Raskaaksi 2019

Meillä meni 3,5kk lähetteestä ensiaikaan. Mut ollaankin naikkarilla ja siel oli myös nyt 2kkn kesätauko. Mutta kirjeessäkin sanotaan et 3-4kk on odotusaika. Te olitte menos tyksiin vai?

Tyksiin joo. Saadaan lähete yksityiseltä klinikalta. Ei mulla mitään oo sanottu muuta, kun kahteen kertaan, että ei oo hoitojonoja. Mut ei se sit taida korreloida ton muun odottamisen kanssa. Täytyykin kysellä kun soittaa sinne. Saa ainakin kirjoittaa mulle lisää lugeja ja sit ottaa ne letrot käyttöön, mitä jo viime käynnillä olis kirjoittanut. Voihan se olla, et tehtäis sit siinä samalla sit noi kaikki kokeet. En mä nyt montaa kuukautta enää jaksa odotella jotain hemmetin aikaa missä ei edes tapahdu juuri mitään:bag:
 
Hupsis, taidan perua aiemman kirjaukseni ohimenneestä ovulaatiosta. Aattelin, että testaan vielä kerran tänään, vaikka kello näytti 21. Alkuillasta alkoi nippailemaan alavatsalla. Syteen tai saveen, ukko tekee huomenna pitkän päivän töissä, joten huomisen tallettelut olis vaan kaukasta toiveajattelua. Molemmat vähän väsyneitä,kun on varmuudenvuoks talleteltu nyt useemmi, vaikka tikut olleet hailuja.

Sanoin ukolle, että tänää vielä tars jaksaa. Vedin seksipöksyt jalkaan (mallia mammamaailman supersuosikit) ja nyt vaan ootellaan et esikoinen nukahtas, ettei sen takia ainakaa menis hyvä pano piloille.

Eihän tuo nyt vielä plussa ole muttei kaukanakaan, vai mitä raati sanoo?

Muoks; testi siis sofin ovulaatiotesti. Alla myös rfsun, joka näyttänyt tähän asti mulla ihan tosihailua, siks testasin vielä sillä..ihan vaan huvin vuoks.
 

Liitteet

  • IMG_20191022_220656.jpg
    IMG_20191022_220656.jpg
    25 KB · Katsottu: 183
Tyksiin joo. Saadaan lähete yksityiseltä klinikalta. Ei mulla mitään oo sanottu muuta, kun kahteen kertaan, että ei oo hoitojonoja. Mut ei se sit taida korreloida ton muun odottamisen kanssa. Täytyykin kysellä kun soittaa sinne. Saa ainakin kirjoittaa mulle lisää lugeja ja sit ottaa ne letrot käyttöön, mitä jo viime käynnillä olis kirjoittanut. Voihan se olla, et tehtäis sit siinä samalla sit noi kaikki kokeet. En mä nyt montaa kuukautta enää jaksa odotella jotain hemmetin aikaa missä ei edes tapahdu juuri mitään:bag:

Voi siis hyvin olla et pääsette paljokin aiemmin kuin täällä pkseudulla!
 
Hupsis, taidan perua aiemman kirjaukseni ohimenneestä ovulaatiosta. Aattelin, että testaan vielä kerran tänään, vaikka kello näytti 21. Alkuillasta alkoi nippailemaan alavatsalla. Syteen tai saveen, ukko tekee huomenna pitkän päivän töissä, joten huomisen tallettelut olis vaan kaukasta toiveajattelua. Molemmat vähän väsyneitä,kun on varmuudenvuoks talleteltu nyt useemmi, vaikka tikut olleet hailuja.

Sanoin ukolle, että tänää vielä tars jaksaa. Vedin seksipöksyt jalkaan (mallia mammamaailman supersuosikit) ja nyt vaan ootellaan et esikoinen nukahtas, ettei sen takia ainakaa menis hyvä pano piloille.

