IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Gonal F 150.

Juttelin ystäväni kanssa eilen ja hän pohti miten tärkeää on, että käy aina samalla gynekologilla. En viitsinyt siinä kertoa, että olen 1,5 vuoden aikana käynyt jo 13 eri gynekologilla. :angelic:

Sen tässä kyllä oppii, ettei mieti enää tällaisia :grin:grin Kun olin reilu vuosi sitten hakemassa lähetettä terkkarissa minulla oli tutkijana kandi, joka vaikutti juuri aloittaneelta. Kokeneempi lääkäri sitten kyseli alatutkimuksen aikana "mikä on kohdun asento" ym. Huomaamattani aloin vastailemaan kandin puolesta, kun hän ei osannut sanoa :bookworm:
 
Tuli tää mieleen tästä keskustelusta :hilarious: toivottavasti sain kuvan näkymään
 

Liitteet

  • 20210327_182820.jpg
    20210327_182820.jpg
    42.3 KB · Katsottu: 161
Fliber, miten meni siirto? Päästään piinailemaan samoilla aikatauluilla :) Ja Gonal-kysymykseen: mulla alkoi 150:llä, mutta nostettiin verikokeen jälkeen 225:een. Ensi kierroksella (jota toivottavasti ei tarvita :smiley-angelic001 ) varmaan alkaa suoraan tuolla isommalla annoksella.

Sofia2016m, ihanaa, että pääsette siirtoon! Ei ole enää monta päivää!! :smiley-angelic003

CherryRed, todellakin kasvuaaltoja nyt sinne meidän alkioiden suuntaan :Heartred Kääk, maanantaihan onkin jo huomenna!

Pupsis, tosi ymmärrettävää että hyperin jälkeen jännittää, mutta hienoa kuulla että pääasiassa kuitenkin kohti uutta kierrosta hyvillä mielin! :)

Loppuun vielä pieni avautuminen, sorry: Mulla tää ärsyttävä hematooma (eli mustelma siellä munasarjoissa, joka tuli punktion yhteydessä) vielä kiukuttelee. Muuten olen toipunut hyvin punktiosta, mutta oikealta puolelta tulee välillä pieniä kivuntuikahduksia ja tärähdyksistä vielä arkuutta. Joka päivä on ollut kyllä parempi, mutta vatsa ei toimi vieläkään (mihin en ole tottunut), ja siitäkin on vähän epämukava olo. Kuinka nopeasti olette punktion jälkeen olleet taas täydessä iskussa?
 
Fliber, miten meni siirto? Päästään piinailemaan samoilla aikatauluilla :) Ja Gonal-kysymykseen: mulla alkoi 150:llä, mutta nostettiin verikokeen jälkeen 225:een. Ensi kierroksella (jota toivottavasti ei tarvita :smiley-angelic001 ) varmaan alkaa suoraan tuolla isommalla annoksella.

Sofia2016m, ihanaa, että pääsette siirtoon! Ei ole enää monta päivää!! :smiley-angelic003

CherryRed, todellakin kasvuaaltoja nyt sinne meidän alkioiden suuntaan :Heartred Kääk, maanantaihan onkin jo huomenna!

Pupsis, tosi ymmärrettävää että hyperin jälkeen jännittää, mutta hienoa kuulla että pääasiassa kuitenkin kohti uutta kierrosta hyvillä mielin! :)

Loppuun vielä pieni avautuminen, sorry: Mulla tää ärsyttävä hematooma (eli mustelma siellä munasarjoissa, joka tuli punktion yhteydessä) vielä kiukuttelee. Muuten olen toipunut hyvin punktiosta, mutta oikealta puolelta tulee välillä pieniä kivuntuikahduksia ja tärähdyksistä vielä arkuutta. Joka päivä on ollut kyllä parempi, mutta vatsa ei toimi vieläkään (mihin en ole tottunut), ja siitäkin on vähän epämukava olo. Kuinka nopeasti olette punktion jälkeen olleet taas täydessä iskussa?

Mulla meni joku reilu viikko että alkoi olla ihan hyvä olo. Turvotusta oli vielä ympäri kroppaa kun vuoto punktion jälkeen alkoi.
 
