Pulinaketju

Meidän suvussa on monella käynyt niin, että hyväkuntoisen oloinen, terve ihminen on 58-62-vuotiaana kuollut suorilta jaloilta, kun sydän on pettänyt, ja osa taas on elänyt 90-vuotiaaksi. Ihan mahdotonta tietää, millainen tuuri käy. Jos minulle käy noin, että pumppu yhtäkkiä sanoo tehtävänsä irti kun olen 58, on silloin kuopukseni vasta 15-vuotias, ja tämä kieltämättä kauhistuttaa. Vaikka olisin kuinka hyväkuntoinen ja jaksava tahansa.

Ei näitä voi laskea niin, että kuusikymppinen vielä jaksaa hyvin, kun ei ole mitään tietoa, onko silloin enää elossakaan. Toisaalta ei voi myöskään elää elämäänsä niin, että kuolenpa 58-vuotiaana, joten jätetäänpä lapset tekemättä. Mutta molemmat mahdollisuudet kannattaa ottaa huomioon ja yrittää suunnitella jokin tapa turvata lasten elämä, jos nyt sitten sattuisi heittämään henkensä. Noin joka kymmenes suomalainen ei elä 60-vuotiaaksi, ja se on iso määrä se.
 
En usko - käsittääkseni hoidot eli viimeinen Alkion siirto on lainnojalla tehtävä ennen kuin nainen täyttää 45 vuotta. Näin sanottiin minulle hoitojen yhteydessä. Eli tämä sekä poliitikon (Antti Lindeman) ja se kansanedustajarouva käsittääkseni kaikki luomuraskauksia.

Kuten Suskikin yllä sanoi, hoitoja saa kyllä ulkomailla huomattavasti vanhempana kuin Suomessa, ja siksi hoidoissa käynti ulkomailla onkin aika yleistä. Ihan kaikkien klinikoiden tarkkaa ikärajaa en tiedä, mutta Viron lisäksi suomalaisten suosimia klinikoita on mm. Latviassa, Puolassa ja Tsekeissä. Varmaan ainakin osassa niistä hoidetaan yli 50-vuotiaita. Olihan tässä taannoin uutinen intialaisnaisesta, joka sai lapsen 70-vuotiaana, enkä kyllä hetkeäkään usko että siinä olisi ollut kyse luomuraskaudesta tai omista munasoluista.

En myöskään henkilökohtaisesti usko, että Antti Lindtmanin vaimo olisi saanut lastaan luomusti. Jossain haastattelussa he kertoivat yrittäneensä lasta yli 10 vuotta ja myös saaneensa vähän ennen onnistunutta raskautta myöhäisen keskenemenon. Aika oudolta kuulostaa, että 10 vuotta aiemmin raskautuminen ei onnistunut mutta sitten yli 50-vuotiaana yhtäkkiä onnistuukin ja vielä kahdesti. Kyllä siirtyminen luovutettuihin munasoluihin kuulostaisi huomattavasti loogisemmalta selitykseltä...

47-48-vuotiaana raskautuminen omilla soluilla ja luomusti lienee vielä teoriassa mahdollista, joskin äärimmäisen harvinaista.
 
En myöskään henkilökohtaisesti usko, että Antti Lindtmanin vaimo olisi saanut lastaan luomusti. Jossain haastattelussa he kertoivat yrittäneensä lasta yli 10 vuotta ja myös saaneensa vähän ennen onnistunutta raskautta myöhäisen keskenemenon. Aika oudolta kuulostaa, että 10 vuotta aiemmin raskautuminen ei onnistunut mutta sitten yli 50-vuotiaana yhtäkkiä onnistuukin ja vielä kahdesti. Kyllä siirtyminen luovutettuihin munasoluihin kuulostaisi huomattavasti loogisemmalta selitykseltä...
Samaa ajattelen minäkin. Ja siis tämä lainaus iltiksestä:
"Pariskunta kertoi aiemmin IS:lle yrittäneensä raskautta kymmenen vuoden ajan ja käyneensä muun muassa hedelmöityshoidoissa. Parin ensimmäinen yhteinen raskaus päättyi keskenmenoon."

