Läheisille kertominen

Huomenna olisi edessä anopille kertominen. Pitkittäisin asiaa mielelläni, mutta jouduttiin mun oksentelun takia skippaamaan jouluvisiitti, ja huomenna todennäköisesti en pysty syömään kauheasti mitään. Asutaan sadan kilsan päässä anoppilasta, joten välillä menee pari-kolme kuukautta ettei nähdä. Kyllä anoppi naisena varmaan tietää, että mikään ei ole koskaan täysin varmaa. Varhaisultrassa kuitenkin käyty, joten ainakin tällä hetkellä siellä on joku. :)

Anoppi on sellainen, että reagoi kaikkeen potenssiin miljoona, joten odotan sekoamista, etenkin kun on ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä. :angelic:
 
Tuu kie-lo sit kertomaan miten anoppi reagoi. :) Voin kuvitella, että anoppi on varmasti ihan innoissaan, jos on ekasta lapsenlapsesta kyse.
 
Tuu kie-lo sit kertomaan miten anoppi reagoi. :) Voin kuvitella, että anoppi on varmasti ihan innoissaan, jos on ekasta lapsenlapsesta kyse.

Ei seonnut ihan niin pahasti kuin ajattelin, mutta itkuksihan se meni :angelic: toki anoppi on tietoinen siitä, että viikkoja on vielä vähän, eikä raskauden suhteen nyt koskaan olla muutenkaan "varmoilla vesillä".

Samalla oli pakko kertoa miehen isälle ja siskolle. Etenkin jälkimmäinen teki tiukkaa, sillä miehen siskolla on ollut ilmeisesti jo pidempään lapsitoive, mutta tällä hetkellä ei ole miestäkään. :sad001 Samalla ahdisti se, että nyt yhä useampi tietää tästä, joten huonoja uutisia joutuu pahimmassa tapauksessa kertomaan aika monelle.
 
Ajattelin etten kerro ollenkaan. Katotaan kuka huomaa/ viittii kysyä ekana :joyful:
 
Mulla lähestyy hetki kun saan kertoa esikoiselle :Heartpink Tää on meille tosi iso juttu, joten haluaisin antaa hänelle jonkun "isosisaruksen lahjan" kun kerron, mut ei mitään mielikuvaa mikä se voisi olla. Ajattelin ensin ihan sellaista t-paitaa jossa teksti tuleva isosisarus tms. mutta en oo löytänyt mistään suomenkielisellä tekstillä, pitäisiköhän itse siis painattaa. Ootteko te antaneet tulevalle isosisarukselle jotain, mikä konkretisoisi hänelle vauvan tuloa?
 
Mulla lähestyy hetki kun saan kertoa esikoiselle :Heartpink Tää on meille tosi iso juttu, joten haluaisin antaa hänelle jonkun "isosisaruksen lahjan" kun kerron, mut ei mitään mielikuvaa mikä se voisi olla. Ajattelin ensin ihan sellaista t-paitaa jossa teksti tuleva isosisarus tms. mutta en oo löytänyt mistään suomenkielisellä tekstillä, pitäisiköhän itse siis painattaa. Ootteko te antaneet tulevalle isosisarukselle jotain, mikä konkretisoisi hänelle vauvan tuloa?

Kangastussit tai -maalit käyttöön ja peruspaita kaupasta :thumright
 
Minä kerroin joulun aikaan, kun olisi ollut mahdoton peitellä ruokien ja juomien vuoksi. Nyt tuntuu, että samahan se olisi vaikka kuka tahansa tietäisi, koska eivät muut niin paljon sitä minun tilaani mieti kuitenkaan, ja siten se on vain yksi asia muiden joukossa, käy miten tahansa.
 
Tiedettiin itsekin vasta tiistain plussauksen jälkeen, kun edellinen testi oli nega. :) Luulin, että kuukautiset on vain jotenkin sekaisin.

Itse kerroin siskolleni ihan heti. Mies kertoi yhdelle yhteiselle ystävälle jo keskiviikkona, kun soittelivat. Molempien vanhemmat saivat tietää torstaina, kun laitettiin kuva varhaisultrasta Google-kansioon, johon ollaan jaettu esikoisen kuvia ja videoita isovanhemmille. Kovasti tuli onnitteluita.

