IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Pahoittelut kaikille, joilla siirto ei nyt tuonutkaan plussaa.

Toivottavasti caitir teillä olisi tulossa normaalit kaksoset. Ikävä kun saa pelätä vielä tuollaista.

Tein itse tänään aamusta negatiivisen testituloksen. Lääkkeet aiheutti oireita, joista jo ehdin toivoa että olis onnistunut. Oireina oli krapulan tunnetta, kuukautismaisia kipuja ja erikoisimpana aika ylhäällä oleva kova kohdunkaula. Mutta tiedänpähän ensi kerralla, et edellämainitut johtuu lääkkeistä.

Nyt odotellaan kuukautisia ja sit alkaa seuraava lääkkeellinen kierto. Onneksi on 6 kpl vielä blastoja pakkases❤️
 
Heippa kaikille!

Kirjoittelin tuonne johonkin aiemmin, että meillä ensimmäinen IVF-hoito alkoi viime lokakuun loppu puolella. Joulukuussa oli punktio ja tuoresiirto, joka oli negatiivinen. Eka PAS helmikuussa, josta plussattiin. Pääsin varhaisultraan, aikaistin sitäkin muutamalla päivällä, koska oli hieman verenvuotoa. Ultrasta löytyi pikku yllätys eli siellä oli kaksi sikiökaikua. Nyt odotan huomista ultraa kauhulla, koska on mahdollisuus siamilaisiin kaksosiin eli ns. yhteenliittyneisiin kaksosiin. Jos näin on niin edessä on raskauden keskeytys. Kysyisin onko kellään kokemusta, että yhden pakastealkion siirrosta saisi kaksoset? Hirveän vähän löytyy tietoa asiasta mistään, eikä lääkäritkään sanoneet oikein mitään kun kyselin. Kyseessä oli 5 pv vanha alkio, joka siirrettiin. Huomenna menen siis yksityiselle, rv 10+0 huomenna edellisen ultran mukaan.
Kyllä sitä niin toivoisi, että edes joskus asiat olisi helppoja, mukavia ja menisi kohtuudella. :BangHead Tiedätte varmaan tunteen!
Voi kumpa huominen ultra toisi hyviä uutisia! Koitin tuossa lueskella identtisten kaksosten kehityksestä ja sielläkin vain nimenomaan maininta että YLEENSÄ jakautuminen tapahtuu ennen kiinnittymistä, ja koska sulla 5pv ikäinen siirretty, niin ois hyvin pian siitä pitänyt tapahtua.
Voimia ihan hirveen stressaavaan tilanteeseen sulle!:angel2:angel2
 
Heippa kaikille!

Kirjoittelin tuonne johonkin aiemmin, että meillä ensimmäinen IVF-hoito alkoi viime lokakuun loppu puolella. Joulukuussa oli punktio ja tuoresiirto, joka oli negatiivinen. Eka PAS helmikuussa, josta plussattiin. Pääsin varhaisultraan, aikaistin sitäkin muutamalla päivällä, koska oli hieman verenvuotoa. Ultrasta löytyi pikku yllätys eli siellä oli kaksi sikiökaikua. Nyt odotan huomista ultraa kauhulla, koska on mahdollisuus siamilaisiin kaksosiin eli ns. yhteenliittyneisiin kaksosiin. Jos näin on niin edessä on raskauden keskeytys. Kysyisin onko kellään kokemusta, että yhden pakastealkion siirrosta saisi kaksoset? Hirveän vähän löytyy tietoa asiasta mistään, eikä lääkäritkään sanoneet oikein mitään kun kyselin. Kyseessä oli 5 pv vanha alkio, joka siirrettiin. Huomenna menen siis yksityiselle, rv 10+0 huomenna edellisen ultran mukaan.
Kyllä sitä niin toivoisi, että edes joskus asiat olisi helppoja, mukavia ja menisi kohtuudella. :BangHead Tiedätte varmaan tunteen!

