Raskaaksi 2022

Jaahas, tiputtelua pikkuisen. :Grimacing Face: Tiedän, että se VOISI olla kiinnittymisvuotoa, mutta Flo'n mukaan edellisessäkin kierrossa (jossa ei raskauden mahdollisuutta väärin ajoitettujen yhdyntöjen/bongaamattoman oviksen vuoksi edes ollut) tiputtelu on alkanut jo kp 35/39. Nyt siis kp 30 ja oviksen perusteella laskien kierron pituus olisi 34 päivää. Mitäs tuo liian aikaisin alkava tiputtelu taas saattoikaan tarkoittaa, progesteronin mataluutta?
 

Mä olen tällaisen taulukon mukaisesti ajatellut, että dpo 10 on eka päivä, jolloin olisi järkeä testata. Toki järjellä nyt ei välttämättä tämän homman kanssa ole paljoakaan tekemistä, että tota joo. :tears:

Mä olen ymmärtänyt (saa korjata, jos olen väärässä!), että tuo ovulaatiotestillä raskauden testailu on vähän sellaista saattaapi olla tai saattaapi olla olemati -tason touhua? Halvimmillaan liuskatestejä (esim. Raskauskeijun Onestep, joita kyllä kovasti kuulee parjattavan, tai Kotitesti.fi:n Sofi) saa reilusti alle eurolla kpl säästöpakkauksissa, niin ehkä ne voisi olla hyvä investointi? Ettei sitten tarvitse miettiä sitä, mitä se ovistestin tulos tarkoittaa tai on tarkoittamatta.
Prismassa oli raskaustikkutestejä "tukkupakkaus" ehkäpä 10kpl/pkt. Samainen testi näytti mulle testaillessa ainakin oikein. Digitestejä en niiden hinnakkuudesta johtuen koskaan tullut hankkineeksi.
Ovis ja raskaustesti etsivät nesteestä eri aineita, eli tulokset harvoin siksi kohdallaan.
 
Muokattu viimeksi:
Olen niin pahoillani ❤ Mun veli laittoi mulle viestiä juhannuksena reissusta "Että tällaisen 7 kk ikäisen suloisen pojan tapasin". En meinannut uskaltaa avata viestiä ollenkaan katsoakseni miten söpön. Kyseessä olikin sitten "vain" koiranpentu 🤣 Suloinen toki hänkin. Ja huomenna 3 viikkoista vauvaa tapaamaan, mun on pakko ottaa tilannekohtaiseksi määrätty rauhoittava lääke että selviän tilanteesta kunnialla. Muuten pelkään että mun itkusta ei tule edes loppua. Pelkään että itken silti, ettei se lääke mitään edes auta. 😞 Kuulostan varmaan varsin sekopäältä, mutta olen niin herkkä.
Täytyy vastata omaan viestiin kun tässä helteen takia valvon. Tosiaan jännitin vauvan tapaamista (miten huvittavalta se kuulostaakaan) kun lauantaina sain vielä haamujen haamun testiin ja menkat ollut koko ajan tuloillaan. Eikä vieläkään ole vuoto alkanut hyvin, mutta alkaa ihan just kohta. Vauvan näkeminen meni ihan hyvin ja yllättävän neutraali fiilis. Se on vauvakohtaista näemmä. Jotkut vauvat tuntuu vieraammilta ja jotkut "tutummilta" söpöliineiltä joita voisi koko ajan kantaa. Tällä 3 viikkoisella on kovia masukipuja niin muistui myös mieleen ettei se ihan helppoa aikaa ole 😅 Kahdella mun lapsista oli kovat masukivut myös vauvana. Muut vauvoistani pääsi sen suhteen helpommalla. Jaksamista kaikille vauvahaaveisiin ja näihin helteisiin!
 