Muoks. Pienellä kuukeloinnilla löytyi myös tämä:
https://kotiliesi.fi/terveys/parisu...-54-odottaa-parin-ensimmaista-yhteista-lasta/
Ainakin tuon artikkelin perusteella vaikuttaisi, että ovat kyllä hoidoilla lapsen saaneet.
 
Minun isällä ja äidillä oli ikäeroa 12v ja kun olin 12 niin isäni täytti 50. Ja kun täytin 18v, isä oli 56 ja eläkkeellä. 12v kässän tunnilla tein ristipistotyötä isälleni johon tuli orvokkeja ja luku 50. Valehtelin kavereille että se tulee sedälleni lahjaksi koska hävetti että isäni oli vanha ja muiden isät oli 33-36 vuotiaita. Jep. Tyhmää näin jälkikäteen ajateltuna. Vielä kuk käytiin luokassa aiemmin jotain kierrosta ja kerrottiin vanhempien iät, niin valehtelin isäni iän että hän oli 38.

Teini-iässä isän ikä ei haitannut enkä olisi tarvinnu mitän superiskää mutta eipä isä enää oikein mitään jaksanut tehdä ja meän välit oli sellaista ”annatko rahaa” ja ”ihan sama”. Mutta siihen ei liity vanhemman ikä :D tässä vain siis oma kokemukseni kun toinen vanhemmista oli paljon toista vanhempi :)

en ole asettanut ikärajaa lapsien saannille, mutta tiedostan että riskit kasvaa. Nyt tosin en halua edes lapsia, olen saanut ihan huikean työn ja minulle kaavaillaan ylennystä vaikka olen firmassa ollut alle 4kk! Lisäksi tyttö on muuttunut Taaperosaurus Rexiksi niin ei todellakaan tee mieli aloittaa tätä enää viidettä kertaa alusta. 5v, 8v ja 10v on superhelppoja jo
 
Tässä tiivistetysti meidän 1,5v tyttö :D

Tämä riisumisen, kiipeilyn, puremisen, läpsimisen ja ei-sanan huutamisen määrä on jäätävä!

onneks välillä tulee äitiiii, isiii, mamma, pusu ja aiiiii :Heartred
 

Liitteet

  • 500A91CE-1F3C-4545-9505-2F14DE563514.jpeg
    500A91CE-1F3C-4545-9505-2F14DE563514.jpeg
    75.1 KB · Katsottu: 106
Lisäksi tyttö on muuttunut Taaperosaurus Rexiksi niin ei todellakaan tee mieli aloittaa tätä enää viidettä kertaa alusta. 5v, 8v ja 10v on superhelppoja jo

Taaperosaurus Rex :D :D Voin vain kuvitella! Tytöissä on poweria, joskus liikaakin varmaan. Tosin voin sanoa vain omasta puolestani, kun ei ole kokemusta kuin omasta itsestä pienenä lapsena tyttöpuolisena, kun oma lapsi on poika. Joskus vaan tuntuu, että ehkä ollaan päästy helpolla lapsen ollessa poika, kun ei ainakaan vielä mitään ihan järkyttäviä kiukkuja yms. ole ollut, ja kaikenlaiset kenkkuilutkin laantuu nopeasti, eivätkä jatku koko aikaa.
 
Kyllä meän kolme poikaa on olleet yhteensä helpompia entä tämä meidän prinsessa tilpehööri :Heartred :D
 
Tuntuu, että pienenä esikoinen (poika) oli pienenä todella kiltti ja sopuisa, mutta sittemmin on omaa tahtoa, älyttömiä ideoita, kovaa vauhtia ja kovakorvaisuutta riittänyt. Pikkusisko kopioi isoveljeä sata lasissa ilman minkäänlaista harkintakykyä ja hauskaa vaikuttaa olevan molemmilla. Kaikki aikuiset ympärillä pitävät tätä vähemmän hauskana. :smiley-angry007

No, esikoisella on vielä 1,5 vuotta aikaa kasvattaa aivot ennen kuin koulu alkaa, mutta katsotaan miten käy.
 
