Raskaaksi 2021

Vittu miten raastavaa.. Laitoin kaverillekki kuvat noista ja se kans näki kaikissa mut todettiin et näyttää kyllä lupaavalta mutku ei voi kuitenkaan plussaks laskee. Yritän pitää mielen zen mut vähän on ehkä toiveet noussu. Tosin mulla alko menkkakivut eilen illalla ja jatkunut tänään aamulla, MUTTA niin oli noiden kahden kanssa myös joten mun mieli palloilee hyvin paljon :grin

Tsemppiä lakritsa, sulla on kyllä ollu raastavat päivät. Pidän kaikki peukut ja muut onnenamuletit pystyssä että ultrassa on kaikki hyvin! :Heartred
 
Ok kiva...hyvä niin koska näin myös heti sen viivan 3 min kuluttua,joka ohjeessa lukee.
Ja tuossa testipaketin kyljessä lukee, että First Response havaitsee 96%:lla naisista hCG hormonin virtsasta 5 päivää ennen kuukautisten poisjäämistä,ja yli 99% 4 päivää ennen kuukautisia. Sekä 76%:lla 6 päivää ennen kuukautisten poisjäämistä. Eli on todella herkkä testi kyseessä.
Hyvä jos joku muu myös näkee etten siis ole tulossa pöhköksi tässä jo...:hungry::rolleyes:
Mulla on yksi kysymys. Mitä se tjottailu tarkoittaa,kun siitä puhutaan täällä?
6 päivää ennen kuukautisten pois jäämistä on siis 5 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Neljäntoista päivän luteaalivaiheella (aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun) se tarkoittaa testin tekemistä 9dpo, jolloin yleisimmin alkio jo kiinnittyy tai on kiinnittynyt - ihan ok mahdollisuus havaita raskaus herkällä testillä.
No sitten jos vaikka minä, jolla luteaali on sanotaan nyt vaikka 10 päivää, menen ja testaan 6 päivää ennen kuukautisten alkamispäivää, koska paketti lupaa niin, niin mulla on silloin menossa vasta 4dpo. Eli munasolu ei ole tuossa kohti ehtinyt edes matkata kohtuun saakka, saatika sitten kiinnittyä sinne. Ei testissä voi silloin näkyä mitään.

Tjot = tulee jos on tullakseen
 
6 päivää ennen kuukautisten pois jäämistä on siis 5 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Neljäntoista päivän luteaalivaiheella (aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun) se tarkoittaa testin tekemistä 9dpo, jolloin yleisimmin alkio jo kiinnittyy tai on kiinnittynyt - ihan ok mahdollisuus havaita raskaus herkällä testillä.
No sitten jos vaikka minä, jolla luteaali on sanotaan nyt vaikka 10 päivää, menen ja testaan 6 päivää ennen kuukautisten alkamispäivää, koska paketti lupaa niin, niin mulla on silloin menossa vasta 4dpo. Eli munasolu ei ole tuossa kohti ehtinyt edes matkata kohtuun saakka, saatika sitten kiinnittyä sinne. Ei testissä voi silloin näkyä mitään.

Tjot = tulee jos on tullakseen

huomenta! joo tää on aika jännä juttu että se luteaalivaihe merkitsee testin teon kannalta aika lailla...Minulla on esim. Luteaalivaihe omien laskujeni mukaan ollut n.10-12vrk. Yksi sovellus näyttää(premom), että olisi 13 vrk. Jos nyt saisi sen luteaalivaiheen mukaan testattua (13vrk) niin aikaisin testauspäivä olisi sitten(?). Monimutkaista,en osaakaan laskea sitä...:chicken:
 
huomenta! joo tää on aika jännä juttu että se luteaalivaihe merkitsee testin teon kannalta aika lailla...Minulla on esim. Luteaalivaihe omien laskujeni mukaan ollut n.10-12vrk. Yksi sovellus näyttää(premom), että olisi 13 vrk. Jos nyt saisi sen luteaalivaiheen mukaan testattua (13vrk) niin aikaisin testauspäivä olisi sitten(?). Monimutkaista,en osaakaan laskea sitä...:chicken:

Lasket siitä oletetusta oviksesta niin, että ovis on 0 ja siitä seuraava päivä 1 ja niin edelleen. Eli dpo 8 on ehdottomasti ensimmäinen mahdollinen testipäivä ja sillonkin sain itse todella hailuran, jota oli vaikea erottaa viivanpaikasta. Kannattaa siis odottaa mahdollisesti pidemmällekin niin ei tarvitse arvailla ja tihrustella!
 
huomenta! joo tää on aika jännä juttu että se luteaalivaihe merkitsee testin teon kannalta aika lailla...Minulla on esim. Luteaalivaihe omien laskujeni mukaan ollut n.10-12vrk. Yksi sovellus näyttää(premom), että olisi 13 vrk. Jos nyt saisi sen luteaalivaiheen mukaan testattua (13vrk) niin aikaisin testauspäivä olisi sitten(?). Monimutkaista,en osaakaan laskea sitä...:chicken:
Tässä nyt sekoittaa raskaustestivalmistajien kyseenalaiset ja harhaanjohtavat markkinointiväittämät. Voit unohtaa sen "x päivää ennen menkkoja" ja keskittyä saamaan kiinni ovulaatiota.