Kuulostaapa pelottavalta! Luin itse jostain ulkomaisesta lähteestä, että jopa 1/3 identtisistä kaksosista jakaantuu vasta 5. päivän jälkeen. Tämän jälkeen kaksosilla on suuremmalla todennäköisyydellä yhteinen istukka ja yhteinen sikiöpussi. Yhteenkasvaneiksi sikiöt muodostuvat vasta kun jakaantuminen tapahtuu päivän 13 jälkeen. Todennäköisempää siis, että ihan normaalit identtiset kaksoset olisivat tulossa. IVF-kaksosia on myös tullut erimunaisia eli että onkin jäänyt solu johonkin folliin ja on sitten hedelmöittynyt luomusti.
 
Kuulostaapa pelottavalta! Luin itse jostain ulkomaisesta lähteestä, että jopa 1/3 identtisistä kaksosista jakaantuu vasta 5. päivän jälkeen. Tämän jälkeen kaksosilla on suuremmalla todennäköisyydellä yhteinen istukka ja yhteinen sikiöpussi. Yhteenkasvaneiksi sikiöt muodostuvat vasta kun jakaantuminen tapahtuu päivän 13 jälkeen. Todennäköisempää siis, että ihan normaalit identtiset kaksoset olisivat tulossa. IVF-kaksosia on myös tullut erimunaisia eli että onkin jäänyt solu johonkin folliin ja on sitten hedelmöittynyt luomusti.


Luomu ei oo tällä kertaa mahdollinen, koska jätettiin siitä kierrosta yrittäminen väliin. Jos ois edellisestä kierrosta hedelmöittynyt niin oisivat olleet varmasti kovin eri kokoiset. Nyt siis olivat millin kymmenesosalla samankokoiset. Toivotaan kovasti, että ovat vaan samassa pussissa ja yhteisellä istukalla, mutta irti toisistaan. Koitin kovasti kaivaa tietoa (pääsen myös lääketieteellisiin tietokantoihin käsiksi), mutta liekö sitten ollut kuitenkin väärät hakusanat. Sellaisen löysin, että identtiset jakautuu yleensä viimeistään 8pv mennessä. Saa nähdä näkyykö vielä huomenna helpotusta tilanteeseen, mulla on vielä 6.4 äitipolilla NT-ultra, jonka tekee lääkäri et silloin viimeistään toivoisi selviävän. :dontknow
 
Luomu ei oo tällä kertaa mahdollinen, koska jätettiin siitä kierrosta yrittäminen väliin. Jos ois edellisestä kierrosta hedelmöittynyt niin oisivat olleet varmasti kovin eri kokoiset. Nyt siis olivat millin kymmenesosalla samankokoiset. Toivotaan kovasti, että ovat vaan samassa pussissa ja yhteisellä istukalla, mutta irti toisistaan. Koitin kovasti kaivaa tietoa (pääsen myös lääketieteellisiin tietokantoihin käsiksi), mutta liekö sitten ollut kuitenkin väärät hakusanat. Sellaisen löysin, että identtiset jakautuu yleensä viimeistään 8pv mennessä. Saa nähdä näkyykö vielä huomenna helpotusta tilanteeseen, mulla on vielä 6.4 äitipolilla NT-ultra, jonka tekee lääkäri et silloin viimeistään toivoisi selviävän. :dontknow

Tule sitten kertomaan. Toivotaan parasta! Yhteenkasvaneiden todennäköisyys on onneksi todella paljon pienempi kuin myöhään jakaantuneiden identtisten kaksosten. Minulla on torstaina varhaisultra ja tällainen uutinen olisi ehdottomasti kaikkein pelottavin. Tilkasta vielä sanoivat, että ultrassa tarkistetaan alkioiden lukumäärä - en tiedä miten usein se sitten voi olla yli 1, kun lähtökohtaisesti siirretään 5-päiväisiä blastoja. Ja ennen punktiota ei voi pariin päivään kokeilla luomusti ja ainakaan minä en punktion jälkeen halunnut heti yrittää (pitäisi varmaan samana päivänä)
 
Tule sitten kertomaan. Toivotaan parasta! Yhteenkasvaneiden todennäköisyys on onneksi todella paljon pienempi kuin myöhään jakaantuneiden identtisten kaksosten. Minulla on torstaina varhaisultra ja tällainen uutinen olisi ehdottomasti kaikkein pelottavin. Tilkasta vielä sanoivat, että ultrassa tarkistetaan alkioiden lukumäärä - en tiedä miten usein se sitten voi olla yli 1, kun lähtökohtaisesti siirretään 5-päiväisiä blastoja. Ja ennen punktiota ei voi pariin päivään kokeilla luomusti ja ainakaan minä en punktion jälkeen halunnut heti yrittää (pitäisi varmaan samana päivänä)

