Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hakkaako kenenkään muun sydän miljoonaa? Tuntuu välillä että saa sydärin ihan vaan tässä sohvalla istumalla! :hungover:
Juu, kyllä on täälläkin melkoinen takykardia. Liikkuessa tunttuu riittävän reipas kävely sykkeen nostamiseksi ja hengästymiseen. Pitäisi vaan psyykata itsensä, että se on ihan ookoo ja riittää; aina ei tartte veren maistua suussa liikunnan yhteydessä. Viikonloppuisin käydään aina vähän pidemmillä vaelluksilla yhdessä miehen kanssa, se tuntuu nyt melkein parhaimmalta liikkumiselta. :happy:
 
Täällä kanssa sykkeet noussu. Ja hengästyy paljon herkemmin jo ihan perusreippaassa kävelyssä, rappusista puhumattakaan. Mut joka raskaudessa ollu sama juttu.
 
Hengästyn myös kävellessä aiempaa nopeammin, tätä ollut muutaman viikon. Sydämen nopealyöntisyyttä on ollut viime päivinä silloin kun oon huomattavan väsynyt, eli lähinnä iltaisin meinaa pumppu tulla rintalastasta läpi.
 
Väsymys on todella häiritsevä kuten myös pahoinvointi. Jos en muuten tekisi töitä etäänä olisin varmasti sairaslomalla. Nyt poden vaan huonoa omatuntoa kyn työt etenevät hyvin hitaasti.

Olin jo vähän aikaa haudutellut ajatusta lopettaa imetystä. Mutta raskauden myötä tuli jopa paha ahdistus imetyksestä, niin olen nyt neljättä päivää kulkenut sporttiliivit päällä. Jospa saisimme imetysen lopetettua nyt. Taapero oli kyllä hyvin eri mieltä, mutta toivottavasti kohta tyytyy kohtaloonsa. Hän on kuitenkin 1v7kk ihan lähipäivinä. Olen pitänyt eri kulmakiviä meidän imetystaipaleella ja oma henkinen takaraja taisi olla 2v, tai kunnes ei tunnu hyvältä enää. Olin toivonut että lapsi olisi lopettanut omatoimisesti, mutta nyt tuli oma raja vastaan. Täytyy saada keho itselle edes muutamaksi kuukaudeksi ennen seuraavaa takiaista. :grin
 
Hakkaako kenenkään muun sydän miljoonaa? Tuntuu välillä että saa sydärin ihan vaan tässä sohvalla istumalla! :hungover:

Kyllä! Puuskutan pienimmissäkin portaissa niin että välillä mieskin jo kattelee huolissani pysynkö tajuissani :D Sydän myös hakkaa jatkuvasti nopeammin, liikunnan aikana tulee herkästi huono olo jos liian reippaasti tekee. Huono puoli tuossa nopeassa sykkeessä on se, että on jatkuvasti vähän stressaantunut olo ja rentoutuminen on vaikeaa.
 
Hop!

Täällä menossa 7+5 (varhaisultran mukaan). Pahoinvointia jo kolmatta viikkoa ja tällä viikolla kaikkein pahimmillaan muutamine oksenteluineen. Vain kun nukun, ei oo paha olo ja joskus joku välipala auttaa minuutiksi. Nälkä koko ajan ja vaihtelee, mitä pystyy edes syömään. Rinnat arat. Silloin tällöin alavatsan viulimista. Tänään en pystynyt töihinkään. Mielenkiintoista tässä on oikeestaan se, että en pysty tapaamaan tiettyjä tuttuja ihmisiä, kun melkein sitten jo olis pakko kertoa asiasta. Oon huono esittämään, ettei mulla olis paha olo tai kun joutuis vältteleen tiettyjä juomia/ruokia. o_O♥️
 
Täällä menossa 7+0 (edellispäivän varhaisultran ja kaikkien muidenkin laskujen mukaan).

Ihan eka oire oli kun purskahdin valtavaan itkuun kun puolisoni katsoi minua "syyttävästi" (varmaan ihan tavallisesti) o_O

4+ viikosta alkaen oireina ollut
- hengästyminen pyöräillessä ja portaita noustessa
- rinnat ovat olleet koko ajan niin kipeät etten ole voinut nukkua vatsallani ja yöllä pitää pitää toppia päällä
- valtava väsymys etenkin iltaisin

4+ viikolla vatsa oli niin tuvonnut ja kohdun alue niin tuntoherkkä että oli pakko käydä ostamassa kahdet joustovyötäröiset housut :)

Nykyään iltaisin väsyttää niin paljon että on ollut pakko pidentää yöunia lähes kymmeneen tuntiin. Yöllä joudun käymään pissalla ja aamuisin verensokeri on alhaalla ja ennen aamiaista heikottaa ja pyörryttää. Onneksi suolakeksi herätessä on autanut.

Pahoinvointia oon pelännyt, mutta ainakaan vielä ei ole ollut muuta kuin tavalliseen migreenikohtaukseen liittyvää huonoa oloa (mikä toisaalta kestää kauemmin kun ei saa syödä niitä tehokkaimpia lääkkeitä). Jumppaan en ole saanut itseäni raahattua, kun olo on niin voipunut.
 
