Pulinaketju

Se vaan luo turhaa paloriskiä jos käytettävässä saunassa kuivataan - joku kätevä pikkukäsi jos nappaa kiukaan päälle on soppa valmis :facepalm:.
Veljellä on puusauna, tosin eipä sielläkään puita laiteta silloin kun siellä on pyykkiä (jälkilämpöä on kyllä), eikä heidän lapsensa ole koskaan suuremmin olleet saunasta kiinnostuneita.

Mutta todella hyvä pointti tuo sähkösaunan paloriski.

Tsemppiä! Joulukalenteri laskemaan päiviä ennen loman alkua?

Ja aina on hyvä katsoa uusia työpaikkoja, koskaan ei tiedä mikä mahdollisuus siellä odottaa löytäjäänsä. Kuulostaa varmasti todella tekopirteältä, mutta minä olen aina työpaikan vaihdon jälkeen ihmetellyt, miksi ihmeessä kitkutin niin kauan ennen kuin vaihdoin. Jotenkin sitä on niin lojaali työnantajalleen, ettei ole valmis lähtemään ennen kuin ei enää yhtään jaksa.
Toi on niin totta!

Veljellä on puusauna, tosin eipä sielläkään puita laiteta silloin kun siellä on pyykkiä (jälkilämpöä on kyllä), eikä heidän lapsensa ole koskaan suuremmin olleet saunasta kiinnostuneita.

Mutta todella hyvä pointti tuo sähkösaunan paloriski.
Joo mä luulen että on ihan kotivakuutuksen ehdoissakin jotenkin se kuivaamisen paloriski.

Mutta tuleehan noi haalarit nakattua tonne lauteille siitä huolimatta..

Meillä on kaksi puusaunaa. Toinen on ulkona ja toinen sisällä. Joitain vuosia sitten ukko halusi ulkosaunaan semmoisen kiukaan, mitä pitää lämmittää vähintään kolmisen tuntia, yleensä vielä pidempään. Sanoin, että kuka meillä sitä kerkeää lämmittää. No hän kuulemma. Joopa joo. Laittoi tulet pesään ja lähti muualle ja kauniisti pyysi lisäämään puita. Loppuaikoina kieltäydyin. Jonkun aikaa jatkoi itse lämmitystä, mutta sitten sai loistoidean vaihtaa kiukaan normaaliin. Puoli tuntia ja sauna on valmis. Helppoa. Entinen kiuas oli kyllä paras löylyissään, mutta aivan liian kova homma muutaman saunaminuutin takia. Niin se muuttuu miehenkin mieli välillä.

Meillä kuivataan pyykkiä pesuhuoneessa. On pari isoa telinettä ja seinätelineitä. Hyvin kuivaa, kun on sauna ollut päällä. Kesällä sitten ulkona. Meillä on vain kaksi lasta, mutta pyykkiä on kyllä aina järkyttävät määrät.

Kuinkas teillä odotus sujuu? Tiistaina alkaisi äitiysloma, vai otitko varhennettuna?
Onko krempat pysyneet poissa?
Nyt menee aika järkyttävän nopeaa aika.. :nailbiting:
Paksusti sujuu! Piti pitää muutama vuosilomapäivä pois, joten viimeinen työpäivä oli keskiviikkona. :grin

Isot krempat on vielä loistanut poissaolollaan, uni on ollut välillä tosi huonoa mutta muuten näyttää vanha kroppakin kestävän tämmöistä ihan hyvin. Tyyppi kasvaa niin kuin pitääkin, paitsi päänsä on edelleen kahta viikkoa edellä. Mukavaa lähteä synnyttelemään pallopäätä jos sama trendi jatkuu. :nailbiting:

Miten siellä Terhon kanssa sujuu?

