Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oliko sulla sellainen kapea vyö käytössä? Itselläni oli entisen asuinkuntani tk:sta lainassa, mutta kävin sen juuri palauttamassa kun muutimme. Uuden paikkakunnan neuvolasta sanottiin, että saisi vain muutamaksi viikoksi lainaan että kannattaa hommata oma.. Pitäänee kuitenkin soitella nykyisen kunnan apuvälinelainaamoon ja ainakin katsoa jos saisi hieman erilaisen käyttöön. Jotenkin se kapea vyö alkoi tuntumaan ikävältä kun maha alkanut kasvamaan, vaikka sitä koitti alhaalla pitää niin nousi herkästi ylemmäs ja ahdistaa kun alavatsaa painaa jokin :yuck:
Joo, semmonen kapea vyö. Annettiin pitkäaikaiseen lainaan, mutta sano de fyssari, että luultavasti pitää kokoa isompaan vaihtaa, kun maha tästä kasvaa :rolleyes:
 
Kokoajan närästää ja harjoitus suppareita tulee aivan kokoajan... muutenkin outo olo alavatsassa ja alapäässä:grumpy:
Kaipaan selällä nukkumista ja makaamista myös... odotan vaan sitä raskaus hehkua mutta taitaa jäädä haaveeksi vaan.
 
Moni teistä kirjoitteli sydämen tykytyksestä, hengästymisestä ja väsähtämisestä.
Mulla ilmenee etenkin noista kahta viimeisintä oiretta.
En oikein tahdo ymmärtää niiden kokonaisvaltaisuutta. Töissä pitää kävellä portaita eestaas. Joudun pitämään aina pienen happitauon portaiden puolessa välissä, kohdassa, jonka aiemmin olen harpponut puolijuoksua ylös/alas. Miten tämä kunto ja jaksaminen näin alas romahti?
Hb on mitattu vain ekalla neuvolakäynnillä, seuraavilla th on aina sanonut, että ei tarvitse :bored:. Viimeksi torstaina valittelin väsyä, mutta hänen mukaansa se johtuu pimeästä vuodenajasta :cool:.

Liitoskivut ovat kävelyseuralaisia. Joskus ankkamainen vaappuva kävely helpottaa vähän :couchpotato:. Yritän kuitenkin pysyä suorassa ettei vastavuoroisesti selkä ala oiria.
 
En nyt ole varma onko tämä raskausoire mutta lisääntynyt ruokahalu :rolleyes: Kasvava vatsakin toki tuntuu, milloin mahassa, milloin selässä. Ei ole energiatasot ihan tavallisella tasolla, pitää edelleen nukkua pitkät yöunet ja etenkin iltaisin väsymys painaa. Joskus vähän herkkis olo, toisaalta taas välillä kiristää pinnaa helpostikin. Alapääjuttuja, vaihtoehtojahan on monia ja synnärillä sais olla jatkuvasti, ellen luottaisi että joku sama vaiva kuin viime raskaudessa...eli pissaa, v.vuotoa, jotain :facepalm: Ihanaa.
 
Moni teistä kirjoitteli sydämen tykytyksestä, hengästymisestä ja väsähtämisestä.
Mulla ilmenee etenkin noista kahta viimeisintä oiretta.
En oikein tahdo ymmärtää niiden kokonaisvaltaisuutta. Töissä pitää kävellä portaita eestaas. Joudun pitämään aina pienen happitauon portaiden puolessa välissä, kohdassa, jonka aiemmin olen harpponut puolijuoksua ylös/alas. Miten tämä kunto ja jaksaminen näin alas romahti?
Hb on mitattu vain ekalla neuvolakäynnillä, seuraavilla th on aina sanonut, että ei tarvitse :bored:. Viimeksi torstaina valittelin väsyä, mutta hänen mukaansa se johtuu pimeästä vuodenajasta :cool:.

Liitoskivut ovat kävelyseuralaisia. Joskus ankkamainen vaappuva kävely helpottaa vähän :couchpotato:. Yritän kuitenkin pysyä suorassa ettei vastavuoroisesti selkä ala oiria.

Ensi kerralla pyydä erikseen Hb mittausta, minulla mitattiin kahdella ekalla kerralla ja oli vielä viitearvoissa, sitten jätettiin yksi välistä ja nyt viimeisin mittaus oli sitten mennyt alle alarajan. Täällä kanssa mietityttää miten voi olla näin heiveröinen olo kun aikaisemmin olin se virkeä energia pakkaus ja tykkäsin treenata. On tässä uudessa olotilassa kyllä ihmettemistä, heti jos touhuaa liikaa, selkä väsähtää ja sitten on hetken päästä melkein mahdoton päästä ylös sohvalta tai tuolilta ilman kipuja.
 
Taas/edelleen/yhä jotain ällötystä. Väsymystä ja närästystä ("tavaran" ja ilman nousua). Yleisesti siis huonovointisuutta.
 
Muille närästyksestä kärsiville:
Millaisia vinkkejä kys. vaivan helpotukseen?

Itsellä alkanut pahentua aika paljon :depressed:
 
Jostain olen kuullut, että pieni määrä ruokasoodaa veteen sekoitettuna voisi auttaa närästykseen. Voi olla hutikin, mutta tuli mieleen.
 
Mulla on alaselkä, lantio ja kankut jumissa vuorotellen. Alaselkä vetää jäykäks, jos löhnää sohvalla tai nukkuu selällään. Lantio on jäykän olonen ja toisen kankun yläreunassa joku lihas jumissa ja se vihloo välillä aika makeasti. Oon yrittäny jumpata, venytellä, mut ei oikee o auttanut.
Väsymys painaa ja siks olen myös aika kiukkuinen melkee koko ajan. Hermo menee hetkessä. Esikoisen kans saa tsempata koko ajan, ettei hermostu ihan ryhmistä asioista.
 
Muille närästyksestä kärsiville:
Millaisia vinkkejä kys. vaivan helpotukseen?

Itsellä alkanut pahentua aika paljon :depressed:
Ite söin rennietä ja losecia. Mutta paheni sen verran että jouduin pyytämään reseptillä vahvempaa. Maitotuotteet auttaa joillain
 
Esikoisen raskaudessa popsin manteleita ja se auttoi :)
 
Luinkin maitotuotteista ja anoppikin vinkkasi, että ne saattaisi auttaa. Kokeilin eilen illalla piimää ja auttoi kyllä :)
Yhdessä artikkelissa oli juttua ruokasoodan käytöstä närästykseen ja sillä saattaa saada hetkellisen helpotuksen..siinä myös sanottiin, että raskaana olevien kannattaisi välttää kyseistä komboa. En sit tiiä miksi..
 
Ruokasoodassa on paljon suolaa, joten nostaa verenpainetta. Harvoin käytettynä raskaana tuskin on vaaraa, mutta jos kärsii oikeasti närästyksestä, niin mielummin närästyslääkettä.
 
Mulla on alkanut aivan järkyt ilmavaivat. Kerran herättiin molemmat yöllämiehen kanssa mun valtaisaan pieruuni. Oikein itsekin pelästyin ja kysyin mieheltä silmät selällään, että ”siis pieraisinko mää?”. Mies vastasi vaan tyynesti, että ”taisitpa päräyttää...”. En ole yleensä ilmavaivoista kärsinyt ja nekin vähät pärytellyt menemään omalla ajalla, joten tää mun henkilökohtainen pierukerho tuo nyt aivan uuden mausteen meidän parisuhteeseen. Kyllä on kukkea ja naisellinen olo. :wtf::grin
 
Toistuvat supparit joka kerta kun nousee ylös tuolilta ja etenkin iltaisin levossa. Vauva liikkui todella paljon ja kääntyilee sivulta sivulle joka saa myös kohdun supistamaan taukoamatta. Huomenna rv29+0 ja oon ihan varma että tämä tulee etuajassa sillä supistukset on jatkuneet jo ainakin 2 viikkoa ja muuttuneet kokoajan kivuliaammiksi. Neuvolassa ei ole kertaakaan suostuttu tarkistamaan kohdunsuun/kaulan tilannetta mikä on mielestäni outoa.
 
Toistuvat supparit joka kerta kun nousee ylös tuolilta ja etenkin iltaisin levossa. Vauva liikkui todella paljon ja kääntyilee sivulta sivulle joka saa myös kohdun supistamaan taukoamatta. Huomenna rv29+0 ja oon ihan varma että tämä tulee etuajassa sillä supistukset on jatkuneet jo ainakin 2 viikkoa ja muuttuneet kokoajan kivuliaammiksi. Neuvolassa ei ole kertaakaan suostuttu tarkistamaan kohdunsuun/kaulan tilannetta mikä on mielestäni outoa.
Ehkä jos kävisit sairaalalla, siellä varmasti tutkittaisiin? Sympatiat sinne:sad001
 
Ehkä jos kävisit sairaalalla, siellä varmasti tutkittaisiin? Sympatiat sinne:sad001
Äippäpoli neuvoi ottamaan yhteyttä neuvolaan, mutta neuvolan mielestä kaikki on ok vaikka mitään muuta kuin sydänääniä ei olla kuunneltu/tarkistettu.
Ekaa odotan ja kaikki ollut ihan ok ilman vuotoja ja kipuja tähän asti, mutta tuntuu jotenkin oudolta että tähän huoleen ei reagoida mitenkään neuvolassa vaikka supistuksia tulee tunnissa vähintään 10 ja monet niin kivuliaita että ei pysty liikkumaan.
 
Äippäpoli neuvoi ottamaan yhteyttä neuvolaan, mutta neuvolan mielestä kaikki on ok vaikka mitään muuta kuin sydänääniä ei olla kuunneltu/tarkistettu.
Ekaa odotan ja kaikki ollut ihan ok ilman vuotoja ja kipuja tähän asti, mutta tuntuu jotenkin oudolta että tähän huoleen ei reagoida mitenkään neuvolassa vaikka supistuksia tulee tunnissa vähintään 10 ja monet niin kivuliaita että ei pysty liikkumaan.
Tosi outoa ettei tutkita :sad001
 
Äippäpoli neuvoi ottamaan yhteyttä neuvolaan, mutta neuvolan mielestä kaikki on ok vaikka mitään muuta kuin sydänääniä ei olla kuunneltu/tarkistettu.
Ekaa odotan ja kaikki ollut ihan ok ilman vuotoja ja kipuja tähän asti, mutta tuntuu jotenkin oudolta että tähän huoleen ei reagoida mitenkään neuvolassa vaikka supistuksia tulee tunnissa vähintään 10 ja monet niin kivuliaita että ei pysty liikkumaan.

Soita tai mene suoraan synnytyssairaalaan tarkistukseen, kyllä tilanne pitäisi jossain tarkastaa. Tsemppiä!
 
Takaisin
Top