Joo miekin oisin halunnut tietää kuinka todennäköistä se on, että tulee kaksoset. En kehdannut Tilkasta sitä enää kysellä. Sieltä ei oo tullut mitään infoa nyt muutenkaan, vaikka tietty laittoivat täältä sen varhaisultran tuloksen sinne. Ei myökään punktiokierrosta yritetty, olin sen verran kipee että ei ois onnistunutkaan. Mie tuun kertomaan, kun tiedetään miten kävi!
 
Heippa! Mulla oli tänään varhaisultra ja kaikki hyvin, pieni pavun kokoinen tyyppi oli matkassa. Muistakaa päivittää omat tietonne listaan, myös LA:t niin on kiva käydä välillä katsomassa, onko plussa-aalto jatkunut.
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!
Caitirille ultraan kaikkea parasta, toivotaan, että olisi kaksi erillistä pikkupapua sinulla matkassa.
 
Tule sitten kertomaan. Toivotaan parasta! Yhteenkasvaneiden todennäköisyys on onneksi todella paljon pienempi kuin myöhään jakaantuneiden identtisten kaksosten. Minulla on torstaina varhaisultra ja tällainen uutinen olisi ehdottomasti kaikkein pelottavin. Tilkasta vielä sanoivat, että ultrassa tarkistetaan alkioiden lukumäärä - en tiedä miten usein se sitten voi olla yli 1, kun lähtökohtaisesti siirretään 5-päiväisiä blastoja. Ja ennen punktiota ei voi pariin päivään kokeilla luomusti ja ainakaan minä en punktion jälkeen halunnut heti yrittää (pitäisi varmaan samana päivänä)

Meillä silloin hedelmöittymiseen riitti peiton heilutus 2,5päivää ennen punktiota. Siirtoon ei päästy ollenkaan (onneksi näin jälkikäteen ajateltuna).
 
Heippa kaikille!

Kirjoittelin tuonne johonkin aiemmin, että meillä ensimmäinen IVF-hoito alkoi viime lokakuun loppu puolella. Joulukuussa oli punktio ja tuoresiirto, joka oli negatiivinen. Eka PAS helmikuussa, josta plussattiin. Pääsin varhaisultraan, aikaistin sitäkin muutamalla päivällä, koska oli hieman verenvuotoa. Ultrasta löytyi pikku yllätys eli siellä oli kaksi sikiökaikua. Nyt odotan huomista ultraa kauhulla, koska on mahdollisuus siamilaisiin kaksosiin eli ns. yhteenliittyneisiin kaksosiin. Jos näin on niin edessä on raskauden keskeytys. Kysyisin onko kellään kokemusta, että yhden pakastealkion siirrosta saisi kaksoset? Hirveän vähän löytyy tietoa asiasta mistään, eikä lääkäritkään sanoneet oikein mitään kun kyselin. Kyseessä oli 5 pv vanha alkio, joka siirrettiin. Huomenna menen siis yksityiselle, rv 10+0 huomenna edellisen ultran mukaan.
Kyllä sitä niin toivoisi, että edes joskus asiat olisi helppoja, mukavia ja menisi kohtuudella. :BangHead Tiedätte varmaan tunteen!

Vastaan tähän vaikken tässä ketjussa olekaan kirjoitellut aiemmin. Minulle tehtiin IVF tuoresiirto 10/2020 ja siirrettiin yksi 5 pv alkio (meidän yksi ja ainoa hedelmöittynyt!). Luomuna ei tuossa kierrossa yritetty ja luomumahis meillä muutenkin epätodennäköinen. Varhaisultrassa rv 7+5 löytyi kaksi sikiötä omissa pusseissa, jotka jakavat saman istukan. Eli alkio on päättänyt jakautua siirron jälkeen ja identtisiä kaksosia odotetaan, nyt rv 26+4. Yhdestä siirretystä alkiosta siis voi vielä tulla kaksoset, mutta ei tämä kai kovin yleistä ole. Ei lääkärit ole osanneet tämän todennäköisyyteen vastata eikä tietoa liiemmin löydy mistään. Huolta ja murhetta on sisältänyt tämä (riski)raskaus alusta alkaen, mutta toivon kovasti, että saat huomenna hyviä uutisia!

