Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oikein tiennyt missä ketjussa kysyisin, mutta kuinka moni aikoo hommata/ omistaa jo Dopplerin? Eli semmosen laitteen jolla voi itse kotona kuunnella vauvan sydänääniä?:anyone
Mulla on siis itselläni edellisestä raskaudesta jäänyt kaapin perälle doppleri ja tässä jo hieman kuumottelee että kokeilisinko että kuuluisiko jo sillä sydämenlyönnit:rolleyes:
Muistaakseni viime raskaudesta kuulin ekan kerran 8+6 ja olin yllättynyt koska dopplerin ohjeistuksessa itsessä luvataan että 12+ viikolta eteenpäin, mutta niin vain sen jälkeen lähes päivittäin kuuntelin vauvelin sykkeet :grin
Vauva on kyllä niin pieni näillä viikoilla että jonkin aikaa täytyy metsästää eikä silti välttämättä löydy, jos esimerkiksi istukka on edessa tai vauva tuolla "lantioluun" alla sopivasti, mutta saas nähdä kauanko vielä maltan odottaa... Ennen NT-ultraa on kyllä kokeiltava ja se on mulla kuukauden päästä :hilarious:

Mulla on doppleri ja juuri eilen selasin nettiä, et millon vois kuulua sillä sydänäänet. Yllätyin kans että oli monissa se 12 vko. Muistaakseni kyllä esikoisesta kokeilin ja löysin aikaisemmin, en vaan muista mitkä oli viikot sillon. Eilen (6+6) yritin tästä tokasta ja tiedostin et on tosi aikasta kokeilla, satavarmasti en voi sanoo et kuulu, mut mahdollisesti kuulin.

Kiitos :Heartpink

Juu kyllä 6+0 oli alkio ja sykekin, ens to on kunnan tarjoama ultra, sillon 9+3. Pitänee sinne odotella ja kitua. Välillä juilii mutta en nyt tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, pyyhkiessä edelleen tiputtelee. Toivotaan parasta :wav

Mikä sun olo on? Onko vuoto loppunut?

Mikä sun olo on? Onko vuoto loppunut?
Kiitti kysymästä. Kahtena päivänä oli vuotoa. Nyt mun mielestä raskausoireet kadonnut kokonaan, tissien kipua ei a a mulla ollenkaan, löysät kuin lehmän häntä, ei painetta alavatsassa, ei oikeen mitään. Ei raskaana oleva olo, on nyt odottava olo to ultraan :nailbiting:

Täällä tänään 10+0. Jatkuva kuvotus on väistynyt ja vatsakin toimii pääsääntöisesti hyvin. Turvottaa kyllä edelleen julmetusti. Maanantaina olis ne seulontaverikokeet ja 25.6 ultra. Nyt kun oireet on vähentynyt, ni pakosti miettii et onkohan kaikki hyvin.

Lähes samassa tahdissa mennään :) mulla on keskiviikkona verikokeet ja ultra on 24.6. Tänään olis 10+1. Hieman kyllä jännittää se ultra. Toivotaan, että kaikki olis hyvin. Tsemppiä myös sulle! :)

Lähes samassa tahdissa mennään :) mulla on keskiviikkona verikokeet ja ultra on 24.6. Tänään olis 10+1. Hieman kyllä jännittää se ultra. Toivotaan, että kaikki olis hyvin. Tsemppiä myös sulle! :)

Täällä myös lähes sama tahti; huomenna verikokeet ja 23.6. ultra. :grin Ja myös 10+1 tänään. :p

