Painonpudotusryhmä

Sepä se kun mitään syytä nesteen kertymiselle ei ole. Juon paljon vettä (+2litraa/pvä), en oo syönyt mitään kovin suolaista.

Kuopus on 1v2kk ja ei ole hormonaalista ehkäisyä enkä imetä (imetys loppui jo 7kk sitten). Enkä oo huomannut, että hormoneissa olis ihmeempää heittoa.
Ovulaation aika on käsillä.

Vaa'alla käyn aamulla ilman vaatteita ja vessassa käynnin jälkeen ennen kuin juon mitään.
Aineenvaihdunta on hyvä, suolikin toimii sutjakkaasti.

Univelkaa oli viime painonpudotuksessa enemmän ja pienin herätti tuolloin 1-2x/yö kun taas nyt kuopus nukkuu heräämättä ja mun univelka on pienempi. Viimeksi paino kolisi helposti alaspäin, nyt ei millään.

Enkä usko tässä kropan olevan säästöliekilläkään. Viimeksi vedin päiviä jopa 1200kcal ja silti paino vain laski.:eek: Nyt oon syönyt vähemmän kuin kulutan, mutta silti riittävästi. Oon muuttanut ruokavaliota paljon, kasviksia lisännyt todella paljon ja höttöhiilareita on tositosi vähän, hiilareita ylipäänsä rajoitetusti ja proteiinia riittävästi (se myfitnesspal kertoo minkä verran voi syödä mitäkin). Syön 3-4h välein. Askeltavoite 10000/pvä. Monipuolisesti liikun. Syön maitohappobakteereita ja ferritiinin luulisi vuoden rautatankkauksen jälkeen olevan ok (viimeksi ei varmasti ollut!).
Viimeksi painin traumaperäisen stressihäiriön kanssa ja kropan kortisolit oli varmaan ihan pilvissä. Nyt ei enää traumat paina ja mieli voi melko hyvin.
Silti mä jumitan kuukaudesta toiseen samassa painossa kuin keväällä mitä sattuu syödessä ja vain vähän liikkuessa.


En ymmärrä.

Voihan tää tästä lähteä, mutta kyllä voi turhauttaa. :sour:
 
Pakko sanoi että onhan kumma tilanne Rosalina :confused:
Kuulostaa kyllä että kaikkea olet yrittänyt... olen huomannut että mä en voi syödä kun 1500kcl/päivä vaikka kuinka liikkuisin, jos syön enempi/vähempi niin paino tipu minnekään! En kyllä ton enempää kyllä saa syötyäkään kun tossakin määrässä tekemistä:oops:
 
Mun täytyy varmaan kokeilla vetää joku päivä tiukalla alle 1500kcal setillä, vaikka se on kyllä alakanttiin. Sen oon nyt ainakin todistanut, että mun kohdalla ei toimi se "pitää syödä tarpeeksi tai paino ei tipu" (eli joku 1800-2000kcal/pvä).
 
Muokattu viimeksi:
On kyllä jännä, Rosalina:/ Kauan olet yrittänyt pudottaa painoa? Mietin sitä, että joillakin aineenvaihdunta käynnistyy vain hitaammin, mutta taisit kuitenkin mainita, että kuukaudesta toiseen ois paino sama.:confused:

Mulla on lähtenyt vaihtelevasti tää projekti. Tai liikuntaa oon kyllä saanut tällä viikolla lisättyä hieman tavallista enemmän, mutta vieraiden takia on tullut herkuteltuakin ihan hyvin.. Oon tosin kaupassa kuitenkin ollut jämpti sen suhteen, etten osta sellaista perinteistä pikkumakeaa, vaikka mieli ois tehny. :happy:
 
Minä olin aivan varma, että paino on noussut pysyvästi yli kilon. Yllätys oli ihana, kun olikin lievässä laskussa.
 
On kyllä jännä, Rosalina:/ Kauan olet yrittänyt pudottaa painoa? Mietin sitä, että joillakin aineenvaihdunta käynnistyy vain hitaammin, mutta taisit kuitenkin mainita, että kuukaudesta toiseen ois paino sama.:confused:

Mulla on lähtenyt vaihtelevasti tää projekti. Tai liikuntaa oon kyllä saanut tällä viikolla lisättyä hieman tavallista enemmän, mutta vieraiden takia on tullut herkuteltuakin ihan hyvin.. Oon tosin kaupassa kuitenkin ollut jämpti sen suhteen, etten osta sellaista perinteistä pikkumakeaa, vaikka mieli ois tehny. :happy:
Periaatteessa alotin kesäkuun alussa. Kesä meni lievän masennuksen kanssa, joten se on voinut vaikuttaa, kuka tietää (hassua vaan, että silti viimeksi paino putosi kolisten, vaikka olin monin verroin ahdistuneempi traumaperäisen stressin takia). Syksy meni kurinalaisemmin. Kaikkiaan viitisen kuukautta eikä näy painossa.
Kesä meni rennommalla fiiliksellä, ajattelin että paino kyllä karisee kun en ota ressiä asiasta. Edelleen koitan olla tekemättä asioista liian suurta numeroa, mutta ketuttaahan se kun parhaansa tekee eikä mitään tapahdu.

