Millaisia raskausoireita sinulla on?

onko kellään muulla kymppiviikko menossa vähäoireisena? itsellä 9+3, olo on ihan normaali, alkuviikolla puntarikin näytti jopa -1kg parin viikon takaiseen punnitukseen:wideyed: vaikkei siis rajusti ole tullut oksenneltua, viikoilla 7-8 etovaa oloa oli aamuisin jolloin oksentelua pienesti välillä. Nyt on siis pelottavankin hyvä olo, ei väsymystä eikä lainkaan turvotustakaan. Ruoka maistuu hyvin ja kahvikin vaikka viikko pari sitten oksetti kahvin hajukin. Ensimmäinen raskaus niin ei voi oireita verrata aiempaankaan..:sorry:

Mä mietin ihan samaa kun oli just toi 9+0-9+6 melko oireeton, pari kertaa oksensin. Väsynyt toki olin. Nyt taas oon oksentanut, oireilu aaltoilee. Kahvikin kyllä taas on vähän maistunut. Onneks pääsen kattomaan ensi tiistaina onko kyytiläisellä kaikki ok.

Jano ollut mullakin. Yölläkin 1-2krt juomaan. Lisäksi kuuma, hikoiluttaa.

Niin joo ja tissikysymys. Nyt jo paisunut kuppikoon noin, tarttis liivit ostaa. Ympärysmitta ei vielä ole kasvanut. Sama oli ekassa raskaudessa, siinä mulla myös alko viimeisillä viikoilla öisin suihkuta maito :hungover: Heräilin lammikoissa. Samaten kävi seksin aikana, maito joka paikassa. Enkä ollut edes synnyttänyt :bag: imetyksen aikana kasvoi vielä toisen kuppikoon. Imetyksen loputtua palasi suurinpiirtein vanhaan, muoto kyllä kärsi :meh:
 
Kuvittelenkoha minä vai onko mun hiukset tummunu :eek: tässä on tämmönen abaut 10 cm tyvikasvu kun peruin kampaaja ajan plussatessani, ja nyt tää tyvi näyttää jotenki tummalta.
Lueskelin äsken jotai keskusteluja missä kyllä monella tummunut tukka raskaana, mut lieköhän tässä vaiheessa vielä :smug:
 
Kuvittelenkoha minä vai onko mun hiukset tummunu :eek: tässä on tämmönen abaut 10 cm tyvikasvu kun peruin kampaaja ajan plussatessani, ja nyt tää tyvi näyttää jotenki tummalta.
Lueskelin äsken jotai keskusteluja missä kyllä monella tummunut tukka raskaana, mut lieköhän tässä vaiheessa vielä :smug:

Mulla ainakin esikkoa odottaessa tummui. Oon siis hyvinkin vaalea, punertavahiuksinen ollut. Esikon jälkeen on enemmän tummanvaalea, punaisuus hiukan lähtenyt. Nyt kans näyttäis tyvessä tulevan aiempaa tummempaa.
 
Kuvittelenkoha minä vai onko mun hiukset tummunu :eek: tässä on tämmönen abaut 10 cm tyvikasvu kun peruin kampaaja ajan plussatessani, ja nyt tää tyvi näyttää jotenki tummalta.
Lueskelin äsken jotai keskusteluja missä kyllä monella tummunut tukka raskaana, mut lieköhän tässä vaiheessa vielä :smug:

Mul on kulmakarvat tummentunu.
 
Muaki janottaa! Ja oon taas tummunut myös. Mulla on pitkissä hiuksissa näkynyt ihan selvät tummemmat vaakaraidat odotusajoilta.
 
Hyi että, koko yö meni vellovassa olossa ja edelleen vaivaa. En nukkunut montaa tuntia ni se varmaan lisää tätä kuvotusta, ja myös ehkä ahdistus kun appivanhemmat on meillä, niin ahistaa ajatus siitä että alkaisin oksentamaan niin pitäisi kertoa jo raskaudesta.

Oon tähän asti ollut vähä riemuissani ettei ole ollut pientä etomista kummempaa, ja nyt se riemu sit kostautui. Oon kärsinyt kamalasta oksennuskammosta koko ikäni, niin panikoin oksentamisen aloittamista kamalasti. Toivottavasti olisi vaan joku harvinaislaatuinen juttu, ja johtuisi vaikka siitä että eilen ruokailujen välit venyi (ruoan ja iltapalan väli 5h ja kevyt iltapala vain...), ja säästyisin oksentelulta.
Onneks appivanhemmat ei oo ku 6 tuntia meillä enää niin sit saa huokasta :D

Rv 8+6 siis menossa
 
Mulla kanssa on aina väri tummunu ja syventyny. Hiukset muutenkin parempivointiset raskausaikana.
 
Mulla ei alkuun ollut oireen oiretta ja se sitten kostautui nyt kolmena viikkona on yrjöttänyt ja 4 päivää ollut selkä ihan jumalattoman kipeä varasinkin ajan raskausajan hierontaa,kun olen aika varma että hermo on pinteessä :/ mites ku en yhtään tullut ajatelleeksi,kun flunssassa olen ettei vicksiä saa laittaa ja minä nyt kahtena iltana ja yöllä laittanut siellä ohjeissa lukee kysy lääkäriltä..oonkohan tehny vahinkoa vauvalle?
 
