Millaisia raskausoireita sinulla on?

Joo tää on ihan hirveetä! Miten voi alkaa jo tässä vaiheessa??!

Mul on joka raskaudessa alkanu aina vaan aikasemmin, ja loppuu sit joskus synnytyksen jälkeen. Nyt aattelin tässä raskaudessa kokeilla olisiko kalevalaisesta jäsenkorjauksesta apua, jos säännöllisesti hoidon saa. Tosin viimeks alko selän käsittely pyörryttää, kun on ihan jumissa lihakset. Nyt täytyy sit koittaa niitä venytellä ja availla, niin onnistuis ens kerralla koko hoito. Mun ystävä siis tekee noita hoitoja opiskeluhinnalla niin ei tarvi ihan täysiä summia maksaa onneksi.
 
Mulla löysty paikat ja etenki SI-nivel esikoista odottaessa ja kipuili tähän kesään asti. Avun löysin yin joogasta ja sitä suosittelen kyllä kaikille kipuileville. Täytyy vaan vaihtaa raskausversioon kohta.

Vielä ei tässä raskaudessa ole paljoa lantio paukkunu, mutta selvästi on löystymässä jo.
 
Eilen oli selkä jo vähän parempi,mut käydessä koiran kans lenkillä koira vetäs mut ojaan ja sillä sekunnilla selkä tuli niin kipeäksi etten pääse sohvalta ylös ja kävely sattuu :/
 
Kaikist pahin täs on ettei meidän kunnassa oo päivystystä mihin mennä istumaan vaan pitää jättää soittopyyntö!!! Vittu aamulla soitin eikä vieläkään kukaan oo soittanu :sad001
 
Oliko nää alavatsan kiristely, nipistely yms. Nyt asiaan kuuluvia? Ei muista yhtää millasia edellisissä oli.. :rolleyes:

Mullakaan ei ollut viime raskaudessa kuin kiinnityskivut plussan jlk heti ekalla viikolla.. ne oli kyl kamalia! Nyt oli pari viikkoa sitten tätä kohdun venymistä huolella ja oli sitten iha surutta yhteydessä tähän oksentamiseen. Kyllä sitä vähä säikähti mutta nyt on ok.

MUTTA eilen nähtiin sitten Masa ❤ Oli oikein kiltti ja näytti niskan kuin oppikirjasta lääkärille. Näkyvyys oli myös todella hyvä! Joulukuun 16. On sitten rakenneultra. Yksi etappi saavutettu ja seuraavaa kohti!

Vielä kun tää pahoinvointi loppuisi niin avot!
 
Kutiaako muilla häpyhuulet? Ei oo mitää kokkareist vuotoo tai mitää muutakaan ainoo oire et häpyhuulet kutisee.. onko muilla?
 
Kutiaako muilla häpyhuulet? Ei oo mitää kokkareist vuotoo tai mitää muutakaan ainoo oire et häpyhuulet kutisee.. onko muilla?

Kokeile auttaako hiivalääkitys? Jos ei niin kannattaa sit pyytää labraan lähete.
 
Kutiaako muilla häpyhuulet? Ei oo mitää kokkareist vuotoo tai mitää muutakaan ainoo oire et häpyhuulet kutisee.. onko muilla?

Kannattaa kokeilla nukkua ilman pöksyjä niin saa ilmaa, mulla ainakin hautoo kun pitää housuja yötäpäivää. Jotain perusvoidettakinhan sinne voi laittaa jos tuntuu että menee ihan mahdottomaksi.
 
Kutiaako muilla häpyhuulet? Ei oo mitää kokkareist vuotoo tai mitää muutakaan ainoo oire et häpyhuulet kutisee.. onko muilla?

