Läheisille kertominen

Me ollaan mietitty alustavasti miehen kanssa että kerrotaan meidän äideille vasta kun on varmaa että matkassa joku ja kaikki hyvin eli vasta nt-ultran jälkeen, toki oli ajatuksena että odotettais että masu kasvaa ja piiloteltais raskautta jonku aikaa, pyydettäis ne kylään ,mies laittais iskä paidan, tytär big sister paidan ja sit katottais koska huomaa ja tadaaa:grin:rolleyes:

Muille kerrottais sit vähä myöhemmin, ei mitää kiirettä sillei tässä raskaudessa heti kertoa kaikille kun halutaan olla varmoja että kaikki hyvin ja muutenkin saa hetken olla tässä omassa kuplassa ennen muuta hypetystä:happy:

Myös ois hauska pyytää perheenjäseniä kylää ja pistää uuniin yks pulla ja katsoa koska joku hoksaa ekana:laughing002
Ekasta lapsesta kerroin heti perheelleni, nyt tästä en halua kiirehtiä eikä miehenikään:happy118
 
Ei tässä tarvii näköjään itse hoitaa tiedottamista:hilarious: Lähestyttiin tänään anoppia liittyen jouluruokaan, jotta olis sitten mullekin jotain syötävää. Anoppi oli ihan, et niin hän on on tehnytkin, että he tiesi joo_O oltiin ihan et wtf, miten niin? Meidän tytär oli kuulemma kertonut:hilarious: muuten ihan hyvä, mut hän ei vaan vielä tiedä tästä mitään:hilarious: minneköhän kaikkialle se on mahtanut jo kertoa tällaista legendaa, päiväkotiin nyt varmaan ainakin:hilarious:
 
Me kerrottiin miehen perheelle tänään. Annettiin joululahja jo etukäteen, kun oltiin saatu lapset nukkumaan. Paketissa oli kaikenlaista jouluherkkua ja sitten tuttipaketti. Anoppi ymmärsi heti, mitä haluttiin kertoa. Ei haluta siis lapsille vielä kertoa, niin siksi piti antaa jo nyt.
 
Ukko näytti vihreetä valoa sille et huomenna soitan videopuhelun isälleni ja laitan esikoiselle Big brother -tekstisen haalarin päälle. Saa esikoinen samalla kuulla ja mun paikalla oleva veli. :Heartred

Tää toteutui, tosin veli ja poika kuuli eilen ku oltiin avattu lahjat, ja isälleni soitinkin tänään. Myös miehen sisko sai kuulla tänään, kun kävi. Nyt enää läheisimmistä anoppi ei vielä tiiä, ku haluun kertoo sit ku seuraavan kerran nähdään :)
 
Me kerrottiin eilen mun vanhemmille ja siskolle perheineen joulupöydässä. Annettiin tosiaan itsetehty joulupallo, missä sisällä oli ihan superminit joulusukat :happy:. Äitini oli ihan sanaton eka (hänelle kuudes lapsenlapsi) ja isälläni meni ihan pasmat sekaisin (olen hänen ainoa lapsi) ja hoki vaan koko loppuillan että kuinka hyvä juttu tää on :hilarious:.

Miehen vanhemmille kerrottiin tänään myöskin joulupöydässä antamalla samanlainen joulupallo. Anoppi flippas ihan totaalisesti, alkoi itkeä ja kiljua :hilarious:. Appiukko otti coolimmin. Heille eka lapsenlapsi tämä.

Tuli kyllä hyvä mieli itsellekin kun tämä paljastus selvästi tuotti suurta riemua niin monelle :angelic:. Oli siis oikea ratkaisu meille vaikka alkuun hirvitti näin aikaisessa vaiheessa kertoa :shy:. Mulla siis tänään rv5+6.
 
Me kerrottiin eilen mun vanhemmille ja siskolle perheineen joulupöydässä. Annettiin tosiaan itsetehty joulupallo, missä sisällä oli ihan superminit joulusukat :happy:. Äitini oli ihan sanaton eka (hänelle kuudes lapsenlapsi) ja isälläni meni ihan pasmat sekaisin (olen hänen ainoa lapsi) ja hoki vaan koko loppuillan että kuinka hyvä juttu tää on :hilarious:.

Miehen vanhemmille kerrottiin tänään myöskin joulupöydässä antamalla samanlainen joulupallo. Anoppi flippas ihan totaalisesti, alkoi itkeä ja kiljua :hilarious:. Appiukko otti coolimmin. Heille eka lapsenlapsi tämä.

Tuli kyllä hyvä mieli itsellekin kun tämä paljastus selvästi tuotti suurta riemua niin monelle :angelic:. Oli siis oikea ratkaisu meille vaikka alkuun hirvitti näin aikaisessa vaiheessa kertoa :shy:. Mulla siis tänään rv5+6.

Ihanat reaktiot :Heartpink meillä vanhemmat reagoi aina tyyliin "hieno homma" :hilarious:
 
Ihanat reaktiot :Heartpink meillä vanhemmat reagoi aina tyyliin "hieno homma" :hilarious:

Joo oli kyllä kieltämättä huvittavat reaktiot . Arveltiinkin, että jonkunmoiset elämöinnit tulee, niin paljastettiin kummassakin tapaukselle yhdelle henkilölle etukäteen ja pyydetttin videoimaan :happy:. Kivoja muistoja tulevaisuudessa muksulle näytettäväksi. Mun vanhemmat vielä iäkkäät niin sitä suuremmalla syyllä :shy:.
 
