Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi itku, Zaria :sad010Voimia sinne! :Heartred

Me ollaan toistaiseksi kerrottu raskaudesta vain mun siskolle ja sen miehelle. Ei haluttais kertoa ennen nt-ultraa 25.6. kellekään muulle, mutta riippuu vähän juhannuksenviettosuunnitelmista että ketkä siitä kuulee sitten jo ennen sitä. Omille vanhemmille halutaan uutiset kertoa kasvotusten, ja kun mun vanhemmat asuu satojen kilometrien päässä, niin pienellä viivellä sitten heille kun jossain kohtaa päästään kesälomareissuun.

Onko täällä muita ketkä kärsii selkäsärystä jo nyt alussa?
Mulla on ollu selkä ongelmana jokaisessa raskaudessa, yleensä vasta loppupuolella, mutta en kyllä muista oireiliko jo alussakin.
Nyt on selkä ihan tulessa joka aamu kun herää ja kestää pitkälle päivään että särky hiipuu.
Ennen kolmatta kerkesin käymään salilla ja vahvistamaan selkää, mut nyt en oo påäässy aikoihin salille ja pelkään et selkä tulee vaivaamaan pahasti tässä raskaudessa.. Pitäis tutkia miten treenata kotona.

Mulla särkee alaselkää. Ja kun noi nostot ei aina oo kovin ergonomisia.

Zaria pahoittelut ja paljon voimia! :sad001 :Heartred

Nyytti täällä myös, yleensä loppuraskaudesta alkanut selkäkivut, mutta tällä kertaa jo ihan alusta ollut kipuja. Ja mullakin aamulla on pahimmat kivut, helpottaa sitten pikkuhiljaa kun pääsee liikkumaan. Tsemppiä, ei ole kyllä yhtään kivoja.

Muokattu viimeksi:
Te keillä on alaselkäkipuja, kokeilkaa venytellä lonkankoukistajia. Tietysti jos pelkästään raskaudesta johtuu niin ei auta, mutta usein kun alaselkä on aamuisin kipeä ja helpottaa liikkuessa, on vikana kireät lonkankoukistajat. Kannattaa ainakin kokeilla, venyttelystä ku ei mitään haittaa ole :)

Kiitos ideasta!
Vähän tietysti vielä miettii pitäisikö odottaa, että nt-ultra olisi ohi. Kuitenkin tiedän, että tulevat isovanhemmat ovat varmasti aivan innoissaan puolestamme ja tukisivat meitä kävisi tässä miten vain. Heillehän tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Milloin te muut olette ajatellet kertoa vai oletteko jo kertoneet?

Meillä sama tilanne. Meille esikoinen, isovanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi. Lisäksi on vielä 4 ensikertalaista isoisovanhempaa.
Ollaan mietitty et kerrottaisiin vasta nt-ultran jälkeen, koska sana tulee suvussa leviämään hyvin nopeasti. Olen myös miettinyt että kertoisiko nyt (tänään 6+6) vain vanhemmille, ja pyytäisi ettei jaa tietoa ennenkuin raskaus etenee toiselle kolmannekselle. Toisaalta ymmärtäisin heidän innon kertoa puolestaan omille vanhemmilleen.. Vaikeita päätöksiä, Googlesta olen kanssa ideoita metsästänyt uutisten kertomiseen :D

Voimia zarialle! ♥️

Mullakin on ollut alaselkäsärkyä mutta voi kyllä ainakin osittain johtua kireistä lihaksistakin, ei tuu koskaan venyteltyä vaikka pitäis. o.nko teillä muuten unettomuutta? Mä herään JOKA yö 4-5 maissa janoon ja nälkään.. Pakko syödä jotakin ja sit taas 8-9 maissa toinen aamupala

Tänään paperiin pyyhkiessä kirkasta verta, tippoja ihan pönttöönkin. Nyt on pelko että tässäkö se nyt sitten oli, voi paska. Kipuja ei ole, normaali jomotukset ja kohdun venymiset.
Viikot 8+4. Kylläpä on ahdistavaa :sad001

Tänään paperiin pyyhkiessä kirkasta verta, tippoja ihan pönttöönkin. Nyt on pelko että tässäkö se nyt sitten oli, voi paska. Kipuja ei ole, normaali jomotukset ja kohdun venymiset.

