Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla haisee vaan toinen kainalo omaan nenään ihan sika pahalle. Ja on kyl muitakin hajuja, jotka ällöttää, mut et vaan toinen kainalo :wacky: Ei auta dödöt ja pesut :laughing021 Mies meinas et päässä se vika on.
 
Täällä menossa 8+4. Alussa olin niin huolissani kun oireita ei ollut juurikaan, mutta viikosta kuusi eteenpäin niitä sitten ilmaantui ja nyt en tiedä miksi tätä oon joskus toivonut.

Lämmin ruoka ei mene alas ja kaikki paitsi hedelmät ällöttää. Väsymys on aivan järkyttävää, meinaan töissä nukahdella kesken palaverien. Illalla nukahdan ajoissa mutta toisaalta herään nykyään tosi aikaisin eikä vain saa enää uudestaan unta. Rinnat aristaa, päätä särkee, huimaa, alavatsa nipistelee..

Kyllähän tämän kaiken kestää mutta tuntuu, että alkaa vaikuttaa kohta jo mielialaan kun ei oikein mitään jaksa tai pysty päivisin tekemään:sad001
 
saakos kysyä, kun eksyin nyt tänne puolelle lukemaan viestejä. et paljon imetät vielä ja milloin on menkat alkaneet edellisen raskauden jälkeen ja onko ollu säännöisset menkat tm. täällä ei meinaa tärpätä ja mietin vaan syytä ni kiinnostais kuulla muiden imettäjien taivalta
Mä aloitin elokuun alusta töissä ja mies jäi kotiin pikkuneidin kanssa, niin imetyskerrat väheni siihen 2-3/24h. Viikonloppusin toki useammin:) Meillä kävi tsäkä ja raskauduin jo ennen varsinaista yrittämistä:smiley-ashamed008 Pikkuneiti on siis 1v 7kk:shy:
 
Täällä alkanut nännit aristaa imettäessä ja välillä nippailee hassusti masusta, kun alkaa herua. Ei onneksi mitään suurempia kipuja aiheuta imetys ainakaan vielä. Toiveissa ois tandemimetys:cat:
 
Maku ja hajuaisti on herkentyny aika lailla. Tänään voin melkein vannoa että lenkillä haistoin (keskellä maaseutua eli ei tullu mistään lähitalosta) omena-kaneli yhdistelmän :biggrin mies ei allekirjottanu tätä tuoksua..
Ja söin 5 karkkia, tuli ihan todella huono olo. Tämä sama toistui sunnuntaina. Valion kreikkalaiset jukurtitkin maistuneet todella imeliltä vaikka yleensä ei.

Ja auta armias mikä fiilis ku ottaa päivän jälkeen rintsikat pois
 
Mä aloitin elokuun alusta töissä ja mies jäi kotiin pikkuneidin kanssa, niin imetyskerrat väheni siihen 2-3/24h. Viikonloppusin toki useammin:) Meillä kävi tsäkä ja raskauduin jo ennen varsinaista yrittämistä:smiley-ashamed008 Pikkuneiti on siis 1v 7kk:shy:
oi, onnea
josko meilläkin nyt vihdoin saatais jätettyä kaikki yöimetykset pois (palas reissatessa ja kipeänä)
ni vähenis huomattavasti.
 
Täällä on pahoinvointi kestänyt nyt viikon. Joka päivä on ollut pahoinvointia ja lähes joka päivä on pitänyt oksentaa 1-4kertaa. Tänään on ollu aivan jäätävä kuvotus koko päivän ja oon oksentanut aamusta iltaan tasaisin väliajoin, ainakin 8krt. Ainut mitä tekis mieli syödä on roskaruoka ja sipsit, kaikki muu kuvottaa. Onneksi olen nyt juuri sairaslomalla unettomuuden takia mutta täytyy varmaan hakea lisää saikkua jos nämä olot jatkuu..
 
