Millaisia raskausoireita sinulla on?

Itselläni ihan sama en pysty syömään mitän normalia ruokaa ainostan nestemäist, mehu keitto poroteeni juoma kaikkea mitä on helpo oksentaa. Banaania sitä syön koko ajan siitä on nyt olut vähän apua.
 
Täällä podetaan toista viikkoa kokopäiväistä pahoinvointia, ei onneksi tartte oksentaa, mitä nyt välillä röyhtyjen kaas nousoo oksennus suuhun asti. :hungover: Tämän lisäksi rintoja kiristää, välillä alavatsaa juilii, pää käy kipiänä välillä.

Yöt erittäin levottomia, jonka vuoksi yritän mennä varhain maata, että jaksaa aamulla nousta töihin. :) Nukkuisin vaikka koko päivän jos vain antais luonto myöten :joyful::joyful:

Tsemppiä kaikille ❤️
 
Tänään (rv7+1) oon oksentanut jo yhteensä kuus kertaa eikä mikään pysy sisällä. Aikaisemmin "vain" kerran aina aamussa jouduin oksentamaan, mutta nyt sitten aloikin vaihe, jossa mikään, ei edes vesi, pysy sisällä.. Sellaista päivitystä tilanteeseen, mitä en ikinä toivois kellekkään ja en ois uskonut, että joudun kokemaan.. Tää on hirvein olo mitä mulla on ollut koskaan elämässä...
 
Valtavasti tsemppiä kaikille, joilla pahoinvointi hallitsee tällä hetkellä elämää. Itse olin esikoista odottaessa lähes 2,5 kuukautta sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi ja olin käytännössä täysin toimintakyvytön. Toinen raskaus oli hieman helpompi pahoinvoinnin osalta ja nyt kolmannen kohdalla olo on todella epäuskoinen, sillä pahoinvointia ei iltoja lukuun ottamatta juurikaan ole.

Vinkkinä kaikille julmasta pahoinvoinnista kärsiville, että kannattaa kokeilla jääpaloja. Itse kuljin esikoista odottaessa jääpalat suussa kaikki pakolliset matkat, kuten koiran ulkoilutukset ja neuvolakäynnit. Ei varmaan auta kaikilla, mutta minulla se tehosi. Jääpalat sulivat hitaasti suussa ja pitivät sen oudon oksettavan (metallisen) maun poissa. Lisäksi kun oikein mikään ei pysynyt sisällä, mutta janon tunne oli jatkuvasti valtava, niin jääpalat hieman myös nesteyttivät. Myös pakastemansikat ja pakastetut viinirypäleet oli kovaa valuuttaa - niin tosin ovat nytkin, vaikka olo on lähestulkoon normaali.
 
Nyt on pakko hehkuttaa! Ostin pahoinvointi rannekkeet epätoivon hetkellä, ajatellen että tuskin auttaa! Mutta kappas, pakko myöntää että nyt ainakin mulla toiminut jo vuorokauden verran Etova olo hävinnyt, nälkä ei mutta ero on huima olotilassa! Vähän nämä puristaa inhottavasti, mutta jos olo näin paljon paranee niin eipä tuo ole iso vaiva! Suosittelen lämpimästi kokeilemaan koska ei ole hinnalla pilattu!
 
Täällä podetaan toista viikkoa kokopäiväistä pahoinvointia, ei onneksi tartte oksentaa, mitä nyt välillä röyhtyjen kaas nousoo oksennus suuhun asti. :hungover: Tämän lisäksi rintoja kiristää, välillä alavatsaa juilii, pää käy kipiänä välillä.

Yöt erittäin levottomia, jonka vuoksi yritän mennä varhain maata, että jaksaa aamulla nousta töihin. :) Nukkuisin vaikka koko päivän jos vain antais luonto myöten :joyful::joyful:

Tsemppiä kaikille ❤️

Sama täällä. Nyt on semmoi hedari et piti jäädä saikulle kun ei katkennut yön aikana. Migreenikko oon, mutta nyt ei voi turvautua peruslääkkeisiin, vaan höpöhöpö panadoliin mistä ei oo kyllä ikinä ollut itelle apua. Toviottavasti pian helpottaa tää alun kaaos, itse kullakin!

Mut joo, nukkua vois koko päivän - helposti. Harmi ku työ haittaa harrastuksia, vai miten se meni :woot:
 
Nyt on pakko hehkuttaa! Ostin pahoinvointi rannekkeet epätoivon hetkellä, ajatellen että tuskin auttaa! Mutta kappas, pakko myöntää että nyt ainakin mulla toiminut jo vuorokauden verran Etova olo hävinnyt, nälkä ei mutta ero on huima olotilassa! Vähän nämä puristaa inhottavasti, mutta jos olo näin paljon paranee niin eipä tuo ole iso vaiva! Suosittelen lämpimästi kokeilemaan koska ei ole hinnalla pilattu!

