----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:greet025 no tää kehari palaveri oli sieltä pahimmasta päästä....lappu kouraan töiden laiminlyönneistä johtuen!:sad010

Keskustelin samalla siitä, että olenhan pyytänyt apua jo reilu vuosi sitten kehityskeskustelussa töiden jakamisesta, mutta sitä ei ole noteerattu mitenkään:confused005

Tj vaan sanoi, että ei niitä voi jakaa, sen sijaan nyt on lisää tulossa. Jos en kk-sisään saa tehtyä kaikkea ajoissa ja oikein, niin....fudut tulee!:sad001

Miksen mä voi olla raskaana jo (??) :arghh:

Dpo9

Sitten tähän vauvantekoasiaan :smug:

Olin siis tänään munatorvien aukiolotutkimuksessa ja uä:ssä. Munatorvet olivat avoinna ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vasemmalla puolella munanjohdin jotenkin oli vähän erikoisen kiemura, mutta auki sekin.
Oikealla oli hyvän kokoinen johtofollikkeli, eli ovulaatio on odotettavissa vkl tai alkuviikon aikana :grin ja miehellähän oli siis omat hommat kunnossa :couchpotato:
Nyt sitten vaan ovista tikuttelemaan ja peitto heilumaan.
Nyt tämä vuosi yritetään omin avuin, ja jos ei tärppää, niin sitten alkuvuodesta aloitetaan inseminaatiot. Letroille ei ole tarvetta vissiin, kun näytti folli niin hyvältä :hello2 vissiin sitten se hormoniverikoe silloin dpo7.

Nyt vaan toivotaan kovasti sitä ovisplussaa ja tietysti sitten sitä isoa plussaa tähän kiertoon. Nyt on siis menossa kp9 ja Flo:n mukaan ovikseen 3 päivää, eli elämme taas jänniä aikoja :nailbiting:
Jeee! Ihanaa että löytyy positiivisia uutisia! Nyt peukut kiertoon!

@Tähti ★ woot?! Mites toi ny noin meni? Mä käsitin et oot tehny hommia kymmenenkin edestä siellä :eek:

@Tähti ★ woot?! Mites toi ny noin meni? Mä käsitin et oot tehny hommia kymmenenkin edestä siellä :eek:

Sharmander :) Oonkin ja yli kaksi vuotta äitiysloman jälkeen ilman apuja...
Nyt en tiedä mitä ajatella...äkkiä uutta duunia hakemaan, vai mitä?:wacky:

Lappu sisälsi vaikka mitä perättömyyksiä, että muut ovat joutuneet tekemään työni esim. kesälomani aikana.....montaa muuta perätöntä asiaa lukee lapussa. Näin alasko tää työnantajan käytös on vajonnut:sad010

Tähti, uutta työpaikkaa välittömästi hakemaan. Arvosta itseäsi sen verran, ettet tuollaiseen paikkaan jää.

Sharmander :) Oonkin ja yli kaksi vuotta äitiysloman jälkeen ilman apuja...
Nyt en tiedä mitä ajatella...äkkiä uutta duunia hakemaan, vai mitä?:wacky:

Lappu sisälsi vaikka mitä perättömyyksiä, että muut ovat joutuneet tekemään työni esim. kesälomani aikana.....montaa muuta perätöntä asiaa lukee lapussa. Näin alasko tää työnantajan käytös on vajonnut:sad010
Nyt CV:tä päivittämään ja uusia hommia hakemaan. Tuo meno ei tuosta tule paranemaan.

Ja dokumentoit myös kaikki perättömät väitteet ja keräät vastafaktat niihin, mikäli tilanne eskaloituu. Onko teillä luottamusmiestä tai voitko soittaa liiton juristille?

Siis lapussa lukee ne asiat, mitä olet laiminlyönyt? Eli kirjallinen varoitus? Niillä täytyy lain mukaan olla painavat perusteet. Eivät voi sysätä sulle hommia, jotka oikeasti kuuluisivat kymmenelle hengelle. Mistä tässä on nyt kyse? Jos olisin sinä, en astuisi enää tuollaiseen puljuun, tosin olisin lähtenyt jo ajat sitten. Saathan liitosta kuitenkin rahaa, ettet tyhjän päälle jää.

Nyt CV:tä päivittämään ja uusia hommia hakemaan. Tuo meno ei tuosta tule paranemaan.

Ja dokumentoit myös kaikki perättömät väitteet ja keräät vastafaktat niihin, mikäli tilanne eskaloituu. Onko teillä luottamusmiestä tai voitko soittaa liiton juristille?