Näkyykö siinä ihan inanen jotakin punaista? Mun mielestä näkyi luonnonvalossa, mutta kuvasta en ole enää varma. Dpo11 pitäisi kyllä varmaan olla jo vahvempi viiva, mutta JOS tuo on joku oikea haamu, joka tuosta sitten hiipuu pois, niin kiinnittymisyrityksestäkin oon jo iloinen. 💫
IMG20220628074709__01.jpg
 
Näkyykö siinä ihan inanen jotakin punaista? Mun mielestä näkyi luonnonvalossa, mutta kuvasta en ole enää varma. Dpo11 pitäisi kyllä varmaan olla jo vahvempi viiva, mutta JOS tuo on joku oikea haamu, joka tuosta sitten hiipuu pois, niin kiinnittymisyrityksestäkin oon jo iloinen. 💫
View attachment 114072
Kyllä mä jotain näen! Jos nää on niitä herkkiä liuskoja niin mä en luottaisi näihin Ja näiden herkkyyteen yhtään. 😅 Oisko mahdollista kokeilla jollain muulla näkyiskö jo paremmin? 😊
 
Tänään dpo7 ja nyt illasta vähä jomottanu vasemmalle alavatsaan. Milloin vois aloitella testaileen ja toimiiko ovistestit raskaustestien tavoin? 😇 Raskaustestejä ei viittis tuhlailla ennen kun menkat on myöhäs, kun ne on niin kalliita. 🤭 En oo siis vielä harrastanu tikuttamista niin en siitä aiheesta niin tiedä. 😁
mulla ovistestit näyttävät melko vahvaa viivaa dpo7–dpo15 ja joka kerta on ollut raskaustestillä nega. eli ainakaan mun on ihan turha niillä ovistesteillä raskauden mahdollisuutta testata
 
Kyllä mä jotain näen! Jos nää on niitä herkkiä liuskoja niin mä en luottaisi näihin Ja näiden herkkyyteen yhtään. 😅 Oisko mahdollista kokeilla jollain muulla näkyiskö jo paremmin? 😊
Joo nää on just niitä 😂 Ei ole nyt käsillä mitään muita testejä, mutta voin kyllä ostaa huomiseksi. Perhana kun otin töihin mukaan pikkulaukun, mihin ei mahdu mitään, en haluaisi miestä vielä innostuttaa millään testiostoksilla. 😅 Sen huhtikuussa päättyneen raskauden jälkeen näin vahingossa miehen Spotifysta, että oli kuunnellut jotain isien podcastia, tuli niin kauhea surku kun toinenkin oikeasti odottaa. 😭 Mies on siis ulospäin kaikissa asioissa aina tosi tyyni, niin on vaikea välillä tulkita, mitä hän ajattelee.
 
Täällä dpo12 ja negaa näyttää😣
Eiköhän tämä kierto menny harakoille taas ja ei muuta kun uutta yritystä. Saas nähdä mihin kohtaan ens kierrossa osuu ovulaatio et pääseekö sitä edes kunnolla yrittämään. Kohta voikin taas varmaan siirtyä tjottailu meininkiin kun aiheuttaa vaan harmaita hiuksia tää aikatauluttaminen.
Hassua miten tässä vaiheessa kiertoa iskee aina se epätoivo ja ajatus että mistä keräisi motivaation uuteen kiertoon🙄
 
Näkyykö siinä ihan inanen jotakin punaista? Mun mielestä näkyi luonnonvalossa, mutta kuvasta en ole enää varma. Dpo11 pitäisi kyllä varmaan olla jo vahvempi viiva, mutta JOS tuo on joku oikea haamu, joka tuosta sitten hiipuu pois, niin kiinnittymisyrityksestäkin oon jo iloinen. 💫
View attachment 114072
Mun silmään vois jotain pientä osua😊
Ei muuta kun uutta testiä vaan💪
 
Täällä dpo12 ja negaa näyttää😣
Eiköhän tämä kierto menny harakoille taas ja ei muuta kun uutta yritystä. Saas nähdä mihin kohtaan ens kierrossa osuu ovulaatio et pääseekö sitä edes kunnolla yrittämään. Kohta voikin taas varmaan siirtyä tjottailu meininkiin kun aiheuttaa vaan harmaita hiuksia tää aikatauluttaminen.
Hassua miten tässä vaiheessa kiertoa iskee aina se epätoivo ja ajatus että mistä keräisi motivaation uuteen kiertoon🙄
No sepä se (motivaation lasku pms oireiden aikaan). Dpo15 tänään ja odotan vuodon alkua. heräsin semmoseen selkäkipuun että oksat pois :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: kyllä se vuotokin varmasti kohta seuraa. Mieli on maassa ja tuntuu niin kaukaiselta, että ikinä tärppäisi muka just meille.

