Millaisia raskausoireita sinulla on?

Paniikkiketjuun jo kirjoittelinkin, täällä oireet tuntuu aaltoilevan aika kovastikin. Rinnat olleet tähän saakka tosi kipeät, mutta eilen illalla se jotenkin hävisi. Yöllä kun vaihtaa asentoa niin saatan havahtua siihen että sattuu rintoihin. Eilisen oli sitten sellasta menkkamaista kipua, joka nyt tuntu jotenki tosi pelottavalta ja luottavainen olo raskaudesta hävisi. Muutoin mitään pahoinvointia ei ole ollut, ajoittaista hyvin pientä kuvotusta lukuun ottamatta. 5+3 tänään ja olen jo sekomassaClown FaceCat With Tears Of Joy

Siis mää oon kanssa nipistellyt nännejä Beaming Face With Smiling Eyes vähän väliä että onko ne vielä kipeet, ja tänään eivät tunnu olevan. Tosin eilen kävin salilla ja punnersin, niin rintalihakset on kokonaisuudessaan kipeenä, mutta silti, heti tulee mieleen kun siinä kemiallisessa kaikki oireet vaan yhtäkkiä hävisi. Mahassa kuplii edelleen ja tuntuu paineen tunne koko ajan, ei menkkamaista särkyä, että kai tässä nyt vielä raskaana ollaan Cat With Wry Smile eilen itkin kun sohavperunoissa tuli pätkä eränkävijoitä, jossa koira tippu veneestä järveen Beaming Face With Smiling EyesBeaming Face With Smiling EyesAstonished FaceAstonished Face
 
Mullakin oireet on tosi vaihtelevat. Confounded Face

Selvin oire tällä hetkellä on tuo aaltoileva kuvotus.Tänään aamulla, kun heräsin niin ei kuvottanut ollenkaan. Kyllähän siinä pelästyi, kun viime aikoina se on ollut joka aamuista. Ja ei ollut niin jäätävä pissahätäkään.
Onneksi se kuvotus sieltä palasi aamupalan jälkeen. ☺️ Clown Face mutta ei ehkä niin vahvana. :think005

Näen todella vilkkaita ja toden tuntuisia unia. Erittäin paljon myös painajaisia. :sad001
Kaksi kertaa olen nähnyt unta, että tämäkin raskaus menee kesken. :sorry: tai sitten mies jättää ja ties mitä menettämiseen liittyviä unia.

Todella toivon, että ne on vain pelon aiheuttamia painajaisia eikä intuition. :smiley-angelic001
 
Näen todella vilkkaita ja toden tuntuisia unia. Erittäin paljon myös painajaisia. :sad001
Kaksi kertaa olen nähnyt unta, että tämäkin raskaus menee kesken. :sorry: tai sitten mies jättää ja ties mitä menettämiseen liittyviä unia.

Mulla on kanssa nuo unet nyt joka yö ollut tosi vilkkaita, ja usein menee siellä aivan painajaisten rajamailla. Oon mm. taistellu villipetoja (ainakin eri petolintuja ja leijonaa tms) vastaan, jotakin hullua surmaajaa paennut / yrittänyt estää sen tekoja, ollut aivan ihmeellisissä tilanteissa tuntemattomien ihmisten kanssa ja muuta mukavaa Alien- jos en aivan väärin muista, niin jonkun teorian mukaan unien katselu tulisi siitä, että keho haluaa levätä ja korjaantua, niin se keksii mielelle muuta tekemistä ja laittaa filmit pyörimään :D eli oisko siinä alkion rakentelussa niin paljon hommaa että oikeanlaisen nukkumisen turvaamiseksi aivot loihtis unia?
 
