Neuvolakäynnit

Mulla oli kaksosepäily.
Ollaan kirjoiteltu enemmän @jannn in kanssa tuonne salaiselle puolelle meidän ultrakuulumisia, kun ei ollut hyviä uutisia.
Mulla oli maanantaina ultra ja valitettavasti sykettä ei löytynyt eli kkm. Nyt odottaa huomenna lääkkeellinen tyhjennys.
Nämä uutiset voi aiheuttaa ahdistusta tietysti teille muille odottajille, ja se on normaalia ja todellakin ymmärrettävää. Mutta keskenmenotkin on kuitenkin normaaleja. 10-15% raskauksista päättyy keskenmenoon,eli joillekin se käy.

Kannattaa kuitenkin koittaa pitää positiivista mieltä :Heartred Ja suurempi prosentti on kuitenkin saada vauva syliin, kun saada keskenmeno :) Musta on tosi kiva seurata täällä tuttujen kuulumisia ja miten raskaudet etenee.

Me ollaan tässä tehty jo henkisesti töitä ja suunnataan ajatukset seuraaviin hedelmöityshoitoihin ja yrityksiin raskautua uudelleen :Heartred


Voi ei CherryRed :sad001! Aivan kamalia uutisia, olen todella pahoillani että jouduitte kokemaan menetyksen. Voimia sen käsittelyyn ja onnea tuleviin hoitoihin:Heartred!
 
Mulla oli kaksosepäily.
Ollaan kirjoiteltu enemmän @jannn in kanssa tuonne salaiselle puolelle meidän ultrakuulumisia, kun ei ollut hyviä uutisia.
Mulla oli maanantaina ultra ja valitettavasti sykettä ei enää löytynyt eli kkm (kasvu loppunut 8+2) Maanantaina oli 9+2. Nyt odottaa huomenna lääkkeellinen tyhjennys.
Nämä uutiset voi aiheuttaa ahdistusta tietysti teille muille odottajille, ja se on normaalia ja todellakin ymmärrettävää. Mutta keskenmenotkin on kuitenkin normaaleja. 10-15% raskauksista päättyy keskenmenoon,eli joillekin se käy.

Kannattaa kuitenkin koittaa pitää positiivista mieltä :Heartred Ja suurempi prosentti on kuitenkin saada vauva syliin, kun saada keskenmeno :) Musta on tosi kiva seurata täällä tuttujen kuulumisia ja miten raskaudet etenee.

Me ollaan tässä tehty jo henkisesti töitä ja suunnataan ajatukset seuraaviin hedelmöityshoitoihin ja yrityksiin raskautua uudelleen :Heartred

Voi ei, tosi ikävä kuulla CherryRed! Paljon voimia tilanteeseen :Heartred Musta on ainakin hyvä, että myös näitä kokemuksia jaetaan, se on vaan osa elämää, vaikka onkin kipeää.
 
Olen niin pahoillani puolestanne jannn ja CherryRed! Toivon teille pikaista toipumista! :Heartred

Itse mietin, että milloin neuvolaan pitää viimeistään olla yhteydessä, jos haluaa osallistua seulontoihin? Sen tiedän, että ensimmäinen julkisen terveydenhuollon tarjoama ultra pitäisi olla n. vikolla 12-13, mutta pitikö jotain verikokeita ottaa jo ennen sitä? Millä viikolla?
 
Olen niin pahoillani puolestanne jannn ja CherryRed! Toivon teille pikaista toipumista! :Heartred

Itse mietin, että milloin neuvolaan pitää viimeistään olla yhteydessä, jos haluaa osallistua seulontoihin? Sen tiedän, että ensimmäinen julkisen terveydenhuollon tarjoama ultra pitäisi olla n. vikolla 12-13, mutta pitikö jotain verikokeita ottaa jo ennen sitä? Millä viikolla?

Kiitos!:Heartred
Pitäisi käydä ottamassa verikokeet (ja joku pissatesti) siihen seulontaan jo pari viikko ennen, jotta ne tulokset ehtii. Eli kannattaa se varata.

Muok. Kiitos @Sylvikki Olen samaa mieltä että puhumalla tabua pois.
 