Onneksi olen kertonut äidilleni lapsettomuushoidoista, koska näillä näkymin seuraava ovis on 2 viikkoa päästä eli just kun oltiin sovittu yhteinen loma. Siirrettiin sitten hotellit ja kaikki viikkoa aikaisemmaksi ja kaikki plänit uusiksi. Muut matkaan lähtijät kyselivät syytä moiseen muutokseen, äiti kyseli multa, että mitä ihmettä hän niille vastaa. Käskin vedota perhesyihin. Siinä on mulleki hyvä tekosyy olla avaamatta asiaa yhtään sen enempää, kun voin sanoa asian koskevan miestäni ja aikataulujen yllättäneen meidät. :thumbs-up: (eikä se sillon siis ole mikään valhe, en viitsisi aivan mitään puppuakaan keksiä)
 
No sepä se (motivaation lasku pms oireiden aikaan). Dpo15 tänään ja odotan vuodon alkua. heräsin semmoseen selkäkipuun että oksat pois :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: kyllä se vuotokin varmasti kohta seuraa. Mieli on maassa ja tuntuu niin kaukaiselta, että ikinä tärppäisi muka just meille.

Onneksi olen kertonut äidilleni lapsettomuushoidoista, koska näillä näkymin seuraava ovis on 2 viikkoa päästä eli just kun oltiin sovittu yhteinen loma. Siirrettiin sitten hotellit ja kaikki viikkoa aikaisemmaksi ja kaikki plänit uusiksi. Muut matkaan lähtijät kyselivät syytä moiseen muutokseen, äiti kyseli multa, että mitä ihmettä hän niille vastaa. Käskin vedota perhesyihin. Siinä on mulleki hyvä tekosyy olla avaamatta asiaa yhtään sen enempää, kun voin sanoa asian koskevan miestäni ja aikataulujen yllättäneen meidät. :thumbs-up: (eikä se sillon siis ole mikään valhe, en viitsisi aivan mitään puppuakaan keksiä)
Joo just toi sama fiilis että tärppääkö meillä enää ikinä. No ainakin tiedän että on mahdollista plussata kun kerran niin käynytkin. Tiedostan kyllä senkin että homma hankaloituu kun ikää alkaa olla molemmilla.
Oon kyllä monesti miettinyt että oisko vaan parempi mennä fiiliksen mukaan kattelematta kalenteria.
Mut kyllä tästäkin vielä noustaan😁

Hyvä kun oot kertonut äidillesi teijän tilanteesta niin josko ei sen enempää tarvii selitellä reissun siirtymistä. Me ei olla puhuttu perheille mitään lapsihaaveista, koska mennään edelleen meiningillä että vauva tulee jos niin on tarkoitettu. Mehän ei siis tosiaan hoitoihin lähdetä jos plussaa ei rupea kuulumaan, näin päätettiin jo kun "yritys" aloitettiin. Yhdessä sit vaan jossain vaiheessa keskustellaan kun on aika lopettaa yrittäminen ja siirtyä ehkäisyn käyttöön. Toki se hetki tulee olemaan aika haikea kun tajuaa ettei voi kokea enää raskautta, synnytystä tai vauva-aikaa.
 
Kyselin aiemmin eri ovulaatiotestien eroja ja pakko laittaa tänne kuva tieteellisistä tuloksistani. Eli samasta pissasta tehty Raskauskeijun liuskatesti sekä Clearbluen digitaalinen testi puikkoineen. Clearbluehun tuli hymynaama jo eilen ja sen viivat ovat siis tänään jo haalistumassa, mutta silti kuitenkin ihan eri sarjaa kuin Raskauskeijun testi! Testailin noilla halvoilla liuskoilla kuukausia saamatta koskaan ovulaatioplussaa (vaikka kerran jopa raskauduinkin). Kuinka turhauttavaa että vika olikin testeissä. :Angry Face: Tämä siis tiedoksi muillekin ketkä tuskailevat halpistestien kanssa, ainakin omalla kohdallani sijoittaminen kalliimpiin kannatti.
 

