Letrozolin käyttäjiä?

Moikka! Olen pitkään lukenut ketjua, on "mukavaa" kun on muitakin samojen asioiden kanssa kamppailevia, niin samoja fiiliksiä ja tilanteita itselläkin :angelic:

Minä oon 30v, mies 33v ja ollaan yritetty ensimmäistä lasta nyt 1v2kk. Tässä kierrossa oli ekaa kertaa letrot käytössä. Oireiden vähyys yllätti, koska minulla tuntuu yleensä isolla voluumilla pienimmätkin asiat mitä kropassa tapahtuu :banghead: oli vaan jonkin verran päänsärkyä ja vähän hikoilutti enemmän parina päivänä.
Luulin ettei siellä mitään tapahdu kun ei tunnu miltään, mutta iloisena yllätyksenä viime perjantaina oli ultra KP 11 ja siellä möllötteli jo komea 16mm johtofolli oikealla puolella! :dance011
Viikonlopun tikuttelin ja vihdoin sunnuntaina illalla tuli kunnon ovisplussa ensimmäistä kertaa ikinä!!
Tallettelut onnistui hyvin, eilen tehtiin molemmat miehen kanssa kätevästi etäpäivä :grin:rolleyes:
Ensi maanantaina menen vielä verikokeeseen, tarkistetaan keltarauhashormonipitoisuus eli onko se ovulaatio tapahtunut. On tämä niin jännää, miten päin tässä jaksaa nyt odotella piinaviikot? :happy093
 
nyt taitaa mullakin olla "normaalimpi" kierto, kp9 siis tänään ja ultrassa vasta 8mm follit. limis oli 7mm. mulla on seuraava aika perjantaille, jonka voi tarvittaessa muuttaa inssiksi jos tuleekin plussa to tai pe. mutta gyne epäili että ei tule. toki vasta ekaa kertaa tällä gynellä, mutta aiemmin on ollu kyllä tosi isot follit jo kp9-10. jatketaan testailua (ja tallettelua)!
 
Move, jännä miten se nyt heittikin sitten tommosen kierron väliin :wideyed: voi tulispa plussa to tai pe niin sais sen inssin tähän kiertoon :smiley-angelic001 Tsemppiä talletteluihin! :Heartpink

Täällä ultrassa 19.5mm ”ovuloiva” johtofolli ja limakalvo 11.2mm :happy: Aikastu tässä kierrossa ovis nyt kp17-> kp14. Kunhan kotiin pääsee niin Pregnyl ja sit talletukset tänään ja huomenna :happy:

Joko Kizun ultra oli? :)
 
@Tammenterho91 hyvältä kuulostaa, nyt kaikki irti oviksesta :dance011ja joo kiitos, toivotaan tosiaan parasta. ihmettelin itekin tota kokoa, kun kp7 alkoi jo eggikset ja nyt eilen/tänään ollut aika isosti jomoja alamahalla. jos ne follit ottaa siellä kasvuspurttia nyt, who knows o_O
 
Neiti Kuu, samaistun vahvasti lapsentekoseksituskiin! Helppoahan se sinänsä itselle on, mutta kyllä tietoisuus miehen paineista ja samalla oma huoli siitä ettei suoritus onnistukaan syö omaakin fiilistä aikalailla - ja se sit taas helposti heijastuu toiseen. Yritä tässä sitten kannattaa ei-suoritus- ja -yhdyntäkeskeistä seksiä...o_O Tässä mielessä hoitojen aloitus on ollut helpottavaa: vaikka inseminaatioiden lisäksi on toki suositus olla lisäksi yhdynnässä, on ollut ihana tietää että kaikki ei ole niiden varassa. Täytyy myöntää että jännitin etenkin sitä miten mies suhtautuu noiden inseminaationäytteiden antamiseen (ja onnistuu siinä!) kun joutuu aamuvarhaisella purkittamaan, mutta ihan reippaasti ja valittamatta hän on onneksi osuutensa hoitanut :grin Toivottavasti sinunkin huolesi spermatestiin suostumisesta osoittautuu turhaksi jos siihen teillä päädytään!

