Vastavirran akka
Sanavalmis juttuseppä
Sulla on mahtava tytär. Moni sais ottaa esimerkkiä.Tuli muuten myös näistä kiusaamisaiheista mieleen keskimmäisen tyttäreni tilanne. Hän on isokokoinen, eikä välitä tippaakaan vaatteista, merkeistä tms "hömpötyksistä". Me ei matkusteta espanjaan lomille, ajeta uusilla jopoilla(paitsi se yksi joka perheessä sen kokee tärkeäksi) tai harrasteta hienoja harrastuksia hienoissa varusteissa. superälykäs tyttö ja huikean empaattinen persoona. no, siinä onkin ollut jo monta aihetta olla kiusattu. ensimmäiset vuodet koulussa oli tuskaa, sittemmin on kasvanut näkemään omat hyvät puolensa, ja irrottautumaan syrjijiensä(omat luokka"kaverit") ikeestä. Mä näen että siitä shaissesta voi koitua kuitenkin hyvääkin, itsevarmuus ja selkeä oman tien kulkeminen ei ole ollenkaan huono asia. Siinä missä toiset kisailee toistensa kopioimisessa ollakseen sisällä piireissä, voi tämä olla reilusti oma itsensä ja nauttia vailla painetta miellyttää muita. Mä niin toivon että tämä kantaa pitkälle aikuisuuteen.
Mä itse taistelin lapsena ollessani iso ja erilainen irti kiusaamisesta ryhtymällä kovaksi ja pelottavaksi. Tytär ei onneksi seurannut tätä esimerkkiä-ei siinäkään lähtenyt kopioimaan toisen mallia. Pahin kiusaaja oli alkuun tyttö joka sai kaiken ja kysyi aina esim vaatteiden hintaa. Ja tämä oli hänelle tarkoituksella opetettu, ettei tulisi kiusatuksi es huonompien vaatteiden takia (äitinsä kanssa keskustellut aiheesta- hän siis pelkäsi tyttärensä tulevan kiusatuksi, ja pyrki tavaralla tekemään kaikkensa ettei niin kävisi-en tiedä onko tulos ollut sitä mitä toivoi
). Elämä vaan on välillä persiistä, kaipa tässä kaikki parhaansa yrittää?
Minua taas kiusattiin, kun olin niin pieni. Ei se minua haitannut, mutta yksi luokkakaveri oli sellainen, että aina vuorollaan otti jonkun hampaisiinsa ja kielsi muidenkin puhumisen tälle uhrille. Aluksi hämmästelin ja sitten minustakin tuli kova ja pelottava. Enää ei kukaan ollut minulle puhumatta. Joskus olen miettinyt, että mitä ihmettä tuon lapsen päässä onkaan silloin liikkunut. Ja mistä ihmeestä moinen käytös on kielinyt.
-ei siinäkään lähtenyt kopioimaan toisen mallia. Pahin kiusaaja oli alkuun tyttö joka sai kaiken ja kysyi aina esim vaatteiden hintaa. Ja tämä oli hänelle tarkoituksella opetettu, ettei tulisi kiusatuksi es huonompien vaatteiden takia (äitinsä kanssa keskustellut aiheesta- hän siis pelkäsi tyttärensä tulevan kiusatuksi, ja pyrki tavaralla tekemään kaikkensa ettei niin kävisi-en tiedä onko tulos ollut sitä mitä toivoi
" ja vähän pyörsivätkin puheitaan....

! 
? Miks ei vois olla viel vaikka 5v.nuorempi? Miks mun äijä ei oo innokkaampi. Miks sen mielestä tää on hyvä näin?