Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko teidän rintojen aristus vaihtelevaa? Oon jo vähä huolestunut kun toinen rinta ei oo enää niin kipee, lähinnä nänni kosketusarka :eek:
En tiiä missä vaiheessa tää arastus normaalisti alkaa hiipumaan, nyt menossa 8+4..
 
Onko teidän rintojen aristus vaihtelevaa? Oon jo vähä huolestunut kun toinen rinta ei oo enää niin kipee, lähinnä nänni kosketusarka :eek:
En tiiä missä vaiheessa tää arastus normaalisti alkaa hiipumaan, nyt menossa 8+4..

Mulla ainakin vaihdellut ihan hirveästi. Tosin yleensäkin aristusta ollut hyvin vähän. Mutta välillä on rinnat olleet kosketusarat ja esim. portaissa kävely ilman rintsikoita ihan tuskaa. Välillä taas ei tunnu mitään. Ja näin ollut siis kokoajan :)
 
Jospa tämä olisi sitten normaalia, vähän turhan tarkkaan tarkkailee oireita kun odottaa ensiviikon ultraa..
 
Onko teidän rintojen aristus vaihtelevaa? Oon jo vähä huolestunut kun toinen rinta ei oo enää niin kipee, lähinnä nänni kosketusarka :eek:
En tiiä missä vaiheessa tää arastus normaalisti alkaa hiipumaan, nyt menossa 8+4..

Itse asiassa ei oo enää niin paha aristus kuin pari viikkoa sit oli. Oon nyt 11+6. Oli vähä kornia kun on sellaiset t-paita rintaliivit eivät auttaneet kun rinnat on niin kivikovat ja se aristus! Ja oli muuten pahin vasemmalla puolella.. oikea nukkui täysin.. go figure!

Nyt teille kysymys joilla on lapsia. Miten rintojen koko kasvaa raskauden aikana? Entä synnytyksen jlk, kun imetit/ et imettänyt? Meinasin jo laukata rintaliiviostoksille mutta järki sanoo että odota kunnes tää olotila helpottuu.. nyt kun ei tee mieli pukea mitään kiristävää ettei turhaan ostele perunasäkkejä itelle kaappiin.

Toivo elää että tässä alkaa se joku pahoinvointia aiheuttava hormoni vähenemään.. Henkistä pahoinvointia aiheuttaa ensi tiistain ultra. Toiv kaikki menee hyvin! Viime vuonna ei mennyt niin lisäksi käyn vielä NIPT-tutkimuksen tuloksia kuuntelemassa ma 28. Päivä. Onko tästä jollakulla kokemuksia?
 
Nyt teille kysymys joilla on lapsia. Miten rintojen koko kasvaa raskauden aikana? Entä synnytyksen jlk, kun imetit/ et imettänyt? Meinasin jo laukata rintaliiviostoksille mutta järki sanoo että odota kunnes tää olotila helpottuu.. nyt kun ei tee mieli pukea mitään kiristävää ettei turhaan ostele perunasäkkejä itelle kaappiin.

Raskauden aikana mulla rinnat ei itessään paljoa kasvanu, mutta rinnanympärystä piti suurentaa loppua kohti. Synnytyksen jälkeen maidon noustua kuppikoko tais kasvaa yhellä, mutta se tasottu kuukauden parin päästä. Ite ostin sillon etukäteen yhet kaarituettomat imetysliivit, että alkuun pääsee ja sitte kotiuduttua hommailin muutamat lisää. Ihan alkuun sitä pysytteli kotosalla ja pärjäs pelkällä imetystopilla enkä synnärilläkään liivejä pitäny, niin oli itelle ihan hyvä ratkasu jättää ostaminen myöhemmälle.
 
Joo ei etukäteen kauheesti kannata imetysliivejä ostella. Ne yhdet sitten loppuraskaudessa et pääsee alkuun. Mulla taas maidon noustessa se kuppikoko kasvoi paljon, mutta aikaa myöten tasottui. Imetyksen loputtua se vielä siitä sitten pienenee, varsinkin jos painoa lähtee muutenkin.Ja alkuun nimenomaan pehmeät liivit, koska kaarituet tuppaa herkästi aiheuttamaan tukoksia ja altistaa tulehduksille. Samaa tekee myös liian pienet liivit. Jälkimmäisen takia itsellä oli kolmannen kanssa kaksi rajua rintatulehdusta ennen kuin tajusin että ne liivit puristi :oops:
 
Onko teidän rintojen aristus vaihtelevaa? Oon jo vähä huolestunut kun toinen rinta ei oo enää niin kipee, lähinnä nänni kosketusarka :eek:
En tiiä missä vaiheessa tää arastus normaalisti alkaa hiipumaan, nyt menossa 8+4..
Mulla oli kans vaan aluksi rinnat kipeet, nyt pelkät nännit. Kävin jo reippaana ostamassa isommat rintsikat, mutta ne on jääneet käyttämättä, koska parhaalta tuntuu olla ilman. Ei ole siis tärähtelykipua, mutta ahistaa ihan kohtuuttomasti jos nännit yhtään littaantuu. :bored:
 
Itse asiassa ei oo enää niin paha aristus kuin pari viikkoa sit oli. Oon nyt 11+6. Oli vähä kornia kun on sellaiset t-paita rintaliivit eivät auttaneet kun rinnat on niin kivikovat ja se aristus! Ja oli muuten pahin vasemmalla puolella.. oikea nukkui täysin.. go figure!

