Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oon hieman ihmeissäni oireiden kanssa. Aiemmin on kahvi ällöttänyt ja tissit aristanu. Nyt on vaan järjetön väsymys ja ruuan tankkaus/ruokahaluttomuus..

Väsymyksen muistan kyllä viime raskaudesta myös, mutta tuntuu oudolta kun oireet "puuttuu"
 
Hei!
Ajattelin tulla päivittelemään oireita, nyt menossa joko rv 5+4 tai 6+4.

• Rinnat arat
• Öisin suuta kuivaa koko ajan
• Tiheentynyt vessakäynnit
• Paineentuntu vatsassa
• Menkkamaiset kivut hävinneet lähes kokonaan, välillä vain kipeä

Onko teillä muilla viikkojen edetessä muuttuneet oireet tai tullut lisää?
 
Mulla alussa oli semmonen että tunsin kohdun koko ajan (menkkasärky/paine ym) mut en oo enää hyvään aikaan tuntenu mitää. Kylki on ollu tosi kipee. Nyt lähinnä vessahätä, jotkut hajut ällöttää, kuolemanväsymys.
 
Mulla oli kans alussa että tunsin kohdun koko ajan paineen tunteena. Vieläkin se välillä tuntuu mutta ei koko aikaa. Tissit ollut tosi arat alusta asti mutta tuntuu että se alkaa helpottaa. Pientä etovaa oloa mutta ei okseta kuitenkaan. Tosin eilen yökkäsin kun keräsin koirankakkaa pussiin :wtf: Muuten mun stressi on kaikonnut ja oon ollut hyväntuulisempi kuin pitkiin aikoihin :joyful: Iltaisin oon mennyt normaalia aiemmin nukkumaan mutta öisin heräilen sitten kyllä, ehkä ainut ärsyttävä oire tällä hetkellä :wacky: Nälkä on koko ajan :angelic:
 
Allekirjoitan myös nälän, väsyn ja närästyksen :D Tänään aamulla kävellessään ei tullutkaan pahaa oloa, katsotaan mitä kaikkea tässä päivän mittaan tulee tapahtumaan. :)
 
Mulla tänään 5+0 ja oireina hetkittäistä pahoinvointia/ällötystä, välillä pientä menkkajomoa, vessassa ravaamista ja kamala väsymys.

Esikoisen aikaan heti plussauksesta tisseistä tuli ihan järkyttävän kipeet ja ”kovat”. Nyt ei oo mitään tuntemuksia tisseissä.
 
kauhea väsymys koko ajan, tekisi mieli nukkua vain. ja syödä. Syömistä olen aina rakastanut (:D) ja tuntuu että nyt voisi syödä koko ajan. Kylläisyyden tunnetta ei meinaa tulla ollenkaan, äsken leipää ja jugurttia söi ja taas voisi laittaa jotain suuhun. onneksi tässä ollaan tuttavan hääkahvitukseen menossa niin saa ämpätä kakkuja ja herkkuja ihan huolella :hilarious:
 
Huuuh. Viikonloppu sujunut syömisen ja oksentelun kannalta huomattavasti paremmin. Ruoka pysynyt paremmin sisällä, aivan kaikki ei ällötä ja jotain olen pystynyt tekemäänkin sen sijaan, että koomaisin vain sohvalla. Väsyttää kylläkin. Nyt olenkin miettinyt, oonko vaan oppinut elämään pahan olon kanssa vaiko onko oikeasti lieventynyt. Jännä jos lieventyneet oireet, mistä lie se johtuisi? Muissa oireissa ei kuitenkaan muutosta.
 
Esikoisen kohdalla huomasin olevani raskaana ku tissit oli nii kipeät. Nyt imetän vielä esikoista (täytti just 1v) ja tällä kertaa ei oo arkuutta tisseis. Mutta jäätävä turvotus mahassa, mitä ei ollut viime kerralla. Väsyttää hurjasti, mutta onneks pystyn itekki lepäämään esikoisen levätessä.
saakos kysyä, kun eksyin nyt tänne puolelle lukemaan viestejä. et paljon imetät vielä ja milloin on menkat alkaneet edellisen raskauden jälkeen ja onko ollu säännöisset menkat tm. täällä ei meinaa tärpätä ja mietin vaan syytä ni kiinnostais kuulla muiden imettäjien taivalta
 
Mullakin oireet nyt lieventyneet [emoji848] etoo kyllä jos ei syö, mutta tissit ei oo enää kipeet, vielä viime viikolla sattui tosi paljon kun imettäessä esikoista (10,5kk) No mulla on onneksi huomenna ultra niin pääsee kattoon onko kaikki hyvin vaikka oireet onkin vähentyneet.
 