Fliber, miten meni siirto? Päästään piinailemaan samoilla aikatauluilla :)

Loppuun vielä pieni avautuminen, sorry: Mulla tää ärsyttävä hematooma (eli mustelma siellä munasarjoissa, joka tuli punktion yhteydessä) vielä kiukuttelee. Muuten olen toipunut hyvin punktiosta, mutta oikealta puolelta tulee välillä pieniä kivuntuikahduksia ja tärähdyksistä vielä arkuutta. Joka päivä on ollut kyllä parempi, mutta vatsa ei toimi vieläkään (mihin en ole tottunut), ja siitäkin on vähän epämukava olo. Kuinka nopeasti olette punktion jälkeen olleet taas täydessä iskussa?

Kiitos meni oikein hyvin. Toivotaan että tarraa! Kiva kun ollaan samassa aikataulussa! Paljon tarrasukkia molemmille!!
Yksi siirrettiin ja pakkaseen meni 7-8! Olin niin hämmentynyt määrästä että meni ihan ohi oliko niitä 7 vai 8. Näin luokituksen näytöltä ja kaikki oli vähintään 8 soluisia. Yritin kysyä luokituksesta ja siinä luki 1/3 tai 3/1 (en muista kummin päin oli) ja lääkäri vastasi että kertoo vain päivistä...Biologi harmitteli myös ettei päästy viikonlopun takia viljelemään blastoiksi asti, mutta sanoi että erinomaisia alkioita. Tosin suurin tippuminen tapahtuu kaiketi 3-5 pv välissä

Olin ihan onnellinen ettei mies päässyt mukaan, sillä hänellä olisi ollut varmasti hyvin epämiellyttävä olo, koska makoilin operaatiossa haarat levällään :joyful: Nauroin erityisesti noille Beebin ja Kosmoksen kommenteille, koska juuri sellainen fiilis on kaiken tän jälkeen :woot:

noista vihlaisuista ajattelin myös kysyä itsekin muilta, koska välillä tuntuu sellaista pistävää kipua toisessa munasarjassa (josta kerättiin enemmän). Heräsin yöllä pari kertaa kipuun mutta loppui 15min sisään.
 
Mulla on ollut pari päivää punktioiden jälkeen vähän tukalampi olo, sitten vielä noin viikko sellainen, että tietää, että munasarjat on olleet kovilla ja täyteläinen olo alavatsalla, mutta ei kipuja. Töihin olen mennyt parin päivän jälkeen ihan normaalisti. Vähän rauhallisemmin on saanut liikkua mm. portaissa.
 
...Näin luokituksen näytöltä ja kaikki oli vähintään 8 soluisia. Yritin kysyä luokituksesta ja siinä luki 1/3 tai 3/1 (en muista kummin päin oli) ja lääkäri vastasi että kertoo vain päivistä....

Minä kans kyselin pari sivua sitten, että mitähän noi luokitukset meinaa. Meillä edellisestä siirretystä oli kirjattu omiin tietoihin et 8s 3/2 ja sen siitä ymmärrän, että 8-soluinen ja varmaankin 3 kertaa jakautunut, mutta olisipa kiva kuulla, jos jollain ois tietoa näistä luokitteluista, kun en huomannut kysyä tuosta siirrossa (tai no enpä tiennyt tuosta merkinnästä vielä silloin, kun se tuli tietysti omiin tietoihin vasta siirron jälkeen.)
 
Minä kans kyselin pari sivua sitten, että mitähän noi luokitukset meinaa. Meillä edellisestä siirretystä oli kirjattu omiin tietoihin et 8s 3/2 ja sen siitä ymmärrän, että 8-soluinen ja varmaankin 3 kertaa jakautunut, mutta olisipa kiva kuulla, jos jollain ois tietoa näistä luokitteluista, kun en huomannut kysyä tuosta siirrossa (tai no enpä tiennyt tuosta merkinnästä vielä silloin, kun se tuli tietysti omiin tietoihin vasta siirron jälkeen.)

keskustelupalstan sivulla 25 on hyvä yhteenveto aiheesta! mutta itse en osannut analysoida lääkärissä tarvittavia tietoja jotta oisin tienyt oliko alkio 3 luokkaa vai jakautunut 3krt ☺️
 
Fliber, miten meni siirto? Päästään piinailemaan samoilla aikatauluilla :) Ja Gonal-kysymykseen: mulla alkoi 150:llä, mutta nostettiin verikokeen jälkeen 225:een. Ensi kierroksella (jota toivottavasti ei tarvita :smiley-angelic001 ) varmaan alkaa suoraan tuolla isommalla annoksella.

