Yleistä alkuvuoden höpinää

Mä yritän tehdä koulutehtäviä mut ei meinaa tulla yhtikäs mitään:hilarious:
Mieli tekisi vaan selata kaikkia vauva juttuja ja ottaa päikkärit... :shifty::grin
Niin tuttua, ittelläkin kaks koulutehtävää rästissä, huomisen tunneille valmistautumatta ja perjantaina viä tenttikin, ja silti täällä lueskelemassa :arghh::confused:laughing7
 
Niin tuttua, ittelläkin kaks koulutehtävää rästissä, huomisen tunneille valmistautumatta ja perjantaina viä tenttikin, ja silti täällä lueskelemassa :arghh::confused:laughing7
Oon saanut nyt yhden tehtävän puoliksi tehtyä. Hitokseen hommaa, että pitäis kyllä pitää tahtia yllä. Onneksi eilen sain yhden tehtäväosion tehtyä ja verkkotentin myös! :dance008
 
Just meinasin tulla tänne kyselemään, että miten kukaan saa enää töitä tai koulutehtäviä tehtyä plussauksen jälkeen?! :hilarious: kokoajan tulee roikuttua täällä ja Google laulaa kun etsii kaikkea raskausoireista vauvanvaatteisiin, apua mitä hulluutta... :confused2
 
Just meinasin tulla tänne kyselemään, että miten kukaan saa enää töitä tai koulutehtäviä tehtyä plussauksen jälkeen?! :hilarious: kokoajan tulee roikuttua täällä ja Google laulaa kun etsii kaikkea raskausoireista vauvanvaatteisiin, apua mitä hulluutta... :confused2
Mulla on onneksi pikkuisen hellittänyt tää, alkuvaihe oli kyllä paha :hilarious: löysin uudelleen inspiksen käsitöihin, joten laitan puhelimen pois ja neulon. Vaikka kyllä aika paljon tulee esim täällä roikuttua silti :joyful:
 
Just meinasin tulla tänne kyselemään, että miten kukaan saa enää töitä tai koulutehtäviä tehtyä plussauksen jälkeen?! :hilarious: kokoajan tulee roikuttua täällä ja Google laulaa kun etsii kaikkea raskausoireista vauvanvaatteisiin, apua mitä hulluutta... :confused2

Sama huomio tullut tehtyä :hilarious:

Täällä on nyt 4+5 ja tänään iski sitten ensimmäistä kertaa aivan järkyttävä väsymys. Nukuin tuossa äsken päiväunet, joka ei ole mulle mitenkään normaalia. Oon myös aivan jäässä 247. Mitä lämpimiä juomia te muuten juotte? Tää jatkuva veden litkiminen tuntuu viilentävän oloa entisestään. :coldfeet:
 
Muokattu viimeksi:
Sama huomio tullut tehtyä :hilarious:

Täällä on nyt 4+5 ja tänään iski sitten ensimmäistä kertaa aivan järkyttävä väsymys. Nukuin tuossa äsken päiväunet, joka ei ole mulle mitenkään normaalia. Oon myös aivan jäässä 247. Mitä lämpimiä juomia te muuten juotte? Tää jatkuva vedenlitkiminen tuntuu viilentävän olo entisestään. :coldfeet:

Mä oon kans vedelly tosi pitkiä yöunia. Aamuisin oon ihan virkee mut illalla oon jo seiskan aikaan valmis sänkyyn :sleep002
Ja täällä myös paleltaa, mutta toisaalta välillä tulee ihme hikoilukohtauksia. Mulla on omatekoista viinimarjamehua jota juon lämpimänä :thumright
 
Hei onko teillä tiedossa onko iseille olemassa omaa keskustelufoorumia? Tässä kumppanin kanssa jopa vähän hämmästellään, kun ainakaan Google ei osannut ohjata mihinkään suuntaan. :wideyed:
 
Sama huomio tullut tehtyä :hilarious:

Täällä on nyt 4+5 ja tänään iski sitten ensimmäistä kertaa aivan järkyttävä väsymys. Nukuin tuossa äsken päiväunet, joka ei ole mulle mitenkään normaalia. Oon myös aivan jäässä 247. Mitä lämpimiä juomia te muuten juotte? Tää jatkuva veden litkiminen tuntuu viilentävän oloa entisestään. :coldfeet:

Siis mä nukuin tänään (4+6) varmaan parin tunnin päikkärit ja oli ihan hirmu hankalaa päästä sängystä enää ylös, kun väsymys vaan jatkui. Oon yleensä aika menevä enkä esimerkiks juurikaan katso telkkaria tai makoile sohvalla. Nyt on sitten tullut tehtyä molempia ja muutenkin aika paljon löhöiltyä.

