IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Turri, teidän tarinaa tässä seuranneena koen paljon yhtäläisyyksiä meidän tilanteeseen, ja siksi teidän onnistuminen on erityisesti rohkaissut omaakin mieltä :happy:

Jep ja ihana kuulla, samat mietteet! Täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että teidän polku jatkuisikin samalla tavalla kuin meidän ❤

Eikun niin tietysti! :grin Ei ne alkiot reissaa. Kiitos tarkennuksesta!
Juu näkevät siis blastokehityksen omissa labroissaan, mutta esim. Mehiksen käyttämältä ulkoistetulta labralta tulee vain 3 vastausta: ok, kromosomivika tai mosaikismi. Muuta ei tarkasteta tai kommentoida.
Dextralla kun on omissa käsissä tuo biopsian tarkastus niin sieltä voidaan nähdä samalla muuta. Mitä se on niin en tiedä, mutta mahdollisuus siis tarkempaan analytiikkaan siinä.
Ovumiassa oli selkeästi nopeammat aikataulut mitä lupaavat nyt Mehikseltä. Olin vähän yllättynyt kuinka pitkää aikaa lääkäri meille kerto.

Palaan tähän omaan postaukseeni, ettei jää vääriä mielikuvia tästä testauksesta, niinkuin meille näköjään jäi.
Nyt kun ollaan alkioiden kasvatusvaiheessa jo, niin tämä vasta selvinnyt tarkemmin.
Eli kyllä Dextrakin käyttää ulkopuolista labraa, mutta heidän yhteistyökumppani on nopeampi verrattuna Mehiksen prosessin kestoon. Odotan kyllä kuinka tarkkaa analyysiä sieltä tulee. Palaan tänne siitä kyllä :)

Ihania plussia ja saldoja !!

Meillä lapsettomuuden selkein tekijä pcos, tosin ensimmäisessä ivf:ssä löytyi myös munasolussa jotain poikkeavaa. Olen onnistunut silti tikuttamaan ovulaation, mutta pcos:ssa voi kuulemma näyttää plussaa ovulaatiossa, vaikka sitä ei oikeasti tapahdu. Miehen solut kuulemma (ärsyttävästi) erinomaisia ja olenkin rohkaissut häntä luovuttajaksi, jotta joku muu voisi saada apua, kun itse tietää kuinka rankkaa tämä on.

Meillä kerätyistä 12 munasolusta oli 10 hedelmöittynyt :Heartredja tänään olivat kaikki vielä mukana kisassa, mutta variaatiota oli jo havaittavissa eli huomenna varmaan osa tippunut kyydistä. Itse toivon, että edes yksi saataisiin ja siihen jo erittäin tyytyväinen! Viikonlopun takia ei nyt viljellä blastoiksi asti joka tällä määrällä hieman harmittaa.

tsemppiä kaikille!

Hieno saalis hedelmöittyneitä!! Pakastetaanko teillä kaikki samanikäisinä huomenna?

Hieno saalis hedelmöittyneitä!! Pakastetaanko teillä kaikki samanikäisinä huomenna?

Yksi siirretään huomenna ja loput pakastetaan huomenna. Valmistaudun myös siihen että jokin menee pieleen eikä päästä siirtoon huomenna ja sekin ihan ok. Viimeksi mentiin todennäköisyyksiä vastaa koko matka, että ei uskalla vielä toivoa liikoja:bored:

@CherryRed todella mielenkiintoista kuulla miten teidän alkiodiagnostiikka etenee. Olisin itse halunnut, mutta samasta syystä kun teillä ekassa (samassa) paikassa tähän ei oikeastaan mahdollisuutta

Yksi siirretään huomenna ja loput pakastetaan huomenna. Valmistaudun myös siihen että jokin menee pieleen eikä päästä siirtoon huomenna ja sekin ihan ok. Viimeksi mentiin todennäköisyyksiä vastaa koko matka, että ei uskalla vielä toivoa liikoja:bored:

@CherryRed todella mielenkiintoista kuulla miten teidän alkiodiagnostiikka etenee. Olisin itse halunnut, mutta samasta syystä kun teillä ekassa (samassa) paikassa tähän ei oikeastaan mahdollisuutta

Kyllä mä uskon että pääsette huomenna siirtoon :Heartred
Joo toi viikonloppu on harmillinen hoidoissa, kun estää välillä asioiden oikein tekemisen. Mekin tehtiin niin että ne loput 5, jotka pakastettiin 3-päiväisinä viikonlopun takia, niin sulatettiin erikseen parin turhan siirron jälkeen pitkään viljelyyn.