NT-ultran jälkeen varmaan kerrotaan useammalle ystävälle.

Varmaan monet tutut huomaa sitten kertomattakin. Minulla on sen verran lyhyt selkä, että ainakin viime raskaus näkyi todella selvästi ja monet kyselikin jo 6kk kohdalla, että synnytys taitaa olla jo pian ja ihmetteli, kun vastasin että ei vielä kuukausiin.
 
Me ajateltiin miehen kanssa pitää asia visusti salassa vähintään nt-ultraan saakka. No, minä jouduin kertomaan töissä kun aloin oksentelemaan kesken päivän ja oli pakko kieltäytyä muutamasta fyysisestä tehtävästä (rankkoja nostoja). Ajattelin kertoa vain muutamalle lähimmälle työkaverille ja kappas vain, onnistuinkin kiirressä kirjoittamaan pahoinvoinnin syyn väärään whatsappryhmään. :banghead: Eli kaikki meidän töissä tietää, ei vain meidän yksikön väki.
Eipä tässäkään vielä kaikki: asutaan pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tuntee kaikki, eli oli pakko kertoa vanhemmillekin etteivät muita reittejä sitten saa tätä selville. Se siitä salassapitämisestä. :hilarious: Miehen vanhemmille kerrotaan vasta myöhemmin jos kaikki menee hyvin (asuvat toisella paikkakunnalla).
 
Ajattelin etten kerro ollenkaan. Katotaan kuka huomaa/ viittii kysyä ekana :joyful:


Mä taidan tehdä kans näin :grin
Mulla ei täällä lähistöllä mitään sukua edes asu ja harvemmin niitä näkee, joten.. :rolleyes:
 
Mä jouduin kanssa kertomaan jo pomolle, kun tarjosi mulle yhtä isohkoa projektia. Mulla sellanen työ että projektit kestää vähintään pari vuotta. Oli pakko kiittää mahdollisuudesta, mutta todeta, että en voi ottaa sitä tai mitään muutakaan uutta työn alle koska meinaan jäädä mammalomalle heinäkuussa :shy:.

Pomo otti tosi hyvin tiedon vastaan. Oli tosi tyytyväinen kun sai kuulla näin ajoissa, sanoi että helpottaa resursointien suunnittelua ja että saadaan yhdessä rekryttyä mulle sijainen jo keväällä, että kerkeän perehdyttää. Tosin sovittiin pomon kanssa, että hän saa kertoa ylemmäs vasta kun olen käynyt NT-ultrassa :angelic:. Jäi kyllä hyvä mieli koko keskustelusta. Ton NT-ultran jälkeen meinasin myös kertoa lähimmille työkavereille ja yhteistyökumppaneille.
 
Mä jouduin kanssa kertomaan jo pomolle, kun tarjosi mulle yhtä isohkoa projektia. Mulla sellanen työ että projektit kestää vähintään pari vuotta. Oli pakko kiittää mahdollisuudesta, mutta todeta, että en voi ottaa sitä tai mitään muutakaan uutta työn alle koska meinaan jäädä mammalomalle heinäkuussa :shy:.

Pomo otti tosi hyvin tiedon vastaan. Oli tosi tyytyväinen kun sai kuulla näin ajoissa, sanoi että helpottaa resursointien suunnittelua ja että saadaan yhdessä rekryttyä mulle sijainen jo keväällä, että kerkeän perehdyttää. Tosin sovittiin pomon kanssa, että hän saa kertoa ylemmäs vasta kun olen käynyt NT-ultrassa :angelic:. Jäi kyllä hyvä mieli koko keskustelusta. Ton NT-ultran jälkeen meinasin myös kertoa lähimmille työkavereille ja yhteistyökumppaneille.

Mulla kävi aika sama tilanne. Esimies tuli yllättäen ehdottamaan työtehtävän vaihtamista. Tuntui sitten helpommalla kertoa tässä vaiheessa kuin yllättää kuukauden tai parin päästä. Ja oikeastaan vauva tuntuu tulevan nyt hyvään aikaan, kun firmassa ei ole niin paljoa duunia tällä hetkellä. Luulen että pomo oli helpottunut siitä, että on kohta yksi vähemmän työllistettävänä hetken aikaa :wink

Pääsen vaihtamaan nyt vähemmän hektiseen ja stressaavaan työhön mammalomaan asti, mikä on tosi kiva juttu! :) Toivon mukaan äitiysvapaan jälkeen koronan vaikutukset ovat vähentyneet ja pääsen taas johonkin mukavaan uuteen projektiin mukaan.
 
