Imettävät kuumeilijat

Negaa näytti testi. Ehkä oon siitä enemmän helpottunut, vaikka vauvakuume onkin.
Joo, ymmärrän. :) Mitä lie sitten ollut, ehkä kuivat limakalvot?

Itsellekin olisi shokki, jos raskaus alkaisi ennenkuin sektiosta on vuosi. Pelko olisi, miten raskaus etenisi niin pian kahden sektion jälkeen.
 
Joo, ymmärrän. :) Mitä lie sitten ollut, ehkä kuivat limakalvot?

Itsellekin olisi shokki, jos raskaus alkaisi ennenkuin sektiosta on vuosi. Pelko olisi, miten raskaus etenisi niin pian kahden sektion jälkeen.

Joo eipä sitä tiedä mitä oli. Vaikka ois kiertoakin yrittänyt käynnistää. Tää nimittäin syö varmaan puolet vähemmän kuin esikoinen.
 
Täällä yksi uusi kuumeilija. Oma esikko on vasta 5kk ja vielä täysimetyksellä, mutta seuraavasta haaveillaan jo kun ekaa yritettiin niin kauan. Imetystä aletaan vähentämään pikkuhiljaa kun joskus aletaan siirtymään kiinteisiin ja korvikkeeseen. Haluaisimme miehen kanssa alkaa yrittämään jo tämän vuoden lopulla. Tuntuu jotenkin hassulta haaveilla jo toisesta kun ekakin on niin pieni, mutta haluaisimme pienen ikäeroa lapsillemme ja ekaa tosiaan yritettiin vuosia.
 
Täällä yksi uusi kuumeilija. Oma esikko on vasta 5kk ja vielä täysimetyksellä, mutta seuraavasta haaveillaan jo kun ekaa yritettiin niin kauan. Imetystä aletaan vähentämään pikkuhiljaa kun joskus aletaan siirtymään kiinteisiin ja korvikkeeseen. Haluaisimme miehen kanssa alkaa yrittämään jo tämän vuoden lopulla. Tuntuu jotenkin hassulta haaveilla jo toisesta kun ekakin on niin pieni, mutta haluaisimme pienen ikäeroa lapsillemme ja ekaa tosiaan yritettiin vuosia.
Tervetuloa mukaan.:)
Toivottavasti uusi raskaus alkaa pian, kun aloitatte yrityksen! Joskus toinen tulee helpommin.:)
 
Heippa, täällä kans yks kuumeilija :) vauva on 8kk ja imetän päivin ja öin, yöimetyksistä pitäisi päästä pikkuhiljaa pois, syö kiinteitä kuitenkin jo reippaasti päivisin :) Tämä ensimmäinen saatiin kevyillä hoidoilla, toivon että seuraava tulisi helpommin mutta saa nähdä. Toivottavasti tärppäisi :Heartpink on tosin aika heikot mahdollisuudet raskautua kun kuukautiskiertokaan ei ole käynnistynyt... :D
 
Heippa, täällä kans yks kuumeilija :) vauva on 8kk ja imetän päivin ja öin, yöimetyksistä pitäisi päästä pikkuhiljaa pois, syö kiinteitä kuitenkin jo reippaasti päivisin :) Tämä ensimmäinen saatiin kevyillä hoidoilla, toivon että seuraava tulisi helpommin mutta saa nähdä. Toivottavasti tärppäisi :Heartpink on tosin aika heikot mahdollisuudet raskautua kun kuukautiskiertokaan ei ole käynnistynyt... :D
Hei ja tervetuloa juttelemaan! Itse imetän PALJON päivin öin, vauva täyttää 7kk. Kaksi viikkoa sitten tunnistin ovulaation ja tänään alkoi kierto ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Yritystä meillä ei ole, sektiosta ei vielä ole vuotta, eikä mieskään ole antanut siunaustaan kolmanteen. Ovulaatio voi hyvinkin yllättää ja raskaaksi tulla ennen ekoja kuukautisia, toivottavasti sinulle käy näin.:wink
 
