Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kanssa oikea pakara alkanut kipuilla, täytyy tutustua noihin venytysohjeisiin. Muuten olo on ollut hyvä, väsymys ei enää ihan yhtä pahaa ja etovaa oloa vain harvoin. :happy:

Tänään kävin ekaa kertaa saikun jälkeen vähä pidemmän lenkin, tuntui jo abaut puolen tunnin kävelyn jälkeen pientä nippailua nivusissa, kannikassa ja vaikka sun missä lantion seudulla, kävelin varmaan kuin viimesilläni :D mut raitis ilma teki hyvää vaikka vähän jännittikin lähteä!

Mulla on viimeset pari päivää ollu ihan järkky jano KOKO ajan. Juon isohkon lasillisen vettä niin silti sen jälkeen tuntuu kurkku kuivalta ja kieli tarttuu kitalakeen! Tosin luinkin sovelluksesta et vkolla 10 voi tuntea olonsa janoisemmaksi ja kuumaksi, johtuen veren lisääntymisestä.. Ja huomennahan se 10+0 starttais :)

Parin viikon päästä puol vuotta laskettuun. :o

Mulla kipeytyi eilen vasen pohje ja illalla jomotti aika lailla häiritsevästi. Oltiin aika paljon vkl liikkeellä ja mulla on ennenkin ollut ongelmia pohkeiden kanssa, mutta tottakai mies heti alkoi hätäillä, että ei kai ole veritulppa. Siinä sitten illalla vertailtiin jalkoja, ettei ole toinen turvonnut.

Onneksi kipu oli aamulla helpottanut, että kyse taisi olla ihan vaan lihassärystä tällä kertaa. :rolleyes:

Onko muilla ollut sydämen muljahtelua? Mulla on tänään muljahdellut ihan huolella, syke tuntuu normaalina, mutta lisälyöntejä on. Ilmeisesti kohtuu normaalua raskauden aikana, mutta en kyllä muista, että esikoisista olisi ollut tällaista

Onko muilla ollut sydämen muljahtelua? Mulla on tänään muljahdellut ihan huolella, syke tuntuu normaalina, mutta lisälyöntejä on. Ilmeisesti kohtuu normaalua raskauden aikana, mutta en kyllä muista, että esikoisista olisi ollut tällaista

Tuttua on. Kokeile auttaisko ylimääränen magnesium. Se voi vähentää lisälyöntejä. Myös raudan puute aiheuttaa niitä, joten seuraaval neuvolakerral pyydä kattoo hb.

Hb on hyvällä tasolla 134, alkuraskauden verikokeiden perustulokset kun oli tullut kantaan. Mutta pitääpä tutkiskella tuo magnesium! Inhan tuntuista, meni sitten yöllä ilmeisesti ohi, kun tänään ei ole tuntunut.

V ä s y t t ä ä !
Voisin vaan nukkua ja hereilläkin olen ihan puolivaloilla.
Tänään leffaan kullan kanssa, varmaan nukahdan kun valot sammutetaan :hilarious:

Mä en tiiä johtuuko raskaudesta vai mistä, mut yli vuorokauden koskenut päähän, enimmäkseen jotenkin silmiin. Nukkuessa ihan ok mut muuten särkee :facepalm: autolla ollut vähän inhottava ajaa ku tekis mieli vaa laittaa silmät kiinni.

Täällä myös väsyttää, ajattelin jo kohta mennä peiton alle ja nukahdan jos nukahdan, kello soi perinteisesti jo 4.20 joten ei tulis ees mitkään kellon ympäri unet :dead:

Mä en tiiä johtuuko raskaudesta vai mistä, mut yli vuorokauden koskenut päähän, enimmäkseen jotenkin silmiin. Nukkuessa ihan ok mut muuten särkee :facepalm: autolla ollut vähän inhottava ajaa ku tekis mieli vaa laittaa silmät kiinni.
Mulla päänsärky on ollu nyt muutaman viikon myös erilaista ku normaalisti, eli just silmissä tuntuu eniten ja sit monesti takaraivossa tai keskellä ohimoa.

Silmien jomotus on välillä helpottunu, kun painelee pirullisen tuntosta pistettä, ihan siitä silmäkuopan juuresta, nenän vierestä painaa ylöspäin kulmakarvoja kohti. Olipa hankala selittää, mut toivottavasti sai selvää :grin tuntuu inhottavalta, mut helpottaa mulla oloa aika nopeesti. Toki tätä joutuu tehdä pitkin päivää, mut mieluummin tämä, kun jatkuva särkylääkkeiden syöminen.

Mulla on pari viime yötä ollut vähän tuskaisia, kun kyljellä nukkuessa herään jonkun ajan päästä jalan/lonkan kipuiluun ja pitää vähän väliä vaihtaa kylkeä. Selälläänkään ei ole hyvä, kun kipeytyy alaselkä :banghead:

Työhousut ei mennyt enää tänään kiinni vaikka vuorokautta aiemmin mahtui hyvin. Taitaapi hitusen taas turvottaa, tai sitten alavatsa on vihdoin pullahtanut.

Mullakin ollut päänsärkyä. Eilen ja toissapäivänä koko päivän ja aiemmilla viikoilla päätä alkoi aina jomottaa joka ilta. Pahoinvointia ei enää niin paljon kuin aiemmin, iltaisin enemmän tai vähemmän oksettava olo ja joskus päivälläkin.

Pystyttekö kävelemään ihan normivauhtia? Mulla välillä sellainen paineen tunne ylävatsalla ja erityisesti silloin kävely tosi hidasta, vaikka on se muutenkin hitaampaa kuin ennen raskautta. Lääkärissä kävin asiasta ja neuvolassa mainitsin, mutta eivät oikeen osanneet sanoa mikä se voisi olla.

Mullakin on ollut päänsärkyä neuvolatäti sanoi sen johtuvan liian vähäisestä nesteen juomisesta? Sain tänä aamuna sätkyn kun maha ei ollutkaan niin turvoksissa,kuin muina aamuina esim huppari meni helposti kiinni,kun taas monena aamuna ei oo menny ollenkaan ja toki kehittelin päässäni kaiken maailman teoriat :D ärsyttää ku ultra vast viikon päästä nyt enemmän ja vähemmän on ollut kipuja ja pahoinvointia :/

Mä en oo oikeen vielä tottunu tähän et pitäis juoda enempi. Viimeyö oli kamala kun suu niin kuiva, et tänään yrittäny lipittää vaikkei tekisi mielikään.

Tänään on jotenki koskenut välillä oikealle ihan vatsan sivuun/kylkeen, vähän ton lantioluun paikkeille. Myös selkä on kipeähkö kun hieroo suurinpiirtein samoilta paikkeilta. Liekö jotain lihasjumia tai venymiskipuja, näin oon yrittänyt ajatella etten panikoidu :D

Mulla ainakin on ollut pitkin raskautta noita, alkuun varsinkin oli monta viikkoa koko ajan, nyt saattaa tulla sillon tällön :)

Soitin neuvolaan ja sanoi,että ku mulla olis tähän aikaa kuukautiset nii olo voi johtuu siitä.. tosin sano et jos en kivun kans pärjää niin sit hyvinkäälle tarkastukseen,mut mitäänhän ne ei voi estää.. mitä lienee tarkotti tolla

Soitin neuvolaan ja sanoi,että ku mulla olis tähän aikaa kuukautiset nii olo voi johtuu siitä.. tosin sano et jos en kivun kans pärjää niin sit hyvinkäälle tarkastukseen,mut mitäänhän ne ei voi estää.. mitä lienee tarkotti tolla

Siis sanoko se neuvolasta et mitäänhän ei voi estää? No johan oli taas kommentti... tottahan se tietysti on, mutta ei kai sitä nyt tarttis noin ilmaista jos huolissaan soittaa ja kysyy neuvoa :bored:

Siis sanoko se neuvolasta et mitäänhän ei voi estää? No johan oli taas kommentti... tottahan se tietysti on, mutta ei kai sitä nyt tarttis noin ilmaista jos huolissaan soittaa ja kysyy neuvoa :bored:
Joo sanoi ja sit totesin itkusena,että toi ei nyt helpottanut mun oloa yhtään. Myöskin sanoi että jos mun kuukautiset olisi tähän aikaan niin sekin vois aiheuttaa kipuilua.

Takaisin