Muokattu viimeksi:
Palaan takaisin foorumille kun 2.IVF alkaa puolentoista viikon kuluttua. Kävin eilen tarkastuskäynnillä ja ultrassa.
Viimeksi pitkäkaava nyt lyhyt kaava. Gonal-F annosta nostettiin 150->175. Vuoto alkaa arviolta 5 tai 6 huhtikuuta. Alustavasti varattu punktio viikolle 15 tai 16.

Käydyistä keskusteluista voin vastata

Lapsettomyyden syy: papereissa "selittämätön" mutta on mulla endometrioosi. Se taitaa olla ainoa haittaava tekijä mutta onkin laajalti levinnyt, oireilee paljon ja molemmissa munasarjoissa isot endometrioomat.

Hyperstimulaatio ja punktio: Minulla oli ihan hyvä olo ennen punktiota ja punktionkin jälkeisenä päivänä. Vasta 3päivän tuoresiirto päivä alkoi olemaan tukalaa oloa. Minulla ei ollut kipua vaan epämiellyttävä ja tukala olo, mikään asento ei ollut mukava. En pystynyt myöskään makaamaan, tuntui etten pysty hengittää. Päivä tuoresiirron jälkeen tajusin miten turvonnut olin ja kävin vaalla (+4kg) Olin sitten loppujen lopuksi viikon sairaalassa, dreeni tyhjentämässä nesteet vatsaontelosta ja kävi lähellä että oltais laitettu dreeni keuhkoihinkin.
Minulla oli vain 16 follia joten lääkäritkin yllättyivät että sain noin vakavan hyperin. Ei ollut ennakko-oireita.

Folleista ja munasoluista: Itselläni oli 16 follia (suurta kokoeroa, vain 4-5 isoa ja muut pienempiä, tarkkaa kokoa en muista). Lääkärit kuitenkin yllättyivät kun saatiin vain 4 munasolua. 3 kypsää joista 2 hedelmöittyi. Yksi siirrettiin 3 päiväisenä ja yksi 5 päiväisenä PASissa. Eli ne vähäiset munasolut olivat hyviä.

Muokattu viimeksi:
CherryRed: Upea tulos punktiosta! Jee! Ja kiitos tsemppauksesta! ❤️

Dreamer21: Meillä on selittämätön lapsettomuus. Tosin yksityisellä funktionaalisella lääkärillä on todettu D-vitamiinin puutos lisän syönnistä huolimatta, vähäiset rautavarastot (mitattu seerumin rauta), häikkää kilpirauhasessa. Noita hoitamalla 6 kk raskauduin 2. Ivf:n myötä.

Onnea nninas!!! ❤️❤️❤️ Ihanaa ☺️

Fliber: Mahtava määrä hedelmöittyneitä! Toivotaan, että moni jatkaa eteenpäin kehitystä ☺️ Tsemppiä siirtoon myös!

Pupsis: Hienoa, että pääsette hoidoissa uuteen yritykseen. Millä mielellä oot asiasta?

Omasta tilanteesta sen verran, että testipäivänä tiistaina testattu haalea positiivinen viiva haaleni entisestään, ja nyt odottelen mekkojen alkua että päästään asioissa eteenpäin. Eka kemiallinen mulla. Ehti olla jo raskausoireita, esim. röyhtäily, mikä nosti toiveita, mutta jalat maassa jälleen. Vähän mielikin.

Meillä ultra julkisella vasta 14.4. varasin varhaisultran ylsityiselle 1.4. Olin ajatellut soittaa neuvolaan vasta tuon jälkeen, mutta pitäisikö soittaa sitten kuitenkin jo huomenna? Kai mies saa olla neuvoloissa mukana? Meistä tuntuu vähän epäreilulta, ettei mies saa osallistua mihinkään muuhun kuin punktioon. Toki ymmärrän, mutta silti. Olemme molemmat etätöissä ja meillä ainoastaan minä käyn kaupastakin noutamassa verkosta tilatut ostokset. Onneksi yksityiselle saa ottaa miehen mukaan, pääsee hänkin mukaan odotukseen ❤

Me ollaan oltu Mehiläisellä hoidossa ja kysyin, että saanko tulla mukaan varhaisultraan. Saa tulla maski päässä ja terveenä. No nyt täytyy toivoa, että ollaan terveitä kummatkin. Punktioon en saanut mennä muuta kuin hakemaan puolison pois saattajan ominaisuudessa. Punktion jälkeiselle lääkärinkäynnille pääsin tästä samasta syystä mukaan.