En usko - käsittääkseni hoidot eli viimeinen Alkion siirto on lainnojalla tehtävä ennen kuin nainen täyttää 45 vuotta. Näin sanottiin minulle hoitojen yhteydessä. Eli tämä sekä poliitikon (Antti Lindeman) ja se kansanedustajarouva käsittääkseni kaikki luomuraskauksia.
Eräällä toisella palstalla on kirjoitellut henkilö, joka oli yksityisellä Suomessa ja sanoi että viimeinen hoito (inseminaatioita ilmeisesti) voitiin tehdä ennen kuin täytti 47v. Sen jälkeen olisi pitänyt mennä ulkomaille jatkamaan hoitoja.
 
Eräällä toisella palstalla on kirjoitellut henkilö, joka oli yksityisellä Suomessa ja sanoi että viimeinen hoito (inseminaatioita ilmeisesti) voitiin tehdä ennen kuin täytti 47v. Sen jälkeen olisi pitänyt mennä ulkomaille jatkamaan hoitoja.
No just tsekkasin, et Ovumia mainostaa Suomessa hoitavansa alle 47 vuotiaita ja Virossa 50 vuotiaita. Sit loppuu heilläkin. Hedelmöityshoitolaissahan tuosta iästä on säädetty eli ei saa olla riski naisen terveydelle. Dextralle tiukempi käytäntö näemmä, ja minusta todella perusteltu.
 
Täällä 3. siirto ja nega. :-( Kummastuttaa, kun kaksi ekaa siirtoa tarrasivat kiinni tiukasti ja testit loistivat plussaa jo pp6 maissa ja nyt ei tartu millään...tai tarttumisyrityksiä on ollut (kemiallinen). lääkitykset on samat, ainoa ero että nyt tehty alkiokuoren avaus.
 
Joo, eipä meilläkään erityisen paljoa joulua vietetä. Pojan takia on joulukuusi ja muutama lahjapaketti. Me aikuiset syödään vähän parina päivänä jouluruokia, sitten palataan normaaliin arkeen taas. Ei vaan jaksa innostua joulusta mitenkään erityisesti. Lapsen takia nyt kuitenkin on pakko vähän, kun hän on niin innoissaan siitä.
 
Joo jouluna ihan muutama päivä vapaata ja minimijärjestelyt. Onneks nyt ei tarvinu lähtee mihinkään paitsi aattona olin vielä töissä. Mä oon ihan puhki aina jouluna ja joulun jälkeen sit vielä vuoden kiireisin viikko töissä päälle. Meillä anoppi kylässä tänä vuonna. Ekaa kertaa oikee joulukuusi ulkoiltu on reippaasta pakkasesta huolimatta. Onneks ehittiin viime viikonloppuna leipoo ne piparit ja nyt on näämmä jo syötykin kaikki oli se kyllä aika sähläämistä kolmen alle kouluikäsen kanssa. Lapset saa joka joulu kauheet kasat paketteja esikoinen oli ihan kipeen olonen kun se jännitti et onko hän ollu kiltti et tuoko pukki lahjoja sit se toipu kun pukki kävi. Ite muistan lapsuudesta saman jännityksen ei nyt ihan noin pahana. Ens vuonna pitänee ostaa vaan omille lapsille lämpösemmät puserot pukin pakettiin mies ei usko et leluja tulee silti valtavasti vaikka ite ei mitään ostaskaan.

Hyvää vuoden jatkoa kaikille!
 
Muokattu viimeksi:
Kaikille ihanaa Uutta vuotta!

Kirahvi : tosi ikävää ja ihmeellistä? Mistähän tuo johtuu? Olen pahoillani. Onko vielä siis 2 alkiota jäljellä?

Meidän pullukka E-mies kasvaa tohottaa:red-heart: Olemme niin onnellisia hänestä!
 

Liitteet

  • 20211224_172656.jpg
    20211224_172656.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 120
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top