Imettävät kuumeilijat

Sanoppa muuta. En pysty käsittämään. Ja kaks vikaa kiertoa ollu niin totaalisen raskausoireet vielä ennen vuotoa. Ja sit taas nännit ei ollu arat toisessa ja toisessa oli niin että järki meinasi lähteä. Kaveri imettää samanikäistä ja sanoi kans että joissain kierroissa menee todella kipeiks ja kaikissa ei. Hassua. Kai se on se hormonibalanssi sitten erilainen eri kerroilla
Joo, en mäkään oikein muuta selitystä keksi, kuin sen että hormonit vaihtelee sen verran, että joskus on enemmän oireita ja joskus vähemmän. Mullakin on ollut etovaa oloa ihan hullun pitkissä kierroissa ennen kuin menkat vihdoin on alkanut, mutta sitten kun oikeesti olin raskaana niin ei niin mitään ellotusta. :rolleyes:
 
Joo, en mäkään oikein muuta selitystä keksi, kuin sen että hormonit vaihtelee sen verran, että joskus on enemmän oireita ja joskus vähemmän. Mullakin on ollut etovaa oloa ihan hullun pitkissä kierroissa ennen kuin menkat vihdoin on alkanut, mutta sitten kun oikeesti olin raskaana niin ei niin mitään ellotusta. :rolleyes:
Sama juttu. Etominen ja muut varsinaiset olot on alkanu oikeastaan vasta sit plussan jälkeen
 
Hirvee palelu taas, jalatkin aivan jäässä vaikka villasukat jalassa. Aika samoihin aikoihin alkoi kuin viimeksikin, silloin tais alkaa dpo 3.
 
mites menee?
Eipä tässä, lämmöt oli tänään matalemmat kuin aiemmin, mutta muuten ei mitään uutta. Kyllä tuossa yöllä kun heräili taaperon kanssa pahimmillaan vartin välein tuli mieleen, että ehkä on ihan hyvä etten oo vielä raskaana, kun muutenkin tekee univajeen kanssa tiukkaa. :rolleyes: Taapero itse kyllä heräsi ihan tyytyväisenä ja pirteänä kuudelta, äiti ehkä ei :grin
 
Eipä tässä, lämmöt oli tänään matalemmat kuin aiemmin, mutta muuten ei mitään uutta. Kyllä tuossa yöllä kun heräili taaperon kanssa pahimmillaan vartin välein tuli mieleen, että ehkä on ihan hyvä etten oo vielä raskaana, kun muutenkin tekee univajeen kanssa tiukkaa. :rolleyes: Taapero itse kyllä heräsi ihan tyytyväisenä ja pirteänä kuudelta, äiti ehkä ei :grin
Sinäkö siellä haamuilet!? Mille tilanne näyttää, uusia oloja tms?
 
Sinäkö siellä haamuilet!? Mille tilanne näyttää, uusia oloja tms?
Joo, jonkun haamujen esiäidin sain näkyviin aamulla. Piirty kyllä heti, mut en sitten tiiä, en täysin kyllä luota noihin sofeihin. :rolleyes: Ei oo edelleenkään mitään oloja nännien arkuutta lukuunottamatta. Ei mun pitänyt vielä edes testata, mutta menin illalla kokeilemaan kohdunnapukkaa, yleensä tässä kohtaa alkaa jo pehmenemään, mutta nyt oli ihan kova, kiinni ja ylhäällä niin toiveet vähän heräs.
 
Itse pistäisin kyllä imetyksen piikkiin sen, ettei vielä ole tärppiä tullut. Esikoinen sai alkunsa heti välittömästi, kun sai luvan tulla. Ehkä pitäisi pian malttaa pikkuhiljaa vähennellä imetystä... Surettaa jo etukäteen, sillä poika on ollut aina ihan mahdoton tissitakiainen. Epäilenpä, että imetyksen täytyy varmaan kokonaan loppua ennen, kuin voi plussasta haaveilla.

On se kyllä jännä, kun suurimmalla osalla imetys ei vaikeuta raskautumista millään tavalla.

Meillä tärppäsi loppuvuodesta ekasta kokonaisesta kierrosta sen jälkeen, kun olin lopettanut yöimetyksen. Kokonaan imetys loppui vasta rv18. Että ihan hyvin voi tärpätä imettäessäkin, mutta onhan se tosi yksilöllistä!
 