Nyt teille kysymys joilla on lapsia. Miten rintojen koko kasvaa raskauden aikana? Entä synnytyksen jlk, kun imetit/ et imettänyt? Meinasin jo laukata rintaliiviostoksille mutta järki sanoo että odota kunnes tää olotila helpottuu.. nyt kun ei tee mieli pukea mitään kiristävää ettei turhaan ostele perunasäkkejä itelle kaappiin.

Toivo elää että tässä alkaa se joku pahoinvointia aiheuttava hormoni vähenemään.. Henkistä pahoinvointia aiheuttaa ensi tiistain ultra. Toiv kaikki menee hyvin! Viime vuonna ei mennyt niin lisäksi käyn vielä NIPT-tutkimuksen tuloksia kuuntelemassa ma 28. Päivä. Onko tästä jollakulla kokemuksia?

Mulla raskauden aikana rinnat hiukan turposi, mutta vanhoilla liiveillä pärjäsin. Tosin alkuraskaudessa oli niin jäätävän kipeet tissit, että käytin sellasta toppimaista pehmeää liiviyläosaa päivin ja öin.

Imetyksen alkutaipalellella rinnat kasvoi ihan pirusti ja toinen vielä enemmän kun toinen [emoji85] Toki muutamassa kuukaudessa se tasoittui ja alkuun käytinkin pelkkää imetystoppia, joka ei puristanut tai hangannut kun nännit oli niin kipeet ja rinnat pingottuneet.
 
Tänne on rantautunu hajuherkkyys. Nakkasin poikien meetvurstitki menemään kun se toisen hengityksen haju meetvurstin syönnin jälkeen on jotain aivan kamalaa. Muutenki hankala päästää toiset ihan lähelle ku kaikki hajut käy nyt tosi pahasti nenään.
 
Itse asiassa ei oo enää niin paha aristus kuin pari viikkoa sit oli. Oon nyt 11+6. Oli vähä kornia kun on sellaiset t-paita rintaliivit eivät auttaneet kun rinnat on niin kivikovat ja se aristus! Ja oli muuten pahin vasemmalla puolella.. oikea nukkui täysin.. go figure!

Nyt teille kysymys joilla on lapsia. Miten rintojen koko kasvaa raskauden aikana? Entä synnytyksen jlk, kun imetit/ et imettänyt? Meinasin jo laukata rintaliiviostoksille mutta järki sanoo että odota kunnes tää olotila helpottuu.. nyt kun ei tee mieli pukea mitään kiristävää ettei turhaan ostele perunasäkkejä itelle kaappiin.

Toivo elää että tässä alkaa se joku pahoinvointia aiheuttava hormoni vähenemään.. Henkistä pahoinvointia aiheuttaa ensi tiistain ultra. Toiv kaikki menee hyvin! Viime vuonna ei mennyt niin lisäksi käyn vielä NIPT-tutkimuksen tuloksia kuuntelemassa ma 28. Päivä. Onko tästä jollakulla kokemuksia?

Raskauden aikana mulla kasvoi varmaan kuppikoon verran, ja toki sit kun synnytyksen jälkeen alkoi maito nousemaan niin siitä kyllä kasvoi entisestään. Mut sit kun maidon tulo tasaantui niin sanoisin että aika samaa luokkaa oli kun ennen raskauttakin.
 
Täällä on ollut vähän kaikenlaista. Jatkuva kuvotus ehkä päällimmäisenä. Onko teillä muilla jo olo alkanut helpottaa?
Ja maha , ei sitä enää saa piiloon.
 
onko kellään muulla kymppiviikko menossa vähäoireisena? itsellä 9+3, olo on ihan normaali, alkuviikolla puntarikin näytti jopa -1kg parin viikon takaiseen punnitukseen:wideyed: vaikkei siis rajusti ole tullut oksenneltua, viikoilla 7-8 etovaa oloa oli aamuisin jolloin oksentelua pienesti välillä. Nyt on siis pelottavankin hyvä olo, ei väsymystä eikä lainkaan turvotustakaan. Ruoka maistuu hyvin ja kahvikin vaikka viikko pari sitten oksetti kahvin hajukin. Ensimmäinen raskaus niin ei voi oireita verrata aiempaankaan..:sorry:
 
onko kellään muulla kymppiviikko menossa vähäoireisena? itsellä 9+3, olo on ihan normaali, alkuviikolla puntarikin näytti jopa -1kg parin viikon takaiseen punnitukseen:wideyed: vaikkei siis rajusti ole tullut oksenneltua, viikoilla 7-8 etovaa oloa oli aamuisin jolloin oksentelua pienesti välillä. Nyt on siis pelottavankin hyvä olo, ei väsymystä eikä lainkaan turvotustakaan. Ruoka maistuu hyvin ja kahvikin vaikka viikko pari sitten oksetti kahvin hajukin. Ensimmäinen raskaus niin ei voi oireita verrata aiempaankaan..:sorry:

Mulla ainakin ollut välillä ihan lähes oireetonta ja välillä taas aivan kaamea olo (nyt 12+1). Se oireiden taso ja vaihtelu on kuitenkin tosi yksilöllistä eli en olisi kovin huolissaan :happy:
 
Mulla esikoista oottaessa kuppikoko vaan kasvoi ja kasvoi, sit ostin vähän ennen synnytystä isoimmat imetysliivit mitkä löysin. No ei mahtuneet päälle enää lapsen synnyttyä. Siinä kun imetys alkoi reilusti vähetä, alkoivat liivit mahtua. Näitä on aika vaikea kyllä ennustaa. Nyt taas kun oon raskaana niin liivit on lakanneet mahtumasta päälle enkä ole löytänyt ees kansainvälisistä kaupoista isompia. Sikäli outoa että ei mun tiisit nyt niin isot edes ole! Rintakehän ympärysmitta on suht pieni.

Jos vanhat liivit lakkaa mahtumasta niin jotain varmaan joutuu ostaan, mutta imetysliivejä ehkä kannattaa kattoo vasta siinä just ennen synnytystä jotkut millä pääsee alkuun (alussa suositellaan kaarituettomia jotta ei tulis tukoksia) ja sitten kun näkee millaseks ne rinnat aikoo vakiintua synnytyksen jälkeen niin helpompi ostaa sopivaa.
 
Mulla ainakin ollut välillä ihan lähes oireetonta ja välillä taas aivan kaamea olo (nyt 12+1). Se oireiden taso ja vaihtelu on kuitenkin tosi yksilöllistä eli en olisi kovin huolissaan :happy:

kiitos tästä :Heartred ei siis kannata turhaa lietsoa paniikkia vaikka pelko ensimmäisenä onkin mielessä, onneksi ei vuotoja eikä kovia mahakipuja niinkuin edellisessa kesken menneessä.. :sorry:
 
Mulla ainakin ollut välillä ihan lähes oireetonta ja välillä taas aivan kaamea olo (nyt 12+1). Se oireiden taso ja vaihtelu on kuitenkin tosi yksilöllistä eli en olisi kovin huolissaan :happy:

kiitos tästä :Heartred ei siis kannata turhaa lietsoa paniikkia vaikka pelko ensimmäisenä onkin mielessä, onneksi ei vuotoja eikä kovia mahakipuja niinkuin edellisessa kesken menneessä.. :sorry:
 
Mulla esikoista oottaessa kuppikoko vaan kasvoi ja kasvoi, sit ostin vähän ennen synnytystä isoimmat imetysliivit mitkä löysin. No ei mahtuneet päälle enää lapsen synnyttyä. Siinä kun imetys alkoi reilusti vähetä, alkoivat liivit mahtua. Näitä on aika vaikea kyllä ennustaa. Nyt taas kun oon raskaana niin liivit on lakanneet mahtumasta päälle enkä ole löytänyt ees kansainvälisistä kaupoista isompia. Sikäli outoa että ei mun tiisit nyt niin isot edes ole! Rintakehän ympärysmitta on suht pieni.

Jos vanhat liivit lakkaa mahtumasta niin jotain varmaan joutuu ostaan, mutta imetysliivejä ehkä kannattaa kattoo vasta siinä just ennen synnytystä jotkut millä pääsee alkuun (alussa suositellaan kaarituettomia jotta ei tulis tukoksia) ja sitten kun näkee millaseks ne rinnat aikoo vakiintua synnytyksen jälkeen niin helpompi ostaa sopivaa.

Kiitos kaikille vastauksista! Eli vanhat liivit kannattaa säilyttää.. en tässä siivousvimmassa heitä kaikkia vaatteita roskiin. Ehkäpä tähän raskausaikaan olis hyvä löytää jotkut mukavat päälle kun olo on parempi ja jos siltä tuntuu. Imetys jää mun kohdalta väliin.. sain lääkäriltä siihen kiellon.. c'est la vie! :sad001

Onko muuten muilla tätä jatkuvaa janoa? Suu on kuin sahara ja jos joisin niin paljon kuin tarttis niin istuisin vessassa koko ajan. Ja joo hajuherkkyys on ihan kamala! Totesin että haisen ite pahalle omaan nenään. Ehkäpä tarttee oikeasti muuttaa tuonne kylppäriin. Johan on pönttökin tullut halattua tarpeeksi niin miksei seur suihkuakin. Olispa amme!
 
Mua vaivaa kans tuo jano! Tai janon tunne. Tuntuu että öisin aina ku herää ni ihan pakko juoda vähän, ilmeisesti juon kuitenki ihan riittävästi ku oon seuraillu virtsan väriä. Oisko limakalvot suussa nii kuivat et tulee janon tunne
 
Mulla on kanssa kokoajan jano, mutta tosiaan sitten saa ravata jatkuvasti vessassa, jos juo paljon. Yöllä pakko käydä aina juomassa, kun herää vessaan.
 
Takaisin
Top