IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Tsemppiä, pitkät on päivät ennen ultraa.
Mulla ei ole kokemusta vuodoista mutta oireettomuudesta kyllä. Omassa raskaudessa mun ainoa oire oli jossain vaiheessa väsymys, en muista millä viikolla alkoi. Vielä nt-ultraan mennessä olin varma että ei siellä mitään ole, että ei voi olla niin normaali olo jos on raskaana.

Klinikka soitti eilen takaisin ja totta kai ne suositteli rautainfuusiota. Onhan se kallis mutta tableteilla ferritiinin nosto on todella hidasta puuhaa niin päätettiin ottaa se. Mun arvo oli siis vain 10.
Kävikin tuuri ja heillä oli vapaa aika heti tänä aamuna, niin tässä nyt istun tippa kädessä. Uuden kierron pitäisi alkaa ensi viikon maanantaina ja tiistaina sitten letrot.

Ihana aina kuulla oireettomista raskauksista. Tuntuu että kaikilla muilla on pahoinvointia :shifty:
 
miten sulla menee? kuinka oot toipunut, entä onko muuta uutta?

Hyvin oon hyperistä toipunut. Maha pömpöttää vielä, mutta en tiedä johtuuko hyperistä, raskaudesta vai lihomista, vai kaikista :hilarious: muuten eipä uutta, viikon päästä 7+4 varhaisultra ja se pelottaa kovin löytyykö elämää. Oireita aika vähän, rinnat juu kipeet, muuten kaikkea pientä ei niin selkeää, lieviä menkkakipuja oli silloin tällöin, nyt enää lähinnä illalla/öisin vessakäynnin yhteydessä :scratch
 
Hyvin oon hyperistä toipunut. Maha pömpöttää vielä, mutta en tiedä johtuuko hyperistä, raskaudesta vai lihomista, vai kaikista :hilarious: muuten eipä uutta, viikon päästä 7+4 varhaisultra ja se pelottaa kovin löytyykö elämää. Oireita aika vähän, rinnat juu kipeet, muuten kaikkea pientä ei niin selkeää, lieviä menkkakipuja oli silloin tällöin, nyt enää lähinnä illalla/öisin vessakäynnin yhteydessä :scratch
Mullahan oli (on edelleen) vähäoireista ja vaikka mulla tää raskaus nyt menee näin kun menee, niin mä kyllä pistin Googlen laulamaan tuossa parina viikkona ennen varhaisultraa. Ja huomasin et oireettomuus + normaali raskaus oli ihan normaali yhdistelmä. Samoin kuin tuulimunaraskauksia ym oli vahvaoireisissa raskauksissa. Joten oireista tai oireettomuudesta ei voi oikein mitään johtopäätöksiä tehdä :Heartred
 
Vielä on siis Fragmin-pistokset käytössä sekä tukisukat. Katsotaan sit ultrassa jatkuuko, jos raskauskin jatkuu..
 
Klinikka soitti eilen takaisin ja totta kai ne suositteli rautainfuusiota. Onhan se kallis mutta tableteilla ferritiinin nosto on todella hidasta puuhaa niin päätettiin ottaa se. Mun arvo oli siis vain 10.
Kävikin tuuri ja heillä oli vapaa aika heti tänä aamuna, niin tässä nyt istun tippa kädessä. Uuden kierron pitäisi alkaa ensi viikon maanantaina ja tiistaina sitten letrot.

Paljonko joudut infuusiosta maksamaan? menen itsekin varmasti infuusioon, ellei joku ihme ole tapahtunut. Harmi kun infuusiolääke ei ole KELA-korvattava, lääkekatto kun on jo täynnä.
 
Paljonko joudut infuusiosta maksamaan? menen itsekin varmasti infuusioon, ellei joku ihme ole tapahtunut. Harmi kun infuusiolääke ei ole KELA-korvattava, lääkekatto kun on jo täynnä.
Sanopa muuta, mullakin olis lääkekatto täynnä.
Oli 400€ paikkeilla.
 
Ihana aina kuulla oireettomista raskauksista. Tuntuu että kaikilla muilla on pahoinvointia :shifty:
Mulla oli korkeintaan pientä ällötystä tai heikotusta, jos ruokailuvälit venähti liian pitkiksi. Kertaakaan en koko raskausaikana oksentanut tai voinut kunnolla pahoin. Täysin normaalisti eteni raskaus loppuun saakka. :happy: Tiedän kyllä itsekin tuon ahdistuksen pahoinvoinnin puutteesta, mutta tosiaan, siitä ei voi kuitenkaan mitään päätellä.
 
Kyllä ottaa päähän:sour::meh::shifty:
Kävin ottamassa ne ferritiiniarvot ja oli 14!!!
En oo koskaan mittauttanut niitä ja jo sitten oli hyvä aika! oon syöny rautaa heinäkuun lopusta, eli noin siitä kun sain tiedon keskenmenosta ja tiesin, että olisi varmaan hyvä syödä nyt rautaa.