Vähän vielä mietityttää, et voiko raskaus jo tässä vaiheessa väsyttää näin paljon, vai oonko vaan muuttunut laiskaksi...
 
Ryhmien nimiä mainostamatta, ootteko uskaltaneet liittyä facebookissa raskausaiheisiin ryhmiin? Tarkoituksena olisi pitää asia vielä salassa mahdollisimman pitkälle, joten mietin, näkyykö mun kavereille jotenkin, jos liityn johonkin yksityiseen ryhmään. Kiinnostaisi nähdä mitä keskusteluja pyörii muualla varsinkin, kun on ensimmäinen raskaus kyseessä.

Tokihan voi myös käydä niin, että siellä olisi joku tuttu ryhmässä ja silloin ainakin nähtäisiin toisemme.
 
Ryhmien nimiä mainostamatta, ootteko uskaltaneet liittyä facebookissa raskausaiheisiin ryhmiin? Tarkoituksena olisi pitää asia vielä salassa mahdollisimman pitkälle, joten mietin, näkyykö mun kavereille jotenkin, jos liityn johonkin yksityiseen ryhmään. Kiinnostaisi nähdä mitä keskusteluja pyörii muualla varsinkin, kun on ensimmäinen raskaus kyseessä.

Tokihan voi myös käydä niin, että siellä olisi joku tuttu ryhmässä ja silloin ainakin nähtäisiin toisemme.
Mä uskaltauduin liittymään, niistä ei näe jäseniä ennen kuin on ryhmässä sisällä. Oli siellä pari tuttua, joiden raskaudet on jo tiedossa ja pitkällä. Ne tuskin edes huomaa mua siellä tai jos huomaavat, niin ei varmaan kehtaa kysyä :hilarious: Ja jos kehtaa, niin suoraan sit kerron. Kyllä sitä vähän jännäsin, löytyykö yllätystuttuja :hilarious:
 
Ryhmien nimiä mainostamatta, ootteko uskaltaneet liittyä facebookissa raskausaiheisiin ryhmiin? Tarkoituksena olisi pitää asia vielä salassa mahdollisimman pitkälle, joten mietin, näkyykö mun kavereille jotenkin, jos liityn johonkin yksityiseen ryhmään. Kiinnostaisi nähdä mitä keskusteluja pyörii muualla varsinkin, kun on ensimmäinen raskaus kyseessä.

Tokihan voi myös käydä niin, että siellä olisi joku tuttu ryhmässä ja silloin ainakin nähtäisiin toisemme.
Oon yleensä liittynyt vasta rv12 ultraan jälkeen. Käsittääkseni ryhmät ovat salaisia eikä muiden kuin ryhmäläisten pitäisi nähdä ketä ryhmässä on:bored:
 
Onkos kukaan vielä kokeillut kotidoppleria? Tai ootteko aiemmissa raskauksissa saanu milloin kuuluviin sydänäänet?
Itse sain esikoisesta kuuluviin vasta np ultran jälkeen, mutta sit kuulu kyllä niin selvästi, että varmaan olis kuulunu aiemminkin. Sillon oli kyllä myös istukka etuseinässä, että on saattanut seki olla edessä.
Tästä kyllä saatto jo olla aiemminkin keskustelua :smiley-ashamed004
 
Onkos kukaan vielä kokeillut kotidoppleria? Tai ootteko aiemmissa raskauksissa saanu milloin kuuluviin sydänäänet?
Itse sain esikoisesta kuuluviin vasta np ultran jälkeen, mutta sit kuulu kyllä niin selvästi, että varmaan olis kuulunu aiemminkin. Sillon oli kyllä myös istukka etuseinässä, että on saattanut seki olla edessä.
Tästä kyllä saatto jo olla aiemminkin keskustelua :smiley-ashamed004
Mä sain esikoisesta kuuluviin rv 9+3 muistaakseni (mikä olis tässä raskaudessa ens viikolla) ja sitten ne äänet loppui viikoksi pariksi kunnes sain ne taas kuulumaan rv 11+ ja siitä eteenpäin aina. Mulla oli kans istukka edessä. Vielä en oo uskaltanut kokeilla tässä raskaudessa :rolleyes:
 