Sofia2016m, ihanaa, että pääsette siirtoon! Ei ole enää monta päivää!! :smiley-angelic003

CherryRed, todellakin kasvuaaltoja nyt sinne meidän alkioiden suuntaan :Heartred Kääk, maanantaihan onkin jo huomenna!

Pupsis, tosi ymmärrettävää että hyperin jälkeen jännittää, mutta hienoa kuulla että pääasiassa kuitenkin kohti uutta kierrosta hyvillä mielin! :)

Loppuun vielä pieni avautuminen, sorry: Mulla tää ärsyttävä hematooma (eli mustelma siellä munasarjoissa, joka tuli punktion yhteydessä) vielä kiukuttelee. Muuten olen toipunut hyvin punktiosta, mutta oikealta puolelta tulee välillä pieniä kivuntuikahduksia ja tärähdyksistä vielä arkuutta. Joka päivä on ollut kyllä parempi, mutta vatsa ei toimi vieläkään (mihin en ole tottunut), ja siitäkin on vähän epämukava olo. Kuinka nopeasti olette punktion jälkeen olleet taas täydessä iskussa?

Puoli tuntia punktion jälkeen :grin Eli ei siis juuri mitään tuntemuksia eikä vuotoja enää operaation jälkeen. Lääke väsytti ja piti iltapäivällä pitää 15min torkkutauko töistä.

Varmuuden varalta nukuin vasemmalla kyljellä, kun tiesin millainen follihässäkkä siellä oli ollut. Ajattelin että estetään kaikenlainen kiertyminen ym. Oikealle kun ei tehty mitään, niin ei voi turvotakaan. Ajattelin siirtyä nukkumaan molemmille kyljille kunhan seuraava kierto alkaa, mutta eihän se alkanut :happy: Viime öinä olen vasta uskaltanut nukkua vähän oikeallakin kyljellä.
 
Fliber, miten meni siirto? Päästään piinailemaan samoilla aikatauluilla :) Ja Gonal-kysymykseen: mulla alkoi 150:llä, mutta nostettiin verikokeen jälkeen 225:een. Ensi kierroksella (jota toivottavasti ei tarvita :smiley-angelic001 ) varmaan alkaa suoraan tuolla isommalla annoksella.

Sofia2016m, ihanaa, että pääsette siirtoon! Ei ole enää monta päivää!! :smiley-angelic003

CherryRed, todellakin kasvuaaltoja nyt sinne meidän alkioiden suuntaan :Heartred Kääk, maanantaihan onkin jo huomenna!

Pupsis, tosi ymmärrettävää että hyperin jälkeen jännittää, mutta hienoa kuulla että pääasiassa kuitenkin kohti uutta kierrosta hyvillä mielin! :)

Loppuun vielä pieni avautuminen, sorry: Mulla tää ärsyttävä hematooma (eli mustelma siellä munasarjoissa, joka tuli punktion yhteydessä) vielä kiukuttelee. Muuten olen toipunut hyvin punktiosta, mutta oikealta puolelta tulee välillä pieniä kivuntuikahduksia ja tärähdyksistä vielä arkuutta. Joka päivä on ollut kyllä parempi, mutta vatsa ei toimi vieläkään (mihin en ole tottunut), ja siitäkin on vähän epämukava olo. Kuinka nopeasti olette punktion jälkeen olleet taas täydessä iskussa?


Kyllä mulla meni varmaan viikko että olo tuntui jo täysin normaalilta :bookworm: mutta parin päivän päästä pystyi jo hyvin tekemään rauhallisesti hommia
 