Aineenvaihdunta toimii minusta hyvin. Nyt oon koittanut vielä buustata sitä tekemällä keskellä päivää yhden tai kaksi lyhyttä treenipätkää muun liikunnan lisäksi (5-10min jotain lihaskuntoliikkeitä tai juoksua).

Tänä aamuna 70,2kg. Siinä se pyörii, 69,8-70,4kg. Sentään on käynyt jo alle 70kg, mutta ihmettelen, ettei vieläkään pysy siellä. Sen verran on liikuntaa jo harrastettu, että lihasten kasvusta ei tasan voi johtua.
Viime viikon söin 1200-1500kcal päivässä + liikunnan viemät kalorit, ei vaikutusta toistaiseksi silläkään. Jatkan tätä kokeilua vielä tovin ja jos ei hyöty näy niin palaan järkevämpiin lukemiin.

Kropassa toki näkyy, mutta kun se ei ole mun ykköstavoite. Vaan nimenomaan haluan ylipainon pois, koska ollaan kolmenkympin "pahemmalla puolella" ja sukurasitteena on liuta sairauksia, jotka voi olla uhkana. Oon ikäni seurannut vierestä toisten sairastamista, joten en sitä itselleni halua.
 
Periaatteessa alotin kesäkuun alussa. Kesä meni lievän masennuksen kanssa, joten se on voinut vaikuttaa, kuka tietää (hassua vaan, että silti viimeksi paino putosi kolisten, vaikka olin monin verroin ahdistuneempi traumaperäisen stressin takia). Syksy meni kurinalaisemmin. Kaikkiaan viitisen kuukautta eikä näy painossa.
Kesä meni rennommalla fiiliksellä, ajattelin että paino kyllä karisee kun en ota ressiä asiasta. Edelleen koitan olla tekemättä asioista liian suurta numeroa, mutta ketuttaahan se kun parhaansa tekee eikä mitään tapahdu.

Aineenvaihdunta toimii minusta hyvin. Nyt oon koittanut vielä buustata sitä tekemällä keskellä päivää yhden tai kaksi lyhyttä treenipätkää muun liikunnan lisäksi (5-10min jotain lihaskuntoliikkeitä tai juoksua).

Tänä aamuna 70,2kg. Siinä se pyörii, 69,8-70,4kg. Sentään on käynyt jo alle 70kg, mutta ihmettelen, ettei vieläkään pysy siellä. Sen verran on liikuntaa jo harrastettu, että lihasten kasvusta ei tasan voi johtua.
Viime viikon söin 1200-1500kcal päivässä + liikunnan viemät kalorit, ei vaikutusta toistaiseksi silläkään. Jatkan tätä kokeilua vielä tovin ja jos ei hyöty näy niin palaan järkevämpiin lukemiin.

Kropassa toki näkyy, mutta kun se ei ole mun ykköstavoite. Vaan nimenomaan haluan ylipainon pois, koska ollaan kolmenkympin "pahemmalla puolella" ja sukurasitteena on liuta sairauksia, jotka voi olla uhkana. Oon ikäni seurannut vierestä toisten sairastamista, joten en sitä itselleni halua.
Minulla pysyi monta kuukautta siellä 69kg:n tuntumassa. Söin mielestäni maltillisesti max 1200-1500 kaloria päivässä liikunnasta riippumatta. Sitten yhtenä maanantaina vaaka olikin alle 67kg ja nyt paino junnaa siinä ympärillä yhtä sitkeästi. Elättelen toiveita, että se taas yllättää minut joku viikko, jos ei nyt ennen joulua niin myöhemmin. Vielä olisi se 7kg jäljellä pudotettavaa. Viimeksi laihduttaessa siihen meni kaksi vuotta.

On tämä pitkäpinnaisen ihmisen laji, jos ei käytä mitään diettejä tai kepulikonsteja.
(mies on laihduttanut minun kahden kilon aikana 12kg. Voin edes siitä iloita)
 
Täytyy vaan olla sitkeä ja antaa aikaa.
Ihmettelen vaan miten mun kroppa toimi kolme vuotta sitten niiiiin eri tavalla. Silloin paino tippui tähän nähden ihan leikiten (2kk/8kg).

Lähtis ees satoja grammoja niin se antais tsemppiä.......
 
Moikka taas! Mitäs tänne? Täällä ollut kunnon röhä vaivana ja vasta nyt alkaa pikkuhiljaa elämä voittaa! Urheilu ja fiksu syöminen ei ole ollut ensimmäisenä mielessä... aamulla kävin vaakalla ja ilokseni huomasin että painoa olikin laskussa:)
Painoa tippunut kuukaudessa 0.7 kg... parempi kun ei mitään :wink
 
Äippä, onnea!
Minulla paino hiipii kohti sitä, mitä se oli ennen. Olen kyllä toivottoman huono laihduttaja!
 
Älä luovuta yölento! Lapsiperhe arki osaa olla niin kamalan hektistä aika ajoin että on helppo vaan mennä sieltä mistä aita on matalin tai puuttuu kokonaan ja itsestään huolen pitäminen jää vähemmälle... siihen kun ottaa sit päivästä selviämis palkinnon (herkkuja siis) niin laittoman helposti menee taakse päin... jojoiltu ollaan varmasti kaikki :rolleyes: koitat olla itsekäs ja pistät itsesi tärkeysjärjestyksen ensimmäiseksi... pieniä askelia kohti jaksavampaa kroppaa:) tsemppaamaan sua(kin) täällä:wink
 
Nyt leijun... sori! Meillä on semmonen kehonkoostumus vaaka jolla kävin äsken pyörähtämässä ja pakko hehkuttaa! Parissa kuukaudessa multa on lähetetyt puhdasta läskiä pois huimat 3% kehon painosta ja lihasta tullut lisää 1.5% :wideyed::dance011 nyt oon ylpeä itsestäni!!! Parin kuukauden päästä uudelleen :wink
 
Älä luovuta yölento! Lapsiperhe arki osaa olla niin kamalan hektistä aika ajoin että on helppo vaan mennä sieltä mistä aita on matalin tai puuttuu kokonaan ja itsestään huolen pitäminen jää vähemmälle... siihen kun ottaa sit päivästä selviämis palkinnon (herkkuja siis) niin laittoman helposti menee taakse päin... jojoiltu ollaan varmasti kaikki :rolleyes: koitat olla itsekäs ja pistät itsesi tärkeysjärjestyksen ensimmäiseksi... pieniä askelia kohti jaksavampaa kroppaa:) tsemppaamaan sua(kin) täällä:wink
Kiitos. Minulla on muuten homma kunnossa, mutta iltaherkuttelu pilaa kaiken.
 
Saa nähdä alkaako mun paino nyt pikkuhiljaa vajota.
Karsin päivittäiset kalorit pienemmiksi, lisäsin aktiivisuutta ja palauttavaa liikuntaa/teen voimatreenit vähempinä mutta pidempinä setteinä monen lyhyen setin sijaan, pidän jämptimmin tankkauspäiviä....
Nyt paino on pysynyt alle 70kg, 69,4kg viimettäin.

Josko se tästä.

Tulin siihen tulokseen, että +30 ikä varmaan hidastaa jo aineenvaihduntaa. Täytyis siksi olla aktiivisempi eikä istuskella niin paljon.
 
Rosalina, musta kans tuntu että +30v kesti että aineenvaihdunta pöhähti kunnolla käyntiin!
Tänään on sit taas maanantai... vaaka päivä!
Taas oli positiivinen reissu, painoa oli tullut -600g alas päin. Mahtava fiilis:wink enää vajaa 4kg että ollaan ennen vauvaa painossa :dance008
 
No joo, en taas liputa... Paino pysyi alle 70kg jo hyvän aikaa ja heti kun kirjoitin ton edellisen viestin niin pomppasi taas päälle 70. Häh???? :arghh:
Mä en enää ymmärrä...
Tänään soitan tk:een ja kysyn voiko esim kilppariarvot tarkistuttaa. Tää ei oo enää normaalia...

Onneksi sentään tuntuu hyvältä ja luontevalta syödä ja liikkua kuten nyt. Ei oo semmonen olo, että lyön hanskat tiskiin. Mutta miten voi olla, ettei paino tipu puoleen vuoteen mihinkään?? Jos joku säästöliekki on päällä niin se on ollu max 1-1,5kk vasta, enkä usko kyllä siihenkään.
 
Sain ajan th:lle 19.12. Tehdään perus terveystutkimus/kartoitus/mikä se nyt on ja hoitaja sit määrää tarvittavat verikokeet.

Katotaan löytyykö jotain syytä.
 
Nyt lähti, nytkähti, yhtäkkii... Heti kun pistää hommaa eteenpäin niin tadaa, SITTEN alkaa paino tippua. :rolleyes:
68,6kg!!:smiley-bounce012
Ja pepusta on hävinnyt lyhyessä ajassa NELJÄ SENTTIÄ. :woot:
Nyt en osaa sanoin kuvata miten tyytyväinen olen!

Menen varmaan kumminkin tekemään sen perusterveyden kartoituksen, hyvähän sekin on tehdä.
Puoli vuotta meni ennen kuin alkoi tapahtua. :pompus:
 
Mahtava homma Rosalina!
Multa on tää joulun odotus lähtenyt täysin lapasesta... suklaata, pipareita, torttuja,glögiä... ruuat kyllä järkeviä mutta välipalat ei:shy: taidan siis pistää painon pudotuksen tauolle ja palata asiaan ensivuonna... nyt taidan tähdätä siihen että paino ei nouse kiloa enempää:wink tänään kävin vaa’alla ja painoa on lähtenyt 2 viikossa 100g, joka siis ihme tällä syömisellä :oops:
Ihanaa joulun odotusta siis kaikille:)
Äippä x6 ennen joulua paino 73.2kg
 
Minä olen siellä samoissa lukemissa turvallisesti kuin aina ennenkin. Syksyn aikana mittari kävi 2kg alempana, mutta tässä sitä taas ollaan.
 
Takaisin
Top