Jospa olis kuitenki ihan harmitonta vuotoa, kun ei ole runsasta eikä ole kipujakaan :Heartred

Jospa ei olis mitään vakavaa.. eiks sulla kuitenkin oo näkynyt jo syke varhaisultrassa? Ja sykkeen näkemisen jälkeen keskenmenoriski kait pienenee.. oisko mahdollista mennä ultraan jos vuoto vielä jatkuu? Paljon tsemppiä sinne:)

Jospa ei olis mitään vakavaa.. eiks sulla kuitenkin oo näkynyt jo syke varhaisultrassa? Ja sykkeen näkemisen jälkeen keskenmenoriski kait pienenee.. oisko mahdollista mennä ultraan jos vuoto vielä jatkuu? Paljon tsemppiä sinne:)
Kiitos :Heartpink

Juu kyllä 6+0 oli alkio ja sykekin, ens to on kunnan tarjoama ultra, sillon 9+3. Pitänee sinne odotella ja kitua. Välillä juilii mutta en nyt tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, pyyhkiessä edelleen tiputtelee. Toivotaan parasta :wav

Heippa kaikille! Täällä myös odotellaan tammikuista, tänään viikot 7+2.:happy: Kävin palstalla lueskelemassa positiivisen testin teon jälkeen, mutta sitten unohdin kokonaan asian ja nyt täällä taas. Meillä on täällä jo 2-vuotias touhutoope, jonka raskausaikana mulla oli useampia ystäviä samanaikaisesti raskaana ja vertaistuki oli ihan lähellä. Nyt tilanne on eri, ja on ihana päästä jakamaan raskautta samassa tilanteessa olevien kanssa. Tsemppiä kauheasti teille, joilla on tullut vastainkäymisiä eteen!:Heartred

Raskausoireena mulla on lamauttava väsymys, sekä aamuöinen unettomuus. Illalla nukahdan kuin tukki, mutta yöllä herään, enkä saa enää unta ja valvon. Toisena oireena on kiljuva nälkä, joka jatkuu ympäri vuorokauden:wacky:

Täällä tänään 10+0. Jatkuva kuvotus on väistynyt ja vatsakin toimii pääsääntöisesti hyvin. Turvottaa kyllä edelleen julmetusti. Maanantaina olis ne seulontaverikokeet ja 25.6 ultra. Nyt kun oireet on vähentynyt, ni pakosti miettii et onkohan kaikki hyvin.

Muokattu viimeksi:
Voimia Zarialle :Heartred

Me kerrottiin raskaudesta molempien vanhemmille mutta kukaan muu ei vielä tiedä. Omasta äidistä on saanut juttukaverin, hänellä myöskin molemmat raskaudet melko oireettomia joten se on rauhottanut mieltä. Ystäville kerron myöhemmin. Tästä ryhmästä on kyllä paljon jeesiä kun voi jakaa ajatuksia :happy:Uutena oireena mulle tuli finnit: otsaan, rintaan ja selkään. Pillereitä söin vuosia aknen takia ja arvasin että saan ne riesaksi jos joskus raskaudun. Toisaalta jos ne nyt kertoo siitä että raskaus on päällä niin ei haittaa. Turvotus jatkuu ja nyt myös mukana närästys. Vuoto ei onneksi ole palannut :thumleft

:arghh::bag::arghh:Täällä myös finnit on vallannut naaman. Ja vitutus. Jatkuva masentunut, ärsyyntynyt, kettuuntunut olo. Mulle ei passaa hormoonit sitten ollenkaan! Saa nähdä miten kauan mies kestää. Itse oisin jo heivannut itseni pihalle. Pahinta on se että kun ei ole syytä. Ei mitään mitä voisi hoitaa pois alta ettei enää ärsyttäisi. Tulee mieleen vähän takavuosien masennus mieleen tästä olotilasta mutta uskaltaisin vielä tosiaan laittaa sinne hormonien piikkiin ja toivoa että menisi pikaisesti ohi. :arghh: :mad: :banghead:

En oikein tiennyt missä ketjussa kysyisin, mutta kuinka moni aikoo hommata/ omistaa jo Dopplerin? Eli semmosen laitteen jolla voi itse kotona kuunnella vauvan sydänääniä?:anyone
Mulla on siis itselläni edellisestä raskaudesta jäänyt kaapin perälle doppleri ja tässä jo hieman kuumottelee että kokeilisinko että kuuluisiko jo sillä sydämenlyönnit:rolleyes:
Muistaakseni viime raskaudesta kuulin ekan kerran 8+6 ja olin yllättynyt koska dopplerin ohjeistuksessa itsessä luvataan että 12+ viikolta eteenpäin, mutta niin vain sen jälkeen lähes päivittäin kuuntelin vauvelin sykkeet :grin
Vauva on kyllä niin pieni näillä viikoilla että jonkin aikaa täytyy metsästää eikä silti välttämättä löydy, jos esimerkiksi istukka on edessa tai vauva tuolla "lantioluun" alla sopivasti, mutta saas nähdä kauanko vielä maltan odottaa... Ennen NT-ultraa on kyllä kokeiltava ja se on mulla kuukauden päästä :hilarious:

Takaisin