Meillä lapsettomuuden syy todennäköisesti endometrioosi/adenomyoosi lääkäri vähän epäili että adenomyoosin takia kohtuun hankala kiinnittyä, miehellä tavara huippu luokkaa :pompus:
Muita joilla endo tausta? Mulla oli viime kierto outo, rinnat oli kipeät viikko ennen menkkoja ja menkat oli pelkkää vaalean ruskeaa tuhrua eikä kipuja juuri ollut, raskaustesti nega. Pari viikkoa myöhemmin alkoi vuoto ihan yllättäen ja niitä seurasi järjettömät kivut, hain saikkua ja soitin klinikalle. Sieltä hoitaja epäili että endon takia tuo ensimmäinen vuoto olis ollut pelkkä väli vuoto:bored: mutta se hoitaja sai meidät jonoon jo toukokuun alkuun :happy093 viikolla 18 olis kuulemma tilaa ens viikolla pitäis tulla kirjalliset ohjeet ja parin viikon päästä alotan vissiin primolut kuurin:happy093.
Sitä vaan mietin että tähän mennessä on sanottu että menkkojen aikaan voi syödä särkylääkettä mut nyt ivf hoitojen alkuun pitää syödä kuuri tuota primoluttia että ne munasolut olis tasakokoisia.. eli se munasolu siis valikoituu jo silloin ennen seuraavaa kiertoa..?.. eli voisko kuitenkin olla niin että ne särkylääkkeet mitä aina joudun menkkojen aikaan syömään vaikuttaisi siihen munasoluun joka siihen kiertoon valikoituu:confused004 saiko kukaan kiinni mitä tarkotan :hilarious:
 
Meillä lapsettomuuden syy todennäköisesti endometrioosi/adenomyoosi lääkäri vähän epäili että adenomyoosin takia kohtuun hankala kiinnittyä, miehellä tavara huippu luokkaa :pompus:
Muita joilla endo tausta? Mulla oli viime kierto outo, rinnat oli kipeät viikko ennen menkkoja ja menkat oli pelkkää vaalean ruskeaa tuhrua eikä kipuja juuri ollut, raskaustesti nega. Pari viikkoa myöhemmin alkoi vuoto ihan yllättäen ja niitä seurasi järjettömät kivut, hain saikkua ja soitin klinikalle. Sieltä hoitaja epäili että endon takia tuo ensimmäinen vuoto olis ollut pelkkä väli vuoto:bored: mutta se hoitaja sai meidät jonoon jo toukokuun alkuun :happy093 viikolla 18 olis kuulemma tilaa ens viikolla pitäis tulla kirjalliset ohjeet ja parin viikon päästä alotan vissiin primolut kuurin:happy093.
Sitä vaan mietin että tähän mennessä on sanottu että menkkojen aikaan voi syödä särkylääkettä mut nyt ivf hoitojen alkuun pitää syödä kuuri tuota primoluttia että ne munasolut olis tasakokoisia.. eli se munasolu siis valikoituu jo silloin ennen seuraavaa kiertoa..?.. eli voisko kuitenkin olla niin että ne särkylääkkeet mitä aina joudun menkkojen aikaan syömään vaikuttaisi siihen munasoluun joka siihen kiertoon valikoituu:confused004 saiko kukaan kiinni mitä tarkotan :hilarious:

Minulla on endo. Joskus aikoinaan ennen diagnoosia adenomyoosiakin epäiltiin. Viime kesänä endometrioomaleikkauksen yhteydessä sitten varmistui juurikin endoksi. Kystan lisäksi poistettiin vatsanpeitteistäkin kudosta. Kohtuun jäi kiinnikkeitä ja myoomia.

Meillä IVF oli normaali lyhyt-kaava. Eli lääkkeinä ainoastaan gonal+jarrutuspiikit+ovitrelle+lugesteron. Kaikki muut lääkkeet piti jättää heti kierron alussa pois. Tosin lopputulos olikin paljon erikokoisia folleja eli ehkä tuollainen yritys saada ne lääkkeillä samankokoisiksi on oikein hyvä.

Vuoto on yleensä ollut pitkä (jopa 70 päivää) ja menkat tosi kivuliaat. Leikkauksen jälkeen kivut helpottivat ja kierto vakiintui 31 päiväiseksi. Tammikuussa oli yllättäen 25 päivää. Tälle ei ikinä löytynyt syytä, mutta uskon tuossa kierrossa oikean munasarjan rippeeni yrittäneen ovuloida. Tikutin oviksen 9 päivää ennen vuotoa ja tunsin oviskivut oikealla. Olematon munasarja ei ilmeisesti onnistunut keltarauhasta kasvattamaan (tämä siis puhtaasti oma diagnoosini).
 
Minulla on endo. Joskus aikoinaan ennen diagnoosia adenomyoosiakin epäiltiin. Viime kesänä endometrioomaleikkauksen yhteydessä sitten varmistui juurikin endoksi. Kystan lisäksi poistettiin vatsanpeitteistäkin kudosta. Kohtuun jäi kiinnikkeitä ja myoomia.

