Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oireet alkoi vasta joskus viikolla 7, joten yritä olla vaan huoletta ja nauttia siitä, et olo on hyvä. Se voi vielä muuttua. Nyt mulla vko 11 ja olo on vieläkin ajoittain huono. Mut paljon on päivästä kiinni millainen olo on.
 
Meen viikolla 5+5 ja ainoa oire on turvotus ja eilen tosiaan allerginen reaktio siitä kasvohoidosta, mistä ei aiemmin oo mitään tullut.. Rintoihin ei oo tullut mitään muutoksia.. Joinakin päivinä saattaa hieman tuntia erilaiselta ja välillä pieniä repäisykipuja. Onko muilla raskaus silti edennyt pidemmälle normaalisti, vaikka oireita ei juurikaan?

Mulla ei kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ollut mitään oireita, molemmissa olin viikoilla 14-15 kun edes sain tietää olevani raskaana ja kaikki meni loistavasti.
 
Meen viikolla 5+5 ja ainoa oire on turvotus ja eilen tosiaan allerginen reaktio siitä kasvohoidosta, mistä ei aiemmin oo mitään tullut.. Rintoihin ei oo tullut mitään muutoksia.. Joinakin päivinä saattaa hieman tuntia erilaiselta ja välillä pieniä repäisykipuja. Onko muilla raskaus silti edennyt pidemmälle normaalisti, vaikka oireita ei juurikaan?

Ekassa raskaudessa meni koko raskaus lähes oireitta, loppuun asti olin muutenkin huippu kunnossa. Ei kaikille tuu oireita, joillekki tulee paljon ja joillekki vähän tai ei laisinkaan , kaikki raskaudet on nii yksilöllisiä. :happy:
 
Ja vielä tuohon lisäten, tässä toisessa raskaudessa ollut paljon oireita ,nyt ruvennut jo rauhoittuu ja menossa RV 8 , pahointia ei ole ollut , kaikkia muita oireita kylläkin:)
 
Mulla on jatkuvasti suu kuiva, mutta ei vaan tee mieli juoda mitään. Oon kokeillut vissyä, piimää, mehuja, jne mut mikään ei mee helposti alas. Olisko mitään vinkkejä mitä voisi kokeilla tai miten saisi juotua enemmän?
 
Mulla on jatkuvasti suu kuiva, mutta ei vaan tee mieli juoda mitään. Oon kokeillut vissyä, piimää, mehuja, jne mut mikään ei mee helposti alas. Olisko mitään vinkkejä mitä voisi kokeilla tai miten saisi juotua enemmän?

Täällä kans suu kuivanut alusta asti. Itsellä toimii parhaiten vaan vesi tai maito. Mutta ärsyttävää ku koko ajan joutuu juomaan ku suu rutikuiva, sit saa rampata pissalla jatkuvaan, nyt joutuu käymää jo 2-3 kertaa yölläki:dead::hilarious:
 
Mites appelsiinimehu tai omppumehu? Erityisesti appelsiinimehu tuntuu mulla toimivan vaikka se kyllä on vähän sellasta että kun juo kulauksen niin ei se janoa vie. Mut ainakin siis menee alas.
 
Mulla on jatkuvasti suu kuiva, mutta ei vaan tee mieli juoda mitään. Oon kokeillut vissyä, piimää, mehuja, jne mut mikään ei mee helposti alas. Olisko mitään vinkkejä mitä voisi kokeilla tai miten saisi juotua enemmän?
Mites jääpalat? Tai se mehujää? Mä tartteisin jääpalakoneen, nyt maistuisi kylmä palanen :grin
 
Kiitos vinkeistä! Joo jääpalat vois olla hyvä! Jos vaikka kokeilis tehdä omenamehusta tai jostain laimeasta mehusta jääpaloja. Tosin mulla on edelleen se että alan tosi helposti palella, mut täytyy silti kokeilla! Pakko olis saada enemmän nestettä kyllä.
 
