Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hei taas kaikki!

Täällä mennään tämä viikko saikulla, kun olo on vaan etova aamusta iltaan. Nyt ihan parina päivänä on aamuisin ollut edes hiukan vähempi oksettava olo.
Sain myös reseptin Primperaan, joka ainakin eilen tuntui helpottavan pahinta oksetusta illalla. Muut illat onkin mennyt itku kurkussa, kun olo on ollut niin jäätävän huono.
Eilen ekaa kertaa jaksoin kutoa villasukkaa ekaa kertaa sitten joulukuun puolivälin. Eli jotain toivon kipinää nähtävissä.

Varhaisultrassa ei olla käyty, eli ei mitään tietoa onko vatsassa todella jotain kasvamassa :smiley-ashamed008 Joka päivä tulee mietittyä, pitäiskö käydä vai odottaako nt-ultraan. Yksi keskeytynyt keskenmeno takana ja siinä kasvu oli pysähtynyt viikolla 9, joten jos nyt kävis varhaisultrassa, niin voishan se silti mennä kesken. Äääh, turhauttavaa näitä miettiä. Nyt meneillään 8+4.
 
Tuo pahoinvointi ja tiputukset kuulostaa kyllä ihan horrorilta :sad001

Mutta ei tämä oireettomuuskaan kovin miellyttävää ole siinä mielessä, että koko ajan on jäätävä pelko ollaanko siellä enää elossa. Parin päivän aikana ovat ne vähäisetkin oireet katoamassa ja kyllä se pistää mielen matalaksi. Rinnoissa tuntuu enää ihan vähän arkuutta, kohdun seudulla ei mitään. Viikkoja nyt 9+1. Olen kyllä googlannut, että näin voi käydä, mutta se tuntuu oudolta, kun nyt pitäisi hcgn olla korkeimmillaan. Pitäisi vaan ajatella positiivisesti, mutta vaikeaa se on. Huomenna päästään neuvolaan, toivottavasti sieltä saisi jotain mielenrauhaa.

Tsemppiä meille kaikille epätietoisille, kun nyt saataisiin tämä ensimmäinen kolmannes vaan pulkkaan! :Heartred
 
Hei taas kaikki!

Täällä mennään tämä viikko saikulla, kun olo on vaan etova aamusta iltaan. Nyt ihan parina päivänä on aamuisin ollut edes hiukan vähempi oksettava olo.
Sain myös reseptin Primperaan, joka ainakin eilen tuntui helpottavan pahinta oksetusta illalla. Muut illat onkin mennyt itku kurkussa, kun olo on ollut niin jäätävän huono.
Eilen ekaa kertaa jaksoin kutoa villasukkaa ekaa kertaa sitten joulukuun puolivälin. Eli jotain toivon kipinää nähtävissä.

Varhaisultrassa ei olla käyty, eli ei mitään tietoa onko vatsassa todella jotain kasvamassa :smiley-ashamed008 Joka päivä tulee mietittyä, pitäiskö käydä vai odottaako nt-ultraan. Yksi keskeytynyt keskenmeno takana ja siinä kasvu oli pysähtynyt viikolla 9, joten jos nyt kävis varhaisultrassa, niin voishan se silti mennä kesken. Äääh, turhauttavaa näitä miettiä. Nyt meneillään 8+4.

Toivottavasti helpottaisi. Itelläkin illat on pahimpina, silloin yleensä oksennan, vaikka päivällä olo saattaa olla jo melko hyväkin (nyt rv 10+0). Välillä on edelleen huonompiakin päiviä, mutta oon kuitenkin pystynyt käymään osa-aikatöissä vuodenvaihteen lyhyttä saikkua lukuunottamatta.

Niin, toi varhaisultra on vähän niin ja näin. Ite kävin siinä joulun alla, koska halusin vähän mielenrauhaa. Ehdin jo miettiä kävisinkö ehkä uudestaan, koska sain nt-ultraan ajan vasta helmikuun puolelle. Mutta ehkäpä nyt vaan yritän malttaa tuonne nt-ultraan. Ei kai tässä tosiaan oikein muuta voi kuin toivoa parasta :smiley-angelic003
 
Mulla on jatkuvasti suu kuiva, mutta ei vaan tee mieli juoda mitään. Oon kokeillut vissyä, piimää, mehuja, jne mut mikään ei mee helposti alas. Olisko mitään vinkkejä mitä voisi kokeilla tai miten saisi juotua enemmän?

Tähän vielä semmoinen ehdotus, että ootko kokeillut suht laimeaa mustaherukkaista sekamehua (tiivisteestä laimennettavaa siis)? Mulla maistuu se, vaikka en normaalisti mehuja juo. Tuoremehut, limut tms käy mulla vatsaan, mutta toi sekamehu ei. Niin ja jääkaappiviileät mehukeitot on myös välillä olleet ok.

