Pulinaketju

Niin ja meän 4v tulee aika ajoin viereen yöllä itse. Ei haittaa, aina saa tulla. 7v tulee joskus aamuisin kölliin viereen. 10v ei kiinnosta enää :D

Kun tyttökin joskus muuttaa junior sänkyyn, saa yöllä tulla viereen :Heartred
 
Me muutettiin isompaan asuntoon tytön ollessa reilu 2 vuotias ja silloin lapsi sai oman huoneen. Siihen asti oli nukkunut omassa sängyssä meidän vanhempien kanssa samassa huoneessa. Ja siihen asti myöskin nukutettiin omaan sänkyyn niin, että oltiin pimeässä huoneessa siihen asti että lapsi nukahti. Mutta kun sai oman huoneen, niin siinä samassa myöskin lopetettiin vieressä oleminen nukahtamisen aikaan. Itse olin tästä alkuun vähän jopa peloissani, mutta lopulta meni luonnollisesti, että kun oli oma huone, niin ei ollut enää myöskään vanhempi vieressä nukuttamassa. Alkuun oltiin jompi kumpi aina viereisessä huoneessa kunnes nukahti, mutta parin kuukauden jälkeen lopetettiin sekin ja tultiin alakertaan kun iltasadut oli luettu ja hyvät yöt toivotettu. Kaikki sujui tosi hienosti. Isovanhemmilla nukutaan kaikki samassa huoneessa ja saattaa joskus yöllä herätessään pyytää kättä, josta pitää kiinni siihen asti että nukahtaa uudestaan, mutta kotona tosi harvoin enää öisin herää *kop, kop*. Tai vaikka heräisi, niin ilmeisesti nukahtaa helposti uudestaan. Toki joskus pahoja unia nähdessään tulee meidän sänkyyn edelleen.
Mutta, kaikilla on omat tapansa toimia, eikä todellakaan kannata jonkin keskustelupalstan perusteella ajatella, että noin pitäisi asioiden kaikissa perheissä sujua. Etenkin kun monesti palstoilta (en tarkoita nyt tätä keskustelua) saa pääasiassa kuvan niistä, joilla kaikki menee kuin oppikirjoissa eikä niistä, joilla on mahdollisesti ongelmia asian suhteen.
 
Mä nukutan lapsen kainaloon myös siitä syystä että tyttö on perinyt mun iltavirkku geenit hyvin vahvasti. Itse olen perinyt ne isältäni. Jos jättäisin yksin nukahtamaan niin saman tien kömpisi pois sängystä ja alkaisi touhuamaan ihan muuta. Menee jo nyt huomattavasti myöhemmin nukkumaan kuin moni ikätoverinsa. Viikonloppuisin on kyllä sitten mukavaa kun kaikki saadaan nukkua 9 asti. Viikonloppuna ei nuku sitten päikkäreitä kun saa luontaisen rytmin mukaan riittävän pitkät unet. Oli jo synnäriltä asti iltavirkku. Nukkui yöt ensin 24-9 yhdellä syötöllä ja päiväunien vähetessä on toki nukkumaan menoaika aikaistunut. Muistan kun mulle koko ajan joka paikassa toitotettiin että kyllä lapsi alkaa luontaisesti herätä 6 aikoihin että mun pitää alkaa käyttämään unilääkkeitä jotta herään sitten samaan aikaan. No ei ole vielä lähes 5 vuoteen sitä ihmettä tapahtunut :rolleyes:
 
Meillä 2 nukkuu omassa huoneissaan siis pienistä ja kyllä net peitellään tai rapsutetaan ym..loput nukkuvat meidän kamarissa vaikka kyllä niillekin huoneet olis mutta net tykkää siellä nukkua niin saavat olla..tuskin nuot enään aikuisena niinkään haluavat...meillä kaikki on nukkuneet vauvasta asti todella hyvin jos ei mitään vaivoja ole..paitsi just nämä muutamat lukuun ottamatta...ei siinä mitään pahaa ole nukuttaa lapsi siten miten haluaa pääsee itekin helpolla kun ei tarvitse huutoa kuunnella tai edes takin rahat huoneesta toiseen..jäänitellekkin ilta aikaa tehdä omia hommia...meillä pikkuväki on noin 8 sängyissä ja nukkuvat melkeinpä heti..siinä ovat tulleet isäänsä:laughing021
 
Moikka kaikille ja jaksamista arkeen :)

Tänne uni- ja nukkumiskeskusteluiden väliin tuun törkeesti kertoon omia kuulumisia. :shy:

Me saatiin viikko sitten alkiodiagnostiikan vastaus ja meidän ainokainen alkio meni hävitettäväksi. Klinikka nosti kädet pystyyn, nyt sitten meidän ainoa vaihtoehto on lahjamunasoluhoidot, jos niihin nyt päädymme lähtemään. Jos tässä nyt hetken hengähdämme ja sitten päätämme mitä tehdään.. :dead:
 
Moikka kaikille ja jaksamista arkeen :)

Tänne uni- ja nukkumiskeskusteluiden väliin tuun törkeesti kertoon omia kuulumisia. :shy:

Me saatiin viikko sitten alkiodiagnostiikan vastaus ja meidän ainokainen alkio meni hävitettäväksi. Klinikka nosti kädet pystyyn, nyt sitten meidän ainoa vaihtoehto on lahjamunasoluhoidot, jos niihin nyt päädymme lähtemään. Jos tässä nyt hetken hengähdämme ja sitten päätämme mitä tehdään.. :dead:

Tulen tännekin toivottelemaan jaksamisia ja voimia teidän tielle :Heartred

Mä tunnen niin sympatiaa, koska suurella todennäköisyydellä meidän tie vie samaan lopputulokseen ja tiedän, että tarviin siinä kohtaa varmaan ammattiapua keskusteluun.
 