Motto78 :) pistin vastaan palaverissa ja kerroin oman näkemykseni asioihin...Väittivär, että iso projektikin vaarantui kesälomani aikana, niin sanoin, ette kesälomalla se ole silloin vastuullani...muita laiminlyöntejä oli kirjattu, jotka olivat ihan" kakkaa:wtf:" ja vähän pyörsivätkin puheitaan....

Mutta allekirjoitinpa paperin, koska oli pakko, eikä tämä nyt irtisanomispaperi vielä ollut.

On mulla liitto, johon kuulun.

Motto78 :) pistin vastaan palaverissa ja kerroin oman näkemykseni asioihin...Väittivär, että iso projektikin vaarantui kesälomani aikana, niin sanoin, ette kesälomalla se ole silloin vastuullani...muita laiminlyöntejä oli kirjattu, jotka olivat ihan" kakkaa:wtf:" ja vähän pyörsivätkin puheitaan....

Mutta allekirjoitinpa paperin, koska oli pakko, eikä tämä nyt irtisanomispaperi vielä ollut.

On mulla liitto, johon kuulun.
Hyvä, sinne siis puhelua - etenkin jos allekirjoituksella virallisesti hyväksyit että paperin väitteet on tosia. Selvittäisin nyt viimeistään maanantaina juristin kanssa mitkä oikeutesi ovat tämän tyyppisessä tapauksessa.

Tähti, eikun uutta työpaikkaa etsimään ja juristi nykyistä sotkua selvittämään. Lomalla ei tarvitse tehdä töitä ja jos työtä on liikaa, niin siitä ei kuulukaan selviytyä. Olen aika pitkään sinua kuunnellut ja työpaikan arvot ovat koko ajan olleet niin etovia, että ihme, kun olet siellä näinkin pitkään roikkunut! Onko sinulla mustaa valkoisella siitä, että olet pyytänyt apua ja ilmaissut, ettei työmäärä vastaa työaikaa. Ymmärtääkseni myös lyhennetyllä työajalla (=pienemmällä palkalla) teetettiin samat työt.

Piitula, tulipa toiveikas olo, että kohta on plussaa tässä ketjussa!!

Siis lapussa lukee ne asiat, mitä olet laiminlyönyt? Eli kirjallinen varoitus? Niillä täytyy lain mukaan olla painavat perusteet. Eivät voi sysätä sulle hommia, jotka oikeasti kuuluisivat kymmenelle hengelle. Mistä tässä on nyt kyse? Jos olisin sinä, en astuisi enää tuollaiseen puljuun, tosin olisin lähtenyt jo ajat sitten. Saathan liitosta kuitenkin rahaa, ettet tyhjän päälle jää.

Vastavirran akka :) Ihan kakkaa ja tekaistuja väitöksiä. Mulla vaan meni maku uuteen esimieheen. Ei ihme, että kaikki hänen siemmat alaiset lähtivät joukolla vekka.

Hyvässä lykyssä lähden kans meneen, ettei tarvi irtisanoa.

Tähti, eikun uutta työpaikkaa etsimään ja juristi nykyistä sotkua selvittämään. Lomalla ei tarvitse tehdä töitä ja jos työtä on liikaa, niin siitä ei kuulukaan selviytyä. Olen aika pitkään sinua kuunnellut ja työpaikan arvot ovat koko ajan olleet niin etovia, että ihme, kun olet siellä näinkin pitkään roikkunut! Onko sinulla mustaa valkoisella siitä, että olet pyytänyt apua ja ilmaissut, ettei työmäärä vastaa työaikaa. Ymmärtääkseni myös lyhennetyllä työajalla (=pienemmällä palkalla) teetettiin samat työt.

Piitula, tulipa toiveikas olo, että kohta on plussaa tässä ketjussa!!

Yölento :) On minulla paperi käydystä kehityskeskustelusta, jossa mainitaan se, että toivoisin, että.toimenkuvaa voisi selkeyttää.

Myös lyhennettystä 6t työajasta osittaisella hoitovapaalla on sopimus.
Varoituslapussa vedotaan siihen, etten ole noudattanut työaikoja. Firmalla ei ole käytössä kellokorttia, eivätkä ota sellaista. Hoitovapaalla en muka ole noudattanut työaikoja, vaan käynyt tyyliin kääntymässä työpaikalla. Jostain he repivät sellaisenkin väitteen, että pidän tunnin lounastauon keskellä päivää..huhh?? Ihan 30min ollut, joskus vain 10min, joskus 35min.