Meillä IVF oli normaali lyhyt-kaava. Eli lääkkeinä ainoastaan gonal+jarrutuspiikit+ovitrelle+lugesteron. Kaikki muut lääkkeet piti jättää heti kierron alussa pois. Tosin lopputulos olikin paljon erikokoisia folleja eli ehkä tuollainen yritys saada ne lääkkeillä samankokoisiksi on oikein hyvä.

Vuoto on yleensä ollut pitkä (jopa 70 päivää) ja menkat tosi kivuliaat. Leikkauksen jälkeen kivut helpottivat ja kierto vakiintui 31 päiväiseksi. Tammikuussa oli yllättäen 25 päivää. Tälle ei ikinä löytynyt syytä, mutta uskon tuossa kierrossa oikean munasarjan rippeeni yrittäneen ovuloida. Tikutin oviksen 9 päivää ennen vuotoa ja tunsin oviskivut oikealla. Olematon munasarja ei ilmeisesti onnistunut keltarauhasta kasvattamaan (tämä siis puhtaasti oma diagnoosini).

Mitä tarkoittaa muut lääkkeet jättää pois? Siis mitä kaikkia muita lääkkeitä?
19pvää ivf suunnitteluun :nailbiting:
 
Kiitos myötätunnosta Tammenterhotar ja CherryRed sekä muut ❤️ Tämä plussa jäi tosiaan kemialliseksi. Menkat alkoivat muutaman päivän myöhässä melko runsaina. Vaikea sanoa, kumpi on pahempaa: se, ettei mitään tapahdu vai se, että toivo nousee vain kuollakseen pois. No, ehkä tämä täytyy ottaa positiivisesti, että jotain ainakin yritti tapahtua.

Vitsit Tammenterhotar, sun aiemman viestin hyväntuulisuutesi oli ihanaa ❤️ Kivut ja vaivat on kyllä ikäviä. Itselle ei punktioista ole ollut juurikaan harmia.

Sofia2016m: hyviltä kuulosti teidän alkiot! Siellä on varmaan taas uusia erikoistuvia lääkäreitä. Mielenkiintoista nähdä että kuinka monta lääkäriä tässä ehtiikään taas tavata. Itselle on kyllä usein osuneet nuo vakkarierikoislääkärit. Omat suosikitkin on jo muodostuneet :biggrinYhden kanssa en tykkää asioida. Tsemppiä tulevaan siirtoon!!

Pupsis: Hienoa, että pääsette kokeilemaan toisenlaista kaavaa! Mulle on tehty vain lyhyellä, mutta on kyllä kuulostanut tosi kurjilta joidenkin kokemukset juuri tuosta mielialan laskusta. Itse en ole kokenut oikein mitään haittoja millään lääkkeillä. Paino on ehkä vähän noussut hoitojen myötä. Toivotaan että hyper jäi sulla kertaluontoiseksi!

Fliber: kiva kuulla että siirto meni hyvin! Ja vau, mikä määrä pakkaseen! Huippua!

Kiitos myös näistä huumoripläjäyksistä Mulla on usein mekko, että hoituu housut pois äkkiä :grin
 
Muokattu viimeksi:
Pahoittelut Miselli kemiallisesta. Mulla kans tapahtui sama helmikuun siirrosta.. Vahvaa plussaa näytti reilun viikon, kunnes vuoto alkoikin ja rtesti muuttu negaksi. Mulla on ollut samoja mietteitä, toisaalta on "hyvä" tietää että raskautuminen on mahdollista, oli tosiaan ihka ensimmäinen plussa ikinä. Toisaalta pelottaa että onnistuuko koskaan, onkohan kaikissa alkioissa jotain vikaa.. :sorry:
 
Mitä tarkoittaa muut lääkkeet jättää pois? Siis mitä kaikkia muita lääkkeitä?
19pvää ivf suunnitteluun :nailbiting:

Kaikki luontaistuotteet ja satunnaiset lääkkeet, joihin ei ole reseptiä (esim. kipulääkkeet). Itselleni pahin oli melatoniini-valmisteiden poisjättö. En ole nukkunut ilman lääkkeitä yli 5 vuoteen. Pikkuhiljaa olin saanut reseptivalmisteet pois ja nukuin pelkkien melatoniini/luontaistuotevalmisteiden avulla ja sitten joulukuussa valmistelukäynnillä sanottiin, että hoitojen ajaksi nekin pois ja pelkästään vitamiinit ja foolihappo ovat sallittu. Tämän sulattelu oli vaikeaa ja yritin moneen kertaan puhua lääkäriltä "lupaa" edes melatoniinille. Käytin sitä kyllä gonalin ajan, mutta jätin pois ennen siirtoa. Yhden yön nukuin todella huonosti, mutta sen jälkeen nukun itseasiassa syvempää unta kuin lääkkeiden kanssa. Ainut etten aamulla saa nukuttua myöhään vaan herään kukonlaulun aikaan :grin