Meen viikolla 5+5 ja ainoa oire on turvotus ja eilen tosiaan allerginen reaktio siitä kasvohoidosta, mistä ei aiemmin oo mitään tullut.. Rintoihin ei oo tullut mitään muutoksia.. Joinakin päivinä saattaa hieman tuntia erilaiselta ja välillä pieniä repäisykipuja. Onko muilla raskaus silti edennyt pidemmälle normaalisti, vaikka oireita ei juurikaan?
Itsehän en nyt tiennyt/aavistellut olevani raskaana ennen kuin suunnilleen 6+0. Edellisessä raskaudessa tiesin paljon aikaisemmin ja muistaakseni silloin ihmetytti vähän, että ei tunnu oikein missään eikä ole mitään oireita. Kyllä niitä sitten vähän ajan päästä tuli.

Muistaakseni luin/kuulin jostain, että pahimmat raskauspahoinvoinnit tulee yleensä viikoilla 6-8.
 
Onko muut saanut allergisia reaktioita sellaisista aineista esimerkiksi, mistä ei ennen raskautta ole sellaisia tulleet? Laitoin äsken laadukkaan kasvohoidon naamaan, jota olen käyttänyt joka kuukausi ja sopinut iholleni tosi hyvin. Äsken kuitenkin tuote kirveli mahdottomasti ja naamani räjähti tuli punaiseksi. :smiley-angry016

Mulla raskaus ja imetys lievittää allergia oireita mut tosiaan säkä peliä joko helpottaa tai pahenee.

Ärsyttävä kun pitää 2h välein syödä tai meinaa oksentaa. Huvittava et jääkylmä vesi maistyy aivan taivaalliselle ja tekis mieli juoda paljon mut sit ku on juonu tulee huono olo.
 
Appelsiinimehu on parasta nyt :love017. Sit leipä voilla... Jugurtit...jätski.

Paljon huonommin syön huonon olon takia. Plus suu kuivaa myös. Useana aamuna meinanu tukehtua paahtoleipään kun unohtanut vetää puoli lasia vettä ennen sitä:laughing001.
 
Mulla on ollu sellainen Lidlin omenamehu ihan taivaan lahja, sellasessa muovipullossa oleva. Ei oo liian vahvaa niin ei närästä ja auttaa pahoinvointiin ja melkein kaikkiin muihinkin oloihin Jossain raskaudessa pakastin rypäleitä, satsuman paloja, banaanin viipaleiksi koska ne helpotti kylminä.
 
Tännekkin iski pahaolo. En onneksi ole vielä oksentanu, mutta lähellä ollut. Tätä oloa ei ollutkaan yhtään ikävä.... :arghh: ja nyt vasta 7+1 huoh :banghead:
 
Mulla puolestaan pahoinvointi loppui, viikon kesti sellaista, että oksentelinkin ja koko ajan kuvotti, eikä mitään tehny mieli syyä. Just 7.-8.viikkohan se olikin menossa. Sen jälkeen nyt muutamana päivänä hyvin maistunu ruoka, ja kuvotusolo tulee jos kerkee nälkä tulla. Kahviakin aloin taas juoda :P
 
Mä oon miksannut just tota Lidlin omppumehua 50/50 kivennäisveden kanssa, ihanan raikasta!

Minä myös! Se on ihan oikea ja suosittu juoma Saksassa, apfelschrole nimeltään :joyful:. Herkkua! Pelkälteen omppumehu ällöttää :grumpy:. On tää mielenkiintoista aikaa :hilarious:...
 
Jos juomat eivät uppoa, niin mites sitten nestepitoiset vihannekset tai vaikka keitot?

Jääkaappikylmät kirsikkatomaatit on itselleni luottokamaa, pelastaneet jo ennen raskauttakin monta heikkoa hetkeä jos vaikka oon ollut sairaana, eikä muu ruoka tai juoma maistu. Ja yhtä hyvin esim. porkkana, kurkku tai omena nesteyttää ja kohentaa oloa.
 
Pari päivää sitä parempaa oloa kesti tiputuksen jälkeen. Nyt taas olo ollut huonompi ja oksennus on lähellä. Loppuis jo. Just vaihtui 8+6.

Täytyykin lähettää mies Lidliin. Tavallinen omppumehu kyllä menee alas sellaisenaan, mutta ei se hyvää ole. Hyvä idea sekoittaa kivennäisveteen!
 
Takaisin
Top