Ja hienoa että pääset piinailemaan! Tuo tasapainottelu toivon ja pelon / epätoivon välillä on tosiaankin The Question :confused005 Mun tän hetkinen henkinen kamppailu on siinä, että periaatteessa haluaisin nyt pitää vähän kesälomaa lapsenteosta todennäköisesti alkusyksyllä alkavaan IVF:ään asti, mutta mitenköhän saisin itseni ihan OIKEESTI luopumaan tästä hetkeksi? Eli pääsisin siihen mielentilaan ettei mua aidosti harmittaisi vaikka tulevat ovikset jäis hyödyntämättä (testaamattakin kuitenkin suunnilleen tiedän koska ne on)?!

Hyviä uutisia on monen kohdalla, jes! :happy093.Missäs vaiheessa muut menee? :cat:

Nupo80, on varmasti aivan totta että sperman testaaminen on ainoastaan järkevää, jotta tiedetään, mistä kaikista asioista kiikastaa ja mistä ei. Jos meillä olisi "normaalimpi" lähtötilanne, olisin halunnut ensitilassa myös puolisoni käyvän tutkimuksissa kaiken varalta. Meidän kohdalla prosessi kohti lapsen yrittämistä on ollut niin pitkä ja vuosia kestänyt ja siinä mennään jo nyt miehen sietokyvyn rajoilla, etten tiedä, olisiko hän vielä tällä hetkellä tutkimuksiin valmis. Todella toivon, että sitten jos tämä ei vaikuta toimivan, hän olisi siihen suostuvainen. Pakkoseksi on todella osuva nimitys, koska yritettävä on vaikka kummallakaan ei tekisi mieli. Siitä on rentous, leikkisyys ja romantiikka kaukana. :sad001

Thetaio, samoja ajatuksia täällä, että onhan seksi tietyllä tapaa helpompaa itselle jo ihan senkin takia, kun ei ole pakko laueta, mutta herkkua se ei ole kummallekaan.. Heh, joo on aina mukava lukea klikkiotsikoita siitä, miten yhdyntäkeskeisyys ja orgasmiin tähtävää seksi on niin ummehtunutta, joopa joo..! :smiley-angry003Voin kuvitella, että tietyllä tapaa inseminaatioon tai siitä järeämpiin hoitoihin pääseminen voi helpottaa "seksitaakkaa", kun kaikki ei olekaan enää sen varassa. Itsekin olen miettinyt, että mitenhän sitä osaisi nauttia kesälomista yms. ja jättää tätä vähän vähemmälle ajatuksissa.. Tsemppiä kovasti rennompaan kesään teille!

Täällä ensimmäinen letrokierto päättyi kuukautisiin. :meh: Kierron pituudeksi tuli 30 päivää, letrottomat kierrot olleet pituudeltaan 31-36 päivää. Sain irrotuspiikkinä Ovitrellen, joten se varmaan lyhensi kiertoa vähän. Ensimmäiset menkkamaiset enteilyt, satunnaiset jomotukset ja vain epämääräinen "menkat alkaa kohta"-olo tulivat kp 24, lähes olematon tiputteluvuoto alkoi kp 28, sitä tuli satunnaisesti vessapaperiin muttei siteeseen asti.