Moiin
Kirjoitan mun ekan oikean viestin tänne. Odotan esikoistani ja kaikki on niin ihmeellistä!
Mun oireet tähän asti (nyt menossa 6+0)
- menkkamaiset tuntemukset, varsinkin iltaisin ennen nukahtamista
- rinnat turposivat ja olivat kipeät ihan alussa, nyt enää nännit arat
- pahoinvointi joka alkoi 4+5 ja on pahentunut päivä päivältä ihan kammottavaksi
- väsymys joka on ihan toisenlaista kuin koskaan aiemmin koettu
- turvotus vatsan seudulla varsinkin iltaisin
- repäisykivut pystyyn noustessa

Kaikenlaista siis! Toivotaan että pysyy mukana
 
Rv 4-5 alkoi hajuherkkyys ja maha lakkaa toimimasta, järkyttävä turvotus joka ei hellitä koskaan.
Rv 6> huonovointisuus, etenkin jos ennättää tulla nälkä ja aina kun syö jotain.
Lisäksi rintojen arkuus ja tolkuton väsymys, 12 jälkeen päivällä on jo aivan loppu.
Kolmas raskaus ja edelleen suht helpolla pääsee oireiden osalta, ainoastaan tämä väsymys ottaa hermoille kun ei jaksa tehdä mitään :banghead:
 
Mulla on kaikki klassiset oireet. Tää ympärivuorokautinen kuvotus on ihan kamalaa. Tunnin välein pakko jotain syödä, että ei tarvi oksentaa. Ekat oireet huomasin arviolta 3+2, silloin alkoi repäisykivut ja hajuaisti herkkeni selvästi. Nyt viikkoja 7+2. Turvotus on niin kova, että takki kiristää mahan kohdalta silmiinpistävästi :nailbiting: Ei mene enää kauan, että joutuu vaihtaa äiskäpontsoon. Onneksi kelitki viilenee niin voi huoletta sitä pitää :)
 
Täällä myös turvotus jotain varsin jäätävää. Takki menee ihan just vaihtoon, mutta ainakin tän aamun perusteella kellohelmaisen villakangastakin saa jo pian muutenkin kaivaa esiin. Veikkaan, että mahan koko tulee olemaan sama rv20 kuin nyt. :smiley-ashamed005
 
Tää hajuherkkyys on ihan kamalaa! Joudun töissä kulkemaan jonkin verram taksilla ja tänään sattui taas kohdalle joku kuljettajasankari, joka oli just käynyt tupakalla.. hyi hitto, meinasin oksentaa sinne takapenkille! Muutoin oireina on väsymys, kipeät tissit ja ajoittain etova olo. Ja iltaturvotus! Nyt menossa varhaisultran mukaan 6+6.
 
Heippa vain!
Plussasin viime viikolla muutama päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ja tänään tein uuden testin sillä halusin olla varma.
Mulla ollut oireina jäätävä päänsärky, huimaus kun nousee istumasta ylös, korkea syke ja hirvee väsymys. Viime viikolla oli menkkamaista jomotusta alavatsassa.
Viikkoja on siis vasta 4+3 raskaussovelluksen mukaan.
 
Varhaisultran mukaan menossa rv 8+1.
Oireet:
-ilmavaivat
-jäätävä vatsan turvotus
-arat nännit
-väsymys
-nälkä !
-yökötys aamuisin
-herkkyys hajuille esim. hajuvedet ja kahvi
 
Uusin raskausoire: levottomat jalat. Heräsin viime yönä kauheaan jalkojen pakotukseen :hungover:

Mulla on ollut noita oireita aikaisemminkin raudanpuutteen takia, mutta rautakuuri on auttanut niihin. Nyt tulivat takaisin korkojen kanssa!
 
Raskausoireet on vähäiset kuten edelliselläkin kerralla. Alavatsaa jomottaa ja vessassa saa juosta, mutta siihen ne jääkin. Kauhulla odotan, milloin se jäätävä matkapahoinvointi alkaa. Siinä kohtaa saattaapi töissä hieman olla vaikeaa kun paljonnliikutaan autolla.
 
Ei ole sen kummempia oireita vielä. Taaperolla on nuha, niin mullakin saattaa olla joku nuha tulossa ja väsymys saattaa johtua siitä.

Ainut oire josta aloin epäilemään raskautta (myöhästyneiden menkkojen lisäksi) oli muuttunut hajuaisti. Sama ihme haju nenässä kuin edellisessä raskaudessa ja miesparka haisi pahalle eilen. :whacky011
 
Takaisin
Top