Olipa ikävä uutinen MiuMau :sad001 Toivotan täältäkin tsemppiä ja onnea jatkoon, oli valintanne sitten mikä vain.

Itse ainoan lapseni lahjamunasoluhoidolla saaneena voin kyllä suositella, jos vain muuten asia ei tunnu oudolta tai sellaiselta, ettei voisi siihen lähteä. Minulla omat munasolut olivat kelvottomia, ja ainoa mahdollisuus kokea raskaus ja synnytys, oli lahjamunasoluhoito, se varmasti oli itsellä se suurin syy siihen, miksi en epäröinyt lainkaan lahjamunasoluhoitoon lähtemistä. Mies lähti siihen ilolla mukaan, ja itse en ole missään vaiheessa tuntenut, että ratkaisu olisi ollut jotenkin väärä. Joillekin on hyvin tärkeää, että lapsi on biologisesti oma, minulle sillä ei ollut mitään merkitystä silloin etukäteen ajateltuna, eikä ole senkään jälkeen ollut. Sain kokea raskauden ja synnytyksen ainutkertaisina asioina elämässäni ja tuloksena on ihana poika, jonka kasvua ja kehitystä on ollut ihana seurata. Lapsi on minulle oma ja rakkain asia maailmassa, enkä ikinä ole suonut ajatustakaan sille, ettei hän ole biologisesti minun. Toki tietysti joskus siinä mielessä, että on ehkä hyväkin, ettei ole perinyt minulta mitään, varsinkaan niitä huonoja juttuja :)
 
Hei, iloisia uutisia täältä suunnalta! Vaihdan työpaikkaa. Samaa työtä jatkan, eri työnantaja. Työmatka hieman pitenee, mutta palkka parempi. Työ on määräaikainen, mutta äänestän nyt jaloillani lähtemällä paskalta työnantajalta. Hoitoalalla ei työt lopu, joten siinä mielessä ei huoleta vaikka työt ei syksyllä jatku. Ihan mahtavaa!!!!
 
Onnea Katma! Onko tuloksia jo tullut? Teillä tutkittiin keskenmenoja?

Pahoittelut Miumau, mutta tämäkin reitti äidiksi vallan hyvä ratkaisu, ainakin veikkaan!:Heartbigred

Mä olen niin vaan onnellinen raskaudesta. Alkaa se paha olo hiipumaan, niin nautin nyt satasella niin kauan kun voin! 10+4
 
Onnea Katma! Onko tuloksia jo tullut? Teillä tutkittiin keskenmenoja?

Pahoittelut Miumau, mutta tämäkin reitti äidiksi vallan hyvä ratkaisu, ainakin veikkaan!:Heartbigred

Mä olen niin vaan onnellinen raskaudesta. Alkaa se paha olo hiipumaan, niin nautin nyt satasella niin kauan kun voin! 10+4

Tähystyksen ja kaavinnassa otettujen näytteiden vastaus tuli, vain residuaa oli kohdussa, ei pahanlaatuiseen viittaavaa. 31.3 on vasta lapsettomuuspkl käynti. Sitten selviää enemmän. Hcg oli n. Viikko sitten 7.2,eli hyvin laskenut. Nyt vaan odottelen että menkat alkaa, että ehdin käydä verikokeissa ennen pkl aikaa.

Mä olen niin onnellinen teidän puolesta Peppipupu. :Heartred Nauttikaa!!! Ihanaa!!!
 
Terveiset täältä osastolta, tänne tultiin toissayönä kun vedet meni ja alkoi verinen vuoto. Rv nyt 29+3

Nyt tilanne vuotojen osalta rauhoittunut, mutta ab-tipassa ollaan vielä huominenkin päivä ja sitten lääkäri päättänee pääsenkö kotilepoon vai jatketaanko osastolla seurantaa.
Yritetään nyt vauvaa kasvatella vielä yksiössään ainakin pari viikkoa, mutta täysiaikaiseksi tätä ei tulla laskemaan joka tapauksessa.
Selvisi nyt tutkimuksissa sekin ettei istukka olekaan kohdunsuun reunalla kuten rakenneultrassa havaittiin, vaan peittääkin muutaman sentin verran kohdunsuuta ja tuskin siitä enää ehtii siirtyä ylemmäksi. Eli sektio on aika todennäköinen, joka on taas minulle ihan pahin painajainen.
Vauva voi kuitenkin hyvin ja virtaa tuntuu riittävän
 
Tsemppiä Vompatti! Kovin on pieni vielä. Toivottavasti pysyisin mahdollisimman pitkään vielä mahassa, jokainen lisäpäivä on arvokas.
 