Mulla on kanssa nuo unet nyt joka yö ollut tosi vilkkaita, ja usein menee siellä aivan painajaisten rajamailla. Oon mm. taistellu villipetoja (ainakin eri petolintuja ja leijonaa tms) vastaan, jotakin hullua surmaajaa paennut / yrittänyt estää sen tekoja, ollut aivan ihmeellisissä tilanteissa tuntemattomien ihmisten kanssa ja muuta mukavaa Alien- jos en aivan väärin muista, niin jonkun teorian mukaan unien katselu tulisi siitä, että keho haluaa levätä ja korjaantua, niin se keksii mielelle muuta tekemistä ja laittaa filmit pyörimään :D eli oisko siinä alkion rakentelussa niin paljon hommaa että oikeanlaisen nukkumisen turvaamiseksi aivot loihtis unia?

Mun aivot varmaan luulee olevansa joku Tarantino noiden unien luomisen suhteen. Alien-
Mutta hyvä tietää. Beaming Face With Smiling Eyes


Lupasin neuvolan hoitajalle, että jos perjantaina ultrassa kaikki näyttää hyvältä niin soitan hänelle ja varaan ensikäynti ajan. Täytyy varmaan samalla tiedustella olisiko hyötyä käydä keskustelemassa neuvolapsykologin kanssa tjn. Confused Face
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli ennen plussausta tosi paljon huimausta ja väsymystä ja sellainen outo olo. Varasin työterveydestä ajankin ja laitettiin verikokeisiin ja kilpparitesteihin. Noh, sitten plussasin ja selvisi syy oireisiin
Sitten tulikin jossain vaiheessa ne pari viikkoa kestävät menkkamaiset jomotukset alavatsalla, kovatkin mahakivut välillä. Ja pissahätä koko ajan! Sitä jatkuu yhä. Viime yönäkin kävin mooonta kertaa mut toisaalta oon nyt kipeänä niin yskä vaivaa kans öisin ja sit ku yskii paljon nii se ruokkii sitä pissahätää
Ja jatkuva nälkä on kyllä ollut koko ajan! Etenkin ennen ku tulin kipeeks nii oisin voinu vaan kooooko ajan syödä ja syödä. Ja eka kunnon mielitekokin: valkosipulisuolakurkut
Ja ja ja mitäs vielä… pahoinvointia ei oo oikeestaan ollut, mitä kyllä vähä oottelen koko ajan, ku edellisissä raskauksissakin oli. Viime raskaudessa kesti viikolle 16 asti pahoinvointi mutta eihän se tarkoita että nyt tulis välttämättä.
 
Jotenkin lohdullista lukea, etten ole ainut jolla oireet aaltoilee! Ensin oli aika oireetonta ja toivoin, että tulisi nyt jotain oireita, että tämä tuntuisi vähän todellisemmalta. Sitten jysähti pahoinvointi ja oksentelut, toivoin et helpottaispa pian, kun ei ole kiva elää pää pöntössä. Ja nyt sitten kun oireet on hieman helpottaneet, niin toivon niitä takaisin. Eli mikään ei ole hyvä. Clown Face Oon nyt kans saanut levättyä kunnolla, ehkä senkin vuoksi pahoinvointi ollut hieman lievempää. Mä myös nään muuten tosi levottomia unia. Pari painajaistakin oon nähnyt. En ihme kyllä keskenmenosta, mutta kaikenmaailman mörköjä vieraillut unissa.

Rintojen aristus on välillä kokonaan poissa, todella vaihtelevasti niissäkin tuntemuksia. Nyt on kyllä sellasta menkkamaista juilimista ollut joka ilta, että kai siellä jotakin tapahtuu.
 
Tänään onkin taas ollut huonoa oloa. Onneksi alkoi vasta töiden jälkeen. Mutta töissäkin kalakeiton haju oli ällöttävä!
Ruuan jälkeen etominen meni niin pahaksi, että piti jo käydä oksentamassa. Kiva oli yökkäillä vessanpönttöä, kun 4v sammutteleva valoja ja huutaa, että pitää jo tulla pois Beaming Face With Smiling EyesMutta nyt onkin taas nälkä, mutta ei tee mieli syödä mitään.
Maha on muutenkin turvoksissa koko ajan. Alavatsassa tuntui tänään kuin olisi ilmapalloa puhallettu.
 