Mikrossa sulatettuja kotimaisia pakastemarjoja sain myös syötyä pahimmankin pahoinvoinnin aikaan, niistäkin saa hyvin nestettä. Samoin maistuu jääkaappiviileät melonit.
 
Kiitos _Maya_ tää oli myös hyvä vinkki! Täytyykin tänään hakea kaupasta jotain mehutiivistettä. Mehujäitä oon nyt syönyt mut tietty olis parempi jos sitä sokeria ei tulisi ihan hirveästi :rolleyes:
 
Kiitos _Maya_ tää oli myös hyvä vinkki! Täytyykin tänään hakea kaupasta jotain mehutiivistettä. Mehujäitä oon nyt syönyt mut tietty olis parempi jos sitä sokeria ei tulisi ihan hirveästi :rolleyes:

Ootko koittanut tehdä mehujäitä itse sokeroimattomasta nesteestä ja laittaa vaikka tuoreita marjoja sekaan? Meillä kovin suosittuja kesä helteillä, eikä lisättyä sokeria:joyful:
 
Mulla on ollu nyt kolmatta päivää sellaisia ihmeellisiä yhtäkkisiä vatsakipuja, ilmakiertää kauheasti suolistos ja se aiheuttaa kipua ku kiertää, ei jatkuvaan mutta yhtäkkiä saattaa tulla. Vähä myös sama tunne ku ois ollu kinnaavat vaatteet ja pidättää pierua nii vatsa kipeytyy, ja nuo vihlaisu kivut tulleet takas kovina. Onneksi huomenna eka neuvola sekä ultra nii saa selvyyttä että onko kaikki kuitenkin kunnossa:smug:
 
Mulla on ollu nyt kolmatta päivää sellaisia ihmeellisiä yhtäkkisiä vatsakipuja, ilmakiertää kauheasti suolistos ja se aiheuttaa kipua ku kiertää, ei jatkuvaan mutta yhtäkkiä saattaa tulla. Vähä myös sama tunne ku ois ollu kinnaavat vaatteet ja pidättää pierua nii vatsa kipeytyy, ja nuo vihlaisu kivut tulleet takas kovina. Onneksi huomenna eka neuvola sekä ultra nii saa selvyyttä että onko kaikki kuitenkin kunnossa:smug:

Mulla välillä tuota samaa, mutta vatsavaivat varmaan liittyvät myös oksenteluun. Aina syömisen jälkeen kuulostaa siltä, että vatsa olisi poreamme. En oo mikään raskausasiantuntija, mutta kai tuo oireiden aaltoilu (vihlaisukivut) on ihan normaalia. Itsellä oli ekat vihlaisut jo ennen plussaa ja jossain kohtaa ei ollenkaan. On-offia tuntuu olevan, kuten monet muutkin oireet. :angelic:

Kutsuin kaverin tänään käymään. Hyvä että ehti kynnyksen yli astua, kun mä olin jo halailemassa pönttöä. Tervetuloa vaan :dead: unettomuus on alkanut kiusata myös. Viime yönä taisin saada pari tuntia unta.
 
Hei mä oon kans valvonu nyt kolme yötä! Ei tietoakaan mistään raskausväsymyksestä, vaikka muistan kyllä edellisistä et se on ollu alussa vahvana läsnä.
 
Mulla välillä tuota samaa, mutta vatsavaivat varmaan liittyvät myös oksenteluun. Aina syömisen jälkeen kuulostaa siltä, että vatsa olisi poreamme. En oo mikään raskausasiantuntija, mutta kai tuo oireiden aaltoilu (vihlaisukivut) on ihan normaalia. Itsellä oli ekat vihlaisut jo ennen plussaa ja jossain kohtaa ei ollenkaan. On-offia tuntuu olevan, kuten monet muutkin oireet. :angelic:

Kutsuin kaverin tänään käymään. Hyvä että ehti kynnyksen yli astua, kun mä olin jo halailemassa pönttöä. Tervetuloa vaan :dead: unettomuus on alkanut kiusata myös. Viime yönä taisin saada pari tuntia unta.

Itselläni ei ole ollut oksentelua tai pahoinvointia mutta nuo vatsavaivat kyllä . Mutta onpa kurja jos siellä joudut pönttöä halailee:depressed:


Ja mitä tuohon unettomuuteen tulee, mulla ollu ennen plussaa jo, ja jatkuu edelleen sitten päivisin väsyttää ja silmäpussit on jo hirveää luokkaa:hilarious: on tämä silti huvittavaa kaiken kaikkiaan, esikoisen aikaan ku ei ollu mitään:woot:
 
Olen alkanut kuorsata. :sleep011
Mies ja esikoinen ei oikein tykkää. :meh:
Heh, tää on mun ensimmäisiä raskausoireita. Jotenkin kai kudokset löystyy hormooneista niin että kuorsaaminen on vakio :yuck:
 