Olen saanut näistä lapsettomuushoitojen ketjuista tärkeää vertaistukea vuosien varrella. Paljon tsemppiä ja voimia jokaisen matkaan!
 
Kaikki luontaistuotteet ja satunnaiset lääkkeet, joihin ei ole reseptiä (esim. kipulääkkeet). Itselleni pahin oli melatoniini-valmisteiden poisjättö. En ole nukkunut ilman lääkkeitä yli 5 vuoteen. Pikkuhiljaa olin saanut reseptivalmisteet pois ja nukuin pelkkien melatoniini/luontaistuotevalmisteiden avulla ja sitten joulukuussa valmistelukäynnillä sanottiin, että hoitojen ajaksi nekin pois ja pelkästään vitamiinit ja foolihappo ovat sallittu. Tämän sulattelu oli vaikeaa ja yritin moneen kertaan puhua lääkäriltä "lupaa" edes melatoniinille. Käytin sitä kyllä gonalin ajan, mutta jätin pois ennen siirtoa. Yhden yön nukuin todella huonosti, mutta sen jälkeen nukun itseasiassa syvempää unta kuin lääkkeiden kanssa. Ainut etten aamulla saa nukuttua myöhään vaan herään kukonlaulun aikaan :grin

Olen epäillyt että v. 2017 IVF-hoidot epäonnistuivat juurikin noiden lääkkeiden takia. Silloin tosin oli niin paha ahdistus päällä, että oli pakko syödä niitä jotta sain ylipäänsä nukuttua.

Suosittelen siis rohkeasti uskomaan lääkäreitä ja jättämään ne lääkkeet pois :happy: En siis yleisesti ole mikään lääkevastainen eikä minusta sellaista tule, mutta tässä hedelmöittymisessä on niin paljon asioita, jotka voivat vaikuttaa :)

Tämä reseptittömien lääkkeiden/luontaistuotteiden syönti on lääkäreiden mielipiteitä jakava. Osa lääkäreistä jopa suosittelee tiettyjä luontaistuotteita. Esim. minulle lääkäri määräsi heti D-vitamiinilisän, multivitamiinin tai folaattilisän, sekä olin syönyt ubiqinonia jo pari kk niin sitä sain jatkaa. Se ei ainakaan stimulaatiovaiheessa ole vaarallinen, voi jopa päinvastoin hyödyttää hoidoissa. Jenkeissä esim. suositellaan ubiqinonia hedelmöityshoidoissa.
 
Vastaan tähän vaikken tässä ketjussa olekaan kirjoitellut aiemmin. Minulle tehtiin IVF tuoresiirto 10/2020 ja siirrettiin yksi 5 pv alkio (meidän yksi ja ainoa hedelmöittynyt!). Luomuna ei tuossa kierrossa yritetty ja luomumahis meillä muutenkin epätodennäköinen. Varhaisultrassa rv 7+5 löytyi kaksi sikiötä omissa pusseissa, jotka jakavat saman istukan. Eli alkio on päättänyt jakautua siirron jälkeen ja identtisiä kaksosia odotetaan, nyt rv 26+4. Yhdestä siirretystä alkiosta siis voi vielä tulla kaksoset, mutta ei tämä kai kovin yleistä ole. Ei lääkärit ole osanneet tämän todennäköisyyteen vastata eikä tietoa liiemmin löydy mistään. Huolta ja murhetta on sisältänyt tämä (riski)raskaus alusta alkaen, mutta toivon kovasti, että saat huomenna hyviä uutisia!

Olen saanut näistä lapsettomuushoitojen ketjuista tärkeää vertaistukea vuosien varrella. Paljon tsemppiä ja voimia jokaisen matkaan!

Oispa hauska tietää kuinka yleisiä nämä identtiset ovat tämän IVF:n yhteydessä. Onnea kovasti ja toivottavasti kaikki menee teillä hyvin loppuun asti!
 