Tsemppiä vompatille täältäkin! Onneksi vauvalla on kuitenkin asiat kunnossa, toivotaan että saa vielä siellä yksiössään kasvaa niin pitkään kuin tilanteessa on mahdollista :Heartred
 
Terveiset täältä osastolta, tänne tultiin toissayönä kun vedet meni ja alkoi verinen vuoto. Rv nyt 29+3

Nyt tilanne vuotojen osalta rauhoittunut, mutta ab-tipassa ollaan vielä huominenkin päivä ja sitten lääkäri päättänee pääsenkö kotilepoon vai jatketaanko osastolla seurantaa.
Yritetään nyt vauvaa kasvatella vielä yksiössään ainakin pari viikkoa, mutta täysiaikaiseksi tätä ei tulla laskemaan joka tapauksessa.
Selvisi nyt tutkimuksissa sekin ettei istukka olekaan kohdunsuun reunalla kuten rakenneultrassa havaittiin, vaan peittääkin muutaman sentin verran kohdunsuuta ja tuskin siitä enää ehtii siirtyä ylemmäksi. Eli sektio on aika todennäköinen, joka on taas minulle ihan pahin painajainen.
Vauva voi kuitenkin hyvin ja virtaa tuntuu riittävän
Hui hirvitys :nailbiting:! Mahtanut olla aika kaamea tilanne lähteä synnärille!?
Kovasti jaksamista ja Sitkeyttä teidän pikkuiselle, kuin myös sulle :Heartred
Päivä kerrallaan, pidetään teille kädet ristissä!
 
Vompatti kovasti jaksamista! On varmasti stressaava tilanne! Toivottavasti kaikki päättyy parhain päin...

Katma mahtavan alhainen luku! Saitteko patologilta jotain tietoa residuasta? Meillähän siitä sai sen polyploidian esille Eli alkiossa ollut kromosomihäiriö. Hyvä ettei merkkejä esim rypäleraskaudesta. Toivottavasti raskaudut uudelleen pian!
 
Vompatille jaksamista ja voimia ja pikkuiselle tarmoa :Heartred

Meillä alkaa torstaina uuden IVF-kierroksen piikitykset. Vaihdettiin klinikkaa, kun tuntui että edellisessä ei otettu huomioon mun ikää ja sitä että alkaa olla kiire. Nyt tuntuu että on hyvä suunnitelma joka on räätälöity just meille :smug:
Viime vuonna AMH oli 2,02 ja kuulema munasarja- ja follikkelitilanne näytti nyt paremmalta verrattuna tuohon lukuun. Toivotaan hyvää saalista ja varsinkin laatua. Tehdään kuitenkin kaikille alkiodiagnostiikka.
 
Muokattu viimeksi:
Vompatti kovasti jaksamista! On varmasti stressaava tilanne! Toivottavasti kaikki päättyy parhain päin...

Katma mahtavan alhainen luku! Saitteko patologilta jotain tietoa residuasta? Meillähän siitä sai sen polyploidian esille Eli alkiossa ollut kromosomihäiriö. Hyvä ettei merkkejä esim rypäleraskaudesta. Toivottavasti raskaudut uudelleen pian!
Ei sen kummemmin, puhelimessa lääkäri vain sanoi että residuaa. En edes hoksannut kysyä. Kysäisen sitten pkl käynnillä.
 
Omaa napaa anterks...tiedättekö tunteen kun et pääse liikkuun kun jalat ei toimi ja töihin pitäis No ei muutako kepit käteen ja yrittää könkyillä töihin:banghead:...siis kiitos teinille joka jaksaa tulla avuks...en tiedä kestääkö pää tätä mutta pakko niin pakko
 
Terveiset täältä osastolta, tänne tultiin toissayönä kun vedet meni ja alkoi verinen vuoto. Rv nyt 29+3

Nyt tilanne vuotojen osalta rauhoittunut, mutta ab-tipassa ollaan vielä huominenkin päivä ja sitten lääkäri päättänee pääsenkö kotilepoon vai jatketaanko osastolla seurantaa.
Yritetään nyt vauvaa kasvatella vielä yksiössään ainakin pari viikkoa, mutta täysiaikaiseksi tätä ei tulla laskemaan joka tapauksessa.
Selvisi nyt tutkimuksissa sekin ettei istukka olekaan kohdunsuun reunalla kuten rakenneultrassa havaittiin, vaan peittääkin muutaman sentin verran kohdunsuuta ja tuskin siitä enää ehtii siirtyä ylemmäksi. Eli sektio on aika todennäköinen, joka on taas minulle ihan pahin painajainen.
Vauva voi kuitenkin hyvin ja virtaa tuntuu riittävän
Tsemppiä vompatti! Miten menee? Minulla oli myös sektio istukan sijainnin takia. Aluksi harmitti, että sektio tuli pakotetusti, mutta lopulta kaikki meni niin sutjakkaasti, että ei harmittanut olenkaan.
 
Takaisin
Top