Mäkin tulen mukaan höpisemään :joyful: Meillä kolmas lapsi nyt 9kk ja seuraavalle on annettu lupa tulla, mutta kierto ei ole vielä käynnistynyt. Viime viikon su-ma yönä heräsin ihan hirveään oloon; päätä särki ja oksetti ja luulin jo että tulen kipeäksi. Yöllä tärisin hetken sohvalla, kunnes olo helpottui ja sain uudestaan unta. Koko päivän oli alavatsalla jomotusta ja nyt jälkikäteen hoksasin, että se taisi olla ovulaatio :woot: Nyt siis (oletettavasti) dpo 9 ja ainakin vielä raskaustestit näyttää negaa. Ehkä on vähän aikaista testata vielä :hilarious:

Imetän vielä, vaikka toki se on jo vähentynyt eikä vauva päivällä juuri malta ottaa maitoa. Yöllä syö myös, mutta olen aiemmillakin kerroilla tullut raskaaksi yöimetyksestä riippumatta. Ferritiini mulla on ollut jo vuosia huono ja luulenkin, että se on suurin haittatekijä raskautumisessa o_O Olen syönyt jo pari vuotta rautaa, mutta se ei imeydy kunnolla, kun olen tässä jo kohta 6v ollut joko raskaana tai imettänyt tai molempia yhtäaikaa. Infuusio ei varmaan tekisi pahaa, mutta siihen on vaikea päästä julkisen kautta :bored:
 
Mäkin tulen mukaan höpisemään :joyful: Meillä kolmas lapsi nyt 9kk ja seuraavalle on annettu lupa tulla, mutta kierto ei ole vielä käynnistynyt. Viime viikon su-ma yönä heräsin ihan hirveään oloon; päätä särki ja oksetti ja luulin jo että tulen kipeäksi. Yöllä tärisin hetken sohvalla, kunnes olo helpottui ja sain uudestaan unta. Koko päivän oli alavatsalla jomotusta ja nyt jälkikäteen hoksasin, että se taisi olla ovulaatio :woot: Nyt siis (oletettavasti) dpo 9 ja ainakin vielä raskaustestit näyttää negaa. Ehkä on vähän aikaista testata vielä :hilarious:

Imetän vielä, vaikka toki se on jo vähentynyt eikä vauva päivällä juuri malta ottaa maitoa. Yöllä syö myös, mutta olen aiemmillakin kerroilla tullut raskaaksi yöimetyksestä riippumatta. Ferritiini mulla on ollut jo vuosia huono ja luulenkin, että se on suurin haittatekijä raskautumisessa o_O Olen syönyt jo pari vuotta rautaa, mutta se ei imeydy kunnolla, kun olen tässä jo kohta 6v ollut joko raskaana tai imettänyt tai molempia yhtäaikaa. Infuusio ei varmaan tekisi pahaa, mutta siihen on vaikea päästä julkisen kautta :bored:
Kiva kun tulit juttelemaan! :shy:
Minkäs ikäiset lapset siellä? Meillä tyttö on 3v9kk ja poika 7kk. Imetystä päivin öin ja varmasti tulee taas pitkä imetystaipale.
Dpo 9 on tosiaan aikaista vielä ja hyvin voi plussaksi muuttua, sitä toivomme!
Oletko käynyt milloin ferritiinien mittauksessa? Mulla tuli juuri tulokset ja olivat nousseet tammikuun lukemasta 11 sinne 148... Olen hyvin yllättynyt.
 
Kiva kun tulit juttelemaan! :shy:
Minkäs ikäiset lapset siellä? Meillä tyttö on 3v9kk ja poika 7kk. Imetystä päivin öin ja varmasti tulee taas pitkä imetystaipale.
Dpo 9 on tosiaan aikaista vielä ja hyvin voi plussaksi muuttua, sitä toivomme!
Oletko käynyt milloin ferritiinien mittauksessa? Mulla tuli juuri tulokset ja olivat nousseet tammikuun lukemasta 11 sinne 148... Olen hyvin yllättynyt.