Väkisinkin käy mielessä, onko ferrit olleet miten paljon alempana peräti ennen tätä kuuria ja onko alhainen arvo vaikuttanut tai ollut jopa syynä keskenmenoon.:sorry::banghead: perkele!
huomenna soittelen Husille ja kysyn heidän arviota tilanteesta….
 
Käykö kukaan teistä akupunktiossa ivf:n/alkionsiirtojen yhteydessä? Itse kävin viime viikolla ekaa kertaa koskaan, ja eilen kävin toisen kerran. Huomenna PAS ja mun akupunktiohoitaja ei tee hoitoja siirron jälkeen, ainoastaan ennen siirtoa. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. :happy: Puhuttiin jo hoitajan kanssa siitäkin, että hän voi hoitaa myös raskauspahoinvointia akupunktiolla, jos sellaisesta joskus tulen kärsimään.

Ihanaa päästä taas pian piinailemaan. Erilainen toiveikkuus nyt ilmassa kun kertaalleen on hetkellisen plussan saanut, jotenkin luottavaisempi olo siitä että oikeasti hoidoilla voi raskaus alkaa. :Heartred
 
Käykö kukaan teistä akupunktiossa ivf:n/alkionsiirtojen yhteydessä? Itse kävin viime viikolla ekaa kertaa koskaan, ja eilen kävin toisen kerran. Huomenna PAS ja mun akupunktiohoitaja ei tee hoitoja siirron jälkeen, ainoastaan ennen siirtoa. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. :happy: Puhuttiin jo hoitajan kanssa siitäkin, että hän voi hoitaa myös raskauspahoinvointia akupunktiolla, jos sellaisesta joskus tulen kärsimään.

Ihanaa päästä taas pian piinailemaan. Erilainen toiveikkuus nyt ilmassa kun kertaalleen on hetkellisen plussan saanut, jotenkin luottavaisempi olo siitä että oikeasti hoidoilla voi raskaus alkaa. :Heartred

Kävin kerran ennen pas-siirtoa ja kerran siirron jälkeen. En tiedä vaikuttiko lopputulokseen, mutta raskaaksi tulin. :joyful: laitettiin samalla neulat tenniskyynärpäävaivoihin ja akupunktio auttoi ainakin siihen.
 
Käykö kukaan teistä akupunktiossa ivf:n/alkionsiirtojen yhteydessä? Itse kävin viime viikolla ekaa kertaa koskaan, ja eilen kävin toisen kerran. Huomenna PAS ja mun akupunktiohoitaja ei tee hoitoja siirron jälkeen, ainoastaan ennen siirtoa. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. :happy: Puhuttiin jo hoitajan kanssa siitäkin, että hän voi hoitaa myös raskauspahoinvointia akupunktiolla, jos sellaisesta joskus tulen kärsimään.

Ihanaa päästä taas pian piinailemaan. Erilainen toiveikkuus nyt ilmassa kun kertaalleen on hetkellisen plussan saanut, jotenkin luottavaisempi olo siitä että oikeasti hoidoilla voi raskaus alkaa. :Heartred

Ei ole kokemusta akupunktiosta IVF hoitojen aikana mutta kyllä inseminaatioiden yhteydessä. Itselläni en huomannut muuta muutosta (en myöskään tullut raskaaksi) kuin että se rauhoitti ja vähensi stressiä. Tämä toki oli hyödyllistä. Kokeilin akupunktiota kun lapsettomuushoidot aiheutti eniten ahdstusta ja stressiä. Lopetin akupunktion noin 2-3 kk jälkeen kun en nähnyt siitä mitään muuta hyötyä.
 
Mieltäni painaa tiedottomuus jälleen:
Mitä käy jos alkion sulatus epäonnistuu, meneekö sen kk yritys hukkaan vai sulattavatko ne seuraavalle päivälle toisen?
Minulla lääkkeellinen kierto.
 
Mieltäni painaa tiedottomuus jälleen:
Mitä käy jos alkion sulatus epäonnistuu, meneekö sen kk yritys hukkaan vai sulattavatko ne seuraavalle päivälle toisen?
Minulla lääkkeellinen kierto.

Minulle ainaki sanottii, että sulattavat toisen, jos ei eka sulatuksesta selviä. Ja meillä oli kumminki luonnolliseen kiertoon. Et siinä viel vähempi on varaa sillee venyä ku lääkkeellisessä.:happy:
 
Käykö kukaan teistä akupunktiossa ivf:n/alkionsiirtojen yhteydessä? Itse kävin viime viikolla ekaa kertaa koskaan, ja eilen kävin toisen kerran. Huomenna PAS ja mun akupunktiohoitaja ei tee hoitoja siirron jälkeen, ainoastaan ennen siirtoa. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. :happy: Puhuttiin jo hoitajan kanssa siitäkin, että hän voi hoitaa myös raskauspahoinvointia akupunktiolla, jos sellaisesta joskus tulen kärsimään.