Puusauna tuolla ulkorakennuksessa menee kyllä houkuttavuudessa kevyesti tuon ahtaan sähköversion ohi. Ne on näitä landeasumisen etuja.. :woot:
Tästä olen samaa mieltä. Ensimmäisiä asioita mitä tehtiin muutettua niin rakennettiin hirsisauna pihalle. Meillä tosin ei tule sinne vettä vaan tullaan taloon sisään suihkuun. Sisällä olevaa sähkösauna en edes muista koska olisi käytetty. Nii, ja me asutaan alle kilometrin päässä kaupungin keskustasta. Ei tartte landella asua jos ulkosaunaan haluaa :wink

Tästä olen samaa mieltä. Ensimmäisiä asioita mitä tehtiin muutettua niin rakennettiin hirsisauna pihalle. Meillä tosin ei tule sinne vettä vaan tullaan taloon sisään suihkuun. Sisällä olevaa sähkösauna en edes muista koska olisi käytetty. Nii, ja me asutaan alle kilometrin päässä kaupungin keskustasta. Ei tartte landella asua jos ulkosaunaan haluaa :wink
Hienoa että joku uskaltaa lähempänäkin keskustaa pistää saunan pihalle :)! Vaatii toki sen oman pihan, ei ihan kerrostalossa onnistu :grin
..
Meillä ei myöskään tule kun kantamalla vesi tuonne, mutta hyvinhän sitä vadissakin voi välillä peseytyä (es silloin kun alkaa vesilasku järkyttää :nailbiting:..)

Paksusti sujuu! Piti pitää muutama vuosilomapäivä pois, joten viimeinen työpäivä oli keskiviikkona. :grin

Isot krempat on vielä loistanut poissaolollaan, uni on ollut välillä tosi huonoa mutta muuten näyttää vanha kroppakin kestävän tämmöistä ihan hyvin. Tyyppi kasvaa niin kuin pitääkin, paitsi päänsä on edelleen kahta viikkoa edellä. Mukavaa lähteä synnyttelemään pallopäätä jos sama trendi jatkuu. :nailbiting:

Miten siellä Terhon kanssa sujuu?
Hienoa että kaikki sujuu :Heartred!
Hyvin tälläkin, yöt on pätkittäisiä, mutta olisi ne muutenkin tuon yhden pissipojan kanssa :grin. Ja huomaa että hormonit alkaa jeesiä valvomisessa, pian saa hypätä vaippaa hakemassa taas. Toivottavasti.
Täällä ainakin vielä myös verenpaineet hyvät, sitä mä aina jännitän. Ukko jo vähän toivoi jotain kremppaa - että loppuisi se kuume helpommin vanhalta akalta :joyful:.. Saas nähdä, kerkeehän tässä vielä krempata. :troll:
Vauva tosi alhaalla jo, tuntuu kiinnittyneen kun potkut tulee koko ajan samaan kylkeen. On tää ihmeellistä :happy:!

Me asutaan 60-luvulla rakennetussa kerrostalossa. Ja kylppäri on sen mukainen eli kooltaan ehkä 3 neliötä. Ei todellakaan mahdu pyykit kuivumaan. Tällä hetkellä pyykit kuivuu tuolla miehen työhuoneessa, josta on tarkoitus tehdä tytölle huone kunhan työtila muualle valmistuu. Sitten se teline varmaan rojottaa olkkarissa. Nice.

Mun vanhemmat ja siskon perhe kävi eilen meillä. Siskolla tosiaan kolmas syntyi 4.8 ja kyllä sitä
Einoa kovasti ihasteltiin. Otin hänet syliin ja mies tuli samaan kuvaan. Sanoin siinä, että nythän
me voitais jotakuta huijata tällä kuvalla, että kattokaas, mikä meillä on :grin Eiköhän mun äiti
siinä selän takana kommentoinu, että hankkikaa nyt ite sitte tuommoinen :rolleyes: Jepjep, ollaan
tässä jo kohta vuosi yritetty. En tosin sanonut ääneen. Hänellä on kaikki viis tullu niin helposti yhtä
keskenmenoa lukuunottamatta, ettei yhtään ymmärrä tällaista yrittämistä. Tai no olihan tällä
samaisella siskolla ongelmia monta vuotta raskautua ennen esikoista. Että ehkä äiti jotain
ymmärtää. Mutta helposti ihmiset kommentoivat ajattelemattomuuttaan asioista, joista eivät
tiedä.