Mullekin on rantautunut jatkuva pahoinvointi ja oksennus kurkussa olo. En ole kylläkään oksentanut vielä vaikka monesti ollut lähellä, marraskuisen tilanne kuulostaa kurjalta :hungover: väsyttää niin että illalla on vaikeaa pysyä hereillä ja useasti olen torkahdellutkin. Nyt kaiketi 7+1
 
Viime viikon oireet on melkeinpä kaikki poissa. Leivoin alkuviikosta kakkua ja en sitä sitten halunnut syödä kun alkoi etomaan koko kakku. Lapset ja mies onneksi veti mielissään sitä niin ei ihan syömättä jäänyt.
 
Vielä en oo kertaakaan oksentanut (kop kop..) mut jatkuva etova olo päällä. Ruoka ei meinaa maistua ja esim. jauhelihan haju ällöttää! Eilen tilasin mieheltä iltaruuaksi perunaa tai pizzaa laughing7
 
Täällä 6+4 ja rinnat on aivan tautisen kipeät ja kivikovat ollu siitä asti kun menkkojen piti alkaa. Tää unettomuus on myös ihan järkyttävää kun en viitsi unilääkkeitä syödä kun äärimmäisessä hädässä..
 
Nyt seitsemäs viikko käynnissä ja tuntuu, että kaikki vähätkin oireet ovat kadonneet. Rinnat oli kipeät ja turvonneet vielä viime viikon lopulla, nyt ei nekään tunnu enää mitenkään erikoiselta.

Pelottaa kyllä tämä vähyys ja etenkin oireiden loppuminen.
 
Eilen oli vielä etova olo mutta tänään ei ole ollut... No, katsotaan mitä päivä tuo. Minulla tosiaan vasta 5+1 eli eikös sen pahimman oireilun pitäisi alkaa vasta ensi viikolla. :D Ai niin.. Röyhtäisyt ovat hirvittäviä tällä hetkellä - muuten en ole usein röyhtelee, mutta nyt tulee kyllä ja yllättäen sellaisia röyhtäyksiä että :D
 
Ei ole sen kummempia oireita vielä. Taaperolla on nuha, niin mullakin saattaa olla joku nuha tulossa ja väsymys saattaa johtua siitä.

Ainut oire josta aloin epäilemään raskautta (myöhästyneiden menkkojen lisäksi) oli muuttunut hajuaisti. Sama ihme haju nenässä kuin edellisessä raskaudessa ja miesparka haisi pahalle eilen. :whacky011

En tiedä onko tämä kuvitelmaa, mutta tuntuu ihan siltä kuin olisi alkamassa liitoskipuja nyt jo. I sure hope not! :nailbiting:
Ja kyllä, se oli flunssa joka aiheuttaa väsymyksen. Lievästi tieheytynyt virtsaamisen tarve.

Edit: Sovelluksen mukaan rv 4+6
 
Eilen oli vielä etova olo mutta tänään ei ole ollut... No, katsotaan mitä päivä tuo. Minulla tosiaan vasta 5+1 eli eikös sen pahimman oireilun pitäisi alkaa vasta ensi viikolla. :D Ai niin.. Röyhtäisyt ovat hirvittäviä tällä hetkellä - muuten en ole usein röyhtelee, mutta nyt tulee kyllä ja yllättäen sellaisia röyhtäyksiä että :D

Meillä taitaa olla sit aikalailla samaan aikaan laskettu, mulla on 5+3 menossa nyt :) tänään ollut aamusella enempi huonoa oloa joka alkoi 2-3 heräämisestä. Kauhistuttaa ens viikko kun joudun olemaan semmosen työparina, jonka viimesenä haluisin kuulevan raskaudesta. Jos on huonoa oloa niin varmaan pakko lähteä mahataudin takia olevinaan kotiin :yuck:
Viimeyönä oli tissit niin kipeet ettei voinu mahallaan nukkua :D

Ootteko kukaan käyttäny esim aiemmissa raskauksissa b16 vitamiinia pahoinvoinnin ehkäisyyn? Joidenkin sivujen mukaan sen pitäisi auttaa ja ehkäistä
 
Nyt seitsemäs viikko käynnissä ja tuntuu, että kaikki vähätkin oireet ovat kadonneet. Rinnat oli kipeät ja turvonneet vielä viime viikon lopulla, nyt ei nekään tunnu enää mitenkään erikoiselta.