Ihan varovasti kurkin tänne! En vielä uskalla ilmoittautua listalle. Tikkuun piirtyi 2 vahvaa viivaa perjantaina. Siitä eteenpäin viiva on kirkastunut lisää ja lisää. Meiltä lähtenyt 2 vauvaa enkeliksi. 9/16 ja 11/19. Edellisestä suhteesta mulla on eläviä ja tämä on nyt 5 raskaus. Jos menee loppuun, niin on mun miehen eka elävä lapsi. Mulla on todella haastava raudanpuute, joten mitään takeita ei ole tämän lapsen saamisesta syliin. Veikkaan, että laskettu menisi tammikuun puolelle, mutta johtuen raudanpuutteesta mun edelliset kunnolliset kuukautiset olleet joskus tammi-helmikuun taitteessa. Laskettuaika voi olla aijemminkin. Viimeisin raskaus päättyi vesienmenoon rv 17. Monenmoista mutkaa oli raskaudessa istukkavuodosta kohtutulehdukseen ja koviin supistuksiin. Mutta hetki ja hengitys kerralla. Jokin sisäinen ääni sanoo, että tää vois olla eläväkin. Mutta toki en uskalla huokaista täysin ennen kuin salissa kuuluu se ensimmäinen ääni, että täällä ollaan. Hiljaisia on tullut synnytettyä jo 2 kertaa. Miehen esikoinen kuoli mun vatsaan rv 31 napanuoran kiertymiseen. Mieliteot ja ilta-pahoinvoinnit näyttää olevan jo nyt mukana.

Ihan varovasti kurkin tänne! En vielä uskalla ilmoittautua listalle. Tikkuun piirtyi 2 vahvaa viivaa perjantaina. Siitä eteenpäin viiva on kirkastunut lisää ja lisää. Meiltä lähtenyt 2 vauvaa enkeliksi. 9/16 ja 11/19. Edellisestä suhteesta mulla on eläviä ja tämä on nyt 5 raskaus. Jos menee loppuun, niin on mun miehen eka elävä lapsi. Mulla on todella haastava raudanpuute, joten mitään takeita ei ole tämän lapsen saamisesta syliin. Veikkaan, että laskettu menisi tammikuun puolelle, mutta johtuen raudanpuutteesta mun edelliset kunnolliset kuukautiset olleet joskus tammi-helmikuun taitteessa. Laskettuaika voi olla aijemminkin. Viimeisin raskaus päättyi vesienmenoon rv 17. Monenmoista mutkaa oli raskaudessa istukkavuodosta kohtutulehdukseen ja koviin supistuksiin. Mutta hetki ja hengitys kerralla. Jokin sisäinen ääni sanoo, että tää vois olla eläväkin. Mutta toki en uskalla huokaista täysin ennen kuin salissa kuuluu se ensimmäinen ääni, että täällä ollaan. Hiljaisia on tullut synnytettyä jo 2 kertaa. Miehen esikoinen kuoli mun vatsaan rv 31 napanuoran kiertymiseen. Mieliteot ja ilta-pahoinvoinnit näyttää olevan jo nyt mukana.

Onpa teillä ollut hurjasti koettelemuksia :sad001:eek: Toivotaan kuitenkin että nyt kaikki menisi hyvin, vaikka varmasti sen uskominen voi olla todella vaikeaa ajoittain. Paljon tarrasukkia pienelle ja äidille tsemppiä odotukseen :Heartred

Moikka!

Tuun kuokkimaan tänne, muistatte varmaan kun sain kesken menon rv 4+5 ja siitä se vuoto kesti sen 5 päivää ja taas ollaan raskaana :Heartpink Kävin ultrassa tänään varmuuden vuoks, koska neuvolatäti vähän epäili jos se raskaus ei olis mennyrkään kesken missään vaiheessa.. mutta tällä hetkellä 5+0 menossa joten siirryinkin tästä tammikuusta tuonne helmikuulle :grin ultrassa ei vielä mitään näkynyt niin kahden viikon päästä olis seuraava ultra. Peukut pystyy että nyt kaikki menis hyvin..

Moikka!

Tuun kuokkimaan tänne, muistatte varmaan kun sain kesken menon rv 4+5 ja siitä se vuoto kesti sen 5 päivää ja taas ollaan raskaana :Heartpink Kävin ultrassa tänään varmuuden vuoks, koska neuvolatäti vähän epäili jos se raskaus ei olis mennyrkään kesken missään vaiheessa.. mutta tällä hetkellä 5+0 menossa joten siirryinkin tästä tammikuusta tuonne helmikuulle :grin ultrassa ei vielä mitään näkynyt niin kahden viikon päästä olis seuraava ultra. Peukut pystyy että nyt kaikki menis hyvin..

