Raskaaksi 2019

Täältä välistä huutelen, että mulla meni pitkän aikaa plussastakin ennenkö tuli yhtään minkäänlaisia oireita. Itseasiassa yli puolet raskaudesta menny jo ja ainoa oire ollut alkuvaiheessa tissikipu. Että ei kannata olettaa mitään vaikkei olis oireita. :)

Mulla ei ollu ekasta raskaudesta oikeestaan mitään oiretta. Jossain kohtaa oli illalla viluisuutta, mutta sekin meni ohitse muutamassa päivässä. Olin fyysisesti elämäni kunnossa. Samana päivänä kun menin kontrolliin,( joka päätyi käynnistykseen, koska lapsivesi tihkui ja oli se streptokokki positivinen) niin siivosin vielä kaappeja, imuroin ja mentiin koiran kanssa parin kilsan lenkki. En ollut edes huomannut, että kohdunsuu oli auennut jo 3cm, koska en ollut tuntenuy supistuksiakaan.
Minulla ei siis tissit kasvanut ollenkan ja samat vaatteetkin mahtuivat raskauden läpi alusta loppuun. Kilojakaan ei kertynyt yhtään. Näinkin siis voi mennä. Raskausajan elin niin terveellisesti kuin kykenin,koska minulla on diabetes ja sokeriarvoni olivat yhtä kaaosta koko raskauden ajan. Synnytyksen jälkeen olin niin väsynyt diabetekseni hoitoon, että pääsi taas vähän leviämään koko homma. Mutta nyt taas olisin valmis taisteluun (taisteluun verensokerien kanssa siis)
 
Mun esikoisen kanssa ei myöskään turvonnut tissit tai ollut kipeät. Mulla aina ollut pieni rintavarustus. Mies huomasi rv 20 että oli kasvanut jonkun verran mutta ite en huomannut mitään. Käytin samoja push uppeja rv 38 asti :joyful: Ensimmäinen ja ainut oire oli oikeastaan pahoinvointi rv 6-10.
 
Mulla kasvo tissit melkein kolminkertaisesti raskaudessa. Näissä pienissä ketunnokissa sen hyvin kyllä huomasi. Kerranki oli isot tissit:hilarious: painosanalla OLI:hilarious: keräsin kyllä fysiikkaa muutenkin +20kg vaikka urheilin läpi raskauden ja myöskin vielä jouluaattoaamuna ennen synnytystä pystyin hyvin kävelemään useamman kilsan reippaan lenkin:happy: oli tosi helppo ja kivuton raskaus, ainoastaan ekat 15vk oli kamalia, kun Yrjö lensi ja väsytti aivan tautisesti.
 
Voimia elmi! :sad001

Mäkin toivoisin lyhyempiä kiertoja. Tympeää kun kestää niin kauan että on ees ovulaatio. En jaksa tarkistaa mikä kp menossa, mut yli 20 ja ovis saattaa olla jossain tässä lähipäivinä.
 
Tiedän että monella ei oireita oo, itse huomioin lähinnä tässä luteaalissa sen etten hermostu mistään, maha nippailut oli ja meni, turvotus kova iltasin mut ei niin ku yleensä . Sit nännit on oudon leveet mut muuten rinnat normit, ei kasvaneet. Dpo12 alkaa ja kylmä on ainut minkä voisin yhdistää oireeks nyt kyl kylmä huone. Lämmöt siksi myös alhaiset,mut suihkun jälkeen palelen ihan horkassa. Sit arkuus juu, nivusiin joskus ottaa inhasti mut häntäluu tässä kyl on eniten kipee ja seki johtuu töistä kuten muutkin lihaskivut. Vaikka mahdollista on olla raskaana niin en testaa ennen kuin jos menkat myöhässä
 
Väsymys juu ja semmonen rento fiilis. Oon vaan niin iloinen et ovuloin jälleen.. Et näin, en vain uskalla myöskään testata koska pelko et kemiallinen tai tm tai km tai niih
 
Entäs turposko tissit? Mulla ei ollu sitä mun tuulimuna/keskenmenoraskaudessa. Ja aina joku dpo10 harmittelen kun ei ole. Et se oli sit siinä. Vaikka kaikki ollaan erilaisia. Ja mietin vaikuttaako esim rintojen alkuperäinen koko asiaan. Mulla tosi pienet. Ehkei turpoo sit nii helpolla? :bag::hilarious:

Joo mut ei nekään heti alussa. Olin ihan oireeton ja siksi en meinannu uskoa tätä plussaa. :)
 
Kp 10 ja eilen oli pitkä päivä ku oltiin reissussa, illasta alkoi vasenta munasarjaa särkemään. Ei ovulaation aika vielä, mutta samantyylistä kipua. Tänää ollut ihan jäätävä päänsärky heti herätessä. Ei oo auttanut burana-panadol kompokaan o_O
Tajusin, ettei tässä oo ku joku about. 5 päivää ovulaatioon, ja en tosiaan oo yhtään sitä mitenkään ressannut :hilarious: kuten pitiki mennä, eli en mitenkään testaa, ehkä arvioituna ovispäivänä vois kattoo osuuko arvaus oikeaan :)
 
Kp22 ja aamusta alkoi menkkakivut. Inocapsithan voivat aikaistaa ovista ja kuukautisia. Sovellukset ennustivat oviksen kp13, mut en saanut sitä todennettua. Yleensä mulla ovis kp16-18 ja kierto 28-32. Jännän äärellä. Myös tosi huono olo :hungover:

Halusin kokeilla inositolia ja tässä kierrossa otin eka kertaa käyttöön.
 
