BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks sulla ollut näitä ennen käytössä?
Mulla näillä just tulo tosi vaalea plussa (joka varmistettu joko pc tai digi).

Sielläkin siis jännätään lämpöjä!

Onneks en ajatellut ottavani primoja tässä kierrossa vielä käyttöön, kun ei olis tietoa milloin aloittaa.
Mä oon näillä ny vedelly kyl jokusen kierron, yleensä on vielä tummunu tosta aiemmasta seuraavana päivänä! Mut yleensä ollu paljon haaleempi vielä ku tuo tänpäivänen kun ovulaatio ei oo ollu lähimain. Eli joo, jännät paikat täälläkin :D

Mjaa-a - pissin vielä uusiks tikkuun ny, ja on tuo hitusen tummempi ku päivällä, mut ei yhtä tumma ku eilen. Ehkä se elimistö siellä vähän yritti mun mieliks pumppaa varhasta ovista mutta ei lähteny :Relieved Face: joko niin tai huomenna on lämpöspurtti! Noh, vielä on pari päivää aikaa yrittää ennen lauantaita :D

PXL_20220504_182210794~2.jpg

Mulla oli joku mielenhäiriö tänään ja pissin kans tikkuun vaikka ei edelleenkään limoja tai haluja vielä :tears: haaleehan se oli tietty, eli nyt voin huolella aloittaa oikeen testauksen vasta viikonloppuna ja jännitän tän aikaa teidän tilanteita :folded:

Täällä kp 15 ja aamulämmöt tippui jo. Ei vaan ole vielä kunnon ovis oireita, ei haluja, eikä kunnolla eggwhite limojakaan vaikka kosteaa onkin. Ehkäpä vasta vähän myöhemmin tässä kierrossa tulossa ja lämmöt tippui jostain muusta syystä. En mä ehtinyt taaskaan niitä ovistestejä hankkimaan kun kaupasta tai netistä ei voi tilata (lapset ehtii tonkimaan ruokatilauksen ja postit) ja en ole pitkään aikaan itse käynyt kaupassa.

Liitteet

• Screenshot_20220505_055331.jpg
    Screenshot_20220505_055331.jpg
    138.8 KB · Katsottu: 119
View attachment 112597

Heräsin pikkasen normaalia aiemmin ja otin lämmön (36,56) kun piti mennä vessaan. En lopulta mennyt, kun nukahdin. Nyt uudestaan heräsin niin olis ollut vielä korkeampi (36.67). En nyt sit tiedä annanko olla tuossa ton alemman vai en.
Kumman te laittaisite?

Mut pompahti kyllä ylös...
Varmaan antaisin olla sen ekan, vaikka eipä nuilla varmaan suurta väliä ole, kumman laittaa.. :smiling-eyes:

Täällä dpo1 ja ihan naurettavan pompun otti aamulämmöt :rolling:

Tosin nyt sekottaa varmasti sekin, että mulla on joku lenssu. Lapselle tuli koronatestiin positiivinen tulos maanantaina ja mä tulin eilen kipeeks, mutta koronatestit on negaa.

Liitteet

• Screenshot_20220505-085705_Flo.jpg
    Screenshot_20220505-085705_Flo.jpg
    222.9 KB · Katsottu: 130
Oho, Harmilla hitusen vaikeempi seurata lämpöjä jos kuume iskee samalla :D mut kylhän tuo silti varmaan myös ovisnousu on! :)

Jee NewMoon, kyllä näyttää kovasti siltä että olis ovis ollu! :) Mäki ehkä sen ekan arvon ottasin, vaikka ei kai sen kauheesti väliä jos molemmat oli noussu! :)

Ja ForeverFeverillä lupaava dippi! :)

Mulla ei tullu nousua eikä laskua, samalla -0,2 jatketaan :D

Mulla ei kuumetta ole ollu, lähinnä kurkku kipee ja räkänen meno.. Illalla mittailin, niin lämpö oli vaan jotain 36.6 paikkeilla.
Eli ovis nousun piikkiin menee suurin osa tosta aamun pompusta, mutta varmaan tää räkätautikin jotain vaikuttaa. Jännä nähdä loppu luteaalin lämmöt. :Nerd Face:

Oivoi Harmi! Toivotaan että menee helppona ohi! :red-heart:

NewMoon: Joo, lauantaina eli kp11 pitää alottaa primo. Toivotaan kovasti että ehtis nyt tulla! :Grimacing Face: vaikka vähän kyllä kuulostaa ihanalta sekin ajatus, että sais tähän väliin yhen luteaalin missä ei tarvi yhtään miettiä et onko oireita vai ei :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Eilen tippu r-testi vessanpönttöön näkemättä tulosta ja tänään lämmöt näyttää brutaaleille joten ei jätä arvailujen varaan mitä on tapahtumassa viimeistään huomenna :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mut kaikesta huolimatta kiva kun kierto oli ns normaalimittainen jos laskee sen kp10 ekaksi kiertopäiväksi kun lämpö oli normaali ekan kerran. Ja ens oviksen pääseekin sit hyödyntämään oikein kunnolla jos tulee kuten ennustettu :Ok Hand Sign:

Screenshot_20220506_060026_com.android.chrome.jpg

Eilen tippu r-testi vessanpönttöön näkemättä tulosta ja tänään lämmöt näyttää brutaaleille joten ei jätä arvailujen varaan mitä on tapahtumassa viimeistään huomenna :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mut kaikesta huolimatta kiva kun kierto oli ns normaalimittainen jos laskee sen kp10 ekaksi kiertopäiväksi kun lämpö oli normaali ekan kerran. Ja ens oviksen pääseekin sit hyödyntämään oikein kunnolla jos tulee kuten ennustettu :Ok Hand Sign:

View attachment 112631
Höh lämpöjen tippumiselle. Toivottavasti seuraava kierto sitten tärppää!

