Raskaaksi 2019

Paljon onnea plussanneille! :Heartred

Täällä päivän vajaa kaksi viikkoa tyhjennyksestä ja vuoto alkaa ihan tosissaan loppua (tänään jäänyt paperiin pyyhittäessä vaaleanruskeaa tuhrua). Toivottavasti loppuviikosta testi näyttäisi negaa ja päästäisiin uuteen yritykseen.

Sunnuntaina riideltiin miehen kanssa ja illan päätteeksi itkin puoli tuntia miehen kainalossa väsymystäni ja syyllisyyttä keskenmenosta. Se helpotti oloa.

Tällä hetkellä ei ole oikein mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Oon vasta viimeisen vuoden aikana oppinut lukemaan kehoani ja kierron eri vaiheiden oireita (hormoniton ehkäisy ollut käytössä) ja kyllä ärsyttää, jos tässä menee kovinkin pitkään hormonien ja kehontoimintojen tasaantumisessa..
 
En tiiä kuulostaako tää teistä ihan tyhmältä, mutta mua harmittaa kun tää mun tiputtelu tiputtaa toiveet näin aikaisin. Jokuhan vois ajatella, että sama se tai parempikin ettei oo korkeita odotuksia, jos tulos on kuitenkin se et ei raskaana. Mut minusta olis niin kiva elää ne piinaviikot haaveiluineen kuitenkin. Nyt en pääse edes haaveilun makuun, koska heti sinä päivänä kun periaatteessa jotain raskausoireita voisi alkaa tuntumaan, alkaakin jo tiputtelu.



Onhan toi tosi ymmärrettävää. Ite oon toistaiseks ollut aina tosi iloinen muiden vauvauutisista, mutta jos tässä omassa raskautumisessa kestää, niin varmasti yhä enemmän ja enemmän reaktiona tulee ilon lisäksi suru siitä, että itse ei ole raskaana. Ite oon viime aikoina ollut iloinen muiden uutisista osittain myös siksi, että ajattelen, et jee ehkä meille tulee aika samanikäiset lapset. Mut nyt on taas vähän synkistelyvaihe päällä. :/ Joku toisella keskustelualustalla sanoi, että endopotilailla on huonot munasolut vaikka pesäkkeitä ei oliskaan kohdussa. Pelko vaan nousee et mitä jos mä en tuu raskaaks. Tiiän et on tyhmää panikoida vielä tässä vaiheessa. Mut äh.

Ei kuulosta yhtään tyhmältä. Tiputtelu on täyttä paskaa ja jos joku on tota mieltä tiputtelusta, niin voin kertoa, että oli se lopputulos mikä tahansa, se ei poista muuta tiputteluun viittaavaa vattumaisuutta. Sitä paitsi, itse ainakin vetäisin sitten suoraan vaan uuteen kiertoon enkä vuotais viikko tolkulla odottaen kp1:stä.

Sori, paha päivä. Meidän matka siirtyi ainakin puolellatoista viikolla (luojan kiitos joustava työ) ja ovis oireet puskee pintaan =voi siis alkaa varautua että kun tää 12pv vuoto loppui niin uusi satsi alkaa aivan pian. Jippi ja jee.

Soitan silti marraskuun alussa sen hoitolähetteen et saadaan edes se asia etenemään. Kuinka pian sen jälkeen teil on se ensikäynti ollut?
 
Muakin ahdistaa toi aikataulu. Ekaks vissiin terkkariin lääkäriaikoja ja verikokeita jne ja sit vasta esim naikkarille? Sinne me koska pk seutu ja vissiin pahimmat jonot... Saa nähä alkaako mikään hoito ennen kesätaukoa..
 
Ei kuulosta yhtään tyhmältä. Tiputtelu on täyttä paskaa ja jos joku on tota mieltä tiputtelusta, niin voin kertoa, että oli se lopputulos mikä tahansa, se ei poista muuta tiputteluun viittaavaa vattumaisuutta. Sitä paitsi, itse ainakin vetäisin sitten suoraan vaan uuteen kiertoon enkä vuotais viikko tolkulla odottaen kp1:stä.

Sori, paha päivä. Meidän matka siirtyi ainakin puolellatoista viikolla (luojan kiitos joustava työ) ja ovis oireet puskee pintaan =voi siis alkaa varautua että kun tää 12pv vuoto loppui niin uusi satsi alkaa aivan pian. Jippi ja jee.

Soitan silti marraskuun alussa sen hoitolähetteen et saadaan edes se asia etenemään. Kuinka pian sen jälkeen teil on se ensikäynti ollut?

Meillä meni 3,5kk lähetteestä ensiaikaan. Mut ollaankin naikkarilla ja siel oli myös nyt 2kkn kesätauko. Mutta kirjeessäkin sanotaan et 3-4kk on odotusaika. Te olitte menos tyksiin vai?
 
Muakin ahdistaa toi aikataulu. Ekaks vissiin terkkariin lääkäriaikoja ja verikokeita jne ja sit vasta esim naikkarille? Sinne me koska pk seutu ja vissiin pahimmat jonot... Saa nähä alkaako mikään hoito ennen kesätaukoa..

Noinhan se varmaan menee mut en oo varma katotaanko tks jo verikokeita vai suoraan lähete kun niitä verikokeita kuitenkin pyydetään naikkarillakin ennen ensiaikaa. Mut nopeemmin pääsee jos menee yksityisen kautta ja lähete ja teettää odotusaikana jotain perustutkimuksia.

Muoks. Me siis tehtiin juuri noin et eka yksityiselle ja siel sit tuli tehtyä kaikki perustutkimuksetkin kun vauhtiin pääsi ja sit naikkarilla ei tarvinnu hukata kuukausia tutkimuksiin ja päästiin heti ns eteenpäin. Jos nyt tätä ivf-jonos odottelua voi kutsua eteenpäin menoksi :hilarious: :bag:
 
Muokattu viimeksi:
Noinhan se varmaan menee mut en oo varma katotaanko tks jo verikokeita vai suoraan lähete kun niitä verikokeita kuitenkin pyydetään naikkarillakin ennen ensiaikaa. Mut nopeemmin pääsee jos menee yksityisen kautta ja lähete ja teettää odotusaikana jotain perustutkimuksia.

Onhan meil jo tehty kaikkee.. Saa nähä pitääkö jotain ottaa uusiksi kun mun verikokeista ainakin on jo aikaa. Eikä kai miehenkään näyte saa olla mooooonta kuukautta vanha..? Siis jos nyt vasta joskus keväällä asiamme etenee.
 
Onhan meil jo tehty kaikkee.. Saa nähä pitääkö jotain ottaa uusiksi kun mun verikokeista ainakin on jo aikaa. Eikä kai miehenkään näyte saa olla mooooonta kuukautta vanha..? Siis jos nyt vasta joskus keväällä asiamme etenee.

Niin en tiiä mite vanha saa olla. Meillä spermatutkimus tehtiin maalis tai huhtikuussa eikä tarvinnu uusia. Toki meil oli ne kaks inssiäkin tässä elosyyskuussa niin niistähän toki näki myös mikä meininki.
 
Takaisin
Top