Liitteet

  • IMG_0245~2.JPG
    IMG_0245~2.JPG
    397.2 KB · Katsottu: 104
Dpo 9 jotkut saa haamuja, itse testaisin vasta dpo 10 tai 11 jos haluat olla varma. 😊 ilmeisesti ovistestit voi myös reagoida raskauteen mutta en usko että nekään vielä noin varhaisilla päivillä. Pregcheckin liuskat on edullisia ja hyviä raskaustestejä ja näyttävät varhain. 😊



Minä olen täällä pohdiskellut kosmetiikkaa ja mahdollista raskautta. Ensinnäkin mulle tuli ihan uutena tietona ettei tavallista aurinkosuojaa saisi raskaana käyttää ja sitten pohdin meikkejä ja hajuvesiä... miten te olette toimineet raskauden aikana kosmetiikan kanssa?

Kyselin aiemmin eri ovulaatiotestien eroja ja pakko laittaa tänne kuva tieteellisistä tuloksistani. Eli samasta pissasta tehty Raskauskeijun liuskatesti sekä Clearbluen digitaalinen testi puikkoineen. Clearbluehun tuli hymynaama jo eilen ja sen viivat ovat siis tänään jo haalistumassa, mutta silti kuitenkin ihan eri sarjaa kuin Raskauskeijun testi! Testailin noilla halvoilla liuskoilla kuukausia saamatta koskaan ovulaatioplussaa (vaikka kerran jopa raskauduinkin). Kuinka turhauttavaa että vika olikin testeissä. :Angry Face: Tämä siis tiedoksi muillekin ketkä tuskailevat halpistestien kanssa, ainakin omalla kohdallani sijoittaminen kalliimpiin kannatti.
Höh, juuri noita raskauskeijun halppistestejä tilasin😂 (eikä ole vieläkään saapunut, vaikka 1,5 vk sitten tilattu....)
 
Kyselin aiemmin eri ovulaatiotestien eroja ja pakko laittaa tänne kuva tieteellisistä tuloksistani. Eli samasta pissasta tehty Raskauskeijun liuskatesti sekä Clearbluen digitaalinen testi puikkoineen. Clearbluehun tuli hymynaama jo eilen ja sen viivat ovat siis tänään jo haalistumassa, mutta silti kuitenkin ihan eri sarjaa kuin Raskauskeijun testi! Testailin noilla halvoilla liuskoilla kuukausia saamatta koskaan ovulaatioplussaa (vaikka kerran jopa raskauduinkin). Kuinka turhauttavaa että vika olikin testeissä. :Angry Face: Tämä siis tiedoksi muillekin ketkä tuskailevat halpistestien kanssa, ainakin omalla kohdallani sijoittaminen kalliimpiin kannatti.
Mulla ihan sama kokemus, löytyy varmaan kuvakin jostain raskaaksi 2021 ketjusta.👍🏻 liuskoista ainoastaan pc ovistestiin saan edes sinnepäin ja apteekkarin puikot on toiminu ovulaation testaamisessa mulla tosi hyvin.
 
Mä oon tänään miettinyt sitä, kun eräs juhannusseurueen nainen ärähti johonkin jonkun sanomaan, että "lapsia ei tehdä, niitä saadaan!". Jotenkin oon vähän eri mieltä, kun oltiin samana aamuna ajeltu melkein 100km ja vaihdettu puhjennut rengas että päästiin tallettelemaan juhannuksen juhlinnan välissä 😅
Kyllä tää välillä ihan tekemisen meiningiltä tuntuu.

Viimeksi tilasin tähän aikaan kierrosta (dpo2) lisää ovistestejä ja sitten plussasinkin, tosin oli kemiallinen. Kokeilen tässä kierrossa samaa kikkaa ja eilen lähti ovistestitilaus... 😏
 
Mä oon tänään miettinyt sitä, kun eräs juhannusseurueen nainen ärähti johonkin jonkun sanomaan, että "lapsia ei tehdä, niitä saadaan!". Jotenkin oon vähän eri mieltä, kun oltiin samana aamuna ajeltu melkein 100km ja vaihdettu puhjennut rengas että päästiin tallettelemaan juhannuksen juhlinnan välissä 😅
Kyllä tää välillä ihan tekemisen meiningiltä tuntuu.

