Oliko mitään alustavaa puhetta siitä, voidaanko tehdä tuoresiirto, vai vaatiiko era PAS:n?
Heti ei eraa tehdä eikä puhuttu edes että milloin olisi sen aika. Mutta pas-kierrosta se otetaan. Ja tuoresiirtoon pyritään heti jos vaan onnistuu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oliko mitään alustavaa puhetta siitä, voidaanko tehdä tuoresiirto, vai vaatiiko era PAS:n?
Kaava on ilmeisesti jotain pitkän ja lyhyen väliltä. Alotan viikko oviksesta progynovan eli estrogeenitabletit jolla ilmeisesti vaikutetaan limakalvoon mutta myös estää oman fshn nousun kun uusi kierto alkaa mikä saa aikaan tasasemman munasolukasvun. Sit ekoilla kiertopäivillä aloitetan gonal f ja jarruna kp5-6 alkaen orgalutran. Sit tietty irrotuspiikki ja luteaalituesta ei vielä puhuttu et tuleeko lugen lisäksi muutakin. Ja dimou joo jotku on jatkanut ja lääkäri sanoi että myös ulkomailla klinikoita jatkaa edelleen. Ei ole mitään todisteita että korona vaikuttaisi sikiöön eikä luomuraskautumistakaan ole suositeltu tauottamaan niin näin mennään.
Samaa sanoi mun lääkäri. Oli lähinnä sitä mieltä, että voi lähinnä kasvattaa merkittävästi keskenmenoriskiä etenkin jos joutuu koronan takia tehohoitoon, ehkä jopa 50% (niin kuin näillä isoilla epideioilla ja pandemioilla on ollut historian valossa kuulemma tapana).
Mäkin oon ymmärtänyt että se ei vaikuta raskauteen tai sikiöön jos ei sairastu.Aijaa, lääkärikö puhui tästä riskistä? Onkohan tähän mennessä maailmalla vielä näin käynyt koronan kanssa? Oon vaan lukenut ettei raskaana olevat ole riskiryhmää ja koronaa sairastaneet saanut terveitä lapsia, mut se ennenaikaisen synnytyksem riski olemassa jos sairastuu.
Kyllä ärsyttää se meemi mis on lauma raskaana olevia naisia ja teksti et "covidin jälkeen". No juu en ainakaan minä.

Tän hetkisen tiedon valossa ihan kausi-influenssa on vähintään yhtä vaarallinen raskaana olevalle, ellei jopa vaarallisempiAijaa, lääkärikö puhui tästä riskistä? Onkohan tähän mennessä maailmalla vielä näin käynyt koronan kanssa? Oon vaan lukenut ettei raskaana olevat ole riskiryhmää ja koronaa sairastaneet saanut terveitä lapsia, mut se ennenaikaisen synnytyksem riski olemassa jos sairastuu.

Aijaa, lääkärikö puhui tästä riskistä? Onkohan tähän mennessä maailmalla vielä näin käynyt koronan kanssa? Oon vaan lukenut ettei raskaana olevat ole riskiryhmää ja koronaa sairastaneet saanut terveitä lapsia, mut se ennenaikaisen synnytyksem riski olemassa jos sairastuu.
mutta siis aika pieni prosentti koronan sairastaneista kumminkaan tehohoitoon joutuu...
tähän mennessä oon juonu aina aamukahveen ihan rauhakseen vaa istuskelen tossa terassilla ja se on ollu kivaa. En oo päivän aikana tarvinnu enempää kahvia mutta ois ollu kiva pitää tää kahvitteluhetki koska kyllä tekee mieli kahvia näin aamuisin
ois mielummin menny niin että esim vaikka karkki maistuis pahalta 
Vooooi sisso ja nyt harmittaa
Kahvi maistuu kamalaltatähän mennessä oon juonu aina aamukahveen ihan rauhakseen vaa istuskelen tossa terassilla ja se on ollu kivaa. En oo päivän aikana tarvinnu enempää kahvia mutta ois ollu kiva pitää tää kahvitteluhetki koska kyllä tekee mieli kahvia näin aamuisin
ois mielummin menny niin että esim vaikka karkki maistuis pahalta
![]()
Hieno juttu! Oliko niin, että oot jo kerran käyttänyt letroja?
Toivottavasti se pallero katoaisi sieltä.
:bag: ja siis kyllä tän nyt varmaan voi laskea että vaikeuttaa mun raskautumista, kun kerta hoidoissa ollaan
mutta pitää koittaa olla positiivinen. Mulla kai ei oo mikään pahinta laatua endo, kun ei oo mitään tautisia kipuja. Ainakaan vielä.
jos ei ennen sitä oo raskaana
Jos se on endoa, niin tuskin se sieltä minnekään itsestään häviää. Eikä endoon oo olemassa vielä mitään parannuskeinoa, paitsi hormonaalinen ehkäisy joka hillitsee sen leviämistä:bag: Estrogeenihan sitä vaan ruokkii.
Olin kyllä siinä oikeassa, että jos olis hormonaalinen ehkäisy, niin ei olis tiputteluongelmaa:bag: ja siis kyllä tän nyt varmaan voi laskea että vaikeuttaa mun raskautumista, kun kerta hoidoissa ollaan
mutta pitää koittaa olla positiivinen. Mulla kai ei oo mikään pahinta laatua endo, kun ei oo mitään tautisia kipuja. Ainakaan vielä.
Mut jos hoidot sais aloitettua loppukesästä, niin loppuvuodesta vois hyvällä tuurilla jo odotella siirtymistä ivfjos ei ennen sitä oo raskaana
Dpo8. Tissit on ollut kipeet, päätä särkee. Eiköhän hanat aukea viikonloppuna:bag:
Toivotaan parasta! Inssit vielä siltikö PITÄÄ tehdä, vaikka olisi endoa? Toivottavasti viimeistään ivf tuo teille plussan.![]()

Onko sulla mitään endon oireita? Jos nyt ei tiputtelua ja lapsettomuutta lasketa. Muakin kiinnostaa puhuitteko mitään inssien jatkamisesta vai meettekö sit suoraa ivf? :)