Jotenkin lohdullista lukea, etten ole ainut jolla oireet aaltoilee! Ensin oli aika oireetonta ja toivoin, että tulisi nyt jotain oireita, että tämä tuntuisi vähän todellisemmalta. Sitten jysähti pahoinvointi ja oksentelut, toivoin et helpottaispa pian, kun ei ole kiva elää pää pöntössä. Ja nyt sitten kun oireet on hieman helpottaneet, niin toivon niitä takaisin. Eli mikään ei ole hyvä. Clown Face Oon nyt kans saanut levättyä kunnolla, ehkä senkin vuoksi pahoinvointi ollut hieman lievempää. Mä myös nään muuten tosi levottomia unia. Pari painajaistakin oon nähnyt. En ihme kyllä keskenmenosta, mutta kaikenmaailman mörköjä vieraillut unissa.

Rintojen aristus on välillä kokonaan poissa, todella vaihtelevasti niissäkin tuntemuksia. Nyt on kyllä sellasta menkkamaista juilimista ollut joka ilta, että kai siellä jotakin tapahtuu.


Täälläkin oireet aaltoilee ja just iltaisin tulee noita menkkamaisia tuntemuksia. Välillä on niin hyvä olo ja paljon tekemistä että unohtaa olevansa raskaana.

Miehen kanssa jännitetään ensi viikon ultraa. Ja sitten kuitenkin toisaalta jotenkin nää hormonit on tehnyt mut rauhalliseksi ja luottavaiseksi että kaikki on just niin kuin pitääkin. Ja sitten pelkään taas kunnes harhautan ajatukset jonnekin muualle.
 
Onko kellään muulla maha sekaisin, ja turvottaa aivan hulluna? Mulla on nyt kolmatta päivää, enkä ole mielestäni syönyt mitään erikoista. Siis p*skahätä tulee ihan yhtäkkiä ja pierettää, ei vaan uskalla pierasta Beaming Face With Smiling Eyes tissit ei oo tänään kipeet, mikä tietysti huolettaa hetiAnguished Face mutta ei mitään vuotoa. Satutin selkäni eilen illalla töissä, ja nyt ei pysty oikein kunnolla istuun eikä makaan, liikkua voi ja seisoskella.. ei oikein mitään järeitä lääkettäkään uskalla ottaa, niin lämpötyynyn kans yritän pärjätä.Angry Face With Horns
 
Onko kellään muulla maha sekaisin, ja turvottaa aivan hulluna? Mulla on nyt kolmatta päivää, enkä ole mielestäni syönyt mitään erikoista. Siis p*skahätä tulee ihan yhtäkkiä ja pierettää, ei vaan uskalla pierasta Beaming Face With Smiling Eyes tissit ei oo tänään kipeet, mikä tietysti huolettaa hetiAnguished Face mutta ei mitään vuotoa. Satutin selkäni eilen illalla töissä, ja nyt ei pysty oikein kunnolla istuun eikä makaan, liikkua voi ja seisoskella.. ei oikein mitään järeitä lääkettäkään uskalla ottaa, niin lämpötyynyn kans yritän pärjätä.Angry Face With Horns

Mulla! Hirveästi ilmaa vatsassa ja ei tosiaan uskalla pieraista Alien MonsterBeaming Face With Smiling Eyes

Tsemppiä selkäkipuun, se on kurja!
 
Nyt on pari päivää taas etonut enemmän.
Tänään huomasin kanssa et maha pullahtanut aika hyvin esiin ihan jo aamusta... Saattaa joutuu kikkailee vähän vaatteiden kanssa kun haluisin vielä ainakin 4vko pitää töissä salassa..