Meillä isommat 5v, 3v ja sitten tämä nuorin tosiaan 9kk. Kaikki poikia :joyful: Täytyy jatkaa testailua vielä, vaikka otan kyllä menkatkin vastaan ihan mielelläni. Pääasia että kroppa toimisi taas :shy: :joyful:

Viime viikolla kävin mittaamassa ferritiinin ja tänään tulikin tulokset! Ferritiini on nyt 40, kun se vuosi sitten oli 25. Ihan hyvin siis noussut synnytyksen jälkeen, vaikka vielä toki varaa nousta :) Jatkan raudan popsimista, jos saisi kerrankin kerrytettyä riittävästi varastorautaa (2v sitten ferrit oli 12). Sulla on noussut tosi kovasti! Ootko syönyt rautaa vai onko ruokavaliolla noussut noin hyvin?
 
Meillä isommat 5v, 3v ja sitten tämä nuorin tosiaan 9kk. Kaikki poikia :joyful: Täytyy jatkaa testailua vielä, vaikka otan kyllä menkatkin vastaan ihan mielelläni. Pääasia että kroppa toimisi taas :shy: :joyful:

Viime viikolla kävin mittaamassa ferritiinin ja tänään tulikin tulokset! Ferritiini on nyt 40, kun se vuosi sitten oli 25. Ihan hyvin siis noussut synnytyksen jälkeen, vaikka vielä toki varaa nousta :) Jatkan raudan popsimista, jos saisi kerrankin kerrytettyä riittävästi varastorautaa (2v sitten ferrit oli 12). Sulla on noussut tosi kovasti! Ootko syönyt rautaa vai onko ruokavaliolla noussut noin hyvin?
Ihana katras siellä siis! :p
Millon sulla aikasempien synnytysten jälkeen on kierto palautunut?
Olen vegaani ja vain vähän enemmän tuli suosittua rautapitoisia ruokia, kun niitä normaalistikin syön. Rautalisistä Ferrodan ja satunnaisesti BlueIron käytössä. Muut arvot oli myös kunnossa niin kaipa se ihan totta on, että kohisten noussut.
 
Ihana katras siellä siis! :p
Millon sulla aikasempien synnytysten jälkeen on kierto palautunut?
Olen vegaani ja vain vähän enemmän tuli suosittua rautapitoisia ruokia, kun niitä normaalistikin syön. Rautalisistä Ferrodan ja satunnaisesti BlueIron käytössä. Muut arvot oli myös kunnossa niin kaipa se ihan totta on, että kohisten noussut.

Heh joo vauhtia riittää näiden kanssa :D
Esikoisen jälkeen 9kk kohdalla, mutta ekan oviksen bongasin vasta kun hän täytti 1v. Siitä tärppäsi keskimmäinen lapsi :D Keskimmäisen jälkeen meni päälle vuosi, en muista ihan tarkasti, mutta raudanpuute oli silloin pahin ja se varmasti vaikutti. Kuopus sai kuitenkin alkunsa, kun keskimmäinen oli 1v9kk. Sitä olenkin vähän ”harmitellut”, jos nyt menee jopa vielä kauemmin, vaikka ei tässä nyt mikään kiire toki ole. Vauvakuumeen kanssa vaan on paha odotella :hilarious:

Ai sä olet vegaani! Mä olin myös yhdessä vaiheessa, mutta palasin taas käyttämään kananmunaa ja maitoa (lähinnä siis ruoanlaitossa ja joissain asioissa edelleen suosin kasvimaitotuotteita). Muuten en ole syönyt yli 10 vuoteen lihaa :) Ferrodan mullakin on nyt ollut käytössä, se sopii mahalle ja näköjään sillä nousee arvotkin ihan hyvin.
 
Aika hyvin noussut ilman lihaa rauta. Mitä tuotteita oot lisännyt ruokavalioon? Itse en ole vegaani, mutta en juurikaan pysty käyttämään maitoa enkä punaista lihaa kun tekevät nivelet kipeiksi. Mulla kanssa ferritiini ollut matalana, viime joulukuussa oli 21 heinäkuussa ferrodanin syönnin jälkeen 58.. Mietin että uskaltaisko jo lopettaa raudan syönnin vai vieläkö söisi, vai koittaisko päästä testeihin.

Kuopus on nyt 5 kk, mutta menkat ei ole vielä alkaneet. Jotain tuntemuksia tosin oli alavatsalla tässä muutaman päivän ajan,eli varmaan jotain tapahtuu.
 