Eipä siis auttanut kp 13 ultrassa näkynyt hieno ainokainen johtofollikkeli. :bored: Fiilikset ovat aika matalat tällä hetkellä. Yritin kovasti olla toivomatta liikoja, mutta pettymys oli silti suuri, ei sille oikein mitään mahda. Lääkärini oli sitä mieltä, että jatketaan toinen letrokierros samalla annoksella kp 3-7, 1 tabletti päivässä ja kp 13 ultra, tismalleen kuten viimeksikin. Olin salaa elätellyt toiveita annostuksen nostosta, mutta ilmeisesti pahan PCOSin takia kynnys annosnostoon on suurempi, kun riski liian monien munarakkuloiden kypsymiseen on kohonnut. Mutta eikös täällä kuitenkin ole muita PCOS-taustaisia, jotka syövät tupla-annosta? :help

Hoitaja tiedusteli minulta soittaessani klinikalle, että haluaisinko syödä tulevan kierron letroja ilman seurantaultraa (ja myös tietysti ilman irrotuspiikkiä). En edes tiennyt, että yksityisellä suostuisivat sellaiseen, olin käsittänyt että siellä aina ultrataan jos ei muun niin rahastuksen takia. Ilmeisesti se oli kuitenkin mahdollisuus, koska letrojen vaste oli ollut minulla siinä määrin ihanteellisen turvallinen, että vain yksi johtofolli oli kasvanut.. Mutta toisaalta eikö sekin voi vaihdella kierroittain, samalla annostuksella voi kypsyä eri määrä munarakkuloita? :dontknow

Sanoin kuitenkin hoitajalle suoraan, että haluaisin seurantaultran ja tarvittaessa mieluusti myös irrotuspiikin. Minua epäilyttää edelleen suuresti, että kehoni osaisi ajoittaa ovulaation oikeaan, tarpeeksi aikaiseen ajankohtaan synkassa supervauhtia (toivottavasti) kasvavan munarakkulan kanssa. Luonnollisessa kierrossa ovisplussat ovat tulleet kp 17-19, ja siitähän menee vielä päivä tai pari ovulaatioon, jos se ylipäänsä oikeasti tulee eikä ole kyse vain PCOSin aiheuttamasta LH-huipusta. :confused2

Vaikka täälläkin monet ovat kertoneet, että letrot ovat aikaistaneet kiertoja, viimeksi kiertopäivänä 13 follin ollessa ihan irtoamaisillaan ei minulla ollut minkäänlaisia ovulaation merkkejä, joita normaalisti on alkanut huomata kp 17-19. :scratch
Siksi se irrrotuspiikki määrättiinkin.

Näillä ajatuksilla kohti uutta kiertoa. On tämä vaan ihan uskomattoman rankkaa henkisesti, nämä jatkuvat nousut ja laskut, toiveet ja pettymykset, itsensä kasaaminen uudestaan ja uudestaan.. :sad010

Voimia kaikille uuden kierron aloittaneille ja lämpimiä ajatuksia piinailijoille! :Heartpink
 
Moikka, täällä siis kp 10 ja oli tänään kontrolli UÄ.
TULOKSET: Em 8,6mm. 1 foll vaste,oik 20mm follikkeli. Lääkärin kertoman mukaan kaikki siis erittäin hyvin. Epäili ovulaatiotestin näyttävän lähipäivinä plussaa. :smiley-angelic006:happy3.

Mutta... Lääkäri sanoi ettei inseminaatiota otettaskaan 1-4 kiertoon, vasta 5 ja 6 kierrot:confused:. Vaikka meille sanottiin ekalla kerralla et heti inseminaatio mukaan kuvioihin. :eek:. Noh yhtäkaikki, toivotaan parasta:angelic:. Sitte ku ovistesti näyttää plussaa, siittä viikkko ja verikokeisiin.