Testi nega aamulla. :shifty: Nyt en kyllä sitten varmasti tee ensimmäistäkään testiä enää ennen kuin menkat on myöhässä, aivan turhaa kuitenkin. :rolleyes:
 
Meillä tärppäsi loppuvuodesta ekasta kokonaisesta kierrosta sen jälkeen, kun olin lopettanut yöimetyksen. Kokonaan imetys loppui vasta rv18. Että ihan hyvin voi tärpätä imettäessäkin, mutta onhan se tosi yksilöllistä!

Toivotaan! Pitäisi varmaan myös harkita jo tosissaan yösyöttöjen lopettamista, pojalla on kuitenkin jo yli vuosi ikää.

Jotenkin on ollut taas kummallinen kierto. Menkat oli poikkeuksellisen lyhyet, kunnon vuoto kesti alle pari päivää, ensimmäinen päivä oli yllättävän kivulias. Mutta sitten kp 8 alkoi tulla taas veristä vuotoa ihan minimaalisen vähän. Kp 10-11 vuoto oli jo vähän runsaampaa. Mietin, että olisikohan ovulaatio voinut olla jo noin älyttömän aikaisin? Ja olisiko tuo voinut olla ovulaatiovuotoa? Ennen esikoista ovulaatiovuoto oli ihan joka kuukautinen "ongelma", mutta nyt synnytyksen jälkeen sitä ei ole näkynyt. Hyödynsimme kyllä tämän mahdollisen ovulaation. :D

Nyt tänään ja eilen onkin tuntunut sellaista jomotusta ja nippailua kohdun suunnilla ja alaselässä. Tämä kipuhan sopisi periaatteessa kiinnittymiskivuksi, mutta pelkäänpä, että tämä on kuitenkin vain vilkkaan mielikuvituksen tuotetta...
 
Jännä nähdä milloin tulee eka ovulaatio tällä kertaa. Viimeksi taisi tulla 1v3kk synnytyksestä? Silloin oli vielä yöimetystäkin. Ei hajuakaan aloitetaanko yritys sitten silloin. Mies ei ole torpannut ajatusta kolmosesta.
 
(Kopioin tämän yritystä odottavien ketjusta)

Heippa hei kaikki!

Enpä uskonut, että tänne sitä taas löydän tieni :D
2017-2018 kirjoittelin forumilla enempikin, kun oli meidän pikku kakkosen yritys päällä.
Esikoinen on 7/2016 syntynyt ja toinen pieni saatiin 12/2018. Yksi keskenmeno toista yrittäessä.
Täysin varma olin, että lapsiluku on täynnä ja kovasti olenkin kaiken vauvakaman laittanut eteenpäin.

Mutta niiin vain se mystinen tunne hiipi kylään, tämä perhe ei ole vielä valmis ja syli huutaa vielä yhtä lasta.
Mies ei ole nyt vielä ihan varma, joten asiaa vielä mietiskellään. Edelleen imetän ja kiertoni ei ole alkanut. Alkanee taas vasta kun imetys vähenee minimiin. Joten täällä sitä nyt odotellaan ja pohditaan. Pakko päästä tänne edes purkamaan tuntoja :)

Meidän neiti tosiaan nyt sen 1v4kk ja ihan vasta viime viikolla olemme saaneet yöimetyksen aikalailla pois. Menee 19-20 nukkumaan ja herää 4.30 ja haetaan viereen nukkumaan/tissille.
Katsotaan mahtaisiko kierto alkaa tällä, vai täytyykö päiväimetyksenkin vähentyä täysin.
 
Muokattu viimeksi:
Kiva Vaiana kun löysit tännekin juttelemaan :) Milloin sulla alkoi menkat esikoista imettäessä?

Mä en tiedä miten paljon saan 10kk päästä (kun sektiosta on vuosi) alkaa lämmittelee miestä kolmosen yritykseen. Ainakin viime viikol sanoi, että olen aika aikasessa kun ajattelen edes asiaa :hilarious: No niin, vauvahan on vasta 10vk vanha :rolleyes: Minkäs sille kuumeilija itselleen voi?
 
Kiva Vaiana kun löysit tännekin juttelemaan :) Milloin sulla alkoi menkat esikoista imettäessä?

Mä en tiedä miten paljon saan 10kk päästä (kun sektiosta on vuosi) alkaa lämmittelee miestä kolmosen yritykseen. Ainakin viime viikol sanoi, että olen aika aikasessa kun ajattelen edes asiaa :hilarious: No niin, vauvahan on vasta 10vk vanha :rolleyes: Minkäs sille kuumeilija itselleen voi?
Kiitos, kiva täälläkin höpötwllä :) Pitipä ihan selata tätä ketjua tuonne reeeippaasti taaksepäin ja varmistella.
Eli menkat alkoivat kun esikoinen oli 1v 2viikkoa. Imetin tuolloin n. 2-3 kertaa vuorokaudessa, illalla ja aamuyöstä.
Imetys loppui kokonaan esikoisen aloitteesta kun hän oli 1v2kk.

