Imettävät kuumeilijat

Rohkaisevaa! Esikoinen kun vierottui ihan itsestään about tässä iässä niin että aamuvarhaisen tankkaus oli pitkään ainoa kerta tissillä, niin ei ole kokemusta imetyksen aktiivisesta lopettamisesta. Kuopus on eri maata :hilarious:
Tuttua :grin en minäkään näin joutunut esikoisen kanssa taistelemaan! Jäi silloin paljon helpommin melkein itsestään.
Tsemppiä siihen hetkeen, kun teillä mahdollisesti alkaa vieroittaminen:)
 
Tuttua :grin en minäkään näin joutunut esikoisen kanssa taistelemaan! Jäi silloin paljon helpommin melkein itsestään.
Tsemppiä siihen hetkeen, kun teillä mahdollisesti alkaa vieroittaminen:)
Kiitos! Täytyy sanoa, että onhan se luksusta ollut elää ilman menkkoja näin pitkään (20kk+raskaus) mutta kyllä niitä jo alkaa kaivata. Etenkin jos ja kun fiilistelee seuraavan yrityksen alkamista, niin olisihan se hauska saada kierto kuntoon sitä ennen. Eikös sulla alkanut kierto aikalailla heti imetyksen loputtua? Esikoisen kohdalla kierto alkoi jo siinä 10kk kohdalla kun yöimetys loppui (aamuyötä lukuunottamatta).
 
Kiitos! Täytyy sanoa, että onhan se luksusta ollut elää ilman menkkoja näin pitkään (20kk+raskaus) mutta kyllä niitä jo alkaa kaivata. Etenkin jos ja kun fiilistelee seuraavan yrityksen alkamista, niin olisihan se hauska saada kierto kuntoon sitä ennen. Eikös sulla alkanut kierto aikalailla heti imetyksen loputtua? Esikoisen kohdalla kierto alkoi jo siinä 10kk kohdalla kun yöimetys loppui (aamuyötä lukuunottamatta).
Luksusta tosiaan (nyt kun kärvistelen tässä menkkojen kanssa, ja muistan kuinka syvältä tämä onkaan :hilarious: ).
Minullakin alkoi esikoisen kohdalla yöimetyksen loppuessa. Esikoinen oli muistaakseni silloin 1v2viikkoa.
Ja nyt tosiaan alkoi tasan viikko imetyksen lopettamisesta. Varmaan taas vaikutti eniten tuo yöimetys. Tämän meidän kuopuksen kohdalla ei vain selvästi pystynyt lopettamaan öisin ja jatkamaan päivisin. Pakko oli viheltää peli kokonaan poikki.
:grin
 
Moikka. Tuun uutena ketjuun.
Täällä aktiivinen imetyksen lopettaminen käynnissä ollut jo toista viikkoa. Kerran päivään olen antanut jos silloinkaan. Jotenkin sydäntäsärkevää se katse, kun hamuaa ja ktse vaeltaa...Lopetus tuli pakon sanelemana, kun alkiota ei siirretä, jos imetys käynnissä.
Oonks mä oikeessa ketjussa:wideyed:
 
Moikka Maurizio! :greet025
Kyllä tänne kaikki mahtuvat pulisemaan, oli imetys käynnissä, vähenemässä tai vaikka lopetettukin, tervetuloa! Kovin hiljaista vaan tuppaa välillä olemaan, esimerkiksi itsellä tilanne on se, että poika 3kk on tässä imetettävänä ja sektioiden vuoksi raskautumista suositellaan vasta 9kk päästä.. Toki mieskin vielä pitäisi suostutella ja kierto alkaa, viimeksi alkoi n.1v3kk päästä synnytyksestä ja imetys kesti kaikkiaan 2v9kk. Esikoinen on siis nyt 3v4kk.

Minkä ikäinen imetettävä siellä on?
 
Minulle sanottiin heti sektion jälkeen, että uutta raskautta ei suoranaisesti suositella, kun kohtu oli revennyt. Mutta nyt sanottiin, että on mahdollinen, ja sektio tietty automaattisesti. (Minkä tiesinkin, koska kaksi jo takana.)
Täällä siis tissistä irrotus -projektissa 1v 5kk tyttö:shy:
 
Täällä taas :greet025 vauvakuume tuli takaisin kun kuopus tuli 2 viikkoa (tällä viikolla tulee 9 viikkoa) ja menkat ei ole vielä alkaneet. Mies ei vielä sanonut oikein mitään siihen kolmosen yrittämiseen, mutta ei täysin tyrmännytkään. Jälkirarkastuksessa mainitsin että tässä on jo uusi vauvakuume, niin lääkäri vaan sanoi että muista sitten foolihappo ja rautalisä :grin noh, saa nähdä miten tässä sitten lopulta käy, mutta varmaan nyt alkuun täällä roikun mukana.
 
Maurizio, mullekin sanottiin, että suoraan kolmas on sektio. Silti terkkarin sijainen kysyi uskallanko yrittää alateitse jos kolmas lapsi tulisi..o_O Joko imetys on loppunut?

Siiru, tervetuloa takaisin.:) Meillä on 4kk poika ja toivon miehen olevan valmis kolmannen yritykseen, kun menkat luultavasti ensi vuonna alkavat. Milloin sulla viimeksi käynnistyi kierto synnytyksen jälkeen?
 
Kiva että täälläkin on taas jotain pulinaa :)

Itsehän olen kuumeillut kolmatta kuopuksen syntymästä eli "sitten kun menkat alkaa". No, kuopus on nyt 1v 10kk eikä ole menkkoja kuulunut.