Tervetuloa uusille, ja zemppiä jokaiselle. :hello2
 
Hyviä uutisia on monen kohdalla, jes! :happy093.Missäs vaiheessa muut menee? :cat:

Nupo80, on varmasti aivan totta että sperman testaaminen on ainoastaan järkevää, jotta tiedetään, mistä kaikista asioista kiikastaa ja mistä ei. Jos meillä olisi "normaalimpi" lähtötilanne, olisin halunnut ensitilassa myös puolisoni käyvän tutkimuksissa kaiken varalta. Meidän kohdalla prosessi kohti lapsen yrittämistä on ollut niin pitkä ja vuosia kestänyt ja siinä mennään jo nyt miehen sietokyvyn rajoilla, etten tiedä, olisiko hän vielä tällä hetkellä tutkimuksiin valmis. Todella toivon, että sitten jos tämä ei vaikuta toimivan, hän olisi siihen suostuvainen. Pakkoseksi on todella osuva nimitys, koska yritettävä on vaikka kummallakaan ei tekisi mieli. Siitä on rentous, leikkisyys ja romantiikka kaukana. :sad001

Thetaio, samoja ajatuksia täällä, että onhan seksi tietyllä tapaa helpompaa itselle jo ihan senkin takia, kun ei ole pakko laueta, mutta herkkua se ei ole kummallekaan.. Heh, joo on aina mukava lukea klikkiotsikoita siitä, miten yhdyntäkeskeisyys ja orgasmiin tähtävää seksi on niin ummehtunutta, joopa joo..! :smiley-angry003Voin kuvitella, että tietyllä tapaa inseminaatioon tai siitä järeämpiin hoitoihin pääseminen voi helpottaa "seksitaakkaa", kun kaikki ei olekaan enää sen varassa. Itsekin olen miettinyt, että mitenhän sitä osaisi nauttia kesälomista yms. ja jättää tätä vähän vähemmälle ajatuksissa.. Tsemppiä kovasti rennompaan kesään teille!

Täällä ensimmäinen letrokierto päättyi kuukautisiin. :meh: Kierron pituudeksi tuli 30 päivää, letrottomat kierrot olleet pituudeltaan 31-36 päivää. Sain irrotuspiikkinä Ovitrellen, joten se varmaan lyhensi kiertoa vähän. Ensimmäiset menkkamaiset enteilyt, satunnaiset jomotukset ja vain epämääräinen "menkat alkaa kohta"-olo tulivat kp 24, lähes olematon tiputteluvuoto alkoi kp 28, sitä tuli satunnaisesti vessapaperiin muttei siteeseen asti.

Eipä siis auttanut kp 13 ultrassa näkynyt hieno ainokainen johtofollikkeli. :bored: Fiilikset ovat aika matalat tällä hetkellä. Yritin kovasti olla toivomatta liikoja, mutta pettymys oli silti suuri, ei sille oikein mitään mahda. Lääkärini oli sitä mieltä, että jatketaan toinen letrokierros samalla annoksella kp 3-7, 1 tabletti päivässä ja kp 13 ultra, tismalleen kuten viimeksikin. Olin salaa elätellyt toiveita annostuksen nostosta, mutta ilmeisesti pahan PCOSin takia kynnys annosnostoon on suurempi, kun riski liian monien munarakkuloiden kypsymiseen on kohonnut. Mutta eikös täällä kuitenkin ole muita PCOS-taustaisia, jotka syövät tupla-annosta? :help

Hoitaja tiedusteli minulta soittaessani klinikalle, että haluaisinko syödä tulevan kierron letroja ilman seurantaultraa (ja myös tietysti ilman irrotuspiikkiä). En edes tiennyt, että yksityisellä suostuisivat sellaiseen, olin käsittänyt että siellä aina ultrataan jos ei muun niin rahastuksen takia. Ilmeisesti se oli kuitenkin mahdollisuus, koska letrojen vaste oli ollut minulla siinä määrin ihanteellisen turvallinen, että vain yksi johtofolli oli kasvanut.. Mutta toisaalta eikö sekin voi vaihdella kierroittain, samalla annostuksella voi kypsyä eri määrä munarakkuloita? :dontknow