Eihän tuo nyt vielä plussa ole muttei kaukanakaan, vai mitä raati sanoo?

Muoks; testi siis sofin ovulaatiotesti. Alla myös rfsun, joka näyttänyt tähän asti mulla ihan tosihailua, siks testasin vielä sillä..ihan vaan huvin vuoks.

Joo plussa nyt tai huomenna. Teetkö vielä aamulla testin? Mikä kp nyt?
 
En mä vaan meinaa pysyä mukana.

Onnea silk ja cara! :Heartred

Kaikille muille tsemppiä!

Sit röyhkeästi omaa napaa ja limoja. Mulla saatto olla sunnuntaina ovis limojen perusteella. Sattuikin oikean munasarjan kohdalle su-ma yöllä niin ettei nukkumisesta ollut puhettakaan ennen kun helpotti. Mut kuivaa ei kyllä ole, kosteus vaan muuttunut erilaiseksi. Viime kierrossa ei ollut kuivaa missään vaiheessa. Ehkä mulla ei vaan ole. Talletteluja tehtiin lauantaina ja vielä maanantaina, sehän ei ole vielä myöhäistä, jos oikein ymmärsin. Näillä näkymin siis dpo2 ja testaan parin viikon päästä ellei menkat ehdi ensin. Ihan ei uskalla täysin luottaa että osaisin varmasti tulkita oikein.
 
Joo plussa nyt tai huomenna. Teetkö vielä aamulla testin? Mikä kp nyt?

Kp 15, yleensä tullut jossain kp 10kohdilla, mut viimekierto vissiin sekotti koko pakan+sairastelut. Aamulla testailen taas..tai ei sinänsä merkitystä enää aamun tuloksella,kun huomenna ei talleteltais muutenkaan. Onneks saatii nyt talleteltuu ni onpahan jotain toivoo positiiviselle raskaustestille. Edellliset talletukset ovat edellisillalta.
 
Onnea plussanneille:love7

Täällä menossa Kp7 Ovulaatiota odotellessa... katotaanko aikaistuuko gelee royalien takia. Toivottavasti niin menis miehen työreissujen kannalta paremmin Alan testaileen kenties ylihuomenna. Jos sattuu kovin kiertoa muuttamaan. Tai no ehkä kenties pe ku eka päivä millon saumaa pupuilla oman lomareissun takia. Voi kun tärppäis❤️
 
Meillä meni hoitolähetteestä vajaa 3kk ensikäyntiin Kuopiossa. Mutta siinä odotusaikana siis otettiin useammat verinäytteet ja se siemennesteanalyysi jo. Joku puhui siitä, että pitääkö verinäytteitä uusia jos kestää niin kaikkia ei tarvitse. Ainoastaan ne tautiseulat on sellaiset, että saa olla korkeintaan 3kk vanhat. Ne on siis tartuntariskin takia kun käsittelevät soluja. Meidän käskettiin ne ottaa noin 1kk ennen ensikäyntiä. No hoitosuunnitelma on nyt sitten sellainen että joudun ne ottamaan uusiksi keväällä jos mennään ivf:ään. Eli oli ihan turha verikoe se sitten.
 
Varmaan aika yksilöllistä, mutta mulla viimeiset limat näyttää osuvan ovisplussaan, puolessa vuorokaudessa jo täysin kuivaa. Mulla se ovis on iän ja oireiden perusteella todennäköisesti samana päivänä, mutta eikös se ovisplussan jälkeinen päivä kuitenkin yleensä tulkita hedelmälliseksi päiväksi? Eikös munasolu säily hedelmöittymiskykyisenä vielä vuorokauden sen ovulaation jälkeen, ja muistanko ihan höpöjä? Mutta riippuu varmasti ihmisestä. Ei siitä talletuksesta varmaan haittaakaan ole?
Paljon sulla oli arvot?

Niin kuin itse arvelinkin, ei reagoinut lääkäri kilppareihin mitenkään... Ferritiini nyt onneksi otetaan vielä.

