Ajattelinpa tulla pitkästä aikaa keskustelemaan, olen kyllä joka päivä käynyt ketjua lukemassa
Onnea plussanneille ja hyviä huurunenäsaldoja saaneille! Eikö Kosmos teillä tullutkin huippu saalis? Mulle jäi mieleen, että teillä oli mies käyttänyt Sermatop Alfaa ja se on täälläkin nyt ollut käytössä, mielenkiinnolla nähdään tuoko se mitään vaikutusta kun lähdetään uuteen hoitoon. Ja negan saaneille lempeitä ajatuksia
Joillain meistä se matka on pidempi, kuin toisilla.
Ja kiva kuulla, että CherryRedin ja Tammenterhon punktiot ovat sujuneet hyvin tänään. Tammenterho, meilläkin oli ekassa hoidossa noin, että puntion ajoituskäynnillä follien tilanne oli epätasainen, toisella puolella follit olivat todella pieniä ja toisella sitten enemmän ok. Itse punktiossa folleja saatiin about 14-16 mutta kypsiä munasoluja oli vain joka kolmannessa. Se oli itsellekin lievä petttymys, ja meillä lopulta normaalisti hedelmöittyi vain yksi. Mutta kuten Dreamer21 kirjoitti, kaikki kypsät munasolut voivat päätyä blastoiksi + tuoresiirtoon
Ja esim. meillä nyt uuteen hoitoon muutetaan lääkityksen annostusta eli eka hoitokierros on tuonut tietoa mitä sitten hyödynnetään uudessa hoidossa. Toki siis toivon, että teille riittäisi yksi IVF-kierros. Ja olet oikeassa, Tilkan henkilökunta on huippua! Itse olen saanut aina todella empaattista hoitoa/palvelua.
Tuosta follien epätasaisuudesta mietin..että ilmeisesti on aika yleistäkin toisen puolen munasarjan olevan paljon aktiivisempi, kuin toisen puolen? Nimittäin mulla ne follit kasvoivat paremmin sillä puolella, mikä vaikuttaisi olevan ovulaationkin suhteen dominoivampi
Mutta meilläkin hoidot lähtevät nyt jälleen rullaamaan! Toukokuussa olisi punktio siis. Alunperin olisin juurikin näillä main viettämässä piinaviikkoja, mutta oma autoimmuunisairaukseni päätti aiheuttaa draamaa joten odoteltiin, että se rauhoittuisi. Voin kyllä sanoa, että hoitojen viivästyminen oli kova isku, varsinkin kun oli jo odottanut syksystä asti uutta hoitoa. Mutta ehkä kaikella on tarkoituksensa..
Täällä on muuten myös ollut kortisonista keskustelua, ja kysyin mikä on HUS:n kanta sen käyttöön, jos on kilpirauhasvasta-aineita. Sain vastaukseksi, että he eivät käytä kortisonia, koska siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Toki itselläni on nyt plussaa se, että vasta-aineet olivat nyt viimeksi paljon matalammat, kuin alkuvuodesta. Sitä en tiedä, onko sillä mitään merkitystä mikä niiden määrä on, kun omassa tapauksessa niitä joka tapauksessa aina löytyy.