Väsymys kans aika järkky ja voin nukkua yössä 10h (heräilen kyllä yöllä meidän 11kk neidille vuoksi) ja silti voin päivällä nukkua 2h päikkärit jos vaan kerkeen.. Huomenna ois ekaa kertaa nyt raskaana yövuoro, saa nähdä kuinka selviää Clown Face
 
Nyt on pari päivää taas etonut enemmän.
Tänään huomasin kanssa et maha pullahtanut aika hyvin esiin ihan jo aamusta... Saattaa joutuu kikkailee vähän vaatteiden kanssa kun haluisin vielä ainakin 4vko pitää töissä salassa..

Väsymys kans aika järkky ja voin nukkua yössä 10h (heräilen kyllä yöllä meidän 11kk neidille vuoksi) ja silti voin päivällä nukkua 2h päikkärit jos vaan kerkeen.. Huomenna ois ekaa kertaa nyt raskaana yövuoro, saa nähdä kuinka selviää Clown Face

Tsemppiä yövuoroon!

Ois voinut olla mun viesti, ainoastaan töissä en vielä ole "kunnolla". Näyttää kyllä siltä, et toka (tai no, neljäs) raskaus näin peräjälkeen näkyy kyllä nopeammin, eikä tätä salaillakaan enää rakenneultraan asti...
 
Järkyttävän huono olo ja usein, mitään ei tee mieli syödä, väsyttää ihan kamalasti ja yöheräilevä esikoinen ei auta asiaa. Toisaalta olen tyytyväinen että oireet on koko ajan voimistuneet mutta onhan tämä olo kurja! Maha on tosi arka, mikään ei saa painaa joten piti jo nyt siirtyä äitiyshousuihin (!)
 
Confused FaceTäällä ollut taas pari parempaa päivää. Tiistaina olo oli siis aivan kammottava, mutta sen jälkeen on ollut helpompaa. Silloin kun olo on kamala, toivoo, että se menisi pois. Mutta ei tämä oireettomuuskaan kivaa ole. Toki aiemmat keskenmenot ja oireiden loppuminen kummittelee taustalla. Onnistuneissakaan raskauksissa en ole voinut kovin huonosti, joten stressaaminen on ehkä turhaa. Mutta ei sille vaan voi mitään
 
Täällä mukamas oli hetkeksi helpottamassa olo ja sitten taas paheni. Eilen ei voinut muuta kun makoilla sohvalla koko illan ja tänään lentänyt taas oksennus. Myös väsymys on pahentunut, kesken iltapäivän saattaa tulla sellanen olo, että meinaa väkisin nukahtaa. Confounded Face
 
Nyt 1,5 vrk ollut fiilis että oksennan ihan just. Jos se auttaisi voisin mennä oksentamaan, mutta emmä usko että sekään auvoiseksi tee. Bonuksena tänään töissä jokainen röökiä polttava on käynyt mun huoneessa ja se tuoksu jos mikä saa ihan järkyttävän huonon olon.
 
Viime yönä heräilin, ja olin tunnin verran hereilläkin keskellä yötä. Jalat tuntu tukkosilta eikä ollu kylmägeeliä millä yleensä se helpottaa. Lisäksi alavatsaan nipisteli... Nyt aamupäivän ollut hiukan haukottelevainen ja kaukaisesti ellottava olo.
 
Mä annoin koirille ruuaksi raakaa lihaa. Se haisi muka niin pahalta, että laitoin vicksiä nenän alle etten oksentanut Beaming Face With Smiling Eyes
 
Pahoinvointisena olikin hurjaa mennä kauppaan. Se tuoksu määrä mitä sieltä tunki nenään oli tyrmäävä. Tarttis keksiä käsilaukkuun joku hyvä hajutikku tms millä voisi pelastaa itsensä tommoisissa tilanteissa.
 
Takaisin
Top