Läheisille kertominen

Me päätettiin että kerrotaan nyt jouluna, kun ei joulupöydässä sitä pysty pitämään salassa. Kerrotaan anopille ja appiukolle jo kun koristellaan kuusi 22./23.12. kun mennään heille ja sitten joulupäivänä minun vanhemmille. Annetaan tämä lasipallot johon neuloin pikkuiset sukat ja varmaan jotkut saatesanat missä paljastuu LA elokuu :Heartred (viikot vielä epäselvät kun viime kierolla km, mutta 22.12. on varhaisultra!)

Olen oman perheen ensimmäinen lapsenlapsen lapsi, lapsenlapsi ja lapsi, ja nyt tämä meidän tulisi olemaan myös ensimmäinen suvussaan :Heartred Puolison puolellakin tämä olisi appiukon ensimmäinen lapsenlapsi :Heartred


View attachment 97425

Oi miten ihanat :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Meidän molempien vanhemmat tietää nyt, mies kertoi tänään omilleen. Minun veli tietää ja muutama kaveri. Miehen siskolle aattona kerrotaan, täytyy miettiä miten :)
 
Itse en todellakaan taivu noin hienoihin sukkapalloihin, upeat!! :Heartred Onko muut keksinyt mitään kivaa tapaa kertoa? Olisi kiva keksiä jokin kortti/runo/lahja tms hauska tapa kertoa :) Mä ainakin kärähdän siitä, etten syö joulukaloja tai juo mitään, joten pakko kai paljastaa..
 
Itse en todellakaan taivu noin hienoihin sukkapalloihin, upeat!! :Heartred Onko muut keksinyt mitään kivaa tapaa kertoa? Olisi kiva keksiä jokin kortti/runo/lahja tms hauska tapa kertoa :) Mä ainakin kärähdän siitä, etten syö joulukaloja tai juo mitään, joten pakko kai paljastaa..

Mä mietin kans, et ois kiva kertoa miehen siskolle ennen kuin saan viinilasin käteeni.. ehkäpä tyrkkään kortin käteen :grin
 
Me päätettiin että kerrotaan nyt jouluna, kun ei joulupöydässä sitä pysty pitämään salassa. Kerrotaan anopille ja appiukolle jo kun koristellaan kuusi 22./23.12. kun mennään heille ja sitten joulupäivänä minun vanhemmille. Annetaan tämä lasipallot johon neuloin pikkuiset sukat ja varmaan jotkut saatesanat missä paljastuu LA elokuu :Heartred (viikot vielä epäselvät kun viime kierolla km, mutta 22.12. on varhaisultra!)

Olen oman perheen ensimmäinen lapsenlapsen lapsi, lapsenlapsi ja lapsi, ja nyt tämä meidän tulisi olemaan myös ensimmäinen suvussaan :Heartred Puolison puolellakin tämä olisi appiukon ensimmäinen lapsenlapsi :Heartred


View attachment 97425

Mun mies on kanssa sarjaa ensipainoksia, niin sen suhteen aika samoissa fiiliksissä ollaan :joyful:! Mä taas oon äiteen puolelta kuopussarjaa :hilarious:.

Mutta oi apua miten ihanat nuo neulomasi töppöset ja joulupallot :Heartred! Mistä löysit noin isot lasiset täytettävät pallot? Mä ostin muoviset halkastavat, kun en löytänyt kuin pieniä lasisia... Olis nuo lasiset hienommat :angelic:! Mä ostin ihan HM:stä pienimmät joulusukat ja meinasin ne laittaa noiden pallojen sisälle. Toki varmaan vähän vanua pitää laittaa sukkiin, että tulee jotain muotoa...

Näiden pallojen kylkeen sitten valokuva, missä on koko meidän tähänastinen perhe, eli minun miehen lisäksi koirat ja hevoset ja sitten pikkiriikkiset kengät :Heartblue:Heartred. Ei voi jäädä viesti epäselväksi :hilarious:!
 
