Imettävät kuumeilijat

Oon tehny huvinvuoks kaapista pois esikoisen yritysajalta ovulaatiotestejä muutamana päivänä, tältä päivältä tummin. Voisikohan olla että kierto alkaa käynnistyä, himot on ainakin heränny ihan kunnolla, heti ku ois horroksessa ollu tähän asti :grin jotain nippailuja myös tuntuu alavatsalla.

Onko joku muu tehnyt ovulaatiotestejä vaikka ei kierrot ole vielä edes käynnistynyt? Voiko testit näyttää ihan mitä sattuu vai voiko näihin uskoa yhtään? Ja mitä mieltä onko tuo jo positiivinen vai vasta tulossa semmoiseksi? :grin
 

Liitteet

  • IMG_20210205_100103.jpg
    IMG_20210205_100103.jpg
    21.9 KB · Katsottu: 95
Hei, tulempas tännekkin nyt kertomaan, kun vuosi sitten tänne kirjoittelin. Esikoinen syntyi 3/19 ja täysimetin ekat 6kk ja sen jälkeen vielä 1v6kk asti. Ehkäisyä ei ollut ollenkaan käytössä synnytyksen jälkeen. Kierto palautui jo 6vk synnytyksestä, mutta mulla yksikin imetys vaikutti, eikä raskaus alkanut. Lopetettiin imetys alku syksystä ja raskaaksi tulin ekasta kokonaisesta kierrosta missä en imettänyt ja nyt ollaan menossa rv20. Tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille kuumeilijoille:Heartred.
 
Hei, tulempas tännekkin nyt kertomaan, kun vuosi sitten tänne kirjoittelin. Esikoinen syntyi 3/19 ja täysimetin ekat 6kk ja sen jälkeen vielä 1v6kk asti. Ehkäisyä ei ollut ollenkaan käytössä synnytyksen jälkeen. Kierto palautui jo 6vk synnytyksestä, mutta mulla yksikin imetys vaikutti, eikä raskaus alkanut. Lopetettiin imetys alku syksystä ja raskaaksi tulin ekasta kokonaisesta kierrosta missä en imettänyt ja nyt ollaan menossa rv20. Tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille kuumeilijoille:Heartred.
Kiva kun kerroit. Tuo on just mietityttänyt että miten kroppa toimii. Varmaan vähän vaihtelee yksilöllisesti tosin. Tenava viihtyy tissillä entistä tiukemmin jostain syystä nykyään. Ennen joulua jo oli vähenemään päin :banghead:
 
Hei, tulempas tännekkin nyt kertomaan, kun vuosi sitten tänne kirjoittelin. Esikoinen syntyi 3/19 ja täysimetin ekat 6kk ja sen jälkeen vielä 1v6kk asti. Ehkäisyä ei ollut ollenkaan käytössä synnytyksen jälkeen. Kierto palautui jo 6vk synnytyksestä, mutta mulla yksikin imetys vaikutti, eikä raskaus alkanut. Lopetettiin imetys alku syksystä ja raskaaksi tulin ekasta kokonaisesta kierrosta missä en imettänyt ja nyt ollaan menossa rv20. Tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille kuumeilijoille:Heartred.

Tätä mie kans oon miettinyt et oisko homma tää.

Meillä tissitellään enään illalla, eikä oikee toinen kelpaa että toinen tissi vaan.
Ni kai se pieni hetki imetystä voi vaikuttaa:wideyed:
 
Kiva kun kerroit. Tuo on just mietityttänyt että miten kroppa toimii. Varmaan vähän vaihtelee yksilöllisesti tosin. Tenava viihtyy tissillä entistä tiukemmin jostain syystä nykyään. Ennen joulua jo oli vähenemään päin :banghead:

Sepä just, kun ei tiedä miten kroppa toimii ja on tosiaan yksilöllistä! Tsemppiä!
 
Tätä mie kans oon miettinyt et oisko homma tää.