Kp 10 ja eilen oli pitkä päivä ku oltiin reissussa, illasta alkoi vasenta munasarjaa särkemään. Ei ovulaation aika vielä, mutta samantyylistä kipua. Tänää ollut ihan jäätävä päänsärky heti herätessä. Ei oo auttanut burana-panadol kompokaan o_O
Tajusin, ettei tässä oo ku joku about. 5 päivää ovulaatioon, ja en tosiaan oo yhtään sitä mitenkään ressannut :hilarious: kuten pitiki mennä, eli en mitenkään testaa, ehkä arvioituna ovispäivänä vois kattoo osuuko arvaus oikeaan :)

Toi stressittömyys on kyllä niin huippu tunne! Miulla on tällä hetkellä niin rauhallinen olo, kun en tikutellut ovista, enkä miettiny raskautumista, vaan mietin vaan et paranen nopeesti ja pääsen takasin treenaamaan. Välillä tekee hyvää heittää kaikki tikut kaapin perälle ja keskittyy johonkin ihan muuhun :p
 
Kp22 ja aamusta alkoi menkkakivut. Inocapsithan voivat aikaistaa ovista ja kuukautisia. Sovellukset ennustivat oviksen kp13, mut en saanut sitä todennettua. Yleensä mulla ovis kp16-18 ja kierto 28-32. Jännän äärellä. Myös tosi huono olo :hungover:

Halusin kokeilla inositolia ja tässä kierrossa otin eka kertaa käyttöön.
Mulla myös kp 22. Mun alaselkä on ihan saatanan kipee. Eilen tuli illalla kaikki ruuat pihalle. Vatsassa on ihan menkkajuilimista ollu koko kierron. Ei pysty ymmärtää. Kokoajan tuntuu että kohta alkaa kuukautiset. Mulla kierto lyhimmillään ollut 28 ja pisimmillään 36
 
Mulla myös kp 22. Mun alaselkä on ihan saatanan kipee. Eilen tuli illalla kaikki ruuat pihalle. Vatsassa on ihan menkkajuilimista ollu koko kierron. Ei pysty ymmärtää. Kokoajan tuntuu että kohta alkaa kuukautiset. Mulla kierto lyhimmillään ollut 28 ja pisimmillään 36
Vähän samoja oireita meillä sitten. Paitsi mun selkä ei oo kipee. Supistuksetkin tuntui mulla aina pelkästään alavatsassa menkkamaisina, ei koskaan selässä.

Just sellainen olo kans, et kohta alkaa menkat. Voi kun oltais väärässä ja tuliskin plus :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Veikkasin et eilen olis ollut dpo 0, mutta se on tänään. O-testin viiva ilmestyi nyt heti, eilen meni vielä muutama minuutti vahvistuessaan. Oireetkin puhuu puolestaan. Taas kauhee päänsärky. Oon alkanut yhdistää sitä ovikseen ja menkkojen alkuun.

Vähän jännitti et tuleeko se ovis ollenkaan et ehtii menkat alkaa vielä tässä kuussa. Koska piti tän kuun kierrosta aloittaa ja viimekierto päättyi jo ennen kuun vaihtumista.

No jokatapauksessa, nyt menkat alkaa 30.10. Just siis ehtii alkaa.

Voi olla et taas aktivoidun sen verran, että pysyn muiden kuulumisten perässä.

Jos sul oli tänään testissä ovis+ niin tänään on dpo -1 ja huomenna dpo 0, kun ovis luultavasti tapahtuu. Vai ymmärsinköhän väärin mitä tarkoitit...
 
Onkohan se nyt menossa ohi sitten. En oo saanu tän tummempaa viivaa, eilinen oli vähän tummempi mun mielestä. Tarkoittaako se että jos se ei tummene enään ettei ovista olis ollenkaan? Tää testi tehty aamu pissasta. Pakko testata vielä illalla :banghead: alempi kuva siis eilinen.
 

Liitteet

  • IMG_20191020_120028.jpg
    IMG_20191020_120028.jpg
    12 KB · Katsottu: 150
  • IMG_20191019_171617.jpg
    IMG_20191019_171617.jpg
    16.8 KB · Katsottu: 147
Onkohan se nyt menossa ohi sitten. En oo saanu tän tummempaa viivaa, eilinen oli vähän tummempi mun mielestä. Tarkoittaako se että jos se ei tummene enään ettei ovista olis ollenkaan? Tää testi tehty aamu pissasta. Pakko testata vielä illalla :banghead: alempi kuva siis eilinen.

Jollekin tuokin on jo plussa ymmärtääkseni :) tai sit huippu mennyt nopeesti ohi testien välissä
 
Takaisin
Top