Viimeksi tilasin tähän aikaan kierrosta (dpo2) lisää ovistestejä ja sitten plussasinkin, tosin oli kemiallinen. Kokeilen tässä kierrossa samaa kikkaa ja eilen lähti ovistestitilaus... 😏
Mä kans joskus ajattelin noin, että ei niitä lapsia tehdä, vaan niitä saadaan. Kun ajatteli sen niin, että "tekeminen" meinaisi sitä, että joo tuolloin on ovis ja heilutellaan silloin peittoa, niin sitten 9kk päästä ollaan synnärillä. Mutta nyt kun on kohta 2v yritystä takana, niin kyllä tämä alkaa nimenomaan tekemiseltä tuntua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja kun todennäköisesti ei onnistuta ilman hoitoja, niin sanoisin että sitten on oikein tekemällä tehty. :Grinning Face With Smiling Eyes:⚒️🔧🧱

ON: Meillä on 9.8 tulossa hoitojen suunnittelukäynti lapsettomuuspolilla. Olisi siis tarkoitus aloitta ICSI-hoidot. Oon nyt tämän kierron pitänyt taukoa oviksen tikuttamisestakin (viimeksi olen ollut seuraamatta kiertoa elokuussa 2020, huh..). Vaikka pakko myöntää, että helposti ajatus luisuu kierron tuntemuksiin, että onkohan se ovis jo mennyt vai vasta tulossa. Mutta olen koittanut nyt tietoisesti siirtää ajatusta muualle ja keksinyt kaikkea mukavaa tekemistä kesälle. Täytyy katsoa heinäkuussa mikä on fiilis, että aiotaanko yrittää silloin. Olen alkanut ajatella, että olisi melkein parempi jättää sekin yrityskierto väliin, niin saataisiin hyvässä lykyssä jo elokuussa alkioita pakkaseen, jos niitä nyt ylipäätään saadaan aikaiseksi. Uskoisin kuitenkin, että edes yksi. :Person With Folded Hands:
 
Liityn mukaan joukkoon! Eli mulla on kaksi lasta alle 4v jo ennestään ja nyt aletaan yrittämään kolmatta 😍 kahdessa muussa on mennyt 8-10kk plussaan joten otin tähän heti kaikki poppakonstit käyttöön (royal gelee ja vehnänalkioöljy).
Saa nähdä kuinka pitkään kestää tällä kertaa, kesävauvaa -23 haaveilisin 🥰
 
Mä oon tänään miettinyt sitä, kun eräs juhannusseurueen nainen ärähti johonkin jonkun sanomaan, että "lapsia ei tehdä, niitä saadaan!". Jotenkin oon vähän eri mieltä, kun oltiin samana aamuna ajeltu melkein 100km ja vaihdettu puhjennut rengas että päästiin tallettelemaan juhannuksen juhlinnan välissä 😅
Kyllä tää välillä ihan tekemisen meiningiltä tuntuu.

Viimeksi tilasin tähän aikaan kierrosta (dpo2) lisää ovistestejä ja sitten plussasinkin, tosin oli kemiallinen. Kokeilen tässä kierrossa samaa kikkaa ja eilen lähti ovistestitilaus... 😏
Joo kyllä omat lapset on ainakin tekemällä tehty 🫢🫢
 
Dpo 9 jotkut saa haamuja, itse testaisin vasta dpo 10 tai 11 jos haluat olla varma. 😊 ilmeisesti ovistestit voi myös reagoida raskauteen mutta en usko että nekään vielä noin varhaisilla päivillä. Pregcheckin liuskat on edullisia ja hyviä raskaustestejä ja näyttävät varhain. 😊



Minä olen täällä pohdiskellut kosmetiikkaa ja mahdollista raskautta. Ensinnäkin mulle tuli ihan uutena tietona ettei tavallista aurinkosuojaa saisi raskaana käyttää ja sitten pohdin meikkejä ja hajuvesiä... miten te olette toimineet raskauden aikana kosmetiikan kanssa?
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top