Meillä tissitellään enään illalla, eikä oikee toinen kelpaa että toinen tissi vaan.
Ni kai se pieni hetki imetystä voi vaikuttaa:wideyed:

Tätä myös sillon syksyllä itse mietin. Ajattelin, että kokeilen miten lapsi reagoi kokonaan imetyksen lopettamiseen, kun mitään en halunnut väkisin tehdä. Meilläkin söi vain enää illalla sen yhden ainoan kerran ja yleensä toisesta rinnasta enemmän. Ajallisesti imi ehkä muutaman minuutin. Meillä näköjään se pienikin hetki vaikutti. Imetys loppui meillä kuitenkin tosi kivuttomasti. Taisi olla itselle isompi haikeus lopettaa mitä lapsella:rolleyes:.
 
Tätä myös sillon syksyllä itse mietin. Ajattelin, että kokeilen miten lapsi reagoi kokonaan imetyksen lopettamiseen, kun mitään en halunnut väkisin tehdä. Meilläkin söi vain enää illalla sen yhden ainoan kerran ja yleensä toisesta rinnasta enemmän. Ajallisesti imi ehkä muutaman minuutin. Meillä näköjään se pienikin hetki vaikutti. Imetys loppui meillä kuitenkin tosi kivuttomasti. Taisi olla itselle isompi haikeus lopettaa mitä lapsella:rolleyes:.

Juu, meillä sama juttu tällä hetkellä :)

Heh miulla taitaa olla kans imetyksen lopetus haikeus, mutta pitäs kokeilla miten lapsi reagoi ettei sais ilta tissiä :)
 
Täällä kans yks kuumeilija! Poitsu 7kk ja syö enemmän ja vähemmän viikosta riippuen. Joulun aikoihin tuntu käyvän tosi vähän ja meni öitäki ilman tissiä mut nyt on taas pari viikkoo ollu hirveesti tissillä :rolleyes:

Tikutin ovulaation tos 3 viikkoo sitte ja pari päivää siitä olin tuntevinani irtoamisen, mut ei oo menkat viel alkanu eikä plussaakaan näy testissä. Joten vähän epäileväinen et oliko kuitenkaan ovulaatioo_O Välillä koviakin vatsakipuja, mut saattaa olla endometrioosista johtuviaki :shifty:

Nyt täytyy kyl tsempata yösyöttöjen vähentämises taas ku oon vaan kaapannu jäbän viekkuun jos alkanu itkee vaik tutti suuhunki varmast ois riittäny mut äitille tuppaa iskee halipula öisin :shy::hilarious:
 
Hei ja anteeksi, ku tuun tähän suoraa vaan omanapaileen. Luen viestit tänään, kun on aikaa.

Mulla on nyt ollut kolme kiertoa peräkkäin kemiallinen. Haaleaa plussaa ja sit kuitenkin vuoto alkanut ajallaan tai muutaman päivän myöhässä. Viime kierrossa plussa oli jo niin vakuuttava, että mun neuvolatäti varasi ensikäynnin ja ekan ultran mulle. Nyt ne pitäis perua..
Voiko imetys aiheuttaa tämmöstä? Kuopus on 10kk ja imetän edelleen öisinkin 3-5x
Ajatuksissa ei vielä ollut lopettaa imetystä, mutta vähentää voisi yrittää ainakin. Aikamoinen tissitakiainen kyllä tuntuu tyttö olevan.
 
itellä nyt kaksi raskautta lähteny käyntiin ohan vaikka imettänyt myös öisinkin. Et ihan säkä peliä miten oma keho toimii. Tohon et voiko imettäminen ja kemialliset niin voi hyvin olla majdollista et imetys hormooni heikentää munasolujen laatua. Mä veikkaan että itsellä tämä oli osasyynä tuulimuna raskauteen.
 
Kai se pitäis sit pikkuhiljaa vähentää. Pienellä ikäerolla ois neljäs haaveissa ja saa jäädä sit viimeiseksi
 
Täällä kans yks kuumeilija! Poitsu 7kk ja syö enemmän ja vähemmän viikosta riippuen. Joulun aikoihin tuntu käyvän tosi vähän ja meni öitäki ilman tissiä mut nyt on taas pari viikkoo ollu hirveesti tissillä :rolleyes:

Tikutin ovulaation tos 3 viikkoo sitte ja pari päivää siitä olin tuntevinani irtoamisen, mut ei oo menkat viel alkanu eikä plussaakaan näy testissä. Joten vähän epäileväinen et oliko kuitenkaan ovulaatioo_O Välillä koviakin vatsakipuja, mut saattaa olla endometrioosista johtuviaki :shifty:

Nyt täytyy kyl tsempata yösyöttöjen vähentämises taas ku oon vaan kaapannu jäbän viekkuun jos alkanu itkee vaik tutti suuhunki varmast ois riittäny mut äitille tuppaa iskee halipula öisin :shy::hilarious:
Oliko se 8kk ikäinen ken ei tarvitse yömaitoa - noin niinkuin yleistyksenä? Paitsi että kyllä meillä ainaki tarvi. Ylsyöttö lopetettiin 14,5kk iässä yhtäkkiä kun vähentäminen ei onnistunut.
 
Oliko se 8kk ikäinen ken ei tarvitse yömaitoa - noin niinkuin yleistyksenä? Paitsi että kyllä meillä ainaki tarvi. Ylsyöttö lopetettiin 14,5kk iässä yhtäkkiä kun vähentäminen ei onnistunut.
Me lopeteltiin 9kk ikäisenä, neuvolasta sanoivat jo 8kk et voi lopettaa.
 
Ajattelin linkata tähän jutun, jonka itse luin kun etsin tietoa siitä, millä tavoin imetys vaikuttaa hedelmällisyyteen. Musta tämä kolmiosainen artikkelisarja oli hyvin kirjoitettu ja aihetta valaiseva. Ensimmäisessä osassa selitetään imetyksen, kuukautiskierron ja hedelmällisyyden välinen yhteys. Myös 2. ja 3. osa olivat hyvää lukemista :)

https://www.carolsmyth.co.uk/breast...e/breastfeeding-fertility-and-subfertility-1/
 
Onko teillä kaikilla mennyt aikaa, että kierto käynnistyy imettäessä?
Kun on käynnistynyt, onko tullut säännöllisesti?

Onko tietoa voiko vuodot tulla ilman ovulaatiota :bag: tai päinvastaisesti alkanut kuukautiset aikaisin ja lopulta ollut jatkuvaa vuotoa o_O
Mulla meni n. 9kk synnytyksestä. Eka kierto oli 28pv, toka 29 ja tää kierto näyttäisi olevan 32pv
 
Onko teillä kaikilla mennyt aikaa, että kierto käynnistyy imettäessä?
Kun on käynnistynyt, onko tullut säännöllisesti?

Onko tietoa voiko vuodot tulla ilman ovulaatiota :bag: tai päinvastaisesti alkanut kuukautiset aikaisin ja lopulta ollut jatkuvaa vuotoa o_O
Mulla meni yli vuosi kierron käynnistymisessä, mutta palasi heti suht säännöllisenä.

Vuodot kaiketi voi tulla ilman ovulaatiota ainakin alkuun. :think005
 
Onko teillä kaikilla mennyt aikaa, että kierto käynnistyy imettäessä?
Kun on käynnistynyt, onko tullut säännöllisesti?

Onko tietoa voiko vuodot tulla ilman ovulaatiota :bag: tai päinvastaisesti alkanut kuukautiset aikaisin ja lopulta ollut jatkuvaa vuotoa o_O
Minulla on jokaisen (5) kohdalla kierto käynnistynyt kun vauva on ollut hieman yli 8kk ja kiinteiden määrää lisätty. Kierrot tulleet heti suht säännöllisinä. Flunssat tms. pöpöt sekoittaneet itsellä kiertoja.
Tietääkseni ovulaatio voi jäädä tulematta tai siirtyä esim. stressaavan elämäntilanteen, sairastumisen ym. vuoksi. Jatkuva vuoto ei kuulosta normaalilta ja siitä olisi hyvä mainita seuraavassa neuvolassa tai suoraan soittaa äitiys/ehkäisyneuvolaan ja kysyä asiasta. Jatkuvaan vuotoon on aina joku syy ja se olisi hyvä selvittää. Voi olla hormoneista johtuvaa mutta voi myös olla merkki jostain muustakin esim. kystat. Sinuna soittaisin neuvolaan. Tsemppiä! :Heartred
 
Takaisin
Top