Mitä mielessä?

Pitääkin ladata toi Layette, mulla on nyt olut ovia pregnancy ja preglife.

Mulla on ollut vatsa aika kipeenä eilen (sellaista muiluvaa ja kiristävää, oli vaikea nukahtaa), se helpotti hiukan tänään, mutta tänään illalla tuli vaaleanpunaista valkovuotoa kun pyyhin :sad001 Mulla testit olleet niin haaleita ja olen saanut digiin vain 1-2 viikkoa näytölle niin tämä huolettaa, vaikka tiedän pienen tiputtelun olevan tavallista. Toivon vaan että ei ala vuoto ja että saisin viivoihin vahvistusta.

Toivottavasti on harmitonta vuotoa ja testit vahvistuu.:Heartred
 
Toivottavasti on harmitonta vuotoa ja testit vahvistuu.:Heartred

Kiitos :Heartred Nyt aamulla ei mitään vuotoa, mutta testi on yhä niin haalea että siitä on vaikea saada kuvaa. Varmaan käyn ostamassa apteekista jonkin toisen merkin ja testaan niillä vielä vertailuksi..
 
Miten kaikkialla tulee se nt ultraan aika? En muista yhtään esikoisesta.. Tuliko se vaan kirjeellä vai saiko valita jostain ja missä vaiheessa se tuli??
 
Miten kaikkialla tulee se nt ultraan aika? En muista yhtään esikoisesta.. Tuliko se vaan kirjeellä vai saiko valita jostain ja missä vaiheessa se tuli??

Ainakin HUS-alueella neuvolan täti kirjoittaa ekalla käynnillä lähetteen ja itse pääsee sen jälkeen Maisa-sovelluksen kautta varaamaan ajan. Mä tosin hätäisenä pyysin jo ekaa neuvola-aikaa soittaessa sen lähetteen, että pääsi ajoissa varaamaan ja kerkesin saada ajan ennen joulua :grin
 
Täällä kovasti mietityttää tulevat häät :nailbiting:

Vaikka raskaus on nyt hyvinkin alussa ja suurin toive on, että raskaus jatkuu normaalisti loppuun saakka, niin eilen aloin pakostakin miettimään tulevia häitä. Meillä häät siis suunniteltu ensi vuodelle ja la omien laskujen mukaan olisi 2,5kk ennen. Onko ihan mahdoton yhdistelmä? Onko kenelläkään kokemusta? :happy:

Itse on muutenkaan juo alkoholia, joten se ei ole itselle ongelma. Ja siirtäminen ei myöskään olisi mikään ongelma, ellei oltais maksettu jo varausmaksuja.

Tämä nyt on ehkä siis pienin murhe tällä hetkellä, mutta pakostakin tätä asiaa tuli tässä mietittyä :happy: Enkä voi muuta kuin miehen kanssa tästä jutella, kun ei olla muille kerrottu. Niin josko täältä löytyisi joltain kokemusta.

Meillä oli häät kun esikoinen oli 1v 2kk ja riippuu varmastikin teidän häiden luonteesta miten menee? Meille oli tärkeää et saadaan nauttia päivästä vaan me "kaksi" ilman huolta esikoisesta ja et saadaan juhlia rakkaiden kanssa siihen asti kun huvittaa. Joten oli ehtona et poika on jo sen ikäinen et "pärjää" ilman äitiä ja menee mielellään yökyläilee yms. Poika lähti joskus klo 19 aikaan sit häistä yökylään.

Parin kk ikäinen vauva on kuitenkin aika pieni ja aika kiinni vielä äidissä, et jos on ns. Perinteiset häät niin voi olla haastavaa. Mutta mikäli on enemmän kahvittelu tms tyyliset ja ei alkoholia ym. niin uskoisin et onnistuu, maitoa voi pumpata jne. Ikinähän ei tosin tiedä et meneekö pikkuvauva aika täysin hyvin, (koliikit ym) mut eihän mitään muutakaan voi aina täysin ennustaa! :)
 
Musta tuntuu, että tissit pehmeni yön aikana. Ei hyvä merkki itselläni...
 
Mies rupesi äsken kyselemään mahdollisen vauvan nimestä, että hänelle tuli eilen mielenen jotain hyviä ehdotuksia. Naurahdin, että ehkä vielä vähän aikaista miettiä nimiä, vaikka sinänsä ihanaa, että hän on täysillä tässä mukana :joyful:

Kävin uteliaisuudesta kurkkaamassa niitä Heinäkuisten fb-ryhmiä, näytti löytyvän haulla. Ihan liikaa ihmisiä, että viitsisi liittyä, joku max. 50 henkeä on sellanen missä vielä jotenkin jaksaa seurata keskustelua. Ja lisäksi se, että ryhmässä ollaan omalla nimellä, niin ei kiitos, ainakaan tässä vaiheessa raskautta kun asia ei ole vielä julkinen.