Onkos kukaan vielä kokeillut kotidoppleria? Tai ootteko aiemmissa raskauksissa saanu milloin kuuluviin sydänäänet?
Itse sain esikoisesta kuuluviin vasta np ultran jälkeen, mutta sit kuulu kyllä niin selvästi, että varmaan olis kuulunu aiemminkin. Sillon oli kyllä myös istukka etuseinässä, että on saattanut seki olla edessä.
Tästä kyllä saatto jo olla aiemminkin keskustelua :smiley-ashamed004


Esikoisesta kokeiltiin varmaan rv 12 jälkeen, kuului.
Toisesta kokeiltiin jo rv 9+jotain, ja saatiin kuulumaan.
Myin dopplerin pois kun toinen syntyi. Mietin hankkisinko uuden vielä, kakkosen kohdalla siitä oli "turvaa", kun oli pientä veristä vuotoa, enkä päässyt näytille, ja olin yksin kotona, mutta sain sydänäänet edes kuuluviin. :Heartred
Jos hankitaan niin odotellaan kokeilut vielä vähintään sinne 9+0.

Ja olen sivusta seurannut sitä stressiä, paniikkia ja ahdistusta, kun ei ole saanut kotidopplerilla sydänääniä kuulumaan, pidemmälläkään, vaikka raskaus sujui aivan normaalisti ja syntyi lopulta terve lapsi. Doppler aiheutti vain turhaa lisähuolta.
 
Esikoisesta kokeiltiin varmaan rv 12 jälkeen, kuului.
Toisesta kokeiltiin jo rv 9+jotain, ja saatiin kuulumaan.
Myin dopplerin pois kun toinen syntyi. Mietin hankkisinko uuden vielä, kakkosen kohdalla siitä oli "turvaa", kun oli pientä veristä vuotoa, enkä päässyt näytille, ja olin yksin kotona, mutta sain sydänäänet edes kuuluviin. :Heartred
Jos hankitaan niin odotellaan kokeilut vielä vähintään sinne 9+0.

Ja olen sivusta seurannut sitä stressiä, paniikkia ja ahdistusta, kun ei ole saanut kotidopplerilla sydänääniä kuulumaan, pidemmälläkään, vaikka raskaus sujui aivan normaalisti ja syntyi lopulta terve lapsi. Doppler aiheutti vain turhaa lisähuolta.

Tämä on kyllä totta, että dopplerin käyttö on kaksipiippuinen juttu, kun voi aiheuttaa paljon lisähuoltakin. Itselläkin tuppasi olemaan näin esikoisesta, vaikka tiesinkin, ettei varsinkaan varhaisilla viikoilla välttämättä saa kuulumaan, vaikka kaikki olisikin hyvin.
Tästäkin huolimatta vähän himottaisi kokeilla, kun itsellä nyt alkoi rv 9+ :woot::rolleyes::excited001:confused1:smiley-ashamed004
 
Mä sain esikoisesta kuulumaan päivää ennen nt-ultraa. Haen viikonloppuna mun dopplerin kaverilta jolla se oli lainassa. Mulla se on ollut iso turva ja lievittänyt ahdistusta. Toki myöhemmillä viikoilla liikeseuranta oli paljon tarkempi mittari kun vauva liikuskeli ja joskus istukka edessä sai äänen kuulostamaan hassulta.
 
Tämä on kyllä totta, että dopplerin käyttö on kaksipiippuinen juttu, kun voi aiheuttaa paljon lisähuoltakin. Itselläkin tuppasi olemaan näin esikoisesta, vaikka tiesinkin, ettei varsinkaan varhaisilla viikoilla välttämättä saa kuulumaan, vaikka kaikki olisikin hyvin.
Tästäkin huolimatta vähän himottaisi kokeilla, kun itsellä nyt alkoi rv 9+ :woot::rolleyes::excited001:confused1:smiley-ashamed004


Joo, ja se on ihan luonteesta kiinni, että vaikka Tietää ettei välttämättä saa kuulumaan, ja jos ei saakaan niin miten siihen sitten todellisuudessa reagoi. Jokainen tuntee itsensä parhaiten, lopulta siinä vaiheessa kun se tilanne on päällä... :grin :confused:
 
Takaisin
Top