Mulla oli aluksi rinnat tosi kipeät, nyt (rv 10) lähinnä nännit on ihan superherkät.
Vellovaa pahoinvointia, jonka voi laukaista ihan mikä tahansa - haju, valokuva, ajatus. Valokuva ruskaisesta puusta esim?!? :puke_r
Nälkä vuorottelee pahoinvoinnin kanssa.
Väsymystä, huimausta
Sykkeen nousua rasituksessa ja saunassa, pientä muljahtelua rinnassa ihan alkuraskaudesta
Vetistä valkovuotoa
Herkistelyä
Alaselkäkipuja aina välillä
Keltaiset kiivit maistuvat taivaalliselle :happy119
 
Tänään 8+0 ja nyt parina päivänä pahaolo on entisestään pahentunut. Yökin useasti päivässä ties millekkin.
Harvassa on myös ruuat mitä pystyy syömään, tänäänkin aamulla mietin että en varmaan pysty syömään mitään, onneks ajatus pinaattiletuista ei oksettanut, joten tein meille ruuaksi sit niitä! :)
 
Mulla menossa rv 11+1 ja paha olo on alkanut väistyä. Muutenkin olo ollut suht normaali pari päivää!

Oireet:
-väsymys
-arat nännit
-hengästyn helposti
-vatsa turvonnut
-välillä alaselkäkipuja
-vetistä valkovuotoa
 
Täällä kans melko normaali olo ollut, jonka vuoksi olen (taas) ihan varma ettei masussa ketään asustele. :oops: Pinna on kyllä tiukassa koko ajan ja unet kadonneet täysin, mutta siinäpä ne "oireet" nyt sitten olikin.

Eilen sain ihan jäätävän siivoushepulin ja puunasin klo 11-18 kotia ihan hiki hatussa. Mikään ei saanut mua pysähtymään ja pakko oli vaihtaa verhot, matot ja jopa sisäkukatkin saivat uudet mullat... Syytän aamukahvia, jonka sain alas ekaa kertaa sitten plussatestin. Nyt on pakko saada vähän raporttia tehtyä, mutta iltapäivällä PAKKO ommella vielä yhdet verhot keittiöön. :rolleyes:
Lapset ja puoliso oli sitä mieltä, että mut ja kahvi on hyvä pitää erillään jatkossakin. Oon kuulema lähes maaninen edellisiin viikkoihin verrattuna. :excited001
 
Täällä rv 11+3 ja tällä hetkellä pahimpia oireita ovat:

-loputon väsymys ja saamaton olo
-ajoittain etova olo
-nälkä vähän väliä, mutta pystyn syömään vain pieniä annoksia kerrallaan tai tulee huono olo
-mahan turvotus
-hengästyminen todella helposti
-heräily öisin
-ajoittain runsasta valkovuotoa
-mielialojen vaihtelu

Olen kuitenkin päässyt suhteellisen vähällä, kun pahoinvointi ei missään vaiheessa ole mennyt kovin pahaksi.
 
Ihan eka oire oli väsymys ja unettomuus ja niiden perusteella lähdin testiä ostamaanki. Siitäpä niitä oireita alko kehittyäki. Nyt 7+6 ja unettomuus on jäätävää. Pahoinvointia on ja lähes joka päivä saa oksentaa, joinaki päivinä ei taho oikein mikään pysyä sisällä. Unilla on kyllä hurjan suuri vaikutus tuohon pahoinvointiin.

Näiden lisäksi nännit on aika arat ja nivusia vihloo ja repii aika ajoin tosi ilkeästi. Tämä on nyt kaikkinensa viides raskaus (yksi lapsi) ja oireet on rajuimmat ku aiemmissa.

Muoks. Ja kun rupes ihan miettimään, niin onhan noita muitaki oireita. Koko ajan on ihan hemmetin kylmä eikä oikein lämpene ollenkaan ja finnejä on puskenu tavallista enemmän. Viikko sitte paukahti myös aivan älytön turvotus mahaan ja tuntuu, että farkut kiristää jo.
 
Muokattu viimeksi:
Oon vissii vähä herkillä näitten mielialavaihtelujen kanssa. Eilen kiukuttelin (ja tänään oon muistanu kans kirota asiaa) kun Frendit vaihtu yhtäkkiä taas eri kaudelle ku mikä oli menossa! Oon nähny ne miljoona kertaa mut just ku oli se jakso missä ross sano alttarilla vahingossa rachel, eikä emily, ja innoissani ootin seuraavaa jaksoa, ja uuden jakson alkaessa reaktioni oli "mitä helvettiä!? Eihän pheobe oo enää paksuna?! Siis... Tää on joku vanha!!"
Mies raukka.... :smiley-ashamed005
Yritti se mua lohduttaa et onhan ne netflixissä, mut eihän se nyt oo sama asia :smiley-angry019

Kanssani on varmaan nyt ilo asua


Ei oo tosi! Mäkin vedin pienet kilarit tästä Frendeistä! Että hetken aikaa olis aivot narikassa.. mutta eih! Piti viä soittaa ja purkaa puolisolle joka teki hommia. Se ei oikein tajunnut.. pyysi rauhoittumaan. Ärsyttävä tv-kanava!

Mä niin samaistuin siihen Phoeben lihan himoon. Äidin tekemä jauhelihakastike ja perunat on nyt niin in! Ja oon kyllä huomannut että ne mieliteot yleensä pysyy paremmin sisällä. Pienesti tulee mieleen Twilight.. :D että mikä ruoka Masalle maistuu niin sen hän hyväksyy. (Masa on kutsumanimi, MArkku + SAnna..) Marli Vital Appelsiini-Mango menee näppärästi alas mutta vain se sokeriversio. Se "vähemmän sokeria" versio maistuu metalliselta ja menin jo valittaan että mitä tässä on.. tajusin sit että ups.. tässä pitäis mennä jonnekin tehtaalle töihin makuasiantuntijaksi kun huomaa pienetkin vivahteet. Tosin kaikki joko maistuu pahalta tai ei millekään. Suklaakin maistuu kamalalle! Jos tän vois pitää myös raskauden jälkeenkin!

Niin muuten mitä tulee närästykseen niin Rennie on kyllä todella hyvä! Se on helpottanut vähän vatsakipuja kun tuntuu että hapot on sekaisin tästä oksentamisesta! Ja kokemuksesta voin sanoa että se todellakin muuttaa liialliset hapot vedeksi. Oli yx päivä helpompi oksentaa sitä vettä kun tiesi että maha on todellakin tyhjä! Että oikeasti se olis sen vatsanesteiden tai jonkun kakomista, ja se tekee kyllä ällöä. Olin yllättynyt iloisesti huomatakseni että mainos kerrankin pitää paikkansa ihan käytännössä!

Tämmöistä tällä kertaa.. missähän mun tämän yön uni on?!?
 
Ensimmäiset viikot olivat täysin oireettomat. Nyt sitten viime viikon kova väsymys ja tälle viikolle vielä siihen lisäksi jatkuva kuvotuksen tunne. Erityisesti kaikki makea alkaa kuvottamaan.
Esikoisestakin oli aivan jäätävä turvotus, mutta tämä nykyinen on aivan omaa luokkaansa. Tänäänkin olisi tehnyt mieli jäädä kotiin piileskelemään siksi, että nekin jotka ei jo raskaudesta tiedä, niin ei voisi olla huomaamatta ja myös siksi, että on jotenkin niin kaikinpuolin turpea olo että oikein masentaa:grumpy:
 
Täällä 9+0, pahin väsymys ja etoisuus jo väistynyt. Nipistelyä alavatsalla välillä ja ruokaa tekisi koko ajan mieli. :grin äsken meni kolme isoa lautasellista lohikeittoa ja jälkiruoaksi suklaakonvehteja popsin vaikka aiemmin on ollut varsin tarkka herkuttelupäivistä...:shy: kyllä alkaa hampaat olemaan koetuksella:woot:
 
Lovehearts, kiva kuulla että jollaki on jo helpottamaan päin :D

Mulla 8+1 ja oli tuossa pari helpompaa päivää, mutta selvästi pahoinvointi keräs vaan kierroksia ja tänään on ollu aivan järkyttävä olo. Pönttöäki on pariin otteeseen halailtu eikä oikein tee mieli syödä tai juoda mitään ku kaikesta tulee huono olo. Ja vähästäki alkaa turvottaa niin, että pahaa tekee ja on koko ajan täys olo.
 
Miulla on nyt pari päivää tullut todella huono olo jos ruokailuvälit venyy ja siihen yhditettynä ettei mikään maistu niin vaikea saada oloa helpottamaan. Oksenteluun miulla ei ilmeisesti ole taipumusta, mistä olen ihan tyytyväinen. Hirveä turvotus on koko ajan ja housut kiristää. Eikä tämä väsymys ota helpottaakseen sitten millään, luomet painaa tonnin ja voisin nukkua koko ajan
 
Olin menossa äsken suihkuun, otin rintsikat pois ja olin ihan et whaaaat... Nyt on tissit kasvannu kertalaakista hahha :smiley-ashamed008
Ekassa raskaudessa mulla oli heti alusta rinnat tosi kipeet ja turvonneet, ihmettelinkin kun tässä ei oo sellasia oireita vielä ollut, mut tulihan sekin sieltä.
 
Tää turvotus on kyllä jotain ihan käsittämätöntä. Mulla nyt 11+5, mutta maha näyttää siltä, kuin viikkoja olisi 20+. Mulla tosiaan se myooma on aiheuttanut kohdun nopeampaa kasvua ja johan se pikkuinenkin alkaa ottaa omaa tilaa, mutta on tää silti aika mahdotonta.

Vaikea enää piilotella tätä mahaa töissä, mutta en halua vielä kuitenkaan kertoa työyhteisölle, kun nt-ultra vasta edessä. Täytyy jo ihan miettiä, että mitä uskaltaa laittaa päälleen. Mä olen alusta alkaen ollut aika turpea, mutta tässä muutaman päivän sisään tää maha on pullahtanut ihan mahdottomaksi.
 
Takaisin
Top