Motto78, kerään kaiken materiaalin täällä töissä ja tulostan itselleni. Muuthan ovat lähteneet kotiin jo aikoja sitten.

Niin, varoitushan on ilmoitus siitä, että työnantaja haluaa sinut irtisanoa. Jos ei ole aikeissa jäädä työttömyyskorvauksille, niin tuossa kohtaa kannattaa ruveta etsimään uutta työpaikkaa, koska jos työnantaja haluaa jonkun irtisanoa, siihen yleensä aina saa jostain kaivettua sellaisen syyn, jota kenenkään muun kohdalla ei mitenkään noteerattaisi.

Ja siis varoituksen allekirjoittaminen ei tarkoita, että hyväksyisi mainitut väitteet, vaan se tarkoittaa sitä, että on saanut varoituksen tietoonsa. Jos varoituksen väitteitä haluaa kiistää, se tehdään antamalla työnantajalle kirjallinen ilmoitus, jossa perustellaan miksi väitteet ovat perättömiä. Varoituksen väitteitä ei voi kiistää jättämällä varoitus allekirjoittamatta. Mutta tuossa auttaa liitto, kannattaa soittaa heille, jos tuolle polulle lähtee.

Minä olen saanut kirjallisen varoituksen 12 vuotta sitten, vastasin siihen irtisanoutumalla samana päivänä, jonka jälkeen esimies tuli anelemaan, etten irtisanoutuisi ja antoi kaksi viikkoa lomaa. Irtisanouduin kuitenkin puolen vuoden päästä ja menin muualle töihin.

Toisen kerran eri yrityksessä sain kirjallisen varoituksen (koska en täyttänyt tuntikirjauksia heti kun esimies niitä pyysi, vaan sen sijaan tein asiakkaalle kriittisen tärkeitä töitä), kerroin varoituksesta asiakasyritykselle, asiakasyritys totesi ostavansa minut omaksi työntekijäkseen, valitti tuon esimiehen esimiehelle esimieheni toiminnasta ja tuplasi palkkani (minä siis siirryin asiakasyritykseen töihin). :grin

Muokattu viimeksi:
Kyllä noissa karensseissa on myös inhimillisyyttä joskus, eli jokin työpaikka voi olla jopa maineeltaan sellainen, ettei karenssia tule. Ja on eri asia irtisanotaanko sinut vai irtisanotko itsesi. Nämä jutut kannattaa ottaa selville, ennen kun pistää nimeään paperiin.

Yölento :) On minulla paperi käydystä kehityskeskustelusta, jossa mainitaan se, että toivoisin, että.toimenkuvaa voisi selkeyttää.

Varoituslapussa vedotaan siihen, etten ole noudattanut työaikoja. Firmalla ei ole käytössä kellokorttia, eivätkä ota sellaista. Hoitovapaalla en muka ole noudattanut työaikoja, vaan käynyt tyyliin kääntymässä työpaikalla. Jostain he repivät sellaisenkin väitteen, että pidän tunnin lounastauon keskellä päivää..huhh?? Ihan 30min ollut, joskus vain 10min, joskus 35min.

Motto78, kerään kaiken materiaalin täällä töissä ja tulostan itselleni. Muuthan ovat lähteneet kotiin jo aikoja sitten.
Otapa heti yhteys liiton lakimieheen. Jos työajan seurantaa ei ole, työnantajan on vaikea näyttää toteen, että et olisi noudattanut työaikoja. Todistustaakka on työnantajalla, jos oikeuteen päädytte. Nyt kieli keskellä suuta ja teet kaiken ohjekirjan mukaan... Ja vapaa-ajalla haet uutta työpaikkaa.

Mielenkiintoisia väitteitä. Eikös muut näe, että milloin tulet tai menet? Olen käsittänyt, että näkevät. Jännä, miten työnantaja voisi silloin muuta väittää.

Ehkä sairauslomakin voisi olla nyt Tähti paikallaan. Onhan tuollaiset asiat aina pysäyttäviä, mutta kuten on ennenkin sanottu, niin elämä kantaa.

Tähti, kuulostaapa ikävältä. Minä lähtisin kyllä aika nopeasti saikun kautta kokonaan veks :bored:

Tunnollinen ope sairastaa lomalla, eikös? Eilen tuli flunssa ja nyt on kurkku kipee. Tänään olin töissä 8-16. Päivään sisältyi neljä oppituntia, vierailu tet -paikassa, valvonta ja kahden perheen vanhempainvartit :wideyed: Nyt väsään perheelle ruokaa. Kiva sairastaa lomalla :sad010

Muokattu viimeksi:
Takaisin