Mun mies on alkanut kuorsata:hilarious: onneksi ei mikään katupora sentään. Hyvin vaan huomaa, kun ei oo ennen kuorsannut:hilarious: tuli kuorsauksista mieleen! Tai sitten silläkin on jotain hormonitoiminnan vaihtelua:hilarious:
 
Mun mies on alkanut kuorsata:hilarious: onneksi ei mikään katupora sentään. Hyvin vaan huomaa, kun ei oo ennen kuorsannut:hilarious: tuli kuorsauksista mieleen! Tai sitten silläkin on jotain hormonitoiminnan vaihtelua:hilarious:
Meillä mies otti raskauskiloja viime raskaudessa. Alkoi syödä reippaammin kun minäkin söin, mutta onneksi alkoi sitten myös treenaamaan enemmän, niin tuli ennemmin lihasta.
 
Mulla oli eilen kyllä kaikista vaikein päivä tähän asti. Huono olo oli koko päivän ja alkuillasta tuli ihan hirveä migreenikohtaus! Nukahdin sohvalle puoli kahdeksalta ja siirryin sänkyyn pari tuntia myöhemmin ja nukuin kellon ympäri, vaikka olin nukkunut päivällä tunnin päiväunetkin.

Tänään ollut myös huono olo ja sai pönttöä halailla aamulla. Meillä on sunnuntaina esikoisen synttärit niin niiden järjesteleminen on kyllä yksi työmaa tällä ololla! :hilarious: meillä ei edelleenkään muu perhe tiedä vielä raskaudesta niin ei voi oikeen edes pyytää apua järjestelyihin etten paljastu :grin
 
Mä olen nyt ollut viikon poissa töistä ja oksennellut kohta 2 viikkoa. Suurimmaksi osaksi pönttöä on saanut halata kerran päivässä, mutta muutaman päivän välein ei pysy mikään sisällä. Ja vaikka ei joutuis oksentamaan, niin olo on ihan karsea koko ajan. Esikoista odottaessa oli aika sama meno, ja jotenkin ajattelin, ettei salama iskisi kahdesti samaan puuhun, mutta näyttää siltä että samaa rataa ollaan menossa. Toivottavasti loppuisi edes aikaisemmin kuin esikoisen kohdalla, jolloin oksensin rv 6-> aina synnytykseen asti. Muutaman viikon tauko oli muistaakseni noin rv 20-25 paikkeilla.

Toisaalta kun luen teidän oireettomien kirjoituksia, niin ymmärrän kyllä sen, että jonkinlainen oireilu toisi mielenrauhaa. Nyt en itse ole voinut olla oikein ollenkaan ajattelematta raskautta kun olo muistuttaa siitä koko ajan. Ja sekin on vähän mälsää, kun ei vielä oikein voi koko maailman kanssa jakaa kaikkia pohdintoja kun tarkoitus olisi kuitenkin vielä jonkin aikaa pitää tieto salassa. Joten vähän tuntuu siltä kuin olisi oman pään ja kropan kanssa jumissa nyt
 
Täältä löytyy myös yksi oksenteleva odottaja. Sairastuin tosiaan viime raskauden aikana hyperemeesiin ja nyt vaikuttaa vähän samalta taas. Olo on kamala aamusta iltaan ja nyt ollaan kolmatta päivää saikulla. Oksenneltu on ihan kiitettävän paljon, eilen ehkä kymmenkunta kertaa ja tänä aamuna 5? :hungover:
Ainut mikä auttaa on tuoremehun juominen 24/7 ja porkkanoiden/kurkun syöminen. :confused:

Pieni ptsd-fiilis kun muistaa miten viime kerralla lopulta kontattiin vessan ja sängyn väliä sen 4,5 kk. Silloin ei myöskään ollut tuota lasta hoidettavana siinä samalla.
 
Täällä kans yksi, jolla jatkuvaa pahoinvointia. Välillä saa käydä oksentamassa. Tissit on arat ja vatsaa "jomottaa" jännästi lähes koko ajan.
Tuntuu ettei se vähän väliä syöminenkään paljon oloa paranna.
 
Onpa täällä nyt paljon pahoinvoivia! Tsemppiä ja jaksamista kaikille! Täällä alkoi juuri 11. viikko ja alan olla parin päivän perusteella toiveikas, että tää olo alkaa helpottaa. :smiley-angelic001 Tosin en tiedä, koska uskallan luopua pahoinvointilääkkeistä. Mutta jospa ensi viikolla pääsisi jo töihin ja saisi muutakin katseltavaa kuin ämpäri ja makkarin seinät... :happy:
 
Onko täällä pahoinvoivilla kokemusta aiemmista raskauksista, vaikuttiko vauvan sukupuoli pahoinvoinnin määrään? Netistä löytyi tieto että pahempi pahoinvointi voisi viitata tyttöön. Työkaveri kertoi että hänellä meni kyllä toisin päin :wink
 
Takaisin
Top