Sanoin kuitenkin hoitajalle suoraan, että haluaisin seurantaultran ja tarvittaessa mieluusti myös irrotuspiikin. Minua epäilyttää edelleen suuresti, että kehoni osaisi ajoittaa ovulaation oikeaan, tarpeeksi aikaiseen ajankohtaan synkassa supervauhtia (toivottavasti) kasvavan munarakkulan kanssa. Luonnollisessa kierrossa ovisplussat ovat tulleet kp 17-19, ja siitähän menee vielä päivä tai pari ovulaatioon, jos se ylipäänsä oikeasti tulee eikä ole kyse vain PCOSin aiheuttamasta LH-huipusta. :confused2

Vaikka täälläkin monet ovat kertoneet, että letrot ovat aikaistaneet kiertoja, viimeksi kiertopäivänä 13 follin ollessa ihan irtoamaisillaan ei minulla ollut minkäänlaisia ovulaation merkkejä, joita normaalisti on alkanut huomata kp 17-19. :scratch
Siksi se irrrotuspiikki määrättiinkin.

Näillä ajatuksilla kohti uutta kiertoa. On tämä vaan ihan uskomattoman rankkaa henkisesti, nämä jatkuvat nousut ja laskut, toiveet ja pettymykset, itsensä kasaaminen uudestaan ja uudestaan.. :sad010

Voimia kaikille uuden kierron aloittaneille ja lämpimiä ajatuksia piinailijoille! :Heartpink

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :sad001
 
Hienoja uutisia täällä monella! Mulla peruuntui ultra perjantailta. Nyt menossa KP13 ja tämä kierto nyt siis ilman ultrausta. Saattaapi olla, että tikuttelunkin jätän hyvin vähille. Nyt on aika ainakin ihan sopeva, kun miekkonen kohta saapuu ja sitten ollaankin koko kesä saman katon alla :angelic:

Tsemppiä kaikille!
 
@Neiti Kuu tutun kuuloista tuo henkinen puoli. tsemppiä sinne ja toivotaan että letroilla olisi toivottu vaikutus :Heartred

meitä onkin monta oviksen metsästäjää, toivotaan että sattuu sopivasti kaikille :) mua ainakin pelottaa että menee ovis viikonlopulle, kun tosiaan perjantaina seurantaultra :nailbiting: mut ei se auta kuin katsoa... nyt oli vielä ihan liian pienet follit irrottamiseen, et eipä tässä auta itku markkinoilla. saa nähä millanen ovistesti tänään tulee.
 
Minä kävin jonkin aikaa harvemmin täällä ja osa välissä olevista viesteistä jäi lukematta, mutta viimeisimmät olen ajatuksella lukenut. Mukava kuhina täällä, paljon tapahtuu!

Itselläni tuli hymynaama cb digillä tänään, kp15. Toinen letrokierto. Huomenna inseminaatioon, huimaa! :happy093

Oli hyvä idea myös esittäytyä. Olen 35 v ja mies reilut kymmenen vuotta vanhempi. Kohta kaksi vuotta toivottu vauvaa. Yksi enkelivauva meillä on sinä aikana tullut 2.kolmanneksen keskenmenon vuoksi. Ei muita tärppejä, miehen siittiöt hyvät, eli naisesta johtumaton selittämätön lapsettomuus. :oops:
 
Täällä alkoi viiva tummumaan. Tosi tumma ja ohut viiva. (En osaa laittaa kuvaa). Ehkä jo huomenna 100% positiivinen.:smiley-bounce013

Zemppiä pikkulinnulle, josko se sieltä lähtisi kohta tummumaan. :dance008
 
@pikkulintu123 kai ne jotenkin surkastuu pois? :think005 Niinkun kaikki muut follit johtofollin kehittyessä?

täällä on aika hailakkaa, ei varmasti ehdi o+ huomiselle. Kunhan ei tulis plussa lauantaille, niin maanantaille vois vielä saada inssin :smiley-angelic001
 

Liitteet

  • 560358FF-B194-4583-A3E3-CED751018037.jpeg
    560358FF-B194-4583-A3E3-CED751018037.jpeg
    3.8 MB · Katsottu: 49
Takaisin
Top