Himot ja ällötykset

Pitäis juoda, mutta ongelma on ettei mitään juomaa tee mieli ja väkisin ei mene alas... Mitähän sitä keksisi?


Ite teen SodaStreamilla ihan vaan kuplavettä. Uppoo paremmin, ku pelkkä vesi
 
Pitäis juoda, mutta ongelma on ettei mitään juomaa tee mieli ja väkisin ei mene alas... Mitähän sitä keksisi?

Mulla sama, oon juonu helposti 3 litraa päivässä mutta nyt ei uppoo millään. Vaihtelee. Ensin meni ite tehty kuplavesi, sitten se maustettuna, sitten on mennyt sitruunavettä, nyt ei sekään. Sokerittomat mehut on nyt se juttu mut juon liian vähän kun en haluaisi juoda niitä.
Maitoa menee vähintään kyllä 5dl päivässä joka tapauksessa mutta ei sitä kahta litraa voi juoda :smiley-ashamed008
Vesi uppoo öisin janojuomana. Ei muuten.
 
Täällä myös juominen tekee todella tiukkaa.. parhaiten tuntuu menevän nyt appelssiinimehu ja kaakao. Mieli tekisi kuplavettä mutta siitä tulee niin kehno olo..

eilen oli pakko pyytää miestä hakemaan karjanlanpiirakoita ja Oivariinia, kun ei oikein mikään meinannut laskea. Ne olivat onneksi hyviä, saa nähdä maistuuko tänään :rolleyes:
 
Hyvä, etten oo ainut, jolle ei juoma maistu... Täytyy kyllä vielä petrata juomisen kanssa. Lähinnä oon marjamehua ja sodastreamia hyödyntänyt. Ja sitten toki poretablettien kanssa menee kanssa aina pari desiä vettä vaivatta, mutta sekin toki vain kerran päivässä.

Olin tänään koirien kanssa lenkillä ja joku käveli ohi mäkkäripussin kanssa. Inhoan pikaruokaketjuja ja en oo syönyt missään hesessä/mäkkärissä yli 8 vuoteen. Silti alkoi lenkillä tekemään mieli mäkkiruokaa.. :grin:hilarious::hilarious:
 
Muakin alkoi vedenjuonti ällöttää tänään ekaa kertaa. Toivottavasti olisi vaan tilapäinen olotila. Omenamehu maistuu hyvin, kunhan sitä juo vaan puolikkaan lasillisen kerralla.

Olin tänään koirien kanssa lenkillä ja joku käveli ohi mäkkäripussin kanssa. Inhoan pikaruokaketjuja ja en oo syönyt missään hesessä/mäkkärissä yli 8 vuoteen. Silti alkoi lenkillä tekemään mieli mäkkiruokaa.. :grin:hilarious::hilarious:

Melkein alkoi tehdä mieli Mäkkärin juustohampurilaista. Taidan jättää sen kuitenkin kaikkein viimeisimmäksi oljenkorreksi, en oikein välittäisi käydä kyseisessä lafkassa.
 
Kumma kyllä tuo vesi, miten ei monelle maistu. Sama siis mulla, yks purkki Mehukattia jo mennyt :joyful: tuoremehua tulee juotua kans, eli sokeria tulee kyllä vähän liikaa. Mutta pakko juodakin niin minkäs teet.
 
Täällä vesi maistuu vähän liiankin hyvin. Koko ajan tuntuu olevan jano ja yöllä se sitten tietää jatkuvaa vessassa ravaamista..

Mitä kummallisempia mielitekoja kyllä on ruokien suhteen ja saan päähäni ruokia joita on saatava.. eilen mm stroganoffia(jota lienenkö ees koskaan aiemmin syöny) ja tänään mies oli sitä sit tehny. Ihan hyvää oli, mutta ei nyt ihan vastannu sitä edellispäivän haaveilua kuitenkaan :grin
 
Täällä vesi maistuu vähän liiankin hyvin. Koko ajan tuntuu olevan jano ja yöllä se sitten tietää jatkuvaa vessassa ravaamista..

Mitä kummallisempia mielitekoja kyllä on ruokien suhteen ja saan päähäni ruokia joita on saatava.. eilen mm stroganoffia(jota lienenkö ees koskaan aiemmin syöny) ja tänään mies oli sitä sit tehny. Ihan hyvää oli, mutta ei nyt ihan vastannu sitä edellispäivän haaveilua kuitenkaan :grin

Ihana mies! :love017
 
Täällä vesi maistuu vähän liiankin hyvin. Koko ajan tuntuu olevan jano ja yöllä se sitten tietää jatkuvaa vessassa ravaamista..