Mulla oli kaksosepäily.
Ollaan kirjoiteltu enemmän @jannn in kanssa tuonne salaiselle puolelle meidän ultrakuulumisia, kun ei ollut hyviä uutisia.
Mulla oli maanantaina ultra ja valitettavasti sykettä ei enää löytynyt eli kkm (kasvu loppunut 8+2) Maanantaina oli 9+2. Nyt odottaa huomenna lääkkeellinen tyhjennys.
Nämä uutiset voi aiheuttaa ahdistusta tietysti teille muille odottajille, ja se on normaalia ja todellakin ymmärrettävää. Mutta keskenmenotkin on kuitenkin normaaleja. 10-15% raskauksista päättyy keskenmenoon,eli joillekin se käy.

Kannattaa kuitenkin koittaa pitää positiivista mieltä :Heartred Ja suurempi prosentti on kuitenkin saada vauva syliin, kun saada keskenmeno :) Musta on tosi kiva seurata täällä tuttujen kuulumisia ja miten raskaudet etenee.

Me ollaan tässä tehty jo henkisesti töitä ja suunnataan ajatukset seuraaviin hedelmöityshoitoihin ja yrityksiin raskautua uudelleen :Heartred

Olen niin pahoillani. Kovasti voimia ja onnea uuteen yritykseen. :Heartpink
 
Mulla huomenna eka neuvola ja tänään soitettiin, voitaisiinko hoitaa se puhelimitse, kun niin huonoa säätä luvattu ja poliisi kehottanut pitämään etätyöpäivän. Mä nyt kuitenkin sanoin, että tosi paljon mieluummin tulisin paikan päälle ja kun puolisonkin on tarkoitus osallistua ja sitten saa verenpaineet ym tsekattua.

Vähän tuli toki morkkis, olinko nyt turhan vaativa. Ajatus 1,5 h puhelimessa keskittymistä tuntui vaan tosi raskaalta. Toki silloin saisi olla ilman maskia. No, sanoin kyllä, että jos aamulla näyttää ihan katastrofilta niin muutetaan suunnitelmia lennosta.
 
Mulla huomenna eka neuvola ja tänään soitettiin, voitaisiinko hoitaa se puhelimitse, kun niin huonoa säätä luvattu ja poliisi kehottanut pitämään etätyöpäivän. Mä nyt kuitenkin sanoin, että tosi paljon mieluummin tulisin paikan päälle ja kun puolisonkin on tarkoitus osallistua ja sitten saa verenpaineet ym tsekattua.

Vähän tuli toki morkkis, olinko nyt turhan vaativa. Ajatus 1,5 h puhelimessa keskittymistä tuntui vaan tosi raskaalta. Toki silloin saisi olla ilman maskia. No, sanoin kyllä, että jos aamulla näyttää ihan katastrofilta niin muutetaan suunnitelmia lennosta.

Hyvä kun sanoit suoraan! En ois itsekään suostunut etäkäyntiin.
 
Mulla huomenna eka neuvola ja tänään soitettiin, voitaisiinko hoitaa se puhelimitse, kun niin huonoa säätä luvattu ja poliisi kehottanut pitämään etätyöpäivän. Mä nyt kuitenkin sanoin, että tosi paljon mieluummin tulisin paikan päälle ja kun puolisonkin on tarkoitus osallistua ja sitten saa verenpaineet ym tsekattua.

Vähän tuli toki morkkis, olinko nyt turhan vaativa. Ajatus 1,5 h puhelimessa keskittymistä tuntui vaan tosi raskaalta. Toki silloin saisi olla ilman maskia. No, sanoin kyllä, että jos aamulla näyttää ihan katastrofilta niin muutetaan suunnitelmia lennosta.
Et ollut! Kyse on nyt sun kropasta, teidän yhteisestä pienestä elämästä. Ei koko maailmaa voi hoitaa etänä. Aina voi sitten siirtää aikaa jos on pakko. Älä tunne pahaa mieltä :Heartred
 
Mulla huomenna eka neuvola ja tänään soitettiin, voitaisiinko hoitaa se puhelimitse, kun niin huonoa säätä luvattu ja poliisi kehottanut pitämään etätyöpäivän. Mä nyt kuitenkin sanoin, että tosi paljon mieluummin tulisin paikan päälle ja kun puolisonkin on tarkoitus osallistua ja sitten saa verenpaineet ym tsekattua.