Nyt imetän edelleen enemmän kuin tuolloin esikoisen ollessa 1v. Meidän pieni neiti on kunnon tissitakiainen :D

Hahaha:hilarious: kuumeilija ei ei tosiaan itselleen mitään voi!
Ajoissa aloittaa lämmittelyn, niin miehellä aikaa sopeutua :wink

Meillä mies vain hihitti tänään kun yritin puhua asiasta! Koita siinä nyt sitten :D No mutta sen verran kyllä sanoi, että listataan plussat ja miinukset kolmosen hankkimisesta. Hurmaavaa, eikö? :D
Hän on kyllä huolissaan jaksamisesta, kun tämä toisen lapsen vauvavuosi ei ollut ihan helpoimmasta päästä.
 
Täällä asiat kovasti edenneet ja imetys päättyi tasan viikko sitten. Suhteellisen helposti meni kaikki ja nyt neiti nukkunut täysiä öitä omassa sängyssä. Hyvä päätös meille.
Tänään näyttäisi olevan kp1 ja näin lähtee yk1 käyntiin.

Hirmuisesti tsemppiä kaikille imettäville :)
 
Täällä asiat kovasti edenneet ja imetys päättyi tasan viikko sitten. Suhteellisen helposti meni kaikki ja nyt neiti nukkunut täysiä öitä omassa sängyssä. Hyvä päätös meille.
Tänään näyttäisi olevan kp1 ja näin lähtee yk1 käyntiin.

Hirmuisesti tsemppiä kaikille imettäville :)
Lopetitko ihan kylmiltään kokonaan imetyksen vai luovuitteko ensin yöimetyksestä tms? Mulla kuopus 1v 9kk ihan kohta ja edelleen viihtyy tissillä etenkin päivä- ja yöunille mentäessä. Kierto ei ole startannut... Vaikka ei aloiteta yritystä ainakaan ennen syksyä niin välillä käy mielessä josko imetys loppuisi nyt kesällä kun ei niin haittaa vaikka menisikin valvomiseksi.
 
Lopetitko ihan kylmiltään kokonaan imetyksen vai luovuitteko ensin yöimetyksestä tms? Mulla kuopus 1v 9kk ihan kohta ja edelleen viihtyy tissillä etenkin päivä- ja yöunille mentäessä. Kierto ei ole startannut... Vaikka ei aloiteta yritystä ainakaan ennen syksyä niin välillä käy mielessä josko imetys loppuisi nyt kesällä kun ei niin haittaa vaikka menisikin valvomiseksi.
Vähensin ensin 4 päivän ajan, niin että imetän vain aamulla ja illalla. Yöt olivat aikamoista taistelua (imi siis tätä ennen edelleen myös yöllä) tuon ajan, mutta nopeasti helpottui. Yöllä tarjosi vettä ja aamuyöllä pahimpaan nälkäkiukkuun pussipuuroa tai smoothieta.
Viime viikon perjantaina päätin, etten enää sen illan jälkeen imetä.
Pari päivää neiti kyseli maidon perään ja oli kovin vihainen, mutta sitten alkoikin vain nauramaan asialle. Meni siis yllättävän hyvin.
 
Vähensin ensin 4 päivän ajan, niin että imetän vain aamulla ja illalla. Yöt olivat aikamoista taistelua (imi siis tätä ennen edelleen myös yöllä) tuon ajan, mutta nopeasti helpottui. Yöllä tarjosi vettä ja aamuyöllä pahimpaan nälkäkiukkuun pussipuuroa tai smoothieta.
Viime viikon perjantaina päätin, etten enää sen illan jälkeen imetä.
Pari päivää neiti kyseli maidon perään ja oli kovin vihainen, mutta sitten alkoikin vain nauramaan asialle. Meni siis yllättävän hyvin.
Rohkaisevaa! Esikoinen kun vierottui ihan itsestään about tässä iässä niin että aamuvarhaisen tankkaus oli pitkään ainoa kerta tissillä, niin ei ole kokemusta imetyksen aktiivisesta lopettamisesta. Kuopus on eri maata :hilarious:
 
Takaisin
Top