Neuvolasta. Asutaan pääkaupunkiseudulta ja neuvolan täti sanoi, että ajat ovat kortilla ja voi joutua toiselle puolen kaupunkia ekaan neuvolaan, jos ei varaa ajoissa. Mekin oltais mieluummin varattu vasta varhaisultran jälkeen, mutta oli pakko tehdä se jo nyt. Rv 10 tienoilla on käytävä labrassa ja ne liittyvät taas np-ultraan viikolla 12 ja ilman neuvolaa ei labralähetettä saada...

Kissankäpälä

Muokattu viimeksi:
Palaan takaisin foorumille kun 2.IVF alkaa puolentoista viikon kuluttua. Kävin eilen tarkastuskäynnillä ja ultrassa.
Viimeksi pitkäkaava nyt lyhyt kaava. Gonal-F annosta nostettiin 150->175. Vuoto alkaa arviolta 5 tai 6 huhtikuuta. Alustavasti varattu punktio viikolle 15 tai 16.

Käydyistä keskusteluista voin vastata

Lapsettomyyden syy: papereissa "selittämätön" mutta on mulla endometrioosi. Se taitaa olla ainoa haittaava tekijä mutta onkin laajalti levinnyt, oireilee paljon ja molemmissa munasarjoissa isot endometrioomat.

Hyperstimulaatio ja punktio: Minulla oli ihan hyvä olo ennen punktiota ja punktionkin jälkeisenä päivänä. Vasta 3päivän tuoresiirto päivä alkoi olemaan tukalaa oloa. Minulla ei ollut kipua vaan epämiellyttävä ja tukala olo, mikään asento ei ollut mukava. En pystynyt myöskään makaamaan, tuntui etten pysty hengittää. Päivä tuoresiirron jälkeen tajusin miten turvonnut olin ja ävin vaalla (+4kg) Olin sitten loppujen lopuksi viikon sairaalassa, dreeni tyhjentämässä nesteet vatsaontelosta ja kävi lähellä että oltais laitettu dreeni keuhkoihinkin.
Minulla oli vain 16 follia joten lääkäritkin yllättyivät että sain noin vakavan hyperin. Ei ollut ennakko-oireita.

Folleista ja munasoluista: Itselläni oli 16 follia (suurta kokoeroa, vain 4-5 isoa ja muut pienempiä, tarkkaa kokoa en muista). Lääkärit kuitenkin yllättyivät kun saatiin vain 4 munasolua. 3 kypsää joista 2 hedelmöittyi. Yksi siirrettiin 3 päiväisenä ja yksi 5 päiväisenä PASissa. Eli ne vähäiset munasoput olivat hyviä.

Paljon onnea seuraavaan IVF:ään!

Me ollaan oltu Mehiläisellä hoidossa ja kysyin, että saanko tulla mukaan varhaisultraan. Saa tulla maski päässä ja terveenä. No nyt täytyy toivoa, että ollaan terveitä kummatkin. Punktioon en saanut mennä muuta kuin hakemaan puolison pois saattajan ominaisuudessa. Punktion jälkeiselle lääkärinkäynnille pääsin tästä samasta syystä. mukaan.

Neuvolasta. Asutaan pääkaupunkiseudulta ja neuvolan täti sanoi, että ajat ovat kortilla ja voi joutua toiselle puolen kaupunkia ekaan neuvolaan, jos ei varaa ajoissa. Mekin oltais mieluummin varattu vasta varhaisultran jälkeen, mutta oli pakko tehdä se jo nyt. Rv 10 tienoilla on käytävä labrassa ja ne liittyvät taas np-ultraan viikolla 12 ja ilman neuvolaa ei labralähetettä saada...

Kissankäpälä

Soitin juuri neuvolaan ja nyt odottelen takaisinsoittoa. Pääasia olisi, että mies pääsisi neuvolaan mukaan ja toki olisi helpompi, jos neuvola pysyisi samana koko raskausajan eikä tarvitsisi ihan toiselle puolelle kaupunkia lähteä.

Me ollaan oltu viikkotolkulla ihan vaan kahdestaan kotona neljän seinän sisällä eli terveitä tullaan olemaan varhaisultrassa ensi torstaina, kunhan Terveystalo ei kiristä ohjeitaan sitä ennen. Muuten miehen osallistumiseksi jää se pelkkä punktio, josta puolet meni hänellä huoneen lattialla maaten, kun meinasi taju lähteä.

Miselli, olen todella pahoillani. :sorry:

Ja Pupsikselle paljon tsemppiä tulevaan IVF:ään!