Ihana että tärppäs heti uudestaa, onnea! :happy: Tuu sit kertoo meillekki ultrakuulumiset :)

Mulla piti olla tänään eka neuvola, mutta kyllä jo vaivan lykkäs. Yht äkkiä ei onnistunutkaan käydä pissalla. Aamulla sellainen okei no ehkä tää tästä ajattelu...mut pikku hiljaa iltapäivää kohti alkoi muuttua paniikiksi, järkky hätä vatsa pullollaan ja mitään ei tuu..ei mitenkään päin.. noh nyt päivystyksessä ja 1 litra katetroitiin pois ja lääkäriin pääsyä odottelen. Se siitä neuvolasta

Mä kävin tänään neuvolassa. La on mysteeri. Kohtu on selvästi suurentunut. Lääkäri ei ollut ihan varma vastaisko jopa rv 9-10. Terveydenhoitaja saattoi saada sykkeen häivähdyksen yhdestä kulmasta. Raskaana ollaan ellei toisin todisteta. Nyt odottelen kutsua ultraan. Paino on viimeisen kuukauden aikana noussut mulla useamman kilon. Oisiko joku 2-3. Jotkut housut vähän ahdistaa kun päälle kiskoo :) . Mulla on edellisestä raskaudesta niin vähän aikaa, että helpolla kohtu varmaan kasvaa.

Olin unohtanu tämän ketjun kokonaan. Surullista kuulla keskenmenoista, mut tosi tärkeetä että niistä puhutaan. Voimia kaikille :Heartred:stop

Kirjoitinki tuonne nt-ultraketjuun tms. siitä että viime aikoina on ahdistanu odottaa ekaa neuvolakäyntiä. Jotain oireita on mut tuntuu niin turvonneelta, naama näpyissä ja muutenkin vetämätön olo et mitään huippufiilistä ei todellakaan. Nyt kai 7+0 meneillään. Työvaatteet ahdistaa, oispa jo loma ni sais pitää löysiä mekkoja! Koko kevään ollu turvonnu olo ja paino noussu ku omat liikuntaharrastukset ollu koronatauolla. Puuh. Sit tähän samaan syssyyn vielä ollaan alettu kattoo isompaa kotia, entinenkin myymättä. Pientä stressiä pukkaa ajatus siivouksista ja pakkauksista mut sanoin miehelle et katotaan nyt siihen ylihuomiseen, sitten selviää onko ees tarvetta lisähuoneelle.

Äh, miinus :stop siis. En huomannu et tommonen hymiö putkahti mukaan.

En ole täällä kuin yhden viestin alussa kirjoitellut, mutta nyt on pakko tulla kyselemään kohtalotovereita. :D Mulla nyt 10+2 ja reilun kuukauden on nyt ainakin vaivannut järkyttävä väsymys, turvotus ja todella huono olo (päivittäin oksentelua). Iho on myös mennyt tosi huonoksi ja on turvonnut/lihonnut olo. Töitä en jaksaisi millään tehdä näissä oloissa, mutta pakko on ollut vaan sinnitellä. Tuntuu että olen elänyt yli kuukauden sellaisessa harmaassa sumussa niin että on jopa vähän masentunut olo kun on vaan kaikin puolin niin kurja olo. Mulla kyseessä esikoinen ja en etukäteen ollut yhtään osannut varautua että tämä alkuraskaus on oikeesti näin karseeta aikaa. Toivottavasti tää nyt kohta tästä iloksi muuttuis jos olot pikkuhiljaa paranis. Onko kellään muulla samanlaisia fiiliksiä vai oonko outo kun tällä hetkellä en pysty yhtään iloitsemaan tulevasta vauvasta kun kaikki vaan tuntuu nihkeeltä ja masentaa? :anyone:meh:

Ketunleipä, sympatiaa hurjasti :Heartbigred:Heartbigred. Sairaslomaa saa ja kannattaa hakea jos olo on tosi kurja. Ekana tarkistaisin tarkkaan sen mitä syö, tuleeko siitä riittävästi kaikkea. Hyvien öljyjen puute voi madaltaa mieltä ja niiden tarve kasvaa raskauden aikana. Yksi turvotukseen vaikuttava tekijä voi olla mineraalit, etenkin näin helteellä. Raskaus kasvattaa mineraalien tarvetta ja myös helle kuluttaa kehosta mineraaleja plus oksentelu. Ja toki sitten on myös henkiset tekijät, kuten pelot, traumat ja kuormitus. Raskausmasennus on ihan oikea sairaus myös. Mutta myös moni masentunut saa siitä apua kun ruokavalio on oikeasti kunnossa. Raudanpuute voi myös aiheuttaa masennusta. Mulla on virallisissa papereissa masennus diagnoosi, vaikka oikeasti en ole kovin masentunut. Sen sijaan olen uupunut ja unirytmi ihan sekaisin koska raudanpuute. Mutta kun väsyttää ja kaikki on harmaata, niin tärkeintä on levätä ja keskittyä itseen.

Melekoista menoa, nyt sit kanssa sisaret kellä taaksepäin kallistunut kohtu muistakaa jos pissa lakkaa tulemasta niin menkää ajoissa lekuriin.
Tosiaan kahteen kertaan eilen päivystyksessä katetroitu sillä ihan yhtäkkiä pissaaminen mahdoton, hätä oli kova mut ei mitään ulos.
Nyt sit tilanne ohi toistaiseksi ja päällimmäiseksi syyksi epäilivät taaksepäin kallistunutta kohtua joka painoi virtsaputken kiinni.:banghead:
Päivystyksessä ei vaan saanut uä vatsa asukin kohtaloon ja eipä tilannetta yhtään auttanut yleislääkäri joka stetoskoopilla koetti kuunnella vatsaa ja totesi ettei täältä mitään kuulu. Noh onneksi pääsen yksityiselle gynelle tänään oikeisiin tutkimuksiin. Tuntui jotenkin naurettavalta että tommonen vaiva ja kukaan ei mitenkään tutkinut tai tehnyt laitteilla tutkimuksia. Hoidettiin vaan pissa ulos kahdesti katetroimalla:hungover:
Tää korona aika on tuolla julkisella ihan mahdotonta mitääm ei meinaa saada ellei oo pää kainalossa :wideyed:

Hetken hiljaiselon jälkeen tuli luettua taas tätä palstaa. Tsemppiä eri vaiheissa oleville ja tervetuloa uudet! :)

Täällä ei nyt viisastuttu neuvolakäynnistä yhtään. Kohtu näytti ultrassa vielä tyhjältä. Toisaalta lääkäri oli sitä mieltä että viikon päästä voi hyvinkin näkyä jotain, joten menen silloin uusintakäynnille. Arvio siis 6+4 mutta saattaa olla että todellisuudessa ei mennä vielä noilla viikoilla... Vuotoja ja kipua ei ole ollut. Huimausta on edelleen ja nyt muutaman päivän ajan on kuvioissa ollut myös lievä paha olo, eli oireet nostaa nyt vasta päätään... Elän toiveikkaana ja odottelen taas viikon :rolleyes:

Viime viikon torstaina kävin myös neuvolassa, omien laskujen mukaan olis ollu 8+5, terkkari sano että aloitetaan ultralla että nähdään mitä siellä on.... no ultra koneessa oli joku outo asetus päällä, eikä saanu sitä tarkemmaksi näkymään, varattiin huomiselle uusi aika, eli pitäs olla 9+5.

Tullukin pientä taukoa edellisestä viestistä.

Nyt kuitenkin kaipaisin apua, koska huomenna olisi sikiöseulontaan liittyvät verikokeet. Neuvolassa ei sanottu, että pitäisi paastota (enkä ottanut tätä labran ajanvarauksessakaan huomioon). En meinaa netistäkään löytää tietoa. Osaatteko sanoa? Kaveri puolestaan muisteli, että pitäisi paastota..

Takaisin