Mun mies on kanssa sarjaa ensipainoksia, niin sen suhteen aika samoissa fiiliksissä ollaan :joyful:! Mä taas oon äiteen puolelta kuopussarjaa :hilarious:.

Mutta oi apua miten ihanat nuo neulomasi töppöset ja joulupallot :Heartred! Mistä löysit noin isot lasiset täytettävät pallot? Mä ostin muoviset halkastavat, kun en löytänyt kuin pieniä lasisia... Olis nuo lasiset hienommat :angelic:! Mä ostin ihan HM:stä pienimmät joulusukat ja meinasin ne laittaa noiden pallojen sisälle. Toki varmaan vähän vanua pitää laittaa sukkiin, että tulee jotain muotoa...

Näiden pallojen kylkeen sitten valokuva, missä on koko meidän tähänastinen perhe, eli minun miehen lisäksi koirat ja hevoset ja sitten pikkiriikkiset kengät :Heartblue:Heartred. Ei voi jäädä viesti epäselväksi :hilarious:!

Nämä on Sinellistä, 8cm halkaisija: https://www.sinelli.fi/catalog/product/view/id/127736

säästin muutaman pallon sitten vielä et voi tehdä samantyyppiset sitten tuleville kummeille :Heartred

Näissä ei tarvinnut tehdä edes niin tarkkaan kuin perusvillasukissa, pystyin korjaa aukkoja tms päättelylangalla :D mulla oli yhdessä sukassa 18 silmulkkaa ja tein tiimalasikantapään.

Kiitos kaikille kehuista :Heartred

ps. minun lapsuudenystävä tietää ja puolison serkku sai tietää heti ekasta plussaamisesta, mutta kukaan muu ei vielä!
 
Nämä on Sinellistä, 8cm halkaisija: https://www.sinelli.fi/catalog/product/view/id/127736

säästin muutaman pallon sitten vielä et voi tehdä samantyyppiset sitten tuleville kummeille :Heartred

Näissä ei tarvinnut tehdä edes niin tarkkaan kuin perusvillasukissa, pystyin korjaa aukkoja tms päättelylangalla :D mulla oli yhdessä sukassa 18 silmulkkaa ja tein tiimalasikantapään.

Kiitos kaikille kehuista :Heartred

ps. minun lapsuudenystävä tietää ja puolison serkku sai tietää heti ekasta plussaamisesta, mutta kukaan muu ei vielä!

No hitsi miten mä en Sinellistä noita löytäny, sieltä juuri ostin nuo muoviset :bored:! Noo, ajatus tärkein, eiks nii :wink!? Oon aivan surkea muutenkaan missään askartelu- tai käsityöjutuissa, että ns. käden jälki kyllä näkyy vaikka kaupan sukat pallon sisällä ovat :hilarious:.

Ihana idea antaa kummeille kanssa sit tollaset!

Meillä tietää mun ja miehen lisäks hänen veli ja mun paras ystävä. Esteratsastusvalmentajalleni tänään kerroin kanssa kun pakko oli selitellä jokseenkin heikkoa suoritusta. Hengästyttää ihan eri tavalla kun normaalisti ja vatsalihakset toimivat jotenkin viiveellä :bored:.
 
Me ei tänä jouluna nähdä mun vanhempia livenä koronan takia. Appivanhempien osalta en vielä tiedä, miten haluavat toimia. Mun sisko tulee miehensä kanssa aatoksi meille ja tuskailen kerronko vai yritänkö feikata. Sisko varmasti arvaa, kun en juo viiniä ruoan kanssa, siksi pitäisi olla joku harhautus :rolleyes: Muille ei mieheni kanssa olla vielä kerrottu. Odottelen ehkä varhaisultraan, jos vaan maltan.

Jos päädyn kertomaan siskolleni, niin yritän keksiä jonkun hauskan lahjan jolla tehdä paljastus. Eli ideoita otetaan vastaan :biggrin Naatin tossupallot oli kyllä ihanat :Heartred Teeppakin hyvä ajatus, mutta ei varmaan enää ehdi tilata tähän hätään.
 