Mä kokeilin ekassa raskaudessa ja pidin etenkin bussissa työmatkoilla. Mutta puristi niin paljon rannetta et alko järkky kutina ja sit en enää pitäny, vaikka kyllä ne helpotti. Kaikkea kannattaa kokeilla!
 
Mulla on alavatsan turvotusta ja menkkamaisia kipuja ollut nyt reilu pari viikkoa (4+5 tänään). Tänään vähän ällötti yksi ruoka, mutta ainakaan vielä ei ole ollut sen pahempaa.
 
Oon edelleen aika oireeton rv 7+1 ei pahoinvointia en oo oksentanu eikä oikee muutakaa... Aamu yöstä heräsin ku mies lähti töihin niin tissit tuntu kipeiltä mut ei enää parin tunnin päästä ku nousin ylös.. Nännit ehkä muuttunu ja on enemmän esillä ehkä kasvanutkin ja tummunut... Mul on hajut aiheuttanu oksennusrefleksii alusta asti tänään se voimistu en pysty avaa jääkaappia enkä kuiva-aine kaappia ku puskee joku haju sieltä ja sit alan yökkää jos ei pääse tilanteesta pois ni sit saattais mennä oksentamiseen asti... Menkkamaisii kipui ollu jonkun verra sillotällö... Tänää tullu myös vähän verta paperiin...
 
Normaalistikin aknetaipuvainen iho, eli mikään sileä ei koskaan, aina enempi tai vähempi näppyjä, mutta nyt on tullut tämän viikon aikana Useita isoja ja kipeitä näppyjä, mitä yleensä tulee todella harvoin ja yksittäisiä.
 
Normaalistikin aknetaipuvainen iho, eli mikään sileä ei koskaan, aina enempi tai vähempi näppyjä, mutta nyt on tullut tämän viikon aikana Useita isoja ja kipeitä näppyjä, mitä yleensä tulee todella harvoin ja yksittäisiä.

Mulla kans akne pahentunut viime viikkoina :sorry: Esikoisesta toisin päin, melkeinpä koko raskauden oli iho tosi hyvänä/ei niin huonona kuin normaalisti. Tämäkin vahvistaa mun ihan varmana tulee tyttö-fiiliksiä :rolleyes:
 
Mulla kans akne pahentunut viime viikkoina :sorry: Esikoisesta toisin päin, melkeinpä koko raskauden oli iho tosi hyvänä/ei niin huonona kuin normaalisti. Tämäkin vahvistaa mun ihan varmana tulee tyttö-fiiliksiä :rolleyes:

Vaikka näpyt on monen muun asian ohella ns pikkujuttu, niin on kyllä todella ärsyttäviä, etenkin kun tuntuu ettei niistä koskaanikinä pääse eroon?? :grumpy:

Yritin muistella, mutten kyllä nyt muista yhtään mitä iho oli edellisissä raskauksissa, ei mikään kovin hyvä niinkuin ei koskaan, mutta ei kait pahimmasta päästäkään? Ehkä... o_O
 
Viime kuukautisten perusteella nyt mennään viikolla 4+2. Plussaa näytti 3+9 ja jo 3+6 alkoi lievä pahoinvointi. Taisin jo tuossa maanantaina oksentaakin pari kertaa. Pahoinvointi tuntuu voimistuvan päivä päivältä. Rinnat ovat myös turvonneet ja kipeät. Vatsa on kauttaaltaan aivan turvoksissa ja vessassa saa ravata vähän väliä. Huulten turvotuksesta viimeistään päättelin, että raskaana taidan nyt olla ja se olikin se viimeinen sysäys testin tekemiselle. Iho on ollut nyt paljon herkempi, vaikka toki tää ilmanlaatu varmasti sekin vaikuttaa asiaan.

Olin vastikään 7 päivän vesipaastolla, jonka jälkeen ruokavalio on ollut aika ketopainotteista. Oletin toki nuo ensimmäiset pahoinvointipäivät olleen seurausta tästä keto-ruokavaliosta :angelic:
 
Mulla ainoat oireet ennen menkkojen poisjääntiä oli kipeät nännit ja kohonnut leposyke, en näistä osannut yhtään arvata. Nyt 5+1, nännit edelleen arat mutta ei niin kipeät, syke pysynyt tavallista korkeammalla, iho parantunut huomattavasti (ihanaaaa josko viimein saisi sen hyväkuntoisen ihon takaisin!!), janon tunne ja siten vedenjuonti lisääntynyt ja oon alkanut herätä tavallista aiemmin (yleensä erittäin aamu-uninen yökukkuja) . Ei yhtään mitään pahoinvointia, mielitekoja tai epätyypillistä väsymystä. Vähän pelottaa että onko kaikki kunnossa kun oireita niin vähän, mutta äiti lohdutti ettei hänenkään raskauksissa koskaan ollut mitään epämiellyttäviä oireita.
 