Ovulaatiopäivään lisäät vähintään 8 päivää ja se on aikaisin testipäivä. Jos tänään saisit positiivisen ovulaatiotestin, niin raskaustestin voit tehdä aikaisintaan 9 päivän päästä (koska ovis on noin 1-2vrk ovisplussan jälkeen). Tässäkin kohti se on vielä tosi aikaista, itse pyrkisin tekemään testin aikaisintaan 9 päivää ovulaation jälkeen (10 päivää positiivisesta ovulaatiotestistä).

Jos et tiedä varmasti, koska ovulaatio on, niin aina varminta tehdä testi vasta kierron viimeisenä päivänä.
 
Nyt kun katoin uudestaan tätä aamun pc testiä. Niin aivan ku sieltä jokin kuultais vähän :hilarious::angelic:
Tai hulluus taas iskemässä:wtf:
Tosin nyt kun latasin sen tähän niin en näe mittää :smiley-angelic006

Muoks. Vai liekkö varjo :rolleyes:
 

Liitteet

  • 20210127_054436.jpg
    20210127_054436.jpg
    19.8 KB · Katsottu: 147
Tässä nyt sekoittaa raskaustestivalmistajien kyseenalaiset ja harhaanjohtavat markkinointiväittämät. Voit unohtaa sen "x päivää ennen menkkoja" ja keskittyä saamaan kiinni ovulaatiota.

Ovulaatiopäivään lisäät vähintään 8 päivää ja se on aikaisin testipäivä. Jos tänään saisit positiivisen ovulaatiotestin, niin raskaustestin voit tehdä aikaisintaan 9 päivän päästä (koska ovis on noin 1-2vrk ovisplussan jälkeen). Tässäkin kohti se on vielä tosi aikaista, itse pyrkisin tekemään testin aikaisintaan 9 päivää ovulaation jälkeen (10 päivää positiivisesta ovulaatiotestistä).

Jos et tiedä varmasti, koska ovulaatio on, niin aina varminta tehdä testi vasta kierron viimeisenä päivänä.

Kiitos paljon teille hyvistä ja selkeistä vastauksista. Eli nyt ymmärsin miksi mulla se aikaisin testauspäivä (vaikkakin nyt on kyllä herkin testi mitä markkinoilla on,6,5mIu) on vasta ensi viikon tiistai,kp 25 eli 1-2 pv ennen menkkoja. Siitä kerran johtuu että mun luteaalivaihe on lyhyt,kun kierto on se 25-26vrk. Kun ovis on vasta kp 15;tässä kierrossa tuli sitä ”verilimaa”,sinä aamuna. Oletin olevan siis ovulaatiosta. Hyvä ettei nyt himota testailla kokoajan kun aiemmissa kierroissa olin tikuttamassa,joka pv....Oli nääs sellanen testivimma,tilasin silloin wishiltä niitä Onestep liuskoja 20kpl. Nyt toivon ettei se tilaus ole tulossa ainakaan tällä viikolla kun menin tilaamaan lisää ku on tosi halpoi.:facepalm:
Mites muiden testailut,maltatteko odotella pidempään? Viimekierrosta vielä,mähän masennuin totaalisesti kun tein testejä jo kp 23 ja menkat alkoivat silti kp 27,vaikka sain jotain hailuraa. Varsinkin Sofi Ultimate puikkotesti,antoi selvän viivan jonka tulkitsin helpolla positiiviseksi. Eli pannaan koko testimerkki. Moni on täällä siitä juuri keskustellut. En ikinä enää tilaa niitä.:bored:
 
Osaako joku näistä digeistä sanoa. Oon siis RV 5+1 ja Digi näyttää 2-3. Pitääkö huolestua? Harmittaa kun luulin tulevan 3+.
 

Liitteet

  • IMG_20210127_093529.jpg
    IMG_20210127_093529.jpg
    12.8 KB · Katsottu: 138
Nyt kun katoin uudestaan tätä aamun pc testiä. Niin aivan ku sieltä jokin kuultais vähän :hilarious::angelic:
Tai hulluus taas iskemässä:wtf:
Tosin nyt kun latasin sen tähän niin en näe mittää :smiley-angelic006

Muoks. Vai liekkö varjo :rolleyes:

Ihanku jotain ois, varsinkin alareunasta lähtee joku viiva :pompus:

Huoh ensimmäiset valeraskausoireet, pesin hampaita ja oli pakko lopettaa ku tuli kahvit ylös :grin:grin Koko duunimatkan ollu tositosi paha olo. Voisko vaan olla vaikka sunnuntai-aamu ja voisin sit tehdä testin taas ja lopettaa tän sekoilun :grin
 