Olen tehnyt yhden testin viikko sitten, nyt "alustava laskelma" rv 6+1. Miehelle kerroin heti kun plussasin (ei muuta vaihtoehtoa meillä kyllä kuin jakaa tuollainen heti). Yhdelle kaverille olen kertonut, kun hän myös raskaana ja puhui neuvolakäynnistä, siihen oli pakko todeta, että munkin pitää soittaa neuvolaan. Terapeutilleni kerroin myös.

Muille kerromme todennäköisesti vasta 12 raskausviikon jälkeen ja töissä ehkä vähän sitäkin myöhemmin. Jos nyt alkaisi ihan infernaalinen pahoinvointi niin pitää ehkä miettiä uusiksi. Etenkin kun mieheni lapsi asuu meillä vuoroviikoin ja jos joutuisi todistamaan mun huonovointisuutta, olisi pakko antaa joku selitys ja tuntuisi ikävältä valehdella.
 
Muokattu viimeksi:
Mies sai tietää heti, tehtiin testi yhdessä. Yhdelle ystävälle kerroin melko pian.

Lähisuvulle kertomista tuli pohdittua, nyt viikonloppuna päätin sitten varhaisultran jälkeen kertoa omille vanhemmille ja siskolle. Ollaan jouluna näkemässä ja mun huonovointisuus on jo sitä luokkaa, että asiaa olisi vaikea salailla. Äiti siinä sitten sopivasti soitteli ja kyseli kuulumisia, niin sai kuulla uutiset. Miehen vanhemmille kerrotaan varmaan pian myös, nähdään joulun pyhinä varmaan heitäkin.

Onhan tätä asiaa kiva jakaa lähipiirille, kun se on itsellä niin paljon mielessä. Luotan, että he osaa suhtautua fiksusti, kävi tässä miten kävi.
 
Mies tietää kyllä, koska menin esitteleen raskaustestiä XD Kavereista tietää pari, jotka odottaa sekä kaksi läheistä joista tiedän saavani tukea jos jotain sattuu. Molempien vanhemmille aiotaan kertoa, näen vanhempiani muutenkin harvoin ja haluan kertoa kasvotusten jouluna. Muille sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.
 
Olen tullut siihen tulokseen, että kerron mun siskolle jouluna. Pääseepä helpommalla. Tänään tuli idea, että voisin antaa joululahjaksi tädin survival kitin. Sinne ainakin korvatulppia ja joku minipullo In case of emergency tyyliin :pMitähän muuta voisi laittaa... Jotain pientä naposteltavaa ettei verensokeri pääse putoamaan? Vauvalle jotain..? Saa jeesata jos jotain tulee mieleen!
 
Olen tullut siihen tulokseen, että kerron mun siskolle jouluna. Pääseepä helpommalla. Tänään tuli idea, että voisin antaa joululahjaksi tädin survival kitin. Sinne ainakin korvatulppia ja joku minipullo In case of emergency tyyliin :pMitähän muuta voisi laittaa... Jotain pientä naposteltavaa ettei verensokeri pääse putoamaan? Vauvalle jotain..? Saa jeesata jos jotain tulee mieleen!

Hyvä idea! Vaippoja? Tutteja? Vanutuppoja? Nenäliinoja? Netissä lisää hakusanalla "auntie survival kit" :)
 
Hyvä idea! Vaippoja? Tutteja? Vanutuppoja? Nenäliinoja? Netissä lisää hakusanalla "auntie survival kit" :)

Kiitos jannn, pitääpä Googlailla! Vauvan tarvikkeet vielä mulla vähän hakusessa :woot:
 
Harmi kun babyshowereita on turha edes toivoa korona-aikana :hilarious:

Niinpä. Toivotaan, että tilanne hiukan ehtii helpottaa kevään loppua kohden ja mahdollistuu vielä nämäkin kinkerit :happy:
 
Takaisin
Top