Ihan ihme oireilua kyllä on, muun muassa parin viikon ovislimat ja erinäistä nippailua, turvotusta, mielialoja jne. Tosin ekan kerran olin tunnistavinani oviksen oli jo lapsen täytettyä puoli vuotta eli ei näistä varmaan mitään voi päätellä.

Ei mulla kiire ole, vasta syksymmällä yritetään JOS siihen päädytään (eli saan miehen mukaan ajatukseen), mutta kyllähän tämä vähän hämmentää ettei menkat ala. Imetän kyllä vielä 24/7 eli varmaan vaikuttaa mutta silti :shy:
 
Tips, tunnistan itseni tuosta ovulaation "tunnistamisesta", esikoisen ollessa vauva olin satavarma kierron käynnistymisestä, mutta vasta reilu puoli vuotta myöhemmin sitten starttasi..

Ja samaa mieltä, kiva saada keskustelua tännekin. :happy:
 
Maurizio, mullekin sanottiin, että suoraan kolmas on sektio. Silti terkkarin sijainen kysyi uskallanko yrittää alateitse jos kolmas lapsi tulisi..o_O Joko imetys on loppunut?

Siiru, tervetuloa takaisin.:) Meillä on 4kk poika ja toivon miehen olevan valmis kolmannen yritykseen, kun menkat luultavasti ensi vuonna alkavat. Milloin sulla viimeksi käynnistyi kierto synnytyksen jälkeen?

En tarkalleen muista millon menkat käynnistyi, oisko ollu noin 1,5 v esikoisen syntymän jälkeen. Varmaan se täältä löytyis ku jaksais selata taaksepäin.. Tästähän saattaa alkaa jo aiemmin, tänään tuli jotain vaaleanpunasta vuotoa :wideyed: voihan se olla että paikat ei vielä oo täysin terveitä ja sen takia vuotaa, mut voihan se olla muutakin? o_O
 
Siiru, onpas mystistä.:wideyed: Niin monesta kun voi tuollainen vuoto olla. Kuivat limakalvot, alkavat menkat, kiinnittymisvuoto...

Sepä se, kun ei voi tietää koska kierrot alkaa taas pyöriä. Ois kiva, että menkat alkais silloin kun vauva on 1v, silloin saisi taas raskautua...

Kauanko teillä on aikeissa imettää? Esikoinen oli imetyksessä kakkosen raskauden puoleen väliin asti, 2v9kk ikäiseksi. Nyt veikkaan, että taas tulossa pitkä imetys ja se on ok mulle.:shy:
 
No ei ainakaan menkat alkaneet. Oispa hurjaa jos ois kiinnittymisvuotoa :woot: jos sinne vuoden imetykseen pääsis niin hyvä. Tää ei vaikuta siltä että ois pitkä imetys tulossa. Esikoista imetin reilu 2 v, raskauden tokalla kolmanneksella mulla loppui onneksi maito niin sain hyvillä mielin lopettaa esikoisen imetyksen..
 
Kauanko teillä on aikeissa imettää? Esikoinen oli imetyksessä kakkosen raskauden puoleen väliin asti, 2v9kk ikäiseksi. Nyt veikkaan, että taas tulossa pitkä imetys ja se on ok mulle.:shy:


Esikoista imetin 1v10kk kunnes vieroitti itse itsensä. Tämä toinen on nyt saman ikäinen eikä ole vielä vieroittumassa vaikka päivisin usein tissit unohtaakin. Nukahtamiseen tissi on vielä kovin tärkeä. Minä imetän niin pitkään kuin hyvältä tuntuu, katsotaan saako kuopus jossain vaiheessa itse tarpeekseen.
 
Nyt ne alkoi, menkat nimittäin! Kuopus tänään tasan 1v10kk. En tiedä miten tämä nyt on niin hienoa, mutta jotenkin niitä jo odottelin (ja samaan hengenvetoon huokaisin syvään että ei kai taas...:hilarious:) Nyt on ainakin teoriassa mahdollisuus saada kierto kuntoon ennen syksyn potentiaalista yritystä (sikäli mikäli mies lähtee mukaan projektiin...)
 
Nyt ne alkoi, menkat nimittäin! Kuopus tänään tasan 1v10kk. En tiedä miten tämä nyt on niin hienoa, mutta jotenkin niitä jo odottelin (ja samaan hengenvetoon huokaisin syvään että ei kai taas...:hilarious:) Nyt on ainakin teoriassa mahdollisuus saada kierto kuntoon ennen syksyn potentiaalista yritystä (sikäli mikäli mies lähtee mukaan projektiin...)
Tää palstalla kirjoittelu on saanut kyllä monen menkat alkamaan, luin kerran tän alusta asti:joyful: Nyt toivotaan kierron tasoittuvan tuota pikaa syksyä varten ja miestä mukaan kuumeilemaan. :wink
 
No ei ainakaan menkat alkaneet. Oispa hurjaa jos ois kiinnittymisvuotoa :woot: jos sinne vuoden imetykseen pääsis niin hyvä. Tää ei vaikuta siltä että ois pitkä imetys tulossa. Esikoista imetin reilu 2 v, raskauden tokalla kolmanneksella mulla loppui onneksi maito niin sain hyvillä mielin lopettaa esikoisen imetyksen..
Miten kävi?:)
 
Ei tietoakaan menkoista, enkä kyllä ole testejäkään tehnyt. On ollu mielessä että vois tehä, mutta en oo saanu aikasiks lähteä ostoksille. Jospa tän viikon aikana sais testattua..
Eihän sitä koskaan tiedä.:joyful: Toivotaan plussaa!:thumright
 
Takaisin
Top