Monen kv-tutkimuksen perusteella ivf nostaa identtisten kaksosten todennäköisyyttä verrattuna luomuraskauksiin (eräiden tulosten mukaan ivf jopa kaksinkertaistaa identtisten kaksosten todennäköisyyden, joka siis on silti vain 1%). Ja ainakin Kanterin ym. 2016 tutkimuksen "Trends and correlations of monozygotic twinning after single embryo transfer" mukaan 5-6 päiväisen alkion siirrossa todennäköisyys identtisille on itse asiassa SUUREMPI kuin 2-3 päiväsen siirrossa.

Eli hyvin todennäköisesti ja toivottavasti sulla Caitir vaan "tavalliset" identtiset kaksoset kyydissä!! :smiley-angelic001

Syytä sille, miksi alkio jakautuu useammin ivf:ssä kuin luomusti ei tunneta, mutta epäillään, että jollain tavalla alkion käsittely johtaisi jakautumisen todennäköisyyden kasvuun.
 
Mun pikkuserkut on kolmoset, 90-luvulla ivf:ssä siirretty kaksi alkiota, joista toinen jakaantui. Identtiset pojat ja tyttö. Mäkin olen ymmärtänyt sen, että juuri tuon takia lopetettu kahden alkion yhtäaikainen siirto, ivf lisää alkion jakaantumisen mahdollisuutta ja sitä myötä kolmosia ja nelosia, jos siirretään kaksi.
 
Meillä oli tänään aamulla yksi valmis blasto biopsiaan, ja toinen melkein. Biologi arvioi sen olevan tänään iltapäivällä blasto ja senkin voisi biopsoida jatkoon.
Hulluin asia tässä on, että kun viimeksi 8 alkiosta saatiin yksi blasto, niin nyt on vielä kaikki 9 kasvamassa! :wtf
Mä en mun villeimmissä kuvitelmissakaan ajatellut että kaikki alkiot olis vielä mukana tässä kohtaa.
Jaksaispa ne loputkin vielä muuttua blastoiksi eivätkä nuupahtais sitä ennen :smiley-angelic001 Huomen aamulla soittavat uuden päivityksen.

Miten @Mep meni siirto?

@Caitir Toivotaan että sieltä löytyy kaksi erillistä pikkasta :Heartred
 
Pahoittelut negoista ja tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! Caitir tsemppiä, toivotaan että kaksi erillistä papua siellä matkassa! Tuu kertoon sit miten kävi! :happy:

Täällä kuumeisesti odotellaan siirtoon pääsyä keskiviikkona.. Jos sulatuksesta selviää :nailbiting:


Tuli tuosta melatoniinista mieleen.. Söin kanssa joskus ihan pakonomaisesti melatoniinia ja ne helpotti rytmin siirtoja vuorojen välissä. Mies mulle kettuileekin aina melarest mainoksen tullessa että melariitta:hilarious:. (nimi muutettu)



Muoks. Aloitin siis perjantaina cyclogestit ja sen jälkeen välillä hengästyy ja välillä tuntuu et on vähän vaikee hengittää. Onko muilla ollut tälläsiä oireita? Musta tuntuu että tää "hormoni ahdistus" tulee jotenkin aina, sama oli punktion jälkeen..
 
Pahoittelut negoista ja tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! Caitir tsemppiä, toivotaan että kaksi erillistä papua siellä matkassa! Tuu kertoon sit miten kävi! :happy:

Täällä kuumeisesti odotellaan siirtoon pääsyä keskiviikkona.. Jos sulatuksesta selviää :nailbiting:


Tuli tuosta melatoniinista mieleen.. Söin kanssa joskus ihan pakonomaisesti melatoniinia ja ne helpotti rytmin siirtoja vuorojen välissä. Mies mulle kettuileekin aina melarest mainoksen tullessa että melariitta:hilarious:. (nimi muutettu)



Muoks. Aloitin siis perjantaina cyclogestit ja sen jälkeen välillä hengästyy ja välillä tuntuu et on vähän vaikee hengittää. Onko muilla ollut tälläsiä oireita? Musta tuntuu että tää "hormoni ahdistus" tulee jotenkin aina, sama oli punktion jälkeen..