Me asutaan 60-luvulla rakennetussa kerrostalossa. Ja kylppäri on sen mukainen eli kooltaan ehkä 3 neliötä. Ei todellakaan mahdu pyykit kuivumaan. Tällä hetkellä pyykit kuivuu tuolla miehen työhuoneessa, josta on tarkoitus tehdä tytölle huone kunhan työtila muualle valmistuu. Sitten se teline varmaan rojottaa olkkarissa. Nice.
Niin nehän pesi ja kuivasi kaikki pyykkinsä silloin pesutuvassa, muistatteko vielä aikaa kun äidin kanssa kirmattiin siellä kerrostalon kellarikerroksessa pyykkäämässä? Olihan se eri aikaa se :joyful:! Ne kuivaustuvat oli mahtavia! Onko niitä enää edes missään käytettävissä?
Ei ihan helposti ratkaistavissa tämä kultturimuutos vanhoissa taloissa :cool:

Meillä on kodinhoitohuone yläkerrassa lasten makkareiden välissä. Jännästi laitettu erilleen pesutiloista.
Edellisessä talossa khh oli suihkuhuoneen vieressä. Toisaalta näin on kiva, koska sen läpi ei voi kulkea
ja oven saa kii, kun on vieraita.

Niin nehän pesi ja kuivasi kaikki pyykkinsä silloin pesutuvassa, muistatteko vielä aikaa kun äidin kanssa kirmattiin siellä kerrostalon kellarikerroksessa pyykkäämässä? Olihan se eri aikaa se :joyful:! Ne kuivaustuvat oli mahtavia! Onko niitä enää edes missään käytettävissä?
Ei ihan helposti ratkaistavissa tämä kultturimuutos vanhoissa taloissa :cool:
Kyllä kuivaushuoneita vieläkin on. Äiti ja anoppi ainakin käyttävät.

Kyllä kuivaushuoneita vieläkin on. Äiti ja anoppi ainakin käyttävät.
Ne sukupolvet osaa vielä sen homman. En tiedä onko meillä 'nuorilla' myös jokin privaattiusaspekti tässä pyykkiasiassa? Ei kovin herkästi tule ripustettua alkkareita ja rintaliivejä naapurin näkösälle, toisin kun silloin ennen, liehui kyllä kaikki Marjatan isot liivit kerrostalon pihatelineelläkin. :think005
Onko meistä tullut edeltäjiämme siveellisempiä :hilarious:??

Ne sukupolvet osaa vielä sen homman. En tiedä onko meillä 'nuorilla' myös jokin privaattiusaspekti tässä pyykkiasiassa? Ei kovin herkästi tule ripustettua alkkareita ja rintaliivejä naapurin näkösälle, toisin kun silloin ennen, liehui kyllä kaikki Marjatan isot liivit kerrostalon pihatelineelläkin. :think005
Onko meistä tullut edeltäjiämme siveellisempiä :hilarious:??
Minä tiedän, mikä minua edellisessä asunnossa hillitsi kuivaushuoneen käyttöä eikä se ollut häveliäisyys. Kun asuu ylimmässä kerroksessa ilman hissiä polvi- ja käsivikaisena, niin ei tehnyt mieli kävellä yhtään ylimääräistä kertaa portaita ja vielä painavan pyykkikorin kanssa. Kun jokusen kerran vein pyykit alas, niin unohdin hakea ne pois. Yhdetkin Ihanat lakanat lojui siellä toista kuukautta. Onneksi kivat naapurit olivat viikanneet ne siististi pinoon.

Minä tiedän, mikä minua edellisessä asunnossa hillitsi kuivaushuoneen käyttöä eikä se ollut häveliäisyys. Kun asuu ylimmässä kerroksessa ilman hissiä polvi- ja käsivikaisena, niin ei tehnyt mieli kävellä yhtään ylimääräistä kertaa portaita ja vielä painavan pyykkikorin kanssa. Kun jokusen kerran vein pyykit alas, niin unohdin hakea ne pois. Yhdetkin Ihanat lakanat lojui siellä toista kuukautta. Onneksi kivat naapurit olivat viikanneet ne siististi pinoon.
No sepä vielä! Ei ihme että tämä muutos kulttuurissa on otettu hyvin vastaan, vaikka hakeekin vielä tilojen kannalta toteutustaan.
Meillä oltiin myös pienenä 3. Krs hissittä ja pesutupa eri talossa. Ei kyllä itse jaksaisi mitenkään moiseen ryhtyä, kun on vaihtoehto. Äitini kertoi miten he lapsuudessa menivät kilometrin päähän lipeäpyykille, kaiketi lakanat ja vastaavat pestiin siten. Yksi keskustupa palveli isoa aluetta.

Ja isoäitini kertoi, että kun äitini oli pieni, pyykkivesi haettiin järvestä. Ensin toki piti hakata kirveellä avanto ja sitten ruvettiin keittämään pyykkejä.

Takaisin