Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Katsooko terkkarit ultrallakin?Hei kaikille! Täällä jo useamman viikon olen keskusteluja seurannut ja nyt rohkenin itsekin liittyä mukaan. Ensimmäistä odotetaan, rv 9+2 ja laskettu aika olisi 2.1 Eilen oli ensimmäinen neuvola ja terkkari katsoi poikkeuksellisesti ultralla siltä varalta jos isä ei pääse mukaan sairaala ultraan. Tämä oli ihana yllätys ja siellä pikku papu jo näkyi jumppaavan ja syke löytyialkuraskaus on mennyt ihan mukavasti melko lievillä oireillu, pahinta on ehkä ollut jatkuva väsymys. Tsemppiä kaikille odotukseen
Oho! Outoa että eri Terveystaloilla voi olla niin erilaiset linjaukset!
Meillä oli eka neuvola tänään ja tosiaan eka neuvolaan kuuluva ultra kahden viikon kuluttua. Sieltä sanottiin heti, että neuvolaan saa mies kyllä tulla mutta ei ultraan ollenkaan. Täytyy nyt sitten varmaan käydä erikseen taas yksityisellä ja toivoa että päästää tälläkin kertaa mukaan!
Sain ensi viikolle neuvolaan ajan, jos saataisi silloin ultralla selville missä mennään. Kesken menemiseen toki olen varautunut, mutta toivotaan silti parasta. Nythän mulla vasta 5+4 menossa...Me pidetään täällä sormet ristissä ja toivotaan parasta!Täällä alkoi eilen illalla verinen vuoto, joka jatkunut nyt koko päivän. Alavatsaa jomottelee mutta ei voi kivuksi kutsua. Tämän päiväinen verikoe näytti tässä vaiheessa raskauden edelleen positiivisena. HämmentävääSain ensi viikolle neuvolaan ajan, jos saataisi silloin ultralla selville missä mennään. Kesken menemiseen toki olen varautunut, mutta toivotaan silti parasta. Nythän mulla vasta 5+4 menossa...
Katsooko terkkarit ultrallakin?
Tsemppiä ja toivotaan parasta!! <3Täällä alkoi eilen illalla verinen vuoto, joka jatkunut nyt koko päivän. Alavatsaa jomottelee mutta ei voi kivuksi kutsua. Tämän päiväinen verikoe näytti tässä vaiheessa raskauden edelleen positiivisena. HämmentävääSain ensi viikolle neuvolaan ajan, jos saataisi silloin ultralla selville missä mennään. Kesken menemiseen toki olen varautunut, mutta toivotaan silti parasta. Nythän mulla vasta 5+4 menossa...
Niin, me käytiin varhaisultrassa niin ehkä siinä jostain ihme syystä olisi eri käytäntöSiis kysyin siltä aspalta että onko se vain täällä (Oulun terveystalo) vai yleinen linjaus. Niin sanoi että käytäntö on talon sisäinen eli koskee kaikkia Terveystaloja. En siis kysynyt erikseen neuvolasta tai ultrasta vaan sikiöseulonnasta.
Tai sitten kun ei edes tajuttu kysellä vaan käveltiin vaan sisään niin ehkei se gyne vaan kehdannu enää käskyttää miestä poisTäällä alkoi eilen illalla verinen vuoto, joka jatkunut nyt koko päivän. Alavatsaa jomottelee mutta ei voi kivuksi kutsua. Tämän päiväinen verikoe näytti tässä vaiheessa raskauden edelleen positiivisena. HämmentävääSain ensi viikolle neuvolaan ajan, jos saataisi silloin ultralla selville missä mennään. Kesken menemiseen toki olen varautunut, mutta toivotaan silti parasta. Nythän mulla vasta 5+4 menossa...
isot tsempit sinne!Täällä alkoi eilen illalla verinen vuoto, joka jatkunut nyt koko päivän. Alavatsaa jomottelee mutta ei voi kivuksi kutsua. Tämän päiväinen verikoe näytti tässä vaiheessa raskauden edelleen positiivisena. HämmentävääSain ensi viikolle neuvolaan ajan, jos saataisi silloin ultralla selville missä mennään. Kesken menemiseen toki olen varautunut, mutta toivotaan silti parasta. Nythän mulla vasta 5+4 menossa...
Tsemppiä vuodon kanssa! Mä olin silloin 4+ viikolla kun vuosin eka kerran reilusti päivän. Olin jo heittänyt hanskat tiskiin. Sitten meni vajaa viikko ilman vuotoa, kun aloin vuotamaan uudestaan ja vuosin viikon, mutta oli vahvat raskausoireet vielä. Pääsin ultraan 6+ ja siellä todettiin hematooma joka vuotaa. Hematooman mahdollisuus siis sinullakin jos ei kipuja ja oireita vielä onToivotaan parasta, voimahalit!
Ensi viikolla olen ehkä viisaampi.
Onnea! :)Moi kaikki odottajat!
Mäkin voisin liittyä ryhmään hieman jälkijunassa.. testasin viime viikolla selkeän plussan ja nyt toivon että pysyy kyydissä loppuun asti, LA olisi mahdollisesti 31.1. Esikoista odotamme ja olimme jo luopua toivosta kun hedelmöityshoidotkaan eivät tuottaneet tulosta, mutta nyt ensimmäisestä täysin lääkkeettömästä kierrosta vuoteen raskauduin luonnollisesti ❤❤
Kiitos ideasta!Onnea ja tervetuloa mukaan Myy87!
Brighton, mää oon googletellu paljon esim. hakusanalla "pregnancy reveal ideas". Tulee sillä kyl paljon hauskoja ideoita, mutta en oo osannut vielä päättää mikä ois semmonen kivoin. Kuitenkin haluaisin kertoa raskaudesta tuleville isovanhemmille jollakin jutulla, esim. kuvalla tai vaatteella tai töppösillä yms. Pitää vielä pohtia mikä tuntuu eniten meidän tavalta kertoa.![]()
nt ultran jälkeen kerrotaan. Ajteltiin että jos vihdoin pääsis perhettä käymään kylässä niin laitetaan yks pulla uuniin ja kysytään sitten kun kaikki on paikalla joltain että ”hei, otatko uunista pellin ku jätin vielä sinne jälkilämpöön” ja sitten katotaan että miten kauan menee että tajuavat pullan olevan uunissa. Ei mikään maailman omaperäisin mutta ainaki ajatuskin naurattaaKiitos ideasta!
Vähän tietysti vielä miettii pitäisikö odottaa, että nt-ultra olisi ohi. Kuitenkin tiedän, että tulevat isovanhemmat ovat varmasti aivan innoissaan puolestamme ja tukisivat meitä kävisi tässä miten vain. Heillehän tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Milloin te muut olette ajatellet kertoa vai oletteko jo kertoneet?
Me kerrottiin omille vanhemmille, sisaruksille ja parille läheisimmälle kaverille jo viikolla 5. Oli sopivasti äitienpäivä, niin marssin äitienpäiväkahville sisälle, sanoin "Moro, meille tulee tammikuussa vauva!" ja siitä sitten jatkettiinKiitos ideasta!
Vähän tietysti vielä miettii pitäisikö odottaa, että nt-ultra olisi ohi. Kuitenkin tiedän, että tulevat isovanhemmat ovat varmasti aivan innoissaan puolestamme ja tukisivat meitä kävisi tässä miten vain. Heillehän tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Milloin te muut olette ajatellet kertoa vai oletteko jo kertoneet?