Onko se siis keltarauhasta? Mulla tuli lugeista ja luin että keltarauhasesta voi syke nousta..
 
Misellille ja Lumottarelle pahoittelut negoista :sad001

Caitirilla on jännät paikat, toivotaan että saat hyviä uutisia! Mulla on kaksoset salaa haaveissa, mutta enpä ole haaveissani ymmärtänyt miettiä sitä seikkaa, että kaksoset voisivat olla siamilaiset..Suomessa ei heitä taida olla lainkaan? Mutta kuten Henskukka kirjoitti, meille lääkäri selosti syyn miksi siirretään yleensä vain yksi alkio on se, että kaksi alkiota voi jakaantua nelosiksi. En ole perehtynyt, voiko tulla identtiset kolmoset, eli voiko sitten kahdella alkiolla olla riski kutosiin?

Täytyy myös sanoa se, että itsellä ei kyllä ennen punktiota eikä sen jälkeen tehnyt mieli puuhastella :wacky: Joku kysyi, kauanko meni aikaa punktiosta toipumiseen, itsellä oli noin pari, kolme päivää että olo alkoi olla jees, sitä ennen kyllä sänky ja sohva olivat kutsuvat. Sen ekan päivän kävelinkin vessaan kaksinkerroin kumarassa, kun sen verran tuntui vatsan alueella.

Mulla oli ekassa hoidossa Gonalin annos läpi hoitojen 150, nyt uuteen hoitoon käsitykseni mukaan annostusta nostetaan. Tai vielä ei ollut pistoslääkkeiden reseptiä kirjoitettuna.

Hauskoista jutuista..kun oltiin ekan kerran siis ihan meidän omassa terveyskeskuksessa asian tiimoilta, lääkäri siinä sitten haastatteli meitä molempia. Ja jossain vaiheessa hän sitten sanoi, nyt tehdään sisätutkimus, haluatko että kumppani jää samaan huoneeseen vai haluaako kumppani itse jäädä? Ei siis siinä muuten mitään, mutta emme olleet siis ajatelleet, että jo tällä käynnillä tohtori tutkii paikkoja. Tohtori oli vielä miesoletettu. Kun päästiin rakennuksesta ulos, revettiin molemmat nauramaan. Mies koki, että oli vähän hämmentävä ja huvittava tilanne, kun vieras mies teki avovaimolle sisätutkimusta. Ja itseäni nauratti kovasti se, mitä mies mahtoi ajatella. Sittemmin on tosiaankin tottunut siihen, että on ottamassa housut melkeinpä lähtökuopissa pois :grin Ja niin, mies jäi paikalle.

Cherryred, teillä kuulostaa lupaavalta, nyt pidetään peukkuja että tulisi paljon blastoja! :) Ja Sofialle tsemppiä siirron odottamiseen, keskiviikko koittaa kohta!
 
Melatoniinista, mulla on se ollut monta vuotta säännöllisessä käytössä. Hoitojen aikana lääkärit eivät ole kommentoineet mitään sen käytöstä, ainoastaan plussatessa sanottiin, että eivät suosittele raskauden aikana. Se on ollut mulle todella elintärkeä, ilman sitä en nukahda ja pitkäaikainen unettomuus on hoitojen kannalta varmasti pahempi ongelma, kuin pieni annos melatoniinia.

Nykyisin mulla on onneksi riittänyt enää ihan murunen, 0,75mg annos ja piinapäivät menen ilman.

@Caitir :lla on hurja tilanne. Uskon ja toivon, ettei voi olla niin huono tuuri, että olisi siamilaiset. Kerro sitten miten kävi.

@CherryRed , mahtava saalis tähän mennessä! Toivottavasti sama onni jatkuu loppujen alkioiden kanssa.