ON: Alkio kyydissä! Ihan oikea alkio kyydissä! Normaalisti jakautunut, "oikein hyvä" yksilö kyydissä! Tätä on niin vaikea uskoa!! Ja ne kolme muuta ovat jatkaneet jakautumista juuri niin kuin on pitänyt! Tämä kolmikko jää nyt kasvamaan viikonlopun yli, ja maanantaina saadaan tietää, että ovatko pakastuskelpoisia. Olen niin onnellinen tästä välietapista! Tästä on hyvä liukua kohta viikonlopun viettoon ja sen jälkeen ensi viikolla vielä lomalle. :love7

ON: Alkio kyydissä! Ihan oikea alkio kyydissä! Normaalisti jakautunut, "oikein hyvä" yksilö kyydissä! Tätä on niin vaikea uskoa!! Ja ne kolme muuta ovat jatkaneet jakautumista juuri niin kuin on pitänyt! Tämä kolmikko jää nyt kasvamaan viikonlopun yli, ja maanantaina saadaan tietää, että ovatko pakastuskelpoisia. Olen niin onnellinen tästä välietapista! Tästä on hyvä liukua kohta viikonlopun viettoon ja sen jälkeen ensi viikolla vielä lomalle. :love7

Hieno uutinen!! :) Ihanaa, että pääset piinailemaan!
Mä lähettelen meidän molempien alkioille kasvuaaltoja, että jaksavat nätisti kasvaa blastoiksi :smug:

@Pupsis Tsemppiä IVF hoitoihin. Toivottavasti pääset vähillä oireilla ja saatte avun nopeasti.

@Miselli Pahoittelut jos tosiaan tulikin kemiallinen <3

Onnea matkaan kyytiläiselle! :HeartredJa jospa vielä pakkaseenkin pääsisi muutama tulevaisuuden toivo :Heartred

:smiley-bounce016

Pupsis: Hienoa, että pääsette hoidoissa uuteen yritykseen. Millä mielellä oot asiasta?

Hyvillä mielin olen :happy: Olen onnellinen että meillä on lyhyt kaava sillä viimeksi pitkässä vaikein oli Synarelan aiheuttamat oireet. Oli paljon päänsärkyä ja olin todella onneton ja masentunut. Luotan myös että lääkärit yrittävät kaikkensa että saisimme enemmän munasoluja tällä kertaa ja uskon sen mahdollisuuteen. Vaikka viimeksi ei saatu montaa munasolua, niin silti molemmat hedelmöittyneet pääsivät siirtoon asti, joten luotan että vaikka ei kovin montaa saatais niin se vähäinen olisi tälläkin kertaa priimaa.

Vähän jännittää tuleeko taas hyperstimulaatio. Vaikka se oli todella vaarallinen tilanne niin ei se kuitenkaan ollut niin paha kokemuksena :playful: ihan kiva levätä sairaalassa. Yllätyin jopa kun lääkäri sanoi ettei tuoresiirto ole poissuljettu :woot: että mitä!

Odotan innosta pinkeänä että vuoto alkaisi pääsiäisen jälkeen ja päästään vihdoin eteenpäin. Onhan tätä touhuttu kohta 4 vuotta :playful:

Kiitos kaikille tsemppauksesta!!!

Täällä eilen käyty ultrassa. Jännitti niin paljon että mahaa väänsi mutta ensi keskiviikkona päästään vihdoin ja viimein siirtoon! Limakalvo oli 7.8mm ja näytti kuulemma hyvälle. Tästä aamusta aloin laittamaan cyclogestejä.
Kyselin muuten mielenkiinnosta meidän alkion luokituksista, ollaan siis julkisella Tayssissa hoidoissa. Meillä on yks 6pv ikäinen 4BB, yksi 5pv ikäinen 3BB ja yksi 5pv ikäinen 4BB. Btw lääkäri oli joku ihan uusi vaikka joka kerralla on uusi mutta tää oli varmaan joku aloittelija kun konsultoi kaiken toiselta lääkäriltä. Mutta tuntui silti hoitavan hommansa hyvin :angelic:

Oi ihanaa varmasti ihana tunne kun pääsee etapin eteenpäin! Nyt vielä kunnon tarrauksella kiinni! :)Odotan kovasti tuota tunnetta! :angelic:

@Pupsis
Tsemppiä paljon seuraavaan kierrokseen! Ja toivotaan että vältyt hyperiltä:smiley-angelic001. Tosi maltilliselta kuulostavat sun annokset :) itsellä oli 175 ja lääkäri sanoi että ”maltilliset”, joten oletin että on yleensä korkeampi. Tosin lopputulos oli todella hyvä siitä huolimatta.

Onko muilla millaisia tasoja ollut gonal-f kanssa?

Gonal F 150.

Juttelin ystäväni kanssa eilen ja hän pohti miten tärkeää on, että käy aina samalla gynekologilla. En viitsinyt siinä kertoa, että olen 1,5 vuoden aikana käynyt jo 13 eri gynekologilla. :angelic:

Takaisin