Hyvää lauantaipäivää kaikille :hello
 
Jyväskylässä neuvolasta lähete ja sitten vain postista tupsahtaa jokin aika, katsovat sopivan siellä äippäpolin päässä. NT-ultraan siis. Rakenneultraan sai muistaakseni ajan nt-ultra käynnillä ainakin aiemmin?
 
Kävin uteliaisuudesta kurkkaamassa niitä Heinäkuisten fb-ryhmiä, näytti löytyvän haulla. Ihan liikaa ihmisiä, että viitsisi liittyä, joku max. 50 henkeä on sellanen missä vielä jotenkin jaksaa seurata keskustelua. Ja lisäksi se, että ryhmässä ollaan omalla nimellä, niin ei kiitos, ainakaan tässä vaiheessa raskautta kun asia ei ole vielä julkinen.
Joo mulla tökkii kans tuo omalla nimellä ja naamalla oleminen. Mieluummin oon anonyymi tässä asiassa. :joyful: Toki oon aika paljon tuolla lapsettomuuspuolella meidän tarinaa kertonut ja joku voi tunnistaa, mut sitten on kyseessä sellainen henkilö jolle olen muutenkin asioista kertonut. Mieluiten kuitenkin pidän raskauden omana asiana ja en halua, että esim. töihin liittyvät henkilöt bongaisivat minut jostain fb:n raskausryhmästä. Onneksi on näitä anonyyminä keskustelun mahdollistavia ryhmiä myös! :)
 
Heippa! Laitoinkin plussakuvia jo yhteen ketjuun mutta kopion tänne saman alku höpinän :D


”Täällä ollaan uutena ”varovaisin” mielin ja en tiedä kuulinko heinä- vai elokuisiin, selvinnee myöhemmin :D

Mulla tilanne on sellanen, ettei ehkäisyn lopettamisen jälkeen ole tullut yksiäkään kuukautisia, olen vaan olettanut tietäväni missä vaiheessa kiertoa mennään tuntemuksien ja ovistestien perusteella. Kaksi ovulaatiota olen saanut testeihin ja viimeisimmästä dpo 7 tuli ensimmäinen selkeä plussa. Ja koska se tuli niin aikaisilla päivillä, mietityttääkin olisiko raskaus kuitenkin jo pidemmällä... sairastan endometrioosia ja iso leikkaus tehty vuosi sitten ja oon vuodoton ollut vuosia. Nyt sitten tiputtelee ja tietty pelottaa miksi... mutta kai se voi olla normaalia alkuraskaudesta.”

Nyt jo on ollut etovaa oloa, rinnat aristellut, pissahätää, turvotusta sekä viimeisimpänä migreeni. Muuten onkin vielä kovin epävarma olo selkeästä plussasta huolimatta kun ei yhtään tiedä millä viikolla mennään ja miksi tiputtelee. Neuvolaan jo soittelin ja aloitetaan soittoajalla, viikon päästä 30min puhelu ja varataan aika varhaisultraan :) testejä tekisi mieli tehdä kokoajan koska se luo turvaa, mutta päätin etten säädä niiden kanssa joka päivä. Yksi on vielä kaapissa odottamassa :) Asiasta ollaan kerrottu nyt mun vanhemmille ja yhdelle ystävälle. :) ei tätä kyllä todeksi usko!
 
Katoin huvikseni neuvolan esitietolomaketta ja siinä kysyttiin nimiehdotuksia hätäkasteen varalle. Eikai niitä nyt vielä tarvi tietää?:joyful:
 
Katoin huvikseni neuvolan esitietolomaketta ja siinä kysyttiin nimiehdotuksia hätäkasteen varalle. Eikai niitä nyt vielä tarvi tietää?:joyful:

ei ainakaan vielä esikoisen aikaan (2016) tarvinnut, ne kysyttiin ehkä puolessa välissä raskautta jollain lomakkeella o_O:grin
 
Heippa! Laitoinkin plussakuvia jo yhteen ketjuun mutta kopion tänne saman alku höpinän :D


”Täällä ollaan uutena ”varovaisin” mielin ja en tiedä kuulinko heinä- vai elokuisiin, selvinnee myöhemmin :D