Onnea Silk ja Cara!
Mulla on kanssa kilpparit ihan siellä viite arvojen yläpäässä mutta en vaan saa lääkitystä... puhuin siis myös yksityisen gyniksen kanssa asiasta mutta oli sitä mieltä kun ei vielä vuotta täynnä ja ne on viite arvojen sisällä niin ainakaan tässä vaiheessa...
 
Mun miehen seksuaalisuus on mennyt nyt toiselle tasolle... Sopivasti ku ovulaatio on ohi prkl :grin Uusi havainto on vahva paineen tunne tuolla syvyyksissä. Tällästä ei ole aiemmin ollut :smiley-ashamed004
 
Apua ikinä mitään tämmösiin ketjuihin kirjotellu mutta onnea Cara ja Silk! Ajattelin vain että en kestä odottaa kahta viikkoa ilman että puran itteäni jonnekkin muualle kun miehelleni. Nyt ois siis kp11 ja dpo1 eli odotan että voisin testin tehä ja saaha siihen kaks viivaa hihii :D
 
Paljon onnea plussanneille! :Heartred

Täällä päivän vajaa kaksi viikkoa tyhjennyksestä ja vuoto alkaa ihan tosissaan loppua (tänään jäänyt paperiin pyyhittäessä vaaleanruskeaa tuhrua). Toivottavasti loppuviikosta testi näyttäisi negaa ja päästäisiin uuteen yritykseen.

Sunnuntaina riideltiin miehen kanssa ja illan päätteeksi itkin puoli tuntia miehen kainalossa väsymystäni ja syyllisyyttä keskenmenosta. Se helpotti oloa.

Tällä hetkellä ei ole oikein mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Oon vasta viimeisen vuoden aikana oppinut lukemaan kehoani ja kierron eri vaiheiden oireita (hormoniton ehkäisy ollut käytössä) ja kyllä ärsyttää, jos tässä menee kovinkin pitkään hormonien ja kehontoimintojen tasaantumisessa..
Tuo itkeminen ja kaiken purkaminen miehelle oli mullakin sellainen "kyllä tämä tästä, kun me iloitsemme ja itkemme yhdessä"- fiilis! Tämän jälkeen olen itkenyt hyvin harvoin. Elämä jotenkin jatkui sen jälkeen. Itsellä on jo yli 3 vko tyhjennyksestä ja ruskeeta/vaaleanpunaista on tiputellut jo viikon. Epäilen toki että sekin voi olla ihan seksistä johtuvaa, jos limakalvot ovat hieman ohuet tässä km jälkeen. Toivottavasti kierto tasaantuisi nopeasti ja hormoonit eivät hyrräisivät niin pahasti enää seuraavassa kierrossa! Vaikka tässä on ollut toispuolisia nippailuja ja tuikkaisuja niin ei ole ollut "the olo" kuten silloin viimeksi. Epäilen vahvasti ettei mulla tapahdu twistedin tapaan että tulisin raskaaksi heti uudestaan. Edelliseenkin kesti vuoden joten me varmaan mennään sillä taktiikalla eteenpäin, että tässä menee hetki. Nyt jos sattuisi plussa niin se tuottaisi kyllä sellaiset ristiriitaiset fiilikset silti. Prosessoitu on jotenkin, mutta en pystyisi nauttimaan alkuraskaudesta yhtään. Pelko olisi kokoajan kaikkeen. Alan nähdä valoa tämän hyvin synkän tunnelin päässä! Tsemppiä kaikille!

Ja onnea plussanneille!
 
Eilen itkin kun rikoin viinilasin vahingossa, sitten melkein leikkasin veitsellä haavan sormeeni, pudotin kaikki tomaatit lattialle ja ei mikään vain mennyt hyvin. Tuli just sellainen fiilis että olisiko tämä nyt se +3vko pms oire? Toki samanlaisia tunnepurskahduksia oli myös raskaana... Aina joku pieni osa sinua toivoo että olisipa tämä oire! Mutta pessimisti minussa sanoo aina ei. Ja silloin ei tipahda kovin korkealta.

