Letrozolin käyttäjiä?

mulla taas kasvoi johtofolli paljon lujempaa vauhtia kuin mitä lääkärit olettivat. ainakin meidän klinikalla nyrkkisääntönä pidetään sitä 2mm kasvua päivässä, mutta mulla oli kp9 ultrassa folli vasta 6mm ja kp12 tuli o+, tuolloin mitta jo 21mm. tuntemusten perusteella puhkesi kp13. eli kasvua 5mm päivässä! näihin teoreettisiin laskuihin ei tosiaan voi kyllä aina luottaa :think005 kroppa osaa yllättää!
 
Täällä on huima porukka samoissa vesissä jännittämässä :angelic: toivotaan onnea meille kaikille!
Mulla menossa nyt KP18 ja viikonlopun ajan ollut sellaiset limat ja himot, että mieskin on ihmetellyt :grin en oo nyt tehnyt yhtään ovistestit, mutta näillä main se on/on ollut. Pitää tarkastella tänään limatilannetta, kun päästään petipuuhiin, kun eikös ovulaation pitäisi olla aina ns viimeisenä korkeiden limojen päivänä? Tällainen käsitys mulla on. Tänään on ollut vähän jomotusta alavatsalla, joten voipi olla että ovu oli eilen.

Mulla tosiaan peruuntui se ultra, enkä halunnut mennä toiselle gynelle, joten jätin nyt testailunkin väliin. Yritän kokeilla tällaista hieman stressivapaampaa lähestymistapaa. Mulla kun kroppa reagoi herkästi kaikkeen ja tuo joka päiväinen testailu ei ehkä lopulta itselle sopinut, vaikka olikin toisaalta mielenkiintoista. On petipuuhatkin vähän stressittömämpiä, kun ei tiedä että koska se The päivä on..

Silloin kannattaa olla välillä testaamatta. Mulla taas helpottaa testaus, kun ei tarvitse miettiä, että pitääkö tänään, pitääkö huomenna, vieläkö tänään pitää...? Kierron pituus heittelee muutaman päivän, joten on ollut helpottavaa, kun tietää oviksen. Vaikka ei se ajoitettu seksi silti ihan parasta ole, mutta kuitenkin parempi kuin pari viikkoa jatkuva "taas pitäisi varmuuden vuoksi."
 
mulla taas kasvoi johtofolli paljon lujempaa vauhtia kuin mitä lääkärit olettivat. ainakin meidän klinikalla nyrkkisääntönä pidetään sitä 2mm kasvua päivässä, mutta mulla oli kp9 ultrassa folli vasta 6mm ja kp12 tuli o+, tuolloin mitta jo 21mm. tuntemusten perusteella puhkesi kp13. eli kasvua 5mm päivässä! näihin teoreettisiin laskuihin ei tosiaan voi kyllä aina luottaa :think005 kroppa osaa yllättää!

KYSin osaston ylilääkäri sanoi, että ihmiskeho ei ole kello.
 
Tuohon ratkaisu olisi irrotuspiikki :Heartpink saisitkohan sitä vaikka et menisi verikokeeseen? Se olisi koon mukaan kannattanut pistää lauantaina. Tai vaikka jo perjantaina. Mutta seuraavaan kiertoon? Siitä ei ole haittaa, vaikka muna irtoaisi itsestäänkin.

Täytyy kysyä, onko noi minkä hintaisia? Jos jättäisin soittopyynnön, voisiko irroituspiikkiä laittaa vielä esim huomenna?
 
Pikkulintu, suosittelen käymään verikokeessa et onko se ovulaatio tapahtunut - kaikki ei saa + ovistestiin ja oireita ei välttämättä oo vaikka ovis tapahtuukin. :happy: Pregnyl ainakin hinnaltaan oli 2 piikkiä 15€ mitä viimeks ne ostin.

Komppaan Onnenomenan lääkärin sanoja, ihmiskeho (ei valitettavasti) oo kello, eikä kaikki tutkimustieto välttämättä pidä paikkansa yksilön kohdalla. Tutkimuksissa kartoitetaan yleensä tietyn otannan porukkaa jonka perusteella voidaan päätellä asian X tapahtuvan aikaan Y useimmiten - kuitenkaan se ei päde jokaiseen. Joka toki tylsää, olishan se paljon helpompaa lastakin yrittää kun tietyt asiat tapahtuis niin että niitä vois ennakoida :grin

Täällä kp19 ja dpo5, eilen päätä juili ja oli jokseenkin paha olo, varmaan auringonpistos :hilarious: Toisaalta tuntuu et päivät on menny nopsaan mut toisaalta fiilis et vasta dpo5, pidempäänhän tässä on jo mennyt :wacky:
 
Täytyykö ton pistoksen jälkeen tehdä vielä ovistestejä?
Tää on mulle ihan uus juttu, ei mitään käryä näistä :grin

Sen jälkeen 36h sisällä irtoaa folli. Pistos sisältää hcg:tä, eli sen jälkeen 7-11pvää ovis-ja rtestit plussaa. En ehkä enää pistäisi, tai sit tänään mahd nopee. Liian iso follikaan ei ole hyvä juttu :)
 
Sen jälkeen 36h sisällä irtoaa folli. Pistos sisältää hcg:tä, eli sen jälkeen 7-11pvää ovis-ja rtestit plussaa. En ehkä enää pistäisi, tai sit tänään mahd nopee. Liian iso follikaan ei ole hyvä juttu :)

Okei, tein nyt vielä ovistestin ja nyt melkein plussa. Ehkä säästän tän ens kiertoon
 