Mulla tilanne on sellanen, ettei ehkäisyn lopettamisen jälkeen ole tullut yksiäkään kuukautisia, olen vaan olettanut tietäväni missä vaiheessa kiertoa mennään tuntemuksien ja ovistestien perusteella. Kaksi ovulaatiota olen saanut testeihin ja viimeisimmästä dpo 7 tuli ensimmäinen selkeä plussa. Ja koska se tuli niin aikaisilla päivillä, mietityttääkin olisiko raskaus kuitenkin jo pidemmällä... sairastan endometrioosia ja iso leikkaus tehty vuosi sitten ja oon vuodoton ollut vuosia. Nyt sitten tiputtelee ja tietty pelottaa miksi... mutta kai se voi olla normaalia alkuraskaudesta.”

Nyt jo on ollut etovaa oloa, rinnat aristellut, pissahätää, turvotusta sekä viimeisimpänä migreeni. Muuten onkin vielä kovin epävarma olo selkeästä plussasta huolimatta kun ei yhtään tiedä millä viikolla mennään ja miksi tiputtelee. Neuvolaan jo soittelin ja aloitetaan soittoajalla, viikon päästä 30min puhelu ja varataan aika varhaisultraan :) testejä tekisi mieli tehdä kokoajan koska se luo turvaa, mutta päätin etten säädä niiden kanssa joka päivä. Yksi on vielä kaapissa odottamassa :) Asiasta ollaan kerrottu nyt mun vanhemmille ja yhdelle ystävälle. :) ei tätä kyllä todeksi usko!

Itsellä sama, etten ihan vielä tiedä kuulunko heinä- vai elokuisiin :rolleyes: Mä olen kyl oikeen super testaaja, mutta kuten sanoit, ne tuo tietynlaista turvaa. Vaikka sitä välillä tulee miettineeksi, että onko testi tarpeeksi tummunut. Mutta olen ajatellut, että jos testaaminen rauhoittaa edes vähän, annan itselleni luvan testailla :grin

Toivottavasti tiputtelu on harmitonta ja pieni pysyy matkassa :Heartred

Tervetuloa mukaan!
 
Itsellä sama, etten ihan vielä tiedä kuulunko heinä- vai elokuisiin :rolleyes: Mä olen kyl oikeen super testaaja, mutta kuten sanoit, ne tuo tietynlaista turvaa. Vaikka sitä välillä tulee miettineeksi, että onko testi tarpeeksi tummunut. Mutta olen ajatellut, että jos testaaminen rauhoittaa edes vähän, annan itselleni luvan testailla :grin

Toivottavasti tiputtelu on harmitonta ja pieni pysyy matkassa :Heartred

Tervetuloa mukaan!

Kiitos paljon!:Heartpink Olen myös todennut että on sit tiputtelua, oiretta tai ei oiretta, niin taitaa tää alku olla aina ihan yhtä pelottavaa ja jännittävää :grin pakko vaan koittaa luottaa et kaikki menee hyvin :Heartpink
 
Kiitos paljon!:Heartpink Olen myös todennut että on sit tiputtelua, oiretta tai ei oiretta, niin taitaa tää alku olla aina ihan yhtä pelottavaa ja jännittävää :grin pakko vaan koittaa luottaa et kaikki menee hyvin :Heartpink

Jep, niin tai näin, ni kauhistuttaa. Ja helpommin sanottu kuin tehty tuo "koittaa luottaa" :happy8
 
Hirveä huoli koko ajan kun pelkään keskenmenoa niin paljon! Meillä yritettiin lähes vuosi ja se oli rankkaa, joten en kestäisi menetystä :sorry:
 
Todella varovaisin askelin minäkin tänne liityn. Vuosi yritystä ja useampi keskenmeno takana. Aiemmissa keskenmenoon päättyneissä raskauksissa testi on näyttänyt plussaa todella myöhään eikä viiva ole vahvistunut. Nyt plussa pärähti tikkuun silloin kun pitikin ja on vahvistunut. Laitan myöhemmin tuonne toiseen keskusteluun kuvaa vahvistumisesta. Hirveä ahdistus jos tämäkin menee kesken ☹️
 
Hirveä huoli koko ajan kun pelkään keskenmenoa niin paljon! Meillä yritettiin lähes vuosi ja se oli rankkaa, joten en kestäisi menetystä :sorry:

Sama täällä. Et ole yksin. Mekin tehtiin esikoista vuosi ja tätä 8 kiertoa. Ihan pelottaa ajatus, että pitkä yritys alusta. Tsemppiä. :love7 Nyt uskotaan, että menee maaliin asti.
 
Takaisin
Top