Mä luulen että ovis lähestyy, mutta ei ihan vielä. Hyvä niin kun ei olla ehditty melkein viikkoon tallettelemaan, olen ehtinyt iltaisin nukahtamaan ennen kuin lapset nukkuu koska olen vähentänyt reilusti kahvinjuontia raskaustoiveen takia, vähän päinvastainen vaikutus :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onneksi viikonloppu tulee!

Ovistesti on mielestäni nyt vahvempi kuin kp 12 vahvin. Alavatsa on kipeä ja alkaa tuntumaan oviksen lähentymiseltä :Face Without Mouth: täytyy myöhemmin testata uudestaan ja pregcheckillä myös..

View attachment 112633

Kuivana
View attachment 112636

Ja lämmöt

View attachment 112634

Muoks. Lisäsin kuvan lähes kuivasta myös. Nyt alkais olla kyllä mulle sopivampi ovisajankohta kyllä.. Saa nyt nähdä vahveneeko vielä kunnon plussaksi ja miten lämpöjen käy.
Selkeästi on ainakin jo yrittänyt ovulaatio tapahtua. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

View attachment 112631
Ihanan optimistinen asenne! Toivottavasti seuraava kierto on sitten teidän. :folded::Two-hearts: Tai mistä sen tietää jos oliskin vaan myöhäinen kiinnittyminen ja estrogeenidropista kyse. :Hugging Face:

Omanapailua: lämmöt pysyy aika alhaalla vaikka raskaustesti täällä vahvistuu. Silti noin 0,3 astetta omaa normilämpöä ylempänä mitä kierron alussa. Oon miettinyt että jättäisin nyt lämmön mittaamisen kun se tahtoo vähän stressata että onko kaikki hyvin... :Grinning Face With Smiling Eyes: Taidan luottaa nyt vain vahvistuviin raskaustesteihin. Oma olokin kun on sellainen että voiko tässä muka raskaana olla, ainoa "oire" on puuttuvat kuukautiset. Huomenna pärähtää 4+0 joten jos päästään ensi maanantain yli, se on mun henkilökohtainen ennätys. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

New Moonilla alkaa testit näyttää hyviltä. Josko sieltä tänään pärähtäis selkee plussa! :thumbs-up:

Täällä dpo2 ja koronan kourissa sitkutan. Eilinen oli aika kamala päivä, ja kun en uskalla buranaakaan ottaa, ettei se vaan estäis mahdollista hedelmöittymistä ja kiinnittymistä.. Kökön panadolin voimin sit vaan porskutan. Tänään tuntuu jo onneks olo paremmalta.:folded:

Kuumetta ei ole ollut, mutta se voi johtua ihan vaan säännöllisestä panadolin syömisestäkin. Aamulämmöt pysy samassa eilisen kanssa.

Liitteet

• Screenshot_20220506-093045_Flo.jpg
    Screenshot_20220506-093045_Flo.jpg
    224.5 KB · Katsottu: 109
Lepus timidis: harmi että putosi tikku ja perässä käyrä :/ mutta samaa mieltä että hienoa että näin pian näyttäis vakiintuneen kierto! :)

Foreverfever: heh, paha tuo kun tuleekin vastakkainen vaikutus :P mulla vähän kans kun aloin ottaa sitä melatoniinia tunnin ennen nukkumaan menoa, niin tajusin pian että siitä lähtee sit kyl mahikset iltapuuhailuun kun oon ihan död sit sänkyyn mennessä :D oon nyt ottanu sit vähän myöhemmin kun en välttämättä nukahtamiseen sitä tarvi vaan kuvitteelliseen hedelmällisyysbuustiin. Toivotaan että viikonloppu tuo teille nyt enemmän tilaisuuksia! :)

NewMoon: kyllä näyttää hyvältä! En osaa tuost testistä sanoa mut tosi lähellä plussaa jo :) niin ja unohtu vastata, että joo, kolmen kohonneen lämmön jälkeen FF vahvistaa oviksen!

Jossu: joo varmaan kannattaa oman rauhan takia lopettaa mittailu jos se aiheuttaa stressiä! Kyl nyt on kaikki sormet ja varpaat ristissä et tää jää pysyvästi kiinni!! :))

Voihan Harmi ja korona :red-heart: toivottavasti helpottaa oireet pian, ja joo onpa tuskasta vältellä ibuprofeiinia samalla :Grimacing Face: mutta sulla on kyllä niin siistit nousut! Ei jää hitustakaan epäselväks missä kohtaa ovulaatio oli :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Mulla näköjään mun tasanen käyrä on hivuttautunu hitaasti alaspäin ja tänään pyöristy Ouran appissakin jo -0,3:een. Combo breaker. Eli kyllä se hitaasti valuu kohti ovista, mutta ellei huomenna nouse jo lämmöt ni myöhästyy kyllä tästä kelkasta :P

Screenshot_20220506-103721.png

Takaisin