Mitä kummallisempia mielitekoja kyllä on ruokien suhteen ja saan päähäni ruokia joita on saatava.. eilen mm stroganoffia(jota lienenkö ees koskaan aiemmin syöny) ja tänään mies oli sitä sit tehny. Ihan hyvää oli, mutta ei nyt ihan vastannu sitä edellispäivän haaveilua kuitenkaan :grin

... Ja nyt kun aloin googlailemaan erilaisia stroganoff-ohjeita niin iskipä kauhea himo siihen. :hilarious:
 
Joo, hanavesi maistuu aivan kauheelle... Maistunu jo monta viikkoa. Epäilin aluksi, että on tullu joku putkirikko tai vastaavaa, mutta ei kukaan muu perheessä valittanu mausta. Heh... Sitten epäilin hammastahnaakin, mutta ei sekään auttanu vaikka vaihdoin sitäkin. Yhtä pahaa vettä ku ennenki. Aivan mahdotonta! Siirryin sitten juomaan mustaherukkamehua... älyttömän hyvää :p

Nyt on uusimpana villityksenä tullu avokado ja sitruuna. Oi nami kun on hyvää! :taunt014

edit: ei ku oonhan mä tonne näköjää kirjottanu jo viikko sitte, että avokado ja sitruuna maistuu.. :facepalm:
 
Mulla nyt pari päivää menny lounaana täysjyväspagettia, kirsikkatomaattia, avokadoa, fetaa, vähän sitruunamehua, balsamicoa ja pippuria... :p

Juomana oon nyt sit yrittänyt vaan juoda vähän jatkuvasti ihan pieniä hörppyjä mahdollisimman kylmää vettä hanasta. Meillä tulee vaan vähä huonosti kylmää kylmää...
 
Mulla nyt pari päivää menny lounaana täysjyväspagettia, kirsikkatomaattia, avokadoa, fetaa, vähän sitruunamehua, balsamicoa ja pippuria... :p

Juomana oon nyt sit yrittänyt vaan juoda vähän jatkuvasti ihan pieniä hörppyjä mahdollisimman kylmää vettä hanasta. Meillä tulee vaan vähä huonosti kylmää kylmää...
Ootko kokeillut laittaa vettä jääkaappiin, olis ainaki kylmää?
 
Ootko kokeillut laittaa vettä jääkaappiin, olis ainaki kylmää?

Joo mutta jääkaappivesi maistuu jotenkin seisoneelta... :rolleyes: :hilarious:
Jääpaloilla oon pelannu mut niitäkään ei ehi jäätyy sitä tahtii ku tarvis, liian vähän jääpalamuotteja siis. :grin
 
Mua ällöttää lähes kaikki. Ei oo oikein edes mielitekoja enää, toivottavasti niitä alkais taas tulla, että olis helpompi löytää syötävää. Tai mieluiten ällötykset sais lähteä :grin.
 
Sama täällä, kuin yllä, lähes kaikki ällöttää. Ja syömisen jälkeen aina tukala tai etova olo. Vähän aikaa syömisen alussa ruoka/juoma saattaa maistua ja sitten ei enää maistu kuin ällöttävältä. Jospa kanssa äkkiä menisi ohi.
 
Tsemppiä ällötyksen kanssa! Onneksi useimmilla menee ohi aika nopeasti, harva kärsii pidemmälle kuin ensimmäisen kolmanneksen (näin olen ymmärtänyt). Toki ei paljon sitä lohduta, joka sattuu kuulumaan niihin harvoihin... :bag: mulla oli parisen viikkoa pahempaa, nyt jo helpottaa jonkin verran että ihan kaikki ei ällötä ja pystyy syömään enempi. Kannattaa vaan ihan suosiolla yrittää ettiä ne vähäisetkin mitkä uppoaa, niin että saa jotain syötyä, oli se sitten jugurttia tai hedelmiä tai roskaruokaa. Itselle tuntui ainakin kylmät jutut toimivan paremmin, jugurtit, piimä, tuoremehut. Ja sipsit!
 
Rainbown persikkapassionrahka on muute hyvää jos ei muuten pysty lihaa syömään. Siitä saa vähän proteiinia. Älyn hyvää tosi kylmänä. Vähä ku jäätelöö.
 
Täällä samoja tuntemuksia, kuin muillakin. Ennen aina ryypännyt litratolkulla vettä, ja nyt ei meinaa saada lasillistakaan alas ilman yökkäilyä. Ainoa, milloin vesi maistuu taas taivaalliselle on heti oksentamisen jälkeen. Mutta se on lyhythetkinen ilo se.

En pysty juomaan mehuja, teetä, kahvia, mehukeittoja. Vichyä join vielä viikko pari takaperin, mutta tällä viikolla sekään ei ole mennyt. :depressed: Mies toi kaupasta vähän Jaffaa, sain juotua sitä puoli lasia, kunnes ei enää uponnut. Eilisiltana olin vielä kamalan janoinen, mutta siitä huolimatta nesteen juominen olisi saanut oksentamaan. :stop:

Yksi mikä toimii itselle on suklaamurot ja maito. Muroja syömällä saan kehoni huijattua ottamaan sen muutaman lasillisen maitoakin, mikä muuttuu kaakaoksi murolautasella. Se ei jostain syystä yökötä yhtään. :D
Olen myös syönyt paljon keittoa ruoaksi, lihaliemi on jotenkin taivaallisen makuista nyt. Sopivan suolaista ja nesteyttävää.

Haluaisin syödä siskonmakkarakeittoa, tiedättekö onko se ollenkaan suositeltua? Ymmärsin, että makkarat olisi vähän niin kuin no-no.
 
Takaisin
Top