Linssejä, pinaattia ja lehtikaalia, mutta ei edes joka viikko. Cashewpähkinöitä, parsakaalia ja tofua taas tulee syötyä useita kertoja viikossa. Raudan otin aina myöhään illalla, ettei mikään häiritse imeytymistä.

Rautamyrkytystä ei kuulema saa helposti, mutta kävisin sinuna Siiru vielä mittauttamassa arvot.:)

Vauvakuumeen kanssa tosiaan on paha odotella! Heh.:shy:
 
Tämä taitaa olla kuumeilu puolella sopivin ketju nyt tällähetkellä minulle, niin tulen tänne mukaan höpisemään. :) Vauva on nyt 7kk ja imetän edelleen päivin ja öin monta kertaa. Kiinteitä vauva on maistellut 5,5kk ikäisestä lähtien, mutta sillä ei ole ollut vaikutusta kierron käynnistymiseen. Ei ole ollut sitten minkäänlaisia tuntemuksia kierron käynnistymisestä. Tää onkin eka kerta elämässä, kun oikein odotan kuukautisia alkavaksi :joyful: Imetystä en aio kuitenkaan lopettaa tai vähentää uuden raskauden toiveen takia. Tandem imetyskään ei ole mahdoton ajatus, jos nykyinen vauva haluaa vielä pitkään jatkaa imetystaivalta. Mutta ehkä ei kannata vielä miettiä ihan niin pitkälle. :rolleyes:
 
Tervetuloa Nuppunen! :) Mä imetin kahta ekaa tandemina vähän aikaa ja keskimmäisen imetyksen lopetin noin puolivälissä uutta raskautta. Hän sai maitoa 2-vuotiaaksi asti ja roikkui siihen asti rinnalla kaikki yöt ja mulla tuli mitta täyteen :shy: Muutenkin siinä puolivälissä taas maito loppui ja inhotti se tyhjän lupsutus. On siitä lähtien nukkunut täydet yöt kun maitobaari meni kiinni :joyful:

Mulla alkoi ekat menkat alkuviikosta eli kun vauva 9,5kk :joyful: Nyt sitten uuteen kiertoon :cool:
 
Mulla taisi olla eka ovulaatio viimeyönä. Oli niin kova paineen tuntu vasemmalla alavatsalla. On tässä muutaman päivän ollutkin sellainen olo että kohta tapahtuu, kun on nipistellyt munasarjoja pari päivää ja olot on muutenkin viitannut siihen suuntaan. Yllättävän ristiriitaiset tunnelmat nyt, vaikka juuri edellisessä viestissä hehkutin kuinka odotan kuukautisia alkavaksi. :grin No sen näkee parin viikon päästä osuiko tuntemukset oikeaan. :nailbiting: Sunnuntaina oli eka pidempi tauko vähän vahingossa päivällä imetyksessä, niin olisko se sitten vaikuttanut siihen että kierto rupeaa starttailemaan. Ehkä senkin takia on niin haikea fiilis, kun huomaan että vauva pärjää jo vähän pidempäänkin ilman minua isänsä hoivissa.
 
Aika hiljaista täällä. Mitäs muille kuuluu?
Mun tuntemukset ovulaatiosta osu oikeaan ja kierto starttas. En kerenny edes haaveileen testaamisesta kun dpo7 vaihtui jo kp1. Eli imetys selkeesti vaikuttaa mun luteaalin pituuteen negatiivisesti.
 
Täällä kierto ei ole vielä alkanut ja negatiivisiä testinkin tein varmuuden vuoksi tuossa viime viikolla.. Jos yhtä kauan kuluu kierron käynnistymiseen kuin esikoisesta, niin vuoden saa vielä odotella. Vauva on kyllä ihana ja mitä enemmän kasvaa niin sitä enemmän haluan uuden vauvan vielä :love7 varmaan se ihanteellista olisikin, kun vasta vuoden päästä tärppäisi niin olisi edellinen taas vähän isompi.
 
Ei ole täälläkään kierto vielä käynnistynyt. Vauveli on kohta vuoden ja imetän yötä päivää edelleen. En toki kuukautisia kaipaile mutta pieni haave saada sisarus nykyiselle.
 
Takaisin
Top