miettiä että yhtälailla nämä nyt raskausuutisia kertovat ovat saattaneet yrittää pitkään ja yhtälailla tunteneet näitä surullisia fiiliksiä heidän yritys aikana. Niin sitten siitä tulee vähän huono omatunto, mutta nää on aina tällasia tunteellisia asioita.

Kiitos sinulle ja muillekin! arvasin että täältä saa varmasti vertaistukea näihin ajatuksiin ja nyt niiden työstäminen on jo taas vähän helpompaa kuin eilen. ☀️
Toivon niin kovasti plussauutisia pian jokaiselle! ❤️
 
Dpo 11, ja nyt en todella tiiä mitä ajatella. Toi viiva rfsuun alkoi piirtymään jo suurinpiirtein heti testin kastamisesta, mutta samasta pissasta tuo clearbluen 10mlu ja nega. 🤨 Vissiin rfsu oikeesti noin huono että antaa testiajallakin noin selkeitä viivanpaikkoja.. 😮‍💨
 

Liitteet

  • 20220626_105126.jpg
    20220626_105126.jpg
    781 KB · Katsottu: 140
Dpo 11, ja nyt en todella tiiä mitä ajatella. Toi viiva rfsuun alkoi piirtymään jo suurinpiirtein heti testin kastamisesta, mutta samasta pissasta tuo clearbluen 10mlu ja nega. 🤨 Vissiin rfsu oikeesti noin huono että antaa testiajallakin noin selkeitä viivanpaikkoja.. 😮‍💨
Plussa vai ei ketjussa oli just testi et pc näytti jo haamua ja digissäkin avattuna selvät plussa viivat mutta sanoi ei raskaana, seuraavana päivänä oli 1-2. Mullakin joskus digi ollut reagoimatta vaikka pc jo haamuili. Toki frsu ei oo hirvittävän luotettava mutta en heittäisi vielä kirvestä kaivoon. 😊 avaa digi ja laita kuva, miltä näyttää!
 
View attachment 114045 Epäröin, että ovisplussa olis ollut tuo 24.6. Ilta... mutta muistaakseni se ei ollut heti testatteassa aivan yhtä tumma kuin kontrolli vaikkakin tuli heti nopeasti näkyviin... 🤔 eggikset ja lämpödroppi oli 23.6. Sekä 24.6. Eli sekin puhuisi ovisplussan puolesta. Nyt on lämmöt nousseet 0,2 astetta mutta mä en varmaksi voi sanoa kun yöllä on makkarassa niin kuuma...😅 Mielenkiintoista. Pitäis kuitenkin dpo2 aloittaa cyclogest.

Mun silmiin 25.6. plussa 😊 toivotaan että teillä juhannuspuuhat toisi tulosta 💕

Meillä tylsää aikaa, kp 5 vasta.. koitan puuhailla ensiviikon loppupuolelle jonkisortin (vauvanteko)kesälomaa 😂 alkaa olla irtiotto arjesta tarpeeseen ja jos sattuis että päästäs relaamaan, niin ai että 😊
 
Plussa vai ei ketjussa oli just testi et pc näytti jo haamua ja digissäkin avattuna selvät plussa viivat mutta sanoi ei raskaana, seuraavana päivänä oli 1-2. Mullakin joskus digi ollut reagoimatta vaikka pc jo haamuili. Toki frsu ei oo hirvittävän luotettava mutta en heittäisi vielä kirvestä kaivoon. 😊 avaa digi ja laita kuva, miltä näyttää!
Kerkesin nakata testit jo roskiin, ja nyt näköjään samaan syssyyn alkoi menkatkin sitten 4 päivää etuajassa ihan kunnolla tuntuvien kipujen kanssa.. liekkö siellä koittanut jotain tapahtua en tiedä mutta no ei muuta kun uuteen kiertoon. 😵
 
Kerkesin nakata testit jo roskiin, ja nyt näköjään samaan syssyyn alkoi menkatkin sitten 4 päivää etuajassa ihan kunnolla tuntuvien kipujen kanssa.. liekkö siellä koittanut jotain tapahtua en tiedä mutta no ei muuta kun uuteen kiertoon. 😵
Voi ei... 😔 haluaisin silti olla optimistinen, että kyseessä olis kiinnittymisvuoto ja raskaudesta aiheutuvat kivut. Toki jos vuoto on runsasta niin silloin tuskin, jos näin on niin Tsemppiä uuteen kiertoon. ❤
 
Takaisin
Top