Olen epäillyt että v. 2017 IVF-hoidot epäonnistuivat juurikin noiden lääkkeiden takia. Silloin tosin oli niin paha ahdistus päällä, että oli pakko syödä niitä jotta sain ylipäänsä nukuttua.

Suosittelen siis rohkeasti uskomaan lääkäreitä ja jättämään ne lääkkeet pois :happy: En siis yleisesti ole mikään lääkevastainen eikä minusta sellaista tule, mutta tässä hedelmöittymisessä on niin paljon asioita, jotka voivat vaikuttaa :)
 
Kiitos myötätunnosta Tammenterhotar ja CherryRed sekä muut ❤️ Tämä plussa jäi tosiaan kemialliseksi. Menkat alkoivat muutaman päivän myöhässä melko runsaina. Vaikea sanoa, kumpi on pahempaa: se, ettei mitään tapahdu vai se, että toivo nousee vain kuollakseen pois. No, ehkä tämä täytyy ottaa positiivisesti, että jotain ainakin yritti tapahtua.

Vitsit Tammenterhotar, sun aiemman viestin hyväntuulisuutesi oli ihanaa ❤️ Kivut ja vaivat on kyllä ikäviä. Itselle ei punktioista ole ollut juurikaan harmia.

Sofia2016m: hyviltä kuulosti teidän alkiot! Siellä on varmaan taas uusia erikoistuvia lääkäreitä. Mielenkiintoista nähdä että kuinka monta lääkäriä tässä ehtiikään taas tavata. Itselle on kyllä usein osuneet nuo vakkarierikoislääkärit. Omat suosikitkin on jo muodostuneet :biggrinYhden kanssa en tykkää asioida. Tsemppiä tulevaan siirtoon!!

Pupsis: Hienoa, että pääsette kokeilemaan toisenlaista kaavaa! Mulle on tehty vain lyhyellä, mutta on kyllä kuulostanut tosi kurjilta joidenkin kokemukset juuri tuosta mielialan laskusta. Itse en ole kokenut oikein mitään haittoja millään lääkkeillä. Paino on ehkä vähän noussut hoitojen myötä. Toivotaan että hyper jäi sulla kertaluontoiseksi!

Fliber: kiva kuulla että siirto meni hyvin! Ja vau, mikä määrä pakkaseen! Huippua!

Kiitos myös näistä huumoripläjäyksistä Mulla on usein mekko, että hoituu housut pois äkkiä :grin

Kurja kuulla, että jäi kemialliseksi :sorry: Jaksamista!
 
Heippa kaikille!

Kirjoittelin tuonne johonkin aiemmin, että meillä ensimmäinen IVF-hoito alkoi viime lokakuun loppu puolella. Joulukuussa oli punktio ja tuoresiirto, joka oli negatiivinen. Eka PAS helmikuussa, josta plussattiin. Pääsin varhaisultraan, aikaistin sitäkin muutamalla päivällä, koska oli hieman verenvuotoa. Ultrasta löytyi pikku yllätys eli siellä oli kaksi sikiökaikua. Nyt odotan huomista ultraa kauhulla, koska on mahdollisuus siamilaisiin kaksosiin eli ns. yhteenliittyneisiin kaksosiin. Jos näin on niin edessä on raskauden keskeytys. Kysyisin onko kellään kokemusta, että yhden pakastealkion siirrosta saisi kaksoset? Hirveän vähän löytyy tietoa asiasta mistään, eikä lääkäritkään sanoneet oikein mitään kun kyselin. Kyseessä oli 5 pv vanha alkio, joka siirrettiin. Huomenna menen siis yksityiselle, rv 10+0 huomenna edellisen ultran mukaan.
Kyllä sitä niin toivoisi, että edes joskus asiat olisi helppoja, mukavia ja menisi kohtuudella. :BangHead Tiedätte varmaan tunteen!
 
Takaisin
Top