Mulle siirrettiin tänään viimeinen blasto pakkasesta, 5 päiväinen 3BB. Huomenna pistän gonapeptylin. Ruinasin taas kortisonia, mutta lääkäri ei edelleenkään suostunut, vaikka mulla pitkä hoitohistoria takana ja lyhyt edessä. Perusteli sillä, että siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Määräsi kuitenkin primaspania 100mg päivässä, joka aloitettiin viikko ennen siirtoa. Samaan aikaan aloitin inhixa-pistokset, jota pistän kerran päivässä. Nämä jatketaan raskaustestiin asti. Taustalla on kaksi kemiallista ja ajatuksena on, että josko nämä auttaisivat. Tukostaipumukset on testattu ja niissä ei mulla poikkeavaa, mutta lääkäri selitti, että on paljon tukostaipumuksia, jotka eivät verikokeella edes selviä ja tämä oli mulle uusi tieto.

Alkionsiirrot ovat joka kerta enemmän tai vähemmän kivuliaita, onko kellään muulla samaa? Kohdunkaulalle tulee kova kipu katetrista ja kipu jatkuu senkin jälkeen kun tavarat otetaan ulos. Lääkäri ihmettelee tätä joka kerta, ei ymmärrä mistä voisi johtua. Tämän vuoksi on tehty kohdunkaulan laajennuskin, mutta sillä ei ollut vaikutusta kipuun, mutta katetrin laitto on onneksi sen jälkeen ollut nopeampaa.
 
Melatoniinista, mulla on se ollut monta vuotta säännöllisessä käytössä. Hoitojen aikana lääkärit eivät ole kommentoineet mitään sen käytöstä, ainoastaan plussatessa sanottiin, että eivät suosittele raskauden aikana. Se on ollut mulle todella elintärkeä, ilman sitä en nukahda ja pitkäaikainen unettomuus on hoitojen kannalta varmasti pahempi ongelma, kuin pieni annos melatoniinia.

Nykyisin mulla on onneksi riittänyt enää ihan murunen, 0,75mg annos ja piinapäivät menen ilman.

@Caitir :lla on hurja tilanne. Uskon ja toivon, ettei voi olla niin huono tuuri, että olisi siamilaiset. Kerro sitten miten kävi.

@CherryRed , mahtava saalis tähän mennessä! Toivottavasti sama onni jatkuu loppujen alkioiden kanssa.

Mulle siirrettiin tänään viimeinen blasto pakkasesta, 5 päiväinen 3BB. Huomenna pistän gonapeptylin. Ruinasin taas kortisonia, mutta lääkäri ei edelleenkään suostunut, vaikka mulla pitkä hoitohistoria takana ja lyhyt edessä. Perusteli sillä, että siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Määräsi kuitenkin primaspania 100mg päivässä, joka aloitettiin viikko ennen siirtoa. Samaan aikaan aloitin inhixa-pistokset, jota pistän kerran päivässä. Nämä jatketaan raskaustestiin asti. Taustalla on kaksi kemiallista ja ajatuksena on, että josko nämä auttaisivat. Tukostaipumukset on testattu ja niissä ei mulla poikkeavaa, mutta lääkäri selitti, että on paljon tukostaipumuksia, jotka eivät verikokeella edes selviä ja tämä oli mulle uusi tieto.

Alkionsiirrot ovat joka kerta enemmän tai vähemmän kivuliaita, onko kellään muulla samaa? Kohdunkaulalle tulee kova kipu katetrista ja kipu jatkuu senkin jälkeen kun tavarat otetaan ulos. Lääkäri ihmettelee tätä joka kerta, ei ymmärrä mistä voisi johtua. Tämän vuoksi on tehty kohdunkaulan laajennuskin, mutta sillä ei ollut vaikutusta kipuun, mutta katetrin laitto on onneksi sen jälkeen ollut nopeampaa.

Minulla ei ole alkionsiirto tuntunut missään. Ennen raskausyritystä oli kierukka ja sen laitto ja poisotto olivat viedä tajun kipuineen. En sitten tiedä mikä siinä oli niin paljon pahempaa :grin
 
Mulla on kans olleet alkion siirrot hyvin kivuttomia, helppoja ja nopeita. Eihän se toki mukavaa ole, mutta ei satukaan.

ON: Meillä on nyt viikko 3-päiväisen siirrosta eli dpo10. Lämmöt on koholla, mutta ei oikein muita tuntemuksia. En uskalla vielä aloittaa testailuakaan, vaikka pregnylin ei pitäis enää nyt testeissäkään näkyä.
 
Takaisin
Top