Kiitos paljon teille hyvistä ja selkeistä vastauksista. Eli nyt ymmärsin miksi mulla se aikaisin testauspäivä (vaikkakin nyt on kyllä herkin testi mitä markkinoilla on,6,5mIu) on vasta ensi viikon tiistai,kp 25 eli 1-2 pv ennen menkkoja. Siitä kerran johtuu että mun luteaalivaihe on lyhyt,kun kierto on se 25-26vrk. Kun ovis on vasta kp 15;tässä kierrossa tuli sitä ”verilimaa”,sinä aamuna. Oletin olevan siis ovulaatiosta. Hyvä ettei nyt himota testailla kokoajan kun aiemmissa kierroissa olin tikuttamassa,joka pv....Oli nääs sellanen testivimma,tilasin silloin wishiltä niitä Onestep liuskoja 20kpl. Nyt toivon ettei se tilaus ole tulossa ainakaan tällä viikolla kun menin tilaamaan lisää ku on tosi halpoi.:facepalm:
Mites muiden testailut,maltatteko odotella pidempään? Viimekierrosta vielä,mähän masennuin totaalisesti kun tein testejä jo kp 23 ja menkat alkoivat silti kp 27,vaikka sain jotain hailuraa. Varsinkin Sofi Ultimate puikkotesti,antoi selvän viivan jonka tulkitsin helpolla positiiviseksi. Eli pannaan koko testimerkki. Moni on täällä siitä juuri keskustellut. En ikinä enää tilaa niitä.:bored:
Mulla on niin lyhyt luteaalivaihe, että pääsen testaamaan aikaisimmillaan vasta kp31/31. Mulla on pitkä kierto, ja ovis vasta kp22. Aivan perseestä odotella sitä ovista, mutta toisaalta, ainakin piinapäivät jää lyhyeen :troll: En ole ostanut mitään testejä valmiiksi, raskauskeijulta tuli pari jotain kökköliuskaa niin ehkä teen ne pois. Ostan Apteekin Ultran jos menkat ei ala, siitä testistä mulla pelkkiä hyviä kokemuksia. Tosin tuota First Responsea vois myös kokeilla, jos kotikylästä löytyy.
 
Mulla on niin isot varastot testejä et alotan varmasti ennen dpo8:laughing001
Ja myös ovistesteillä koska yhden raskauden aikana sain siihen plussan kun raskaustedti näytti vielä negaa.
 
Dpo8 ja lämmöt dippasi taas tai epäluotettava mittaaja.

Menkkajomot ja maha sekasin. Ilmeisesti ylihuomenna alkaa jo tiputtelu. Lyhyt kierto siis
 
Osaako joku näistä digeistä sanoa. Oon siis RV 5+1 ja Digi näyttää 2-3. Pitääkö huolestua? Harmittaa kun luulin tulevan 3+.
Huutelen täältä, et mullakin tuli vielä 5+1 2-3 viikkoa. 5+4/5 tuli sitten 3+. Muutenkin noi digin viikot on vaan suuntaa antavia ja niin iso vaihteluväli muutenkin hcg:n nousulla eri ihmisillä, niin en ottais stressiä.
 
Tässä mun aamurivistö olkaa hyvät. Katotaas miten laadulle käy. Keinovalo+foorumin kuvien pilaaminen on kyllä aina hyvä yhdistelmä :grin Rfsu näyttää ehkä vähän hailurammalta kuin eilen :pompus: Ja sain eilen ylläri pc tikkuja myös:grin

edit. Jaa sehän veti sit hienosti niin että pc ei näy mitään :mad: Laitan siitä yksittäiskuvan.
Kyllä siinä jotain näkyy. Vahvistumisia :)
 
Kp 22/28. Kävin kuitenkin aamulla hakemassa kaupasta rfsu:n varhaisen testin. Jotain suttua viivanpaikalle tuli, mut väri levinnyt vähän erikoisesti. Saattaa olla susi koko testi:banghead: taidan jatkossa jättää kyseiset testit ostamatta..
 

Liitteet

  • 20210127_103404.jpg
    20210127_103404.jpg
    8.3 KB · Katsottu: 126
Kp 22/28. Kävin kuitenkin aamulla hakemassa kaupasta rfsu:n varhaisen testin. Jotain suttua viivanpaikalle tuli, mut väri levinnyt vähän erikoisesti. Saattaa olla susi koko testi:banghead: taidan jatkossa jättää kyseiset testit ostamatta..
Näissä testeissä on usein kaikennäköistä tulkitsemisongelmaa...Mä sain selkeitä plussia mutta menkat tuli ajallaan,ei noista ota selvää. En osta enää niitä. Onneksi silti niitä ei edes myydä enää täällä ollenkaan. S market myi mutta enää ei ole ollut hyllyillä.
 
Takaisin
Top