Ihanaa päästä taas pian piinailemaan. Erilainen toiveikkuus nyt ilmassa kun kertaalleen on hetkellisen plussan saanut, jotenkin luottavaisempi olo siitä että oikeasti hoidoilla voi raskaus alkaa. :Heartred

kävin kolme kertaa akupunktiossa ennen ekaa tuoresiirtoa ja raskauduin.
 
Ihanaa, kiitos akupunktiokokemuksista! Itsekin koin rentouttavana hoidot. Ollut sellainen rauhallinen ja hyvä olo, kun yleensä olo ennen siirtoa on jotenkin levoton. Toisaalta huomaan myös kortisolin piristävän vaikutuksen, mikä tuntuu hassulta. Onneksi on saanut kuitenkin nukuttua! Toivottavasti akupunktiosta olisi minullekin apua!
 
Voi munkin tekisi mieli kokeilla tuota akupunktiota! Mutta nyt en kyllä tähän kiertoon enää ehdi..

Kiitos kaikille jarru-vastauksista! Meillä oli siis eka kontrolli myös tarkoitus olla kp7 mutta aikatauluongelmien vuoksi se siirtyi kp8:lle. Lääkäri oli sitä mieltä että koska aiemminkin mulla follit lähtenyt hitaasti kasvamaan niin ei haittaa vaikka katotaan vasta silloin kp8, ja sit vasta alotetaan jarrut jos kaikki näyttää siltä kun pitääkin. Täytyy nyt siis vain toivoa että munasarjat ei ala ottaan mitään omia vapauksia tällä kertaa ja kasvata folleja liian vauhdilla o_O
 
Sofialle paljon tsemppiä ultran odotteluun!:Heartpink Moni onkin täällä hyvin sanonut ettei ne vuodot välttämättä mitään huonoa vielä tarkoita! Mutta ymmärrettävästi säikäyttää ja saa stressiä aikaan. Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin!
 
Lipsu toivotaan, että nyt pieni tarttuisi tukevasti kyytiin. :Heartred
Madalena tuokin vaihe on jännä. Oliko niin, että sulla on tänään/huomenna eka ultra? Toivotaan, että kasvu on ollut sopivan tasaista. :happy:

Mä kävin myös kesällä akupunktiossa ennen ekaa ivf-kierrosta. Se oli rentouttavaa ja älykellosta huomasi, että varsinkin ekan käynnin jälkeen muutamana yönä sykkeet ym. oli paljon paremmissa lukemissa kuin ennen sitä. Toka käynti oli päivää ennen punktiota ja itse mietin, että se olisi ehkä pitänyt olla aiemmin. Hoitaja tietysti sanoo, että tästä on ollut monille apua, mutta hän ei voi kertoa tarkemmin. Itse uskon, että se voi auttaa, mutta varmaksi ei voi sanoa mikä on akupunktion vaikutus, niin silti vähän mietityttää, että kannattaako siihen laittaa rahoja. Ja tuon kierroksen tulos: 8 munasolua, 6 kypsää, vain yksi hedelmöittyi. Paha sanoa, mikä olisi ollut tuos ilman akupunktiota.

Maanantaina alkoi kuukautiset, onneksi kierto ei venynyt ivf-kierron + korona-rokotuksen jälkeen. Olen nyt miettinyt, että milloin kannattaisi aloittaa uusi ivf-kierros. Tänä vuonna se on tarkoitus tehdä, eli ei tässä kovin montaa vaihtoehtoa ole.

Millaisia suosituksia tai ohjeita olette saaneet, jos olette joutuneet uudelle ivf-kierrokselle pian edellisen jälkeen? Onko ollut monta kiertoa välissä? Onko tullut muutoksia lääkkeisiin tai niiden määriin?

Mulla on ilmeisesti tarkoitus vaihtaa Gonal-f johonkin toiseen, jonka nimeä en nyt muista. Se toimi ihan ok, mut siinä toisessa on jotain joka voisi olla vielä parempi. Tarkkaa suunnitelmaa en vielä tiedä.
 
Kiitos :Heartred onneksi päivät kumminki menee kokoaja eteenpäin ja ultra lähenee. :happy:

Onko sulla siirretty minkä ikäinen alkio? Mä ite testasin ku alkio oli ehkä noin 10pv ikäinen. En suosittele kauhee aikasin testailee. :grin

Siirrettiin jälleen kolmipäiväinen. Jos tämä ei onnistu, niin seuraavat 2x2 ovat samoissa oljissa, ja niistä sitten siirretään yksi, ja toista koetetaan viljellä viisipäiväiseksi. On tässä monta jännitysvaihetta kyllä edelleen. Ja että alkaako näistä pikkuisista meille raskautta.
 
Takaisin
Top