Mies halusi pelata varman päälle ja pistettiin sit illalla kuitenkin vielä toi ovitrelle, kun kerran siitä ei haittaakaan ole..
Itse en olisi välttämättä halunnut, kun en oo ehtinyt tutustua tähän oikeen. :woot:
Pitääkö mun nyt tehdä raskaustesti n. viikon päästä, että näkee miten toi hcg on poistumassa vai täh:hilarious:
Mä tuskin maltan odottaa r testin tekoa sinne dpo 14 asti, ja en haluis sit saada väärää positiivista :nailbiting:
 
Mites muilla piinailijoilla menee? Täällä kärsimättömyys kasvaa päivä päivältä. Vaikka samaan aikaan, yritän ajatella selkeästi ja realistisesti. Koskas jengi rupee testailemaan? Itse ajattelin ( oireista riippuen aloitanko ollenkaan) aloittaa raskaustestien teon ensviikolla joku pvä. :hello2


Zemppiä kaikille:smiley-angelic003:binkybaby
 
@pikkulintu123 tuskin siitä haittaa ainakaan on :)

@kizu täällä vasta dpo3 niin ei oo kiirettä testien kanssa. meinasin testata vasta seuraavana viikonloppuna eli jos menkat on myöhässä tai tuntuu et ne ei oo tulossa.
 
Täällä dpo5, yrtitän ajatella enimmäkseen kaikkea muuta. Jos alkaa miettiä liikaa, tuntuu itsestäkin että päivät matelee. Ja alkaa jännittää. Ei mitään tuntemuksia missään. Monesti vihloo alavatsaa tässä vaiheessa, nyt ei. Mutta eipä se tässä vaiheessa yleensä vielä mitään merkkiä annakaan.
Minulla alkoi tänään loma, joten voi keksiä kaikkea kivaa tekemistä. Yritän olla toivomatta, että aika kuluisi nopeasti, koska silloin lomakin kuluu.
Minulla on vähän jopa kammo raskaustestin tekoon (se kontrolliviiva puhtaanvalkoisella taustalla tuntuu aika murskaavalta aina), luulen etten hirveän paljon aikaisemmin ennen ohjepäivää testaa.

Mukavaa, kun on kanssapiinailijoita! :excited001
 
Mites muilla piinailijoilla menee? Täällä kärsimättömyys kasvaa päivä päivältä. Vaikka samaan aikaan, yritän ajatella selkeästi ja realistisesti. Koskas jengi rupee testailemaan? Itse ajattelin ( oireista riippuen aloitanko ollenkaan) aloittaa raskaustestien teon ensviikolla joku pvä. :hello2


Zemppiä kaikille:smiley-angelic003:binkybaby

Jes kiitti, myös sulle tsemppiä ja tärppiä! :smiley-angelic003
 
Pikkulintu, ei siitä haittaa ole pistää oviksen kynnyksellä, tehostaa vissiin ovista jos jotain :happy: mut tosiaan ainakin Pregnylissä on varoaika et saattais näkyy sen 10pv raskaustestissä, viime kierrossa ite testasin et oli hävinny viikon kuluessa, mut se 14pv pistämisestä on ihan hyvä ajankohta testata :happy:
Mulla sama fiilis oli niin siks testasin ajoissa et alkaako hävitä, mut tässä kierrossa en oo enää sitä tehny ku jotenkin tuntu et se testailu lisäs vaan paineita kierrolle viimeksi:facepalm:

Kizu en oo vielä päättäny mitään testien suhteen et koska, saa nähä kuinka pitkään maltan :hilarious:

Onnenomena, tuopa juuri! Toisaalta sit loma menee suitsait vaan jos toivoo et piinapäivät kuluis nopsempaan :rolleyes:

Täällä kp20 ja dpo6, nännit muuttu vasta nyt aroiksi ja tissejä hieman vihlo eilen.. pregnylistä 7pv :joyful: Jotenki kumman seesteinen olo ja saanut pidettyä ajatukset poissa mahdollisesta raskaudesta, kelit on hellineet ja oon uinu enemmän ku laki sallii :grin

Viikonloppuna toki olis situation, että pitäs ehkä tarkistaa näkyykö testissä jotain, jos meinaan lasillisen tai pari kaverin kanssa ottaa :facepalm: toki pe olis vasta dpo9 joten ei kai sinänsä sillä lasillisella tai parilla olis vaikutusta :shy:
 
Ovitrellestä ei ole mitään haittaa pistää, vaikka ovis tapahtunut jo. Meillä kolme inssiä ja pistettiin lääke myös niillä kerroilla, jolloin ennen inssiä tehdyssä ultrassa nähtiin, että rakkula on puhjennut. Lääkäri sanoi, että vahvistaa kohdun limakalvoa ja edesauttaa hedelmöittymistä/kiinnittymistä.

Ovitrelle sisältää istukkahormonia eli antaa väärän positiivisen tuloksen. Meidän lääkärin tiukka linja oli, että raskaustesti 14 päivää inssistä, ei yhtään testiä sitä ennen. Ei edes testausta, että näkyykö Ovitrelle vai ei. Kuulemma näin parempi, ymmärsin että tarkoitti henkistä jaksamista ja sen vaikutusta raskautumiseen :grin että rauha maahan yms. Oon aika tunnollinen ja tottelin tuota ohjetta.
 
Mä pistin tosiaan maanantaina ton ovitrellen, nyt aamulla pyyhittäessä paperiin tuli verta, onko tää normaalia? :eek:

Alavatsalla myös menkkamaisia kipuja.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top