Vähän tuli toki morkkis, olinko nyt turhan vaativa. Ajatus 1,5 h puhelimessa keskittymistä tuntui vaan tosi raskaalta. Toki silloin saisi olla ilman maskia. No, sanoin kyllä, että jos aamulla näyttää ihan katastrofilta niin muutetaan suunnitelmia lennosta.


Ompa jännä! En ois kyllä tykänny myöskään tästä vaihtoehdosta! Ois ihan mielenkiintoista tietää et tarjottiinko ennen koronaa tällästä vaihtoehtoa lumimyräkän takia?! Nyt ollaan kuitenkin suomessa ja täällä on saattanu lunta sataa jokunen kerta ennenkin...
 
Ompa jännä! En ois kyllä tykänny myöskään tästä vaihtoehdosta! Ois ihan mielenkiintoista tietää et tarjottiinko ennen koronaa tällästä vaihtoehtoa lumimyräkän takia?! Nyt ollaan kuitenkin suomessa ja täällä on saattanu lunta sataa jokunen kerta ennenkin...

Kiitos sympatiatsemppauksista! Olen ihan tyytyväinen, että lähitapaamista vaadin ja sen sain. Nyt sain kaikki matskut mukaan ja terveydenhoitaja muun muassa näytettyä paikan päällä pissanäytteiden oton ennen seuraavia käyntejä.

Itsekin mietin tuota, että olisiko tuollaista puhelua tullut ilman koronaa. Ei tuo myräkkä mun silmissä nyt ihan niin pahalta vaikuttanut.
 
Meillä oli kyllä tosi raju keli tänään, työmatkalla ulosajoja ja kolareita ympäriinsä :eek: mua vähän alkoi kaduttaa, että lähdin liikkeelle, mutta onneksi päästiin turvallisesti takaisin kotiinkin!

Mutta hyvä siis, jos oli mieluinen käynti! Meillä oli ensimmäinen käynti eilen, missä olin siis yksin. Meni myös kivasti, paljon on jo ehtinyt ennestään unohtamaan :)
 
Mullakin oli alkuviikosta eka neuvola, ihan kivasti meni. Hirveästi ei tullut uutta, sen verran olin jo lueskellut infoa etukäteen. Pyysin, jos sykkeitä olisi voinut kuunnella, mutta eivät kuulemma ekalla käynnillä sitä tee, ettei tule pettymyksiä, jos sykettä ei kuulukaan laitteiden epäherkkyydestä johtuen.

Jos jollain oli eka neuvola vielä varaamatta, niin suosittelen sen tekemään mahd. pian. Ainakin omassa kunnassa labrat + ajan nt-ultraan saa vasta ekan neuvolakäynnin jälkeen. Mulla menee nyt nt-ultra rv 12+6 ja helmikuun puolelle, koska vapaita aikoja ei ollut ennen. Eihän toi mitään "haittaa", mutta mielellään olisin ottanut vähän aiemman ajan.

Labrasta mulle sanottiin, että voin mennä ilman ajanvarausta (huslabin toimipisteisiin) ekan neuvolakäynnit jälkeen. Oma lähin labra tekee nyt vain koronatestejä ja kun netistä kurkkasin niin ajanvarausta kyllä suositellaan kaikkiin toimipisteisiin vahvasti. Olin ajatellut mennä jo tänään, kun on vapaapäivä, mutta päätin hieman lykätä asiaa, kun lumimyräkkä jatkui. Oli nimittäin eilen aika jännät paikat ajaa töihin ja takaisin :angelic:
 
Oletteko muut käyneet verikokeissa vielä ensimmäisen neuvolan jälkeen? Itselläni keskenmeno pelottaa 24/7 ja tänään tulivat verikokeiden tulokset, joissa U-Leuk-O perässä yksi +. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa? :eek:
 
Meillä oli kyllä tosi raju keli tänään, työmatkalla ulosajoja ja kolareita ympäriinsä :eek: mua vähän alkoi kaduttaa, että lähdin liikkeelle, mutta onneksi päästiin turvallisesti takaisin kotiinkin!