Pelottaa kyllä tämä vähyys ja etenkin oireiden loppuminen.

ajattelin kirjoittaa ihan samaa.. tänään 6+5 eikä oireen oiretta.. viime viikolla selviä oireita paljon enemmän mutta rintoja ei enää arasta, kahvi maistuu, turvotusta ei lainkaan ja vaikka yöunet jäivät vähäisiksi työjuttuja miettiessä niin yllättävän pirteä olo on ollut vaikka tänään pitkä työpäivä pitkästä aikaa olikin. jännittää alkaako pian vuoto, viimeksi meni kesken näillä viikoilla..
 
Mulla tänään 5+4 ja koko päivän on ollut niiiiin etova olo, kokoajan oksennus kurkussa - fiilis.
Tää alkoi jo eilen, ja tänään ei oo hellittänyt hetkeksikään. Ei oo kyllä kivaa...

Päätäkin särkenyt taas koko päivän, ja mahaa juilii välillä kovastikin, tosiaan esikoisenkin aikaan oli kamalat ”menkkakivut” koko raskauden ajan.

Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Meinasinkin ottaa seuraavaks mun iltateen (uusi rentoutumiskeinoni :angelic:) ja sen jälkeen päätä tyynyyn.

Ja ihan oikeesti ihan jäätävä turvotus, painoakin on tullut 1,5kg viikossa?? Maha on kun olis pidemmälläkin raskaana.
 
Milloin teistä on ookoo jäädä sairauslomalle raskauspahoinvoinnin vuoksi? Onko ookoo jäädä, vaikka ei oksentaisi, mutta kokoajan on olo että oksennus tulee? :sorry:
Jäin tänään kotiin tekemään töitä juuri tuon olon takia.. Mulla on siis mahdollisuus tehdä töitä myös kotona, en ihan kaikkea voi kotona tehdä, mutta suurimman osan.

Mietinkin että kun en haluaisi jäädä varsinaisesti sairaslomalle, koska olen kuitenkin kykeneväinen työhön. Mutta työnteko kotona on paljon helpompaa, kun lähellä on vessa johon voi rynnätä jos siltä tuntuu, ja kotona ei ole niin paljon yökkirefleksiin johtavia asioita. Eilen töissä mm. Kahvi, työkaverin lemuava partavesi....
 
Ei mitään oireita paitsi ettei menkat ole alkanut ! Esikoisesta oli pientä krapulaista huonoa oloa viikot 6-8, että sitä odotellessa.. Oksensin mä yhtenä aamuna mutta ajoitus oli juuri kiinnittymisen aikoihin eli sitä ei varmaan lasketa
 
Milloin teistä on ookoo jäädä sairauslomalle raskauspahoinvoinnin vuoksi? Onko ookoo jäädä, vaikka ei oksentaisi, mutta kokoajan on olo että oksennus tulee? :sorry:
Jäin tänään kotiin tekemään töitä juuri tuon olon takia.. Mulla on siis mahdollisuus tehdä töitä myös kotona, en ihan kaikkea voi kotona tehdä, mutta suurimman osan.

Mietinkin että kun en haluaisi jäädä varsinaisesti sairaslomalle, koska olen kuitenkin kykeneväinen työhön. Mutta työnteko kotona on paljon helpompaa, kun lähellä on vessa johon voi rynnätä jos siltä tuntuu, ja kotona ei ole niin paljon yökkirefleksiin johtavia asioita. Eilen töissä mm. Kahvi, työkaverin lemuava partavesi....
Mä olin ekassa raskaudessa saikulla noin viikon (ja jotain yksittäisiä huonoja päiviä). Menin ihan lääkäriin ja pyysin saikkua, lääkäri oli ymmärtäväinen.

Kerroin kyllä myös esimiehelle ja hän sit tiesi raskaudesta aika aikaisin. Ettei tarvinnut valehdella poissaoloista (ja sun tapauksessa sopia vaikka etätöistä). Tsemppiä!
 
Takaisin
Top