Joo oli kyllä kieltämättä huvittavat reaktiot . Arveltiinkin, että jonkunmoiset elämöinnit tulee, niin paljastettiin kummassakin tapaukselle yhdelle henkilölle etukäteen ja pyydetttin videoimaan :happy:. Kivoja muistoja tulevaisuudessa muksulle näytettäväksi. Mun vanhemmat vielä iäkkäät niin sitä suuremmalla syyllä :shy:.

Sama täällä, suht iäkkäitä molempien vanhemmat.. toivotaan että vielä joskus näkevät vauvamme, jos tämäkään ei synny :Heartpink
 
Ihania reaktioita :love017 Vielä toivotaan jannn, oot ollut tosi paljon mielessä viime päivät :Heartred
 
Mää olin ihan varma, että anoppilassa kärähdetään, mutta kukaan ei sanonut mitään mun juomattomuudesta ja oudosta ruokavaliosta... kyllä varmaan pistivät merkille, mutta eivät alkaneet kyselemään. Tervetulomaljan otin kyllä vastaan ja join pari kielellistä, mies joi loput. Pienessä porukassa luulisi ihmisten huomaavan tämmöisenkin. Oudon kohteliasta porukkaa! :hilarious:
 
Eilen sai tuleva mummo kuulla asiasta, miehen äiti. Meni sanattomaksi eikä edes onnitellut :laughing025
Kai tää on niin odottamaton tilanne. Olisihan ihan kiva että onnittelis edes sitten kun on asiaa sulatellut.
 
Mun äiti kysy esikoisen kohdalla uutisen kuultuaan ”kuuluuko nyt onnitella?” :laughing021
 
Hauskoja reaktioita kyllä teille osunut :grin Mä kerroin aaton aattona ystävälle. Hän alkaa olla viimeisillään raskaana ja oli tosi kiva jutella kaikista tuntemuksista, huolista ja odotuksista.

Aattona kerroin siskolle. Hänellä kesti hetken aikaa kelailla, kun sai lahjaksi tädin selviytymispakkauksen. Oli ihan että "hääh miks täti tarvisi tuttipulloa?!" Sit kun tajusi niin hyppäsi halaamaan kyyneleet silmissä :joyful: Tietty kerroin myös, ettei vielä ole varmuutta onko joku kyydissä. Mutta oli todella hyvä, että pystyi olemaan joulun rennosti ja rehellisesti.
 
Mä en ole kertonut sukulaisille, esikoinen on etusijalla. Mä tosiaan haluaisin pidättää paljastuksen sinne nt-ultran jälkeen, jotta tietää onko siinä vaiheessa kaikki hyvin.
 
Muokattu viimeksi:
Nt-ultraan odotellaan mekin, jos vain onnistutaan. Koko ajan pelkään että möläytän vahingossa jossain kahvipöydässä, tai lasten kuullen :joyful:. Ja sitten kun on tämä pahoinvointi, onneksi ei kuitenkaan vielä mitään oksenteluja.
Yhdelle ystävälle olen kertonut, miehestä en tiedä onko paljastanut kenellekään. Niin ja se isoveljen neuvolan terkka tietää :).
Mun äitihän lupasi jo aiemmin, että muuttaa Lappiin jos meille tulee vielä vauva :wacky:. Että ehkä mä haen sille banaanilaatikoita valmiiksi :p. Sitä stressaa kun sen autoon ei mahdu kolmea istuinta ja se kun se joutuu (haluaa kuitenkin itse) tulemaan lapsenvahdiksi synnytyksen ajaksi :rolleyes:.
 
Meillä raskaudesta tietää miehen lisäksi vain yksi ystävä. Muille kerrotaan sitten ehkä nt-ultran jälkeen tammikuun lopussa. Tosin lapsenvahti täytyisi saada ultran ajaksi, joten voi olla että joudutaan paljastamaan yhdelle ystävälle jo ennen sitä.

Mun ekassa raskaudessa kerroin joululahjojen avulla tulevasta perheenlisäyksestä. Ostin käsitöistä tykkääville tuleville mummoille vauvalankaa, josta voisivat sitten neuloa vauvalle jotain. No, keskenhän se raskaus meni, joten vauvalangasta neulottuja sukkia käyttää tällä hetkellä esikoinen, joka saatiin maailmaan sitten kolmannella yrittämällä.
 
Meillä raskaudesta tietää miehen lisäksi vain yksi ystävä. Muille kerrotaan sitten ehkä nt-ultran jälkeen tammikuun lopussa. Tosin lapsenvahti täytyisi saada ultran ajaksi, joten voi olla että joudutaan paljastamaan yhdelle ystävälle jo ennen sitä.

Mun ekassa raskaudessa kerroin joululahjojen avulla tulevasta perheenlisäyksestä. Ostin käsitöistä tykkääville tuleville mummoille vauvalankaa, josta voisivat sitten neuloa vauvalle jotain. No, keskenhän se raskaus meni, joten vauvalangasta neulottuja sukkia käyttää tällä hetkellä esikoinen, joka saatiin maailmaan sitten kolmannella yrittämällä.
Oi tuo vauvalanka vois olla ihana tapa kertoa raskaudesta, kiitos ideasta :).
 
Miehelle kerroin heti, yhdessähän tässä ollaan :Heartred

Aluksi ajateltiin, että kerrotaan isovanhemmille vasta nt-ultran jälkeen. Sitten aloin yökkimään ja oksentelemaan juuri ennen joulua ja salailusta ei tullut mitään. Niinpä isovanhemmat ja sisarukset tietävät. Muille kerrotaan sitten ultran jälkeen :)
 
Takaisin
Top