Mulla ollu kutinaa joskus muullonki, mutta etenki esikoisen odottamisen aikaan ku atooppinen iho oli muutenki tosi huonona, ja johtuu ihan siitä, että iho kuivuu alapäässäki. Rasvaaminen ja ceridal-öljy auttaa. Jos vaiva jatkuu ja on kovin häiritsevää ni kannattais varmaan testata hiiva.
 
Joo alkuun kutisi, mulle neuvolassa sanottiin että bepantheni on hyvä, tai ihan perusvoide :)
 
Mulla ollu kutinaa joskus muullonki, mutta etenki esikoisen odottamisen aikaan ku atooppinen iho oli muutenki tosi huonona, ja johtuu ihan siitä, että iho kuivuu alapäässäki. Rasvaaminen ja ceridal-öljy auttaa. Jos vaiva jatkuu ja on kovin häiritsevää ni kannattais varmaan testata hiiva.
Joo mullakin atooppinen iho ja ainaki bebantheni autto hetkeks :D tää on ihan kauheeta! Koko ajanjotain..
 
Kutiaako muilla häpyhuulet? Ei oo mitää kokkareist vuotoo tai mitää muutakaan ainoo oire et häpyhuulet kutisee.. onko muilla?
Kannattaa kokeilla greippimehua. Juo lasillisen päivässä, kuulemma tollain hapan tasapainottaa intiimialuuen pH tasapainoa. Minuu on ainakin auttanut, kun aika ajoin kutisee.
 
Mullakin alkanut 2 päivää sitten kipuilla ilmeisesti se si-nivel. Kun kumarrun niin tuikkii oikean pakaran yläpuolelle alaselkään. Ikävä tunne ja ilmeisesti yleistä kun paikat löystyy? Onko muilla?

Nyt menossa 12+6.

Onko jollain hyviä vinkkejä tai liikkeitä kivun lievennykseen, tällä erää kivun voimakkuun vielä siedettävä.
 
Mä otin esikkoa odottaessa tavaksi nukkua ilman pöksyjä, just kun oli kutinaa vähän. Sen jälkeen ei mitään ongelmia siellä, tuuletus on ilmeisen tärkeää :grin
 
Minulla sattuu häpyliitokseen kun kävelen. Oikea pakara on myös ihan jumissa. En tiedä pystynkö töihin menemään kun kävely sattuu.Onkohän tämä sitä liitoskipua?
 
Minulla sattuu häpyliitokseen kun kävelen. Oikea pakara on myös ihan jumissa. En tiedä pystynkö töihin menemään kun kävely sattuu.Onkohän tämä sitä liitoskipua?

Sitähän se on. Pakaraa kannatta yrittää venytellä ja keskivartalon tukea vahvistaa. selkakanava.fi. ohjeistaa tuota vahvistamista, sieltä löyty myös viedeo aiheeseen. Löytyy helpoiten googlaamalla si-nivel venytys ja eka linkki. Häpyliitoksen kipuiluun ei taida oikein mikään auttaa. Kannattaa kokeilla si-niveltukivyötä, sellainen pitäisi löytyä terveyskeskuksen välinelainaamosta. Toiset saanu tosta vyöstä apua liitoskipuihin, mulla se vaan kummallisesti siirsi ne kivut alaselkään :rolleyes:

Muoks. Lisään vielä että aktiivinen synnytys ry:n keskusteluryhmän kautta, moni sanoo saaneensa apua osteopaatilta.
 
Mulla RV 13+1 ja oireet kyllä vähentyneet. Välillä repäisee vatsassa kun nousee esim autosta. Selkää juilii välillä. Väsymys ja oksentaminen ovat kuitenkin poissa . :)
 
Tänään eka päivä kun ei ole YHTÄÄN huono olo! Että mä oonkin saanut tänään jo vaikka mitä aikaan! :smiley-bounce012 Viime päivinä pieniä nippaisuja tuntunut alavatsalla. Selkä kipeytyy töissä nyt jostain syystä tosi paljon, tänään onneksi vapaa.
 
Takaisin
Top