Mulla kans akne pahentunut viime viikkoina :sorry: Esikoisesta toisin päin, melkeinpä koko raskauden oli iho tosi hyvänä/ei niin huonona kuin normaalisti. Tämäkin vahvistaa mun ihan varmana tulee tyttö-fiiliksiä :rolleyes:
Mä oikeastaan hehkuin esikoisen aikana ja iho ja hiukset oli hyvässä kunnossa, tyttö tuli :grin
 
Onko teillä muilla ollut millaisia vatsakipuja? Mulla oli viime viikolla semmosta menkkamaista jomotusta kun menkkojen piti alkaa, mutta nyt eilen illalla alkoi semmonen pistelevä vatsakipu. Lämminvesipullo helpotti kyllä kipua ja yöllä ei enää tuntunut mitään. Nyt taas tänään aamu ja päivä ihan jees, mutta iltaa kohti sama kipu tulee :hungover: kipu ei tunnu niinkään alavatsalla vaan navan molemmin puolin ja välillä pallean kohdalla, vähän kun olis vatsanpuruja tai vatsatauti alkamassa. Ei nyt mitään niin kipeetä että tarviis kippurassa olla mutta kokoajan kipristelee. Oon yrittänyt googletella mutta tuntuu että joka paikassa puhutaan vaan menkkamaisista kivuista mut ei tää sellasta oo. :think005 rv on nyt 4+6
 
Onko teillä muilla ollut millaisia vatsakipuja? Mulla oli viime viikolla semmosta menkkamaista jomotusta kun menkkojen piti alkaa, mutta nyt eilen illalla alkoi semmonen pistelevä vatsakipu. Lämminvesipullo helpotti kyllä kipua ja yöllä ei enää tuntunut mitään. Nyt taas tänään aamu ja päivä ihan jees, mutta iltaa kohti sama kipu tulee :hungover: kipu ei tunnu niinkään alavatsalla vaan navan molemmin puolin ja välillä pallean kohdalla, vähän kun olis vatsanpuruja tai vatsatauti alkamassa. Ei nyt mitään niin kipeetä että tarviis kippurassa olla mutta kokoajan kipristelee. Oon yrittänyt googletella mutta tuntuu että joka paikassa puhutaan vaan menkkamaisista kivuista mut ei tää sellasta oo. :think005 rv on nyt 4+6
Mulla on ollut jotain ton sun kuvailemaan kaltaista. Ei enää vähään aikaan mutta ehkä 4+-5+ viikoilla.
 
Rinnat turvoksissa ja kipeät, kovaa väsymystä, itkettää, pahoinvointia, närästystä ja ummetusta. Pahoinvointi vaihtelee tosi paljon. Välillä ollut ihan oksentelua.
 
Minkä verran muilla on ollut alavatsassa tuntuvaa nipistelyä, mikä ilmeisesti liittyy kohdun kasvamiseen? Mulla on ollut aikaisemmin aika satunnaisesti ja pieniä kertoja, mutta tänään (4 + 6) olen koko päivän aikana huomannut nipistelyä aiempaa enemmän. Ei siis aiheuta suuria kipuja, mutta sitä on vain ollut aikaisempaa enemmän niin, että olen enemmän kiinnittänyt huomiotakin asiaan. Aikaisemmin harmitti, kun oireet oli vähäisiä, nyt pohdituttaa, että onhan oireet normaaleja? Ja jos on, niin mahtaako olla sellainen asia, mikä tulee jatkumaan nyt enemmänkin? :)
 
Minkä verran muilla on ollut alavatsassa tuntuvaa nipistelyä, mikä ilmeisesti liittyy kohdun kasvamiseen? Mulla on ollut aikaisemmin aika satunnaisesti ja pieniä kertoja, mutta tänään (4 + 6) olen koko päivän aikana huomannut nipistelyä aiempaa enemmän. Ei siis aiheuta suuria kipuja, mutta sitä on vain ollut aikaisempaa enemmän niin, että olen enemmän kiinnittänyt huomiotakin asiaan. Aikaisemmin harmitti, kun oireet oli vähäisiä, nyt pohdituttaa, että onhan oireet normaaleja? Ja jos on, niin mahtaako olla sellainen asia, mikä tulee jatkumaan nyt enemmänkin? :)
Päivittäin on tuntemuksia, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kyllä kaikenlaiset nipistelyt ja jomotukset sekä repäisykivut kuuluu alkuraskauteen:smug:
 
Takaisin
Top