Mulla on nyt tän kuluneen viikon aikana tullut uutena oireena päänsärky. Yleensä ei oo päänsärkyä ikinä, tällä viikolla ollut kolmena päivänä. (RV 11+1-12+0)
 
Mulla ei alkuun ollut oireen oiretta ja se sitten kostautui nyt kolmena viikkona on yrjöttänyt ja 4 päivää ollut selkä ihan jumalattoman kipeä varasinkin ajan raskausajan hierontaa,kun olen aika varma että hermo on pinteessä :/ mites ku en yhtään tullut ajatelleeksi,kun flunssassa olen ettei vicksiä saa laittaa ja minä nyt kahtena iltana ja yöllä laittanut siellä ohjeissa lukee kysy lääkäriltä..oonkohan tehny vahinkoa vauvalle?

Pienet määrät sitä ei pitäisi olla haitallisia, ei ole kielletty raskauden aikana. Lääkäriltä pitäisi joo kysyä, mutta viime raskaudessani käytin flunssaan lääkärin luvalla. Ei ongelmia. Imetyksen aikana ei saisi käyttää :)
 
Mulla ei alkuun ollut oireen oiretta ja se sitten kostautui nyt kolmena viikkona on yrjöttänyt ja 4 päivää ollut selkä ihan jumalattoman kipeä varasinkin ajan raskausajan hierontaa,kun olen aika varma että hermo on pinteessä :/ mites ku en yhtään tullut ajatelleeksi,kun flunssassa olen ettei vicksiä saa laittaa ja minä nyt kahtena iltana ja yöllä laittanut siellä ohjeissa lukee kysy lääkäriltä..oonkohan tehny vahinkoa vauvalle?

Mä oon kyllä ihan surutta käyttäny vickiä nenän alla ja oskipäillä. Itseasiassa se on ollu joka raskaudessa mulla joka yö käytössä, ku muuten menee nenä niin herkästi tukkoon. Ja en yhtään tykkää tukkosen nenän kanssa nukkua. Ei ole millään tavalla vaikuttanut raskauteen, kun on niin paikallinen vaikutus. Yhdessä raskaudessa oli lääkärin määräämänä kortisoninenäsumutetta, ja sano että turvallisesti voi käyttää kun on paikallinen vaikutus.
 
Närästääkö muita? Tuntuu, että ihan sama mitä syö vai syökö mitään ni närästää. Rennie onneksi auttaa, mutta on kyllä ärsyttävää.

Mulla alko nyt iltaa kohti poltella alavatsaa. En tykkää yhtään. Heti alkaa ajatukset laukata keskenmenon suuntaan, vaikka samoja tuntemuksia on ollu kaikissa raskauksissa lopputuloksesta huolimatta.
 
Oliko nää alavatsan kiristely, nipistely yms. Nyt asiaan kuuluvia? Ei muista yhtää millasia edellisissä oli.. :rolleyes:
 
Janontunne on kova, varsinkin iltaisin. Lieneekö kertoa siitä että päivän aikana on tullut juotua huonosti.
 
Oliko nää alavatsan kiristely, nipistely yms. Nyt asiaan kuuluvia? Ei muista yhtää millasia edellisissä oli.. :rolleyes:

Mulla nipistelee ja ihan juilii/särkee jo kolmatta päivää mahaa. Ei yllä menkkakipuihin mutta häiritsevää on, olen ajatellut niiden olevan kohdun kasvamiseen liittyviä kipuja.
 
Mulla on ihan tolkuton tää väsymys. Vapaapäivinä nukun 10-12 tuntia ja ehkä päikkärit vielä päälle. Iltaa kohti painottuu etova olo mutta se ei oo ollut koko aikana mitenkään tosi pahaa, tai niin että olis tarvinnut oksentaa. Päätä on särkenyt nyt parina päivänä vähän mutta kyllä tänkin kans pärjää. Normaalisti kärsin migreenistä mutta sitä ei oo ollut nyt ollenkaan :)
 
Me käytiin eilen kylpylässä ja poreammeessa istumisen jälkeen on alkanu tulla enempi nippailuja, vissiin edesautto kiinnikkeiden venähtämistä. Yö oli tosi levoton, heräilin tunnin välein katsomaan kelloa ja nyt vartinyli 7 ei uni enää maistukkaan vaikka toinen kuorsaa onnellisena vieressä, on tämä epistä!!
 
Mulla on kans ollu pää kipee kolmena päivänä ja sanoin neuvolassa siitä nii ne oli sitä mieltä et johtuu niska jumista tai hartija jumista :/ mulla aina ruokailun jälkeen etova olo nyt viitenä päivänä vasen pakaran yläpuoli ollut niin kipeä,että kävely sattuu,kumartaminen sattuu ja jalan nostaminen aiheuttaa salaman iskuja jalkaan :/
 
Mulla on kans ollu pää kipee kolmena päivänä ja sanoin neuvolassa siitä nii ne oli sitä mieltä et johtuu niska jumista tai hartija jumista :/ mulla aina ruokailun jälkeen etova olo nyt viitenä päivänä vasen pakaran yläpuoli ollut niin kipeä,että kävely sattuu,kumartaminen sattuu ja jalan nostaminen aiheuttaa salaman iskuja jalkaan :/

Taitaa si-nivel kipuilla. Mulla samaa. Voi siis sanoa että sullakin on liitokivut alkanu. Tai voi olla issiaskin.
 
Takaisin
Top