Mutta hyvä siis, jos oli mieluinen käynti! Meillä oli ensimmäinen käynti eilen, missä olin siis yksin. Meni myös kivasti, paljon on jo ehtinyt ennestään unohtamaan :)

Joo, tuli täälläkin lunta ja oli haastava sää liikenteessä, mutta ei nyt kuitenkaan musta niin paha, että itse olisin kehdannut lähteä ensiodottajan ensimmäistä neuvola-aikaa ehdottamaan etätapaamiseksi. Ennemmin olisin ehdottanut toista aikaa paikan päällä – tai edes ottanut esiin sen mahdollisuuden. Oli siellä lopulta aika monta muutakin terveydenhoitajaa ja asiakasta paikalla. Mutta joo, ehkä vain ajattelen eri tavalla. Joka tapauksessa olen tyytyväinen, että meni näin.
 
Muokattu viimeksi:
Oletteko muut käyneet verikokeissa vielä ensimmäisen neuvolan jälkeen? Itselläni keskenmeno pelottaa 24/7 ja tänään tulivat verikokeiden tulokset, joissa U-Leuk-O perässä yksi +. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa? :eek:

En ole vielä käynyt, lykkääntyi ensi viikon alkuun. Mutta sanoivat mulle neuvolasta, että ovat yhteydessä JOS labratesteistä havaitaan jotain huolestuttavaa.
 
Neuvolasta sanottiin, että ihanteellinen aika seulontaan otettaville verikokeille on 10+0...10+6 välillä, joten silloin meinasin mennä.
 
Oletteko muut käyneet verikokeissa vielä ensimmäisen neuvolan jälkeen? Itselläni keskenmeno pelottaa 24/7 ja tänään tulivat verikokeiden tulokset, joissa U-Leuk-O perässä yksi +. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa? :eek:

En ole vielä käynyt, lykkääntyi ensi viikon alkuun. Mutta sanoivat mulle neuvolasta, että ovat yhteydessä JOS labratesteistä havaitaan jotain huolestuttavaa.

Joo, kyllä niiden pitäisi sieltä soitella jos jotain huolestuttavaa ilmenee.

Mulla neuvola tiistaina, tänään täytin ne esitietolomakkeet. Audit-testin vahingossa kahteen kertaan. No tuleepahan niille selväksi ettei täällä pahemmin juopotella :hilarious:
Töistä pitää lähteä tuntia aiemmin, mutta en ajatellut vielä pomolle kertoa, että oon neuvolaan menossa. Keksin jotain muuta. Vaikka eipä se sille kuulu mikä meno mulla on :rolleyes:
 
Me käytiin ekassa neuvolassa tänään. Kaikki oli kunnossa ja ultralla tarkistettiin myös sikiön tilanne. Ihmeekseni ultra tehtiin jo vatsan päältä. Sikiö oli kooltaan viikkojaan vastaava ja sydän löi vimmatusti. Sykettä piti ensin vähän haeskella, että saatiin kuulumaan mutta hienosti hakkas tosiaan!
Omat arvot oli kunnossa, mutta netissä täyttämäni esitietolomake ei jostain syystä näkynyt tuolla ja aika pitkään siellä sitten viihdyttiin vastaamassa kysymyksiin.
Myös jatkoa suunniteltiin ja nt-ultraan lähti lähetepyyntö.
On tää vaan aika hurjaa ja pakko se varmaan on todeksi uskoa. Th:n mielestä ne ihan pahimmat viikot on jo takana, niin yritän nyt alkaa nauttimaan tästä!
 
Mä kävin tänään neuvolassa. Mut on ultrattu naistenpolilla 12.1 jolloin 7+2 ja syke. Tänään olis 9+3 ja neuvolan täti kysyi josko lääkäri kerkeis ultrata. No kerkeshän se mutta ei löytänyt sykettä tämän neuvolan ultra on vanha..... joten nyt sitten jännitetään huomiseen miten käy kun menen toiseen neuvolaan jossa tarkempi ultra. Takana tosiaan 4 keskenmenoa.
 
Takaisin
Top