Eilen kerrottiin miehen vanhemmille. Ne meni ihan pähkinöiksi. Mun vanhemmille ei ole hoppua kertoa. Ei olla kovin läheisiä, enkä halua pilata omaa innostustani heidän negatiivisuudellaan.
Veljelleni kerroin jo viikko sitten. Töissä en tiedä, koska haluan ottaa asian puheeksi..
 
No nyt on lasten (hui, hassulta kuulostaa sanoa lasten, monikossa!!) mummollekin videopuhelussa kerrottu ja sitä myötä asia kaikille julkinen. Julkaisin myös fb:ssä kuvan, jossa oli vain vauvanvaatesetti, jonka kävin tänään ruokiksella alesta hakemassa.

Ihanalta tuntuu ku ei tarvitse enää salailla. Sanoin myös töissä esimiehelle etten aio ottaa koronarokotetta (ens viikolla ois rokotukset), en vielä lisännyt perusteluita perään, mut parille työkaverille siellä jo esittelin ultrakuviani niin eiköhän ens viikolla jo kaikki tiedä :)
 
Mä taidan tehdä samoin kuin esikoisen kohdalla että en kerro kenellekkään vaan annan ihmisten itse huomata/älytä.

Yhden poikkeuksen jouduin tekemään ja jouduin kertomaan läheisimmälle työkeverille kun meillä tuli sikiölle vaarallinen kemikaali käyttöön ja pyysin häntä hoitamaan tähän liittyvät tehtävät.

Talviloma viikolla pitänee kertoa esikoiselle kun saattaa muutoin ihmetellä miksi en lähde laskettelurinteeseen.
 
Mä taidan tehdä samoin kuin esikoisen kohdalla että en kerro kenellekkään vaan annan ihmisten itse huomata/älytä.

Yhden poikkeuksen jouduin tekemään ja jouduin kertomaan läheisimmälle työkeverille kun meillä tuli sikiölle vaarallinen kemikaali käyttöön ja pyysin häntä hoitamaan tähän liittyvät tehtävät.

Talviloma viikolla pitänee kertoa esikoiselle kun saattaa muutoin ihmetellä miksi en lähde laskettelurinteeseen.

Onko vain oma fiilis, että et halua mennä vai onkohan yleisesti ihan tosi huono idea? Meillä oli vähän suunnitelmissa, että voitais ainakin yks päivä käydä laskettelemassa, kun todennäköisesti suunnataan miehen vanhempien mökille ja siinä rinteet suht lähellä.
 
Mulle lääkäri ei suositellut laskettelemaan menemistä, kun siitä esikoisen kohdalla kysyin. Vaikka olis itse kuinka varma laskija ja ottais rauhallisesti, niin ikinä ei tiedä mitä tapahtuu ja mitä muut tekee. En oo siis itse käynyt ikinä sen takia laskettelemassa raskaana, vaikka mieli olis tehnyt. Mut en tiedä onko mun lääkäri (ja ehkä itsekin olen) vaan ylivarovainen.
 
Ehkä se liittyy siihen kaatumisriskiin? Kovat tärähdykset voivat vahingoittaa istukkaa.
 
Mäkin haluisin kovasti laskeen, mutta en rohkene. Viime vuoden alppireissukin peruttiin, kun tulin raskaaksi. Ja ihan turhaan, matkan aikaan olin jo saanut keskenmenon ja kutakuinkin fyysisesti parantunut. Mutta on se sen verran hasardia touhua tosiaan noiden mahdollisten törmäämisten ja kaatumisten kanssa. Itekin oon pannuttanut mäessä oikein huolella monta kertaa, mutta en onneks muita päin tai siten, että olis pahasti sattunut.
 
Mä laskin yhden raskauden aikana vkolla 10. Mutta tämä raskaus meni kesken vkolla 12. En usko että yhteyttä toisiinsa.

Sanotaan näin että en ota riskiä kun ikääkin on jo kohta 41 ja 4 vuotta yritystä jonka aikana 5 keskenmenoa. Josko tämä saataisiin maaliin.
 
Takaisin
Top