Kun seuraavat menkat alkaa, tulen romahtamaan varmasti. Mutta mieheni sanoi että hän sitten istuu vessan lattialla mun kanssa itkemässä jos näin on! On kyllä ihana tuo mies, mutta ei ne silti tiedä miltä se tuntuu kun oma kroppa pettää... Raskausyrityksiä on ihan liikaa jo. Ei kaikki hyvin voi olla jos tässä vieläkin joutuu yrittää. Saispa edes työpaikan niin pääsis tekee jotain muuta päivisin :D
 
Tsempit kaikille omiin tilanteisiin

Musta tuntuu ettei täällä oo kunnolla keltis toiminut, lääkäri sanoi et ottaa ne 100 mg kapselit nyt parin päivän aikana.. Ei tullu ku harmaa viivanpaikka testiin mut ovistesti edelleen tummempi kuin kontrolli. Mietin josko mulla hormonit niin sekaisin ettei tajua toimia.
 
Tsempit kaikille omiin tilanteisiin

Musta tuntuu ettei täällä oo kunnolla keltis toiminut, lääkäri sanoi et ottaa ne 100 mg kapselit nyt parin päivän aikana.. Ei tullu ku harmaa viivanpaikka testiin mut ovistesti edelleen tummempi kuin kontrolli. Mietin josko mulla hormonit niin sekaisin ettei tajua toimia.

Eikös pco voi antaa positiivisia oviksia useinkin kierrossa?
 
Tsempit kaikille omiin tilanteisiin

Musta tuntuu ettei täällä oo kunnolla keltis toiminut, lääkäri sanoi et ottaa ne 100 mg kapselit nyt parin päivän aikana.. Ei tullu ku harmaa viivanpaikka testiin mut ovistesti edelleen tummempi kuin kontrolli. Mietin josko mulla hormonit niin sekaisin ettei tajua toimia.

Mistä epäilet ettei keltarauhanen toimisi?
 
Eikös pco voi antaa positiivisia oviksia useinkin kierrossa?
Periaatteessa ei tai joo. Eli siis monella on ne tasot niin korkealla ihan normisti ja voi antaa väärää plussaa. Mulla on itselläni lähtökohtaisesti tummaa viivaa liuskois mutta ei ole tasavahvaa. Kierron lopussa toki nousee mutta ei ihan noin paljon. En myöskään ikinä ole digiin saanut hymyä ja siinä huomasi selvästi miten ne viivat oli huomattavasti hailummat ja sit sen plussan erottaa ihan selkeästi. Tuolloin liuska liki musta se testi eli paaljon tummempi kuin kontrolli. Mulla on ollut ongelma tuo limakalvo ja keltarauhanen. Olisi siis pitäny suosiolla aloittaa se proge. Toki joillakin se pcos on pahempaa laatua, mulla esimerkiksi ainut oire on polykystiset munasarjat eli mulla ovulaatio joskus tapahtuu, mut usein liian pieni. Mulla ei siis ole siinä ovulaatiossa sitä että ne liuskat olis plussaa koko ajan. Laitan tuohon kuvan viel selkeistä eroista eli oviksen jälkeen eri päivinä tehdyt testit. Toki oon kuullut että joillakin testit plussaa koko ajan tai ei lainkaan. Mulla digiin tosiaan eka kertaa hymy kun joillakin se hymyilee useasti ilman konkreettisesti ovulaatiota tai jotain mutta mulla ei tuota ongelmaa ole. Eli onnistun luomusti ovuloimaan
 

Liitteet

  • IMG-20191022-WA0003.jpeg
    IMG-20